consulta: El Tranvia
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
consulta: El Tranvia
El tranvia es una mena de transport extrany pero poder necesari, no ho se, pero sembla a simple vista una barreja entre bus(pel fet de estar en superficie i tenir com una mena de 3 busos de doble composició enganxats i un metro/tren ja que passa per vies, pero condicionat en part com el autobus pel transit de vehicles privats.
Quina es la seva utilitat i com es podria definir? Que remplaçaria o quin afegit dona?
Quina es la seva utilitat i com es podria definir? Que remplaçaria o quin afegit dona?
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
És un transport normal i corrent. No cal més que tornar d'un estiu a Oslo, Viena i Praga (per posar tres exemples d'entre moltes ciutats on està implantat) per adonar-se'n, fins i tot els més tramvi-escèptics.
Una altra cosa és que, en determinades ciutats, i determinades circumstàncies, alguna de les línies que s'estan creant siguin més aviat "parxes" d'allò que hauria de ser un Metro...
Una altra cosa és que, en determinades ciutats, i determinades circumstàncies, alguna de les línies que s'estan creant siguin més aviat "parxes" d'allò que hauria de ser un Metro...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: consulta: El Tranvia
Estrany?? El que és estrany és que n'hi hagin tan pocs per aquí, en comparació a altres ciutats europees....fredebcnteatre wrote:El tranvia es una mena de transport extrany
Normal i necessari!
Com bé diu el Fran-Ikarus, és un transport normal i corrent (i necessari!), amb velocitats comercials superiors al bus però inferiors al metro i amb una capacitat de transport també intermitja entre aquests dos transports urbans.
Una de les seves millors característiques és que modifica l'entorn urbà fent-lo més agradable, ja que cedeix protagonisme a l'urbanisme racional: aquell que no prima el seu espai al vehicle privat.
Una de les seves millors característiques és que modifica l'entorn urbà fent-lo més agradable, ja que cedeix protagonisme a l'urbanisme racional: aquell que no prima el seu espai al vehicle privat.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
He votat la 1ª. Considero que si el metro i les rodalies anessin per tot arreu on fan falta, el tramvia seria totalment innecessari, ja que es podria cobrir el transport en superfície amb autobusos sense que hi hagues efecte acordeó.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Veure món...
Ves a explicar això a Viena, Colònia, Amsterdam...Ecomobisostrans wrote:He votat la 1ª. Considero que si el metro i les rodalies anessin per tot arreu on fan falta, el tramvia seria totalment innecessari, ja que es podria cobrir el transport en superfície amb autobusos sense que hi hagues efecte acordeó.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Toca't allò que no sona
Ecomobisostrans wrote:He votat la 1ª. Considero que si el metro i les rodalies anessin per tot arreu on fan falta, el tramvia seria totalment innecessari, ja que es podria cobrir el transport en superfície amb autobusos sense que hi hagues efecte acordeó.
L'autobús té una capacitat de transport de viatgers baixa i val poquets diners, el metro té una capacitat de transport de viatgers alta i val un ronyó.
El tramvia és una opció intermitja, amb una capacitat de transport de viatgers mitjana i uns costos tant de construcció com d'explotació atractius. A més, és molt més eficient energèticament que l'autobús i a més si l'energia elèctrica que empra prové de fonts renovables o nuclears, contribueix a lluitar contra l'efecte hivernacle.
Amb això que et vull dir? Doncs que, a part de que mediambientalment un tramvia és millor que un autobús, la demanda de viatgers de vegades és massa gran com per posar un bus i massa petita com per plantejar construïr un metro. Tot té la seva raó d'existència, my friend.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
He votado que es un transporte más, que circula por las calles mas importantes, cosa que no pasa en Barcelona, donde el tranvia no entra en el centro de la ciudad.
Además aporta la ventaja de poder pasar soterrado en puntos conflictivos, cosa que tampoco pasa en Barcelona. ( Desde que se inauguró la "poco util" T5 he llegado a tardar 20 minutos en atravesar Plaça Glories con el 56 !!! )
Y siendo realistas, si no hay dinero para hacer metro, pues más vale TRAM que nada.
Además aporta la ventaja de poder pasar soterrado en puntos conflictivos, cosa que tampoco pasa en Barcelona. ( Desde que se inauguró la "poco util" T5 he llegado a tardar 20 minutos en atravesar Plaça Glories con el 56 !!! )
Y siendo realistas, si no hay dinero para hacer metro, pues más vale TRAM que nada.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Sí, una gran millora en el transport públic de la ciutat...iluro wrote: Además aporta la ventaja de poder pasar soterrado en puntos conflictivos, cosa que tampoco pasa en Barcelona. ( Desde que se inauguró la "poco util" T5 he llegado a tardar 20 minutos en atravesar Plaça Glories con el 56 !!! )
a qualsevol ciutat normal en zones com aquesta, efectivament, el tramvia es soterraria per tenir un pas directe i a més fer un intercanviador ràpid amb el metro. Però a la ciutat de les xapusses i els complexes "estranys" que és BCN actualment, doncs ho posem tot en superfície, ben apretadet, encara que no serveixi per res.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Si somos realistas y nos fijamos en que quien nos ha ido gobernando año tras año no ha actuado como hubieramos deseado muchos en materia de transporte, te doy la razon.iluro wrote: Y siendo realistas, si no hay dinero para hacer metro, pues más vale TRAM que nada.
Pero hay que tener en cuenta que el metro no es el tram y el tram no es el metro y que no sirven para lo mismo. Y deberíamos exigir un medio de transporte adecuado a la demanda, aunque al final hacen lo que les da la gana.