Rehabilitació de l'estació de Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Distàncies

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:Tot això seria una bona manera d'aconseguir molt millors resultats en aquesta línia, aconseguint millors freqüències al llarg de tota la línia, i escurçar distancies considerablement en el corredor directe Barcelona - Tolouse.
A no ser que facis un traçat totalment en línia recta, no escurçaràs gaire la distància...

(Comentari del torracollons lingüístic)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Home... no farem d'aquesta línia un TGV, però millor que ara aniran les coses segur.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

entfe001 wrote:Qui va penjar aquella foto aèria d'un Alpino i un Staedtler a Ribes? Aquí aniria que ni pintada :riure
Vaig ser jo. Però no la trobo... :|
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Però si com tu dius, es sol limitar la velocitat per l'efecte centrífug, estem en les mateixes; tant si és per anar a 60, com si és per anar a 200, dic jo.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:Però si com tu dius, es sol limitar la velocitat per l'efecte centrífug, estem en les mateixes; tant si és per anar a 60, com si és per anar a 200, dic jo.
Però només si a peu de vagó hi ha un notari que et faci un testament Xpress...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Per aquí n'hi ha un, de Notario... :)
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Notari

Post by entfe001 »

:xiuxiu
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Què és el peraltar?
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Image
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Ah val... i qui ha dit de no posar-hi la inclinació a les corves (ai perdó... peraltar :roll: ) ?
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

fantito wrote:La línia de Puigcerdà té els peraltes i els radis de corba per anar a 60Km/h.
...la qual cosa significa que el que cal és rectificar el traçat per adaptar-lo com a mínim als 120 Km/h sense pendulació, una velocitat més d'acord amb una línia secondària actual, i oblidar aquests 60 Km/h propis de l'era del vapor.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

fantito wrote:Ja , però es just el que no estan fent. Per tant deixem de fer-nos palles al cervell i parlem del qué s'està fent i no de fantasíes i ficcions.
El que no entenc és que:
Hi havia una vegada un camí de carro. Al costat es va fer una via de ferrocarril. Amb el temps la carretera es va asfaltar i millorar, es van eliminar corbes i fer nous ponts. Després, de carretera normal va passar a ser una carretera general. La carretera general, amb el temps, passà a ser una via ràpida amb zones de tres carrils, túnels i viaductes. Finalment, es va tornar a refer des de zero per convertir-la en una magnífica autovia... mentre la via de ferrocarril continuava igual que el dia que la van construir!!!! I a la gent li semblava normal!!!!
Això és aplicable tant a la línia de Puigcerdà com a moltes altres. Com és possible?
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

fantito wrote:Has oblidat un detall clau. La carretera genera impostos, el ferrocarril no.
Actualment si que és una realitat però no tenia perque haber estat així.

Si s'hagués apostat per el transport per ferrocarril com s'ha fet per exemple a Suïssa, s'hagués pogut "cobra els mateixos impostos que amb les carreteres".

Però ara ja és massa tard.
:evil:
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

fantito wrote:Has oblidat un detall clau. La carretera genera impostos, el ferrocarril no.
I vots.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Però és que fer segons quines correccions de traçat pot resultar un impacte ambiental que potser es podria solventar precísament modificant, a partir del traçat actual les inclinacions de les corves, i afegint-hi el sistema de basculació activa. En definitiva, els famosos Civia Alpino, seran trens construits expressament per aquesta línia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Ja t'han dit que la basculació no és necessària en unes corves pensades per a 60 km/h.

I els Alpino, si s'arriben a construir, l'única diferència que tindrien seria reforç del sistema de frenat i interiorisme diferent, res de basculacions.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Jordi Freixas wrote:Però és que fer segons quines correccions de traçat pot resultar un impacte ambiental
Carai, què curosos ens hem tornat de cop amb l'impacte ambiental. Llàstima que amb les carreteres, molt més amples, sorolloses i pol·lucionants, això no es tingui en compte...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Una cosa no treu l'altre. A veure. És evident que tard o d'hora, en aquesta línia s'hauran de prendre mesures que suposaran aquest impacte. Però del que es tractaria és que aquest fós mínim.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

No crec pas que s'hi faci gaire cosa més en aquesta línia que el que es fa actualment. És a dir, que dubto molt que se la prengui com un enllaç important amb França.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”