Cremallera de Núria

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

ai carai! per cert... l'últim cop que vaig anar a Nuria, vaig fotografiar a la E1 amb el vagó 21. Mentre jo estava allà, el tren no es va moure de la mateixa via secundaria.

Algú m'en pot exlicar el motiu? Em pensava que es tractava d'un tren especial, ja que el dissabte en qüestió, s'hi celebrava un casament a Nuria, però per baixar els convidats es va utilitzar com a tren especial a un tren Stadler.
Attachments
2006_07070059 bis.jpg
2006_07070059 bis.jpg (180.84 KiB) Viewed 3377 times
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Post by aim »

Jo fa un any quan hi vaig anar també vaig veure la E.1 allà dalt. No he pujat gaires cops a Núria, així que desconec si és normal o no tenir-la allà, però suposo que la deuen tenir per casos d'emergència, per si a l'última baixada van tots els trens plens i cal baixar a algú més.
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Post by aim »

El diumenge passat vaig passar-me per Ribes per veure si podia enxampar l'A5 però no va haver-hi manera. Suposo que el deurien tindre aturat a Núria.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Pel que jo sé, l'elèctrica només sol fer viatges de pujada en servei comercial. Té bastant limitada la velocitat de baixada i això desquadra totalment el gràfic de trens, especialment en caps de setmana en què la línia s'explota al màxim de la seva capacitat.

Ara bé, s'han donat casos :D
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Els trens traccionats per elèctriques E1 i E4 només circulen amb viatgers entre Ribes i Queralbs. En queda exclòs el tram Queralbs-Núria per raons d'explotació i seguretat. De buit, autoritzades per tota la línia.

Aneu fent llista per ser traccionats per E4.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

A veure una cosa. Necessito saber urgentment si es pot comprovar la següent afirmació en algun registre:
Els trens traccionats per elèctriques E1 i E4 només circulen amb viatgers entre Ribes i Queralbs. En queda exclòs el tram Queralbs-Núria per raons d'explotació i seguretat. De buit, autoritzades per tota la línia.
PD: També m'agradaria saber el motiu exacte pels quals aquesta composició es troba aparcada a la via 3.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sí, a no ser...

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:A veure una cosa. Necessito saber urgentment si es pot comprovar la següent afirmació en algun registre:
Els trens traccionats per elèctriques E1 i E4 només circulen amb viatgers entre Ribes i Queralbs. En queda exclòs el tram Queralbs-Núria per raons d'explotació i seguretat. De buit, autoritzades per tota la línia.
Posaria la mà al foc que sí, que es pot comprovar aquesta afirmació en algun registre.

:yo

PD: Si us plau, gràcies i de res.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Ja bueno... però en quin?
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Per comprovar aquestes coses, només has de fer un truc a Vall de Núria i t'ho explicaran. En ser una locomotora més lenta que els automotors actuals no s'hi inscriu bé en les malles actuals i a més s'ha de maniobrar a les terminals, la qual cosa la fa excloure al tram més llarg. Podrien creuar-la a Fontalba però això els obliga a establir blocatge telefònic o autoritzacions d'ultrapassament de senyals en vermell i no ho fan per capritx.

Ara bé, realment no et cal comprovar res. L'any passat aquestes locomotes van recórrer 47 kms mentre que els automotors en van recórrer 155722. Aquesta dada és prou indicadora de les ganes que hi ha de treure a línia les locomotores elèctriques.

La locomotora es manté dalt en temporada alta només; el motiu oficial que em dóna FGC no m'acaba de convéncer, però crec que mentre vagin justos de material mòbii i hi hagi perill d'esllavissades de rocs la tindran allà dalt.
Jordi Freixas wrote:A veure una cosa. Necessito saber urgentment si es pot comprovar la següent afirmació en algun registre:
Els trens traccionats per elèctriques E1 i E4 només circulen amb viatgers entre Ribes i Queralbs. En queda exclòs el tram Queralbs-Núria per raons d'explotació i seguretat. De buit, autoritzades per tota la línia.
PD: També m'agradaria saber el motiu exacte pels quals aquesta composició es troba aparcada a la via 3.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

No ho acabo d'entendre això que la tenen allà en temporada alta.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Fins quin dia la tindran a dalt la E1? Ho dic perquè vull pujar a Núria no sé si el cap de setmana del 8-9, l'11 o el 15-16 de setembre i ja que hi som doncs m'agradaria veure-la a la via 3 de Núria. També tinc ganes de veure la DM6 i l'A5 reformat. A veure si tinc sort! :D
User avatar
davidbarna
N5
N5
Posts: 110
Joined: Friday 29/09/2006 21:44
Location: Barcelona

Post by davidbarna »

Ahir vaig estar a Núria i, casualment, vaig poder accedir a l'automotor renovat. Aquí teniu una foto. Veient l'estat dels automotors no renovats, penso que ha estat una bona idea: sembla que han fet els canvis estrictament imprescindibles, i que per fer-los s'han basat en l'experiència prèvia.

Per cert, fixeu-vos en qui apareix a la part esquerra de la foto, al fons :roll:
Attachments
automotor a5 per dins
automotor a5 per dins
P9150056.JPG (47.8 KiB) Viewed 4717 times
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

davidbarna wrote:Ahir vaig estar a Núria i, casualment, vaig poder accedir a l'automotor renovat. Aquí teniu una foto. Veient l'estat dels automotors no renovats, penso que ha estat una bona idea: sembla que han fet els canvis estrictament imprescindibles, i que per fer-los s'han basat en l'experiència prèvia.
És curiós, perquè quan la setmana passada vaig estar a Nuria, això dels trens reformats és una de les coses que va sortir en una petita conversa amb un maquinista, a qui li vaig preguntar si és que efectivament, pensaven deixar tots els trens vells com l'A5. Després de dir-me que sí, va continuar amb alguna cosa així com... "ara els faran com aquesta caqueta... això sí: els frens no els arreclaran".

Ho deixo aquí.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

davidbarna wrote:Ahir vaig estar a Núria i, casualment, vaig poder accedir a l'automotor renovat. Aquí teniu una foto. Veient l'estat dels automotors no renovats, penso que ha estat una bona idea: sembla que han fet els canvis estrictament imprescindibles, i que per fer-los s'han basat en l'experiència prèvia.

Per cert, fixeu-vos en qui apareix a la part esquerra de la foto, al fons :roll:
:riure xD Suposo que deus ser qui em va saludar després no? :P
User avatar
davidbarna
N5
N5
Posts: 110
Joined: Friday 29/09/2006 21:44
Location: Barcelona

Post by davidbarna »

Trenscat wrote:
davidbarna wrote:Ahir vaig estar a Núria i, casualment, vaig poder accedir a l'automotor renovat. Aquí teniu una foto. Veient l'estat dels automotors no renovats, penso que ha estat una bona idea: sembla que han fet els canvis estrictament imprescindibles, i que per fer-los s'han basat en l'experiència prèvia.

Per cert, fixeu-vos en qui apareix a la part esquerra de la foto, al fons :roll:
:riure xD Suposo que deus ser qui em va saludar després no? :P
Efectivament: només podia ser un friki dels trens xD
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Molt pròximament hi ha dos operacions amb desina ex-CGFC a realitzar a Ribes-Vila.

Alguns ja m'enteneu.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

liniadelRipollés wrote:ex-CGFC
Una pregunta... això pot tenir a veure amb una companyia que es diu Ferrocarrils de Montanya de Grans Pendents?
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Exacte. ünicament dir que la dresina que utilitzen a Núria prové dels catalans i no té roda dentada.
fantito wrote:No. Una cosa es la Companyia General dels Ferrocarrils Catalans i l'atre Ferrocarrils de Muntanya i Grans Pendents.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

liniadelRipollés wrote:Exacte. ünicament dir que la dresina que utilitzen a Núria prové dels catalans i no té roda dentada.
Per la qual cosa sempre ha d'anar acoplada al costat muntanya de la locomotora.

Salut !!
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Post by ABB_Traccion »

Farà qüestió de 2 o 3 dies, es van endur l' A6 per a reformar com l' A5...
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”