Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...). Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Ecomobisostrans wrote:En el suposat de que sigui incorrecte el que s'hauria de fer es incloure aquest significat de direcció al diccionari perque sigui correcte, ja que molts mes cops sentim a dir "aquest tren/bus/etc va "direcció tal" que "sentit tal".
Aleshores també hauríem d'incloure mots com *paiella o *aiga perquè hi ha molta gent que ho diu d'aquesta forma.
Ecomobisostrans wrote:
-I un altre es el significat mes comú on la direcció es alla on et dirigeixes. (Per que si no fos correcte parlar de direcció i si de sentit hauriem de dir "em sento a Vilada" enlloc de "em dirigeixo a Vilada", no?)
Sí, i ara recordo que també venen de la mateixa arrel els verbs dir, dirimir i cedir; les paraules director i cadira; el nom propi Medir i em consta que també la pel·li Dirty Dancing. Ah, i els gimnasos DIR es diuen així en honor a la mateixa arrel.
Siguem seriosos senyors!!! Des de quan "em sento" indica el mateix "vaig en sentit a"???? Sentir i sentit no tenen res a veure!
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
Vista avui a les 16:00 hores una 3000 reformada (no he apuntat números) a l'estació d'Espanya de la L3, andana sentit Canyelles. S'ha parat a la boca del túnel de l'estació, suposo que per no aixecar expectació (bé, he estat l'únic viatger "expectat" ).
Per cert, el seu torn era M&P (METRO&PROVES???)...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Ahir vaig veure a la L2 un 9000 amb torn ES1. Per altra banda, jo vaig fer el trajecte Clot - Pep Ventura dins el cinquè 2100, així que aquesta sèrie encara resisteix a la L2
entfe001 wrote:Ahir vaig veure a la L2 un 9000 amb torn ES1. Per altra banda, jo vaig fer el trajecte Clot - Pep Ventura dins el cinquè 2100, així que aquesta sèrie encara resisteix a la L2
Potser ja hi ha suficients 9000s per fer la L2 exclusiva d'aquesta sèrie (si fa pocs anys amb 15 2100 i alguna 2000 n'hi havia prou, ara amb 20 ja deuen anar sobrats) però no estan totes les 2100 a la L4. Crec que n'hi ha unes 5-6 així que encara veurem 2100 a la L2.
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
En el curt trajecte entre Vallcarca i Diagonal he anat amb el 3000R!!! portava de torn el 315 (ho dic per si algú aquesta tarda vol provar de pujar-hi si hi continua circulant!)
m'han sorprès positivament 2 detalls.
-Les reixes del sostre ara s'han pintat de blanc, que unit amb la llum dels flourecents més blanquinosa dona més sensació de lluminositat...bé, la lluminositat és molt similar a la que tenen els 5000's.
-Segurament serà una sensació totalment subjectiva i falsa, però l'he trobat menys sorollós...que han canviat revestiments de l'interior o es que el terra ara és blindat i fa que estigui més insonoritzat???
He anat a la part de cua, que només eren els 2 motors units i tot i haver-hi lloc per seure's semblava una mica esquizofrènic anant amunt i avall dels 2 vagons remirant-me'l!
com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???
entfe001 wrote:Ahir vaig veure a la L2 un 9000 amb torn ES1. Per altra banda, jo vaig fer el trajecte Clot - Pep Ventura dins el cinquè 2100, així que aquesta sèrie encara resisteix a la L2
Potser ja hi ha suficients 9000s per fer la L2 exclusiva d'aquesta sèrie (si fa pocs anys amb 15 2100 i alguna 2000 n'hi havia prou, ara amb 20 ja deuen anar sobrats) però no estan totes les 2100 a la L4. Crec que n'hi ha unes 5-6 així que encara veurem 2100 a la L2.
Vox
Confirmat. Avui he anat per la L2 en una 2100 de 1a fornada. Això sí, durant tot el trajecte la 2100 estava dins un mar de 9000s
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
He penjat una foto de una 2100 a l'estació de Barceloneta en un blog que posaré a la nova web de Subwayworld. Està a baix de tot. L'adreça és: http://www.subwayworldblog.blogspot.com
Ahir a la tarda a la L-4 vaig veure un 2100 sense servei i tenia desmontat els seients i les reixes negres del aire acondiccionat, el torn era 10 i el cotxe era el 2414.
Aquest és nou d'ara a la L-4?
Si us hi fixeu encara no han cambiat el termòmetre dels 2100 a la L4. Hi ha l'enganxina clàssica dels 1100. Potser s'esperan a inagurar la L4 fins a Sagrera-Meridiana?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
sortrens wrote:Si us hi fixeu encara no han cambiat el termòmetre dels 2100 a la L4. Hi ha l'enganxina clàssica dels 1100. Potser s'esperan a inagurar la L4 fins a Sagrera-Meridiana?
La raó penso que és que la funció de l'equip "iris" del 2100 no té encara programades les estacions de L4, potser hi ha alguna incompatibilitat amb el sistema de lectura de les balisses (no ho sé), per això ni funciona l'anunciador d'estacions ni els termòmetres. A mode de curiositat, el motor crec recordar 2149 té 3 termòmetres amb l'enganxina treta, o sigui, amb termòmetres de línia 2
sortrens wrote:Si us hi fixeu encara no han cambiat el termòmetre dels 2100 a la L4. Hi ha l'enganxina clàssica dels 1100. Potser s'esperan a inagurar la L4 fins a Sagrera-Meridiana?
La raó penso que és que la funció de l'equip "iris" del 2100 no té encara programades les estacions de L4, potser hi ha alguna incompatibilitat amb el sistema de lectura de les balisses (no ho sé), per això ni funciona l'anunciador d'estacions ni els termòmetres. A mode de curiositat, el motor crec recordar 2149 té 3 termòmetres amb l'enganxina treta, o sigui, amb termòmetres de línia 2
Com funciona això de les balisses?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Si us hi fixeu encara no han cambiat el termòmetre dels 2100 a la L4. Hi ha l'enganxina clàssica dels 1100. Potser s'esperan a inagurar la L4 fins a Sagrera-Meridiana?
Llavors podem esperar fins 2014
Conyes apart, dubto que sigui el motiu (més aviat, será el de les balisses), ja que seria ridícul, doncs per el citat tram falten anys i bé es podrien fer 15 termòmetres nous sense necessitat de que TMB s'enfonsi econòmicament
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Ho he consultat i el problema sembla ser aquest... ja que son les balisses de la via qui li diu al tren on hi és... també hi ha la incompatibilitat de l'equip "tren stop" del 2100 amb el que hi ha instal·lat a L4, per tant aquest sistema està desactivat als 2100 que hi corren.
Doncs amb quin sistema de seguretat funcionen els 2100 a la L4?? Si el Tren-Stop és incompatible... l'ATP dels 2100 és compatible amb l'ATP en freqüència AM de la L4?