Hereu vol convertir Rodalies Renfe en Metro de Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Home, tant com convertir-ho a Metro de Barcelona, no, però si en un metro regional... Algú s'imagina Rodalies Renfe en mans de TMB? :martell1
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

victorcasta wrote:Home, tant com convertir-ho a Metro de Barcelona, no, però si en un metro regional... Algú s'imagina Rodalies Renfe en mans de TMB? :martell1
No sé perquè m'acabo d'imaginar una 4000 passant per les vies centrals de Pl.Catalunya (les de renfe) i una 447 per les laterals (les de la L1) :twisted: :twisted: :twisted:
User avatar
evarujo
N6
N6
Posts: 187
Joined: Friday 23/03/2007 17:42

Post by evarujo »

Trenscat wrote:
victorcasta wrote:Home, tant com convertir-ho a Metro de Barcelona, no, però si en un metro regional... Algú s'imagina Rodalies Renfe en mans de TMB? :martell1
No sé perquè m'acabo d'imaginar una 4000 passant per les vies centrals de Pl.Catalunya (les de renfe) i una 447 per les laterals (les de la L1) :twisted: :twisted: :twisted:
Home no se si 4000's pero 6000's son algo més realistes :P
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Si això de "convertir les rodalies en metro" significa que tots els trens parin a totes les estacions i que s'eternitzin els viatges entre poblacions de l'Àrea Metropolitana, la resposta és un no rotund. Seria una barbaritat que l'únic que aconseguiria és que la gent utilitzi menys el tren en desplaçaments llargs.

En canvi, si el Sr. Hereu està parlant de combinar una bona freqüència a totes les estacions, amb trens ràpids que uneixin les principals poblacions de la RMB (Terrassa, Sabadell, Mataró, etc), utilitzant línies de 4 vies que permetin la circulació de trens a diverses velocitats, aleshores sí. Però per aconseguir això, cal invertir molts diners a la xarxa actual.

El problema d'aquest tipus de declaracions que fan de tant en tant alguns polítics és que queda molt bé i molt populista dir "volem un metro a tota l'Àrea", però la realitat no és tan senzilla com això i no admet aquesta reducció a la simplicitat.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Rodalies renfe,dins de la ciutat de Barcelona,és considera un metro express,clar que amb el servei que dóna,mès val anar amb el metro normal.

:x
Trenscat wrote:
victorcasta wrote:Home, tant com convertir-ho a Metro de Barcelona, no, però si en un metro regional... Algú s'imagina Rodalies Renfe en mans de TMB? :martell1


No sé perquè m'acabo d'imaginar una 4000 passant per les vies centrals de Pl.Catalunya (les de renfe) i una 447 per les laterals (les de la L1) :twisted: :twisted: :twisted:


I aquesta 4000 de les vies de renfe a Catalunya que desprès se'n vagui a Ribes de Freser :x
Per temes de tensions i canvis de vies és impossible fer aixó,em sembla.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

I ja sap què diu?

Post by Guigui »

wefer wrote:En canvi, si el Sr. Hereu està parlant de combinar una bona freqüència a totes les estacions, amb trens ràpids que uneixin les principals poblacions de la RMB (Terrassa, Sabadell, Mataró, etc), utilitzant línies de 4 vies que permetin la circulació de trens a diverses velocitats, aleshores sí.
El Sr. Hereu sap de què parla quan llança als quatre vents les seves rapsòdies urbanístico-transportils :?:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
ddbar
N5
N5
Posts: 102
Joined: Wednesday 01/02/2006 20:30

Post by ddbar »

Si es construissin dos grans túnels amb capacitat per 4 vies cadascun travessant gran via i diagonal. Amb una megaestació-intercanviador a plaça de les Glòries. En resum, a l'estil santfeliuenc. Ja es podrien abandonar els obsolets túnels actuals d'ADIF i cedir-los a TMB o FGC per fer-hi circular el metro. Per altra banda pel trànsit que atravessarà Barcelona en alta velocitat en els propers 50 anys amb la infraestructura actual i el corredor del Vallès ja n'hi ha més que suficient i no caldria tocar res.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

wefer wrote:Si això de "convertir les rodalies en metro" significa que tots els trens parin a totes les estacions i que s'eternitzin els viatges entre poblacions de l'Àrea Metropolitana, la resposta és un no rotund. Seria una barbaritat que l'únic que aconseguiria és que la gent utilitzi menys el tren en desplaçaments llargs.

En canvi, si el Sr. Hereu està parlant de combinar una bona freqüència a totes les estacions, amb trens ràpids que uneixin les principals poblacions de la RMB (Terrassa, Sabadell, Mataró, etc), utilitzant línies de 4 vies que permetin la circulació de trens a diverses velocitats, aleshores sí. Però per aconseguir això, cal invertir molts diners a la xarxa actual.

El problema d'aquest tipus de declaracions que fan de tant en tant alguns polítics és que queda molt bé i molt populista dir "volem un metro a tota l'Àrea", però la realitat no és tan senzilla com això i no admet aquesta reducció a la simplicitat.
Totalment d'acord. Volen fer la nova estació de Renfe Sagrera Meridiana, Glòries i Sagrera Tav. Això vol dir més estacions juntes tipus metro? Perque aleshores més valdria anular estacions com Clot, Arc de Triomf i Sant Andreu Arenal, ja que amb aquestes noves estacions no calen.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
Alfredo_21
N6
N6
Posts: 220
Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Post by Alfredo_21 »

Hombre....bajo mi punto de vista, sería cuestión de crear una línea de cercanías(o dos) qaue tuvieran origen y final dentro de la misma Barcelona, más que nada que si no aquello más que "cercanias" pareceria "proximidades"(es malo el chiste, lo se :x ), aunque como bien se ha dicho sería necesario ampliar la capacidad de los túneles. Aunque no es mala idea, pero es necesario separar los servicios exclusivos de Barcelona de los cercanias alrededor de esta. Saludos!;)
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
fredebcnteatre
N7
N7
Posts: 323
Joined: Friday 01/12/2006 18:22
Location: R1

Post by fredebcnteatre »

Els politics que no fassin declaracions tant extranyes... rodalies es rodalies, semi-directes semi-directes i el metro metro... si vol fer un metro express que el fabriqui. Aquests politics aissssssssssssssssssssss, a on anirem a paraR?
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”