http://www.elperiodico.cat/
-------------------------------------------
Els trucs per esquivar els peatges encallen accessos a l'AP-7 i la C-32
1. • Milers de conductors s'estalvien 2,35 euros a la sortida de Torredembarra i 0,74 a Arenys de Mar
2. • La popularització de l'estratagema desborda la capacitat de les rotondes i dispara les infraccions
ESTHER CELMA
TARRAGONA
En un cas, l'estalvi són només 74 cèntims d'euro. No dóna ni per pagar un cafè. En l'altre, no està malament. Són dos euros amb 35 cèntims. Això ja és un esmorzar. Milers de conductors --amb el boca a orella i a través d'internet la xifra no fa més que créixer-- ja saben que hi ha dos trucs a les autopistes catalanes per evitar el pagament del peatge. Un pot fer-se a les sortides 109 i 111 de l'autopista C-32, a l'altura d'A- renys de Mar (Maresme). La pirueta (una cosa tan absurda com sortir i tornar a entrar a l'autopista) no evita el pagament, però estalvia 74 cèntims d'euro als conductors. A l'AP-7, la cabriola és la mateixa, sortir i tornar a entrar, però la recompensa és més gran, no només des del punt de vista econòmic, sinó també moral, perquè aixi s'aconsegueix la gratuïtat de l'autopista entre Torredembarra i Salou (Tarragonès). No són, és cert, pilleries automobilístiques noves, però ja s'han fet tan populars que estan generant greus problemes de trànsit.
No hi ha res d'il.legal en tot això. El motiu que almenys en dos punts de la xarxa viària de peatge de Catalunya hi hagi la possibilitat de pagar menys radica en la necessitat de satisfer demandes locals de reducció de preus. A Tarragona, per exemple, per trobar l'espurna inicial cal remuntar-se al 1998, quan un autobús municipal va col.lisionar frontalment amb un camió a la N-340. La mort de cinc veïns d'un mateix barri de Torredembarra va posar en marxa una sèrie de protestes en demanda del desdoblament de la N-340 o de la gratuïtat de l'autopista mentre això no succeís. Van anar passant els mesos, però la reclamació al final es va satisfer, encara que amb tan mala fortuna que, en certa manera, se'ls ha girat en contra als mateixos veïns.
SECRET CONEGUT
¿Per què? Perquè ja són massa els conductors que coneixen aquest estratagema.
El conflicte és el següent. Part dels cotxes que viatgen en direcció sud per l'autopista AP-7 prenen la sortida 32, fan un gir de 360 graus a la rotonda situada sobre la N-340 i es tornen a dirigir a l'autopista. Allà els espera un tiquet especial, concebut en el seu dia per als veïns de la zona, que si s'entrega al següent peatge, a Tarragona, eximeix del pagament de 2,35 euros que sí que han d'abonar la resta dels conductors. El problema és que la rotonda en què s'ha de fer el gir complet és incapaç d'absorbir el trànsit. Hi passen, per exemple, un nombre inusualment alt de camions de gran tonatge. No és trànsit local. Són camioners que també coneixen el truc. En el seu cas, l'estalvi és de 5,55 euros, una xifra ja considerable.
Però el problema és pitjor, reconeixen fonts del Servei Català de Trànsit. Entre els conductors que coneixen la trampa n'hi ha que, a més a més, volen escurçar el recorregut i evitar la pesada rotonda. Aquests, senzillament, desobeeixen els senyals de trànsit i busquen la ruta més directa per reincorporar-se a l'autopista. Les col.lisions no són greus, però sí freqüents.
Un bon resum de com ha acabat la benintencionada solució adoptada a la sortida 32 de l'AP-7 el fa el president de l'associació de veïns de la Móra, Josep Maria González.
"Abans només hi havia embussos a l'estiu, però ara això és una bogeria. Vivim en una ratera. Ara tant se val si agafes l'autopista o la nacional. De vegades triguem 90 minuts a arribar a Tarragona per un trajecte de 15 minuts".
En el cas d'Arenys de Mar i la C- 32, el diagnòstic és un calc del cas de Torredembarra. També hi ha conductors que infringeixen les normes per escurçar el retorn a l'autopista, i n'hi ha que no, però aquests últims comencen a ser tants que, com tenen preferència de pas en algunes interseccions, en determinades hores del dia dificulten la circulació a d'altres cotxes que intenten incorporar-se a l'autopista.
No només això. Tant en el cas de l'AP-7 com en el de la C-32, el conflicte ha començat a ocasionar problemes a les calçades centrals de les dues autopistes. La cua per sortir genera retencions al carril de desacceleració tan llargues que arriben a atrapar la mateixa autopista.
>> Cliqueu aquí per descarregar el gràfic en PDF
Estratagemes per no pagar peatges
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Estratagemes per no pagar peatges
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
A Girona,l'AP-7 és gratuïta entre Girona Nord i Girona Sud.Un que va de Barcelona a Banyoles per exemple,pot sortir-se a la sortida de Girona Sud,pagar,dónar la colta a la següent rotonda,tornar a entrar i vas fins a Girona Nord gratuïtament.Suposo que és pagarà una mica menys fent això,encara que per la diferència de preu no crec que calgui fer això,per 30 cèntims
Parlant de peatges,algú sap sí hi ha rumors que diuen que l'AP-7 sud serà com l'AP-7 nord,és a dir,de que agafes un ticket i pagues en els peatges de la sortida o en el de final de tot.
Suposo que s'eliminarà el peatge troncal del Vendrell?Aquesta mesura acabarà amb la gratuïtat de l'AP-7 d'entrar a Torredembarra i sortit per Salou.
Pel meu gust,hauria de ser gratuïta peró nomès pels camions.
Parlant de peatges,algú sap sí hi ha rumors que diuen que l'AP-7 sud serà com l'AP-7 nord,és a dir,de que agafes un ticket i pagues en els peatges de la sortida o en el de final de tot.
Suposo que s'eliminarà el peatge troncal del Vendrell?Aquesta mesura acabarà amb la gratuïtat de l'AP-7 d'entrar a Torredembarra i sortit per Salou.
Pel meu gust,hauria de ser gratuïta peró nomès pels camions.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Sortir a Torredembarra i tornar a entrar a l'AP-7 és un clàssic que sempre he fet darrerament quan baixo a Tarragona. Total perds 2-3 minuts i el què t'estalvies no està gens malament!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Pel què jo sé, l'obra d'eliminar els peatges troncals afecta als peatges de L'Hospitalet de l'Infant, Tarragona, El Vendrell i Mediterrani a més de modificar el de Martorell. Va conjunta amb l'ampliació a tres carrils des de l'enllaç amb la AP-2 fins a Vila-Seca/Salou.Mako448 wrote:[...]Parlant de peatges,algú sap sí hi ha rumors que diuen que l'AP-7 sud serà com l'AP-7 nord,és a dir,de que agafes un ticket i pagues en els peatges de la sortida o en el de final de tot.
Suposo que s'eliminarà el peatge troncal del Vendrell?Aquesta mesura acabarà amb la gratuïtat de l'AP-7 d'entrar a Torredembarra i sortit per Salou.
Pel meu gust,hauria de ser gratuïta peró nomès pels camions.
Més informació en aquest PDF: http://www.autopistas.com/cat/rcs/ampliacio_ap7.pdf
Salut !!
Mes formes de no pagar tant en peatges no tant conegudes:
- El residents a Gelida, Sant Sadurni, i a la zona poden solicitar un teletac bonificat pel que al passar pel peatge troncal o de sortida de Martorell fins/desde Sant Sadurni o Gelida enlloc de pagar els 3,20 pagant la part propocional que correstpont anat fins a Gelida o Sant Sadurni (aprox 1,50-1,80€), els 3,20€ son en teoria fins Vilafranca. La questio es que algun de la zona et demani un teletac bonificat. Si vas en direcció Tarragona surts a St Sadurni dones, la volta a la rotonda i tornes a entrar i continues cap a Tarragona. Pagues menys de 2€ enlloc dels 3,20€, en la maniobra perd 1 minuts i com ningún ho fa no hi ha les caravanes d'Altafulla.
- Evitar el peatge de Tarragona en sentit nord, no es tant facil com en sentit sud. Sortir a la sortida de Reus, pagar 1€, dones la volta a la rotonda i tornes a passar pel peatge per recollir el ticket que t'obres les barreres del Troncal de Tarragona que son aprox 2,50€.
D'aquesta manara he fet un Santa Perpetua - Salou pagants menys de 4€ enlloc de pagar els 8 i pico reglamentaris.
- El residents a Gelida, Sant Sadurni, i a la zona poden solicitar un teletac bonificat pel que al passar pel peatge troncal o de sortida de Martorell fins/desde Sant Sadurni o Gelida enlloc de pagar els 3,20 pagant la part propocional que correstpont anat fins a Gelida o Sant Sadurni (aprox 1,50-1,80€), els 3,20€ son en teoria fins Vilafranca. La questio es que algun de la zona et demani un teletac bonificat. Si vas en direcció Tarragona surts a St Sadurni dones, la volta a la rotonda i tornes a entrar i continues cap a Tarragona. Pagues menys de 2€ enlloc dels 3,20€, en la maniobra perd 1 minuts i com ningún ho fa no hi ha les caravanes d'Altafulla.
- Evitar el peatge de Tarragona en sentit nord, no es tant facil com en sentit sud. Sortir a la sortida de Reus, pagar 1€, dones la volta a la rotonda i tornes a passar pel peatge per recollir el ticket que t'obres les barreres del Troncal de Tarragona que son aprox 2,50€.
D'aquesta manara he fet un Santa Perpetua - Salou pagants menys de 4€ enlloc de pagar els 8 i pico reglamentaris.
- Alfredo_21
- N6
- Posts: 220
- Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
- Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]
De hecho, tal y como se comenta se va a establecer un sistema de peaje cerrado que va desde Martorell hasta Tarragona por la Ap-7 y hasta Pina de Ebro por la Ap-2. Para ello todas las salidas se cerraran tambien, aunque el tramo Altafulla - Salou seguirá siendo gratuito hasta que finalicen las obras de la construcción A-7 (haber si empiezan con el tramo Altafulla - Tarragona, leñes). Hospitalet de l'Infant en teoría tiene tambien que desparecer pero con la tontería de que pertenece a otra concesionaria.... vale que el grupo AUMAR pertenece al igual que Autopistas a Abertis Infraestructuras, pero no queda claro todavía ese tramo, el cual tambien esta pendiente de ampliación a 3 carriles desde el límite de concesión hasta Hospitalet.Mako448 wrote: Parlant de peatges,algú sap sí hi ha rumors que diuen que l'AP-7 sud serà com l'AP-7 nord,és a dir,de que agafes un ticket i pagues en els peatges de la sortida o en el de final de tot.
Suposo que s'eliminarà el peatge troncal del Vendrell?Aquesta mesura acabarà amb la gratuïtat de l'AP-7 d'entrar a Torredembarra i sortit per Salou.
Saludos!
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella