Seguiment de les obres de la L9
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
------------------------------------------
Perilla el traçat de la L9 entre Lesseps i Zona Universitària
La línia 9 és una caixa de sorpreses. Gairebé vuit anys després de la col·locació de la primera pedra de la línia encara no està definit el traçat en el tram central
Els tècnics d’Obres Públiques confirmen el tram entre Sagrera Meridiana i Lesseps
El departament d’Obres Públiques i Política Territorial continua fent prospeccions geològiques entre la plaça Lesseps i Zona Universitària per determinar si hi ha un traçat tècnicament més fiable i segur que l’actual. En canvi, ja es pot assegurar que el traçat del mateix tram central entre Sagrera Meridiana i Lesseps serà pràcticament el mateix que el planejat anteriorment.
El responsable d’obres subterrànies del govern, Jordi Jubany, va explicar a l’AVUI que la zona de Sarrià i el carrer Manel Girona –a l’alçada de la Politècnica– és “la part més conflictiva” geològicament parlant. Per evitar sorpreses en les últimes setmanes l’equip que dirigeix Jubany ha intensificat la campanya de sondejos en aquesta zona de la ciutat per tal de conèixer més a fons les falles geològiques que hi ha.
Edificis fora de perill
El possible canvi de traçat no té res a veure amb la seguretat dels edificis situats sobre el tram ja que en aquesta zona el túnel transcorrerà a més de 60 metres de profunditat. En cas que hi hagués algun moviment de terres és pràcticament impossible que arribin a nivell de superfície o als fonaments dels edificis.
“Més que res és veure si podem millorar el recorregut”, assegura Jubany, que no s’atreveix a aventurar si hi haurà canvi d’ubicació d’alguna d’aquestes estacions.
On ja està descartat totalment un canvi de traçat és a la primera part del tram central, entre Sagrera-Meridiana i plaça Lesseps.
Jubany indica que hi haurà “alguna variació de metres per evitar passar per sota d’una falla”, però que les estacions del tram, moltes de les quals ja tenen els pous d’accés totalment construïts no canviaran d’ubicació.
Un terreny desconegut
El tram central de la que serà una de les línies de metro més llargues d’Europa està portant de corcoll els responsables d’Obres Públiques. La gran profunditat a què estarà situat el túnel –80 metres en alguns llocs– i la falta de coneixement del terreny fan que encara no sigui possible parlar d’una data de començament de les obres en aquest tram.
El principal problema és que, al contrari que a la zona de l’Eixample, a la part muntanyosa de Barcelona no s’hi ha construït cap túnel transversal. L’única experiència a la zona és el soterrament de la línia del Vallès de Ferrocarrils, entre Muntaner i Sarrià, el 1953.
A banda de poder acabar el tram central en un termini raonable –es parla de l’any 2013–, el departament dirigit per Joaquim Nadal haurà de decidir aviat el traçat definitiu del tram ja que aquesta setmana arrenca la tuneladora que excavarà aquest túnel.
L’aparell, que és el que es va fer servir per excavar la zona de roca dura entre les futures estacions de Can Zam i Bon Pastor, començarà a engolir terra al Macropou de Sagrera per fer via cap a Meridiana. A partir d’aquesta estació, on hi haurà situat un gran intercanviador amb quatre línies de metro i dues de Rodalies, la tuneladora ja entrarà sense aturar-se al tram central de la línia.
--------------------------------------------
Només 729 metres de túnel entre gener i juny
El 2007 no passarà a la història de la línia 9 del metro com l’any en què es van fer més quilòmetres de túnel.
Entre el mes de gener i el de juny les tres tuneladores que s’encarreguen de perforar els diferents trams de la línia només han fet 729 metres, segons va explicar el conseller Joaquim Nadal en una resposta parlamentària al diputat de CiU Josep Rull.
Durant aquest mesos la que més ha treballat ha estat la tuneladora que reprendrà la marxa la setmana que ve, que va perforar 421 metres des de Via Trajana al macropou de Sagrera.
La que segueix tunelant a Sant Andreu ha hagut d’estar parada durant mesos esperant acabar les proteccions d’un edifici del barri i només ha fet 160 metres. La tercera s’està muntant en aquest moment a Mas Blau, però a la zona del futur enllaç amb la L2 s’han excavat 148 metres en mina.
------------------------------------------
Perilla el traçat de la L9 entre Lesseps i Zona Universitària
La línia 9 és una caixa de sorpreses. Gairebé vuit anys després de la col·locació de la primera pedra de la línia encara no està definit el traçat en el tram central
Els tècnics d’Obres Públiques confirmen el tram entre Sagrera Meridiana i Lesseps
El departament d’Obres Públiques i Política Territorial continua fent prospeccions geològiques entre la plaça Lesseps i Zona Universitària per determinar si hi ha un traçat tècnicament més fiable i segur que l’actual. En canvi, ja es pot assegurar que el traçat del mateix tram central entre Sagrera Meridiana i Lesseps serà pràcticament el mateix que el planejat anteriorment.
El responsable d’obres subterrànies del govern, Jordi Jubany, va explicar a l’AVUI que la zona de Sarrià i el carrer Manel Girona –a l’alçada de la Politècnica– és “la part més conflictiva” geològicament parlant. Per evitar sorpreses en les últimes setmanes l’equip que dirigeix Jubany ha intensificat la campanya de sondejos en aquesta zona de la ciutat per tal de conèixer més a fons les falles geològiques que hi ha.
Edificis fora de perill
El possible canvi de traçat no té res a veure amb la seguretat dels edificis situats sobre el tram ja que en aquesta zona el túnel transcorrerà a més de 60 metres de profunditat. En cas que hi hagués algun moviment de terres és pràcticament impossible que arribin a nivell de superfície o als fonaments dels edificis.
“Més que res és veure si podem millorar el recorregut”, assegura Jubany, que no s’atreveix a aventurar si hi haurà canvi d’ubicació d’alguna d’aquestes estacions.
On ja està descartat totalment un canvi de traçat és a la primera part del tram central, entre Sagrera-Meridiana i plaça Lesseps.
Jubany indica que hi haurà “alguna variació de metres per evitar passar per sota d’una falla”, però que les estacions del tram, moltes de les quals ja tenen els pous d’accés totalment construïts no canviaran d’ubicació.
Un terreny desconegut
El tram central de la que serà una de les línies de metro més llargues d’Europa està portant de corcoll els responsables d’Obres Públiques. La gran profunditat a què estarà situat el túnel –80 metres en alguns llocs– i la falta de coneixement del terreny fan que encara no sigui possible parlar d’una data de començament de les obres en aquest tram.
El principal problema és que, al contrari que a la zona de l’Eixample, a la part muntanyosa de Barcelona no s’hi ha construït cap túnel transversal. L’única experiència a la zona és el soterrament de la línia del Vallès de Ferrocarrils, entre Muntaner i Sarrià, el 1953.
A banda de poder acabar el tram central en un termini raonable –es parla de l’any 2013–, el departament dirigit per Joaquim Nadal haurà de decidir aviat el traçat definitiu del tram ja que aquesta setmana arrenca la tuneladora que excavarà aquest túnel.
L’aparell, que és el que es va fer servir per excavar la zona de roca dura entre les futures estacions de Can Zam i Bon Pastor, començarà a engolir terra al Macropou de Sagrera per fer via cap a Meridiana. A partir d’aquesta estació, on hi haurà situat un gran intercanviador amb quatre línies de metro i dues de Rodalies, la tuneladora ja entrarà sense aturar-se al tram central de la línia.
--------------------------------------------
Només 729 metres de túnel entre gener i juny
El 2007 no passarà a la història de la línia 9 del metro com l’any en què es van fer més quilòmetres de túnel.
Entre el mes de gener i el de juny les tres tuneladores que s’encarreguen de perforar els diferents trams de la línia només han fet 729 metres, segons va explicar el conseller Joaquim Nadal en una resposta parlamentària al diputat de CiU Josep Rull.
Durant aquest mesos la que més ha treballat ha estat la tuneladora que reprendrà la marxa la setmana que ve, que va perforar 421 metres des de Via Trajana al macropou de Sagrera.
La que segueix tunelant a Sant Andreu ha hagut d’estar parada durant mesos esperant acabar les proteccions d’un edifici del barri i només ha fet 160 metres. La tercera s’està muntant en aquest moment a Mas Blau, però a la zona del futur enllaç amb la L2 s’han excavat 148 metres en mina.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Traçat més assenyat?
La geologia aconseguirà el que el sentit comú dels "planificadors" no ha fet i acabarem amb un traçat amb menys giragonses?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Em temo que tornarà a passar una cosa semblant amb el Carmel però aquesta vegada amb la L9. Això unit al desmadre de Rodalies i l'apagada de juliol, serem els pallasos de l'estat espanyol.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Només 729 metres de túnel entre gener i juny
¿ Y lo quieren acabar para el 2013 ?
Despues de 8 años de obras, aun no sabemos que nos vamos a encontrar... en fin, mas que la impresión de que tienen todo controlado y quieren supervisar todos los detalles, creo que esto es una gran farsa, ideada en su momento por CiU para contrarrestar las ampliaciones de Madrid (nosotros la haremos más larga), y continuada luego por el tripartito, la L9 fue concebida como carrusel para conseguir votos. ¿ Que en tal barrio quieren metro ? pues hacemos un tirabuzon más en la L9 y todos contentos, hasta el hundimiento del Carmel, desde entonces, ni una sola asociación de vecinos a vuelto a pedir que le acerquen el metro, así que ha dejado de ser un gancho electoral.
Creo que dificilmente llegará a culminarse el proyecto; buscarán la forma de zurzir los tramos comenzados con el resto de la red de metro y el tramo central, incluso algún pozo ya empezado, se aplazaran sin fecha.
¿ Y lo quieren acabar para el 2013 ?
Despues de 8 años de obras, aun no sabemos que nos vamos a encontrar... en fin, mas que la impresión de que tienen todo controlado y quieren supervisar todos los detalles, creo que esto es una gran farsa, ideada en su momento por CiU para contrarrestar las ampliaciones de Madrid (nosotros la haremos más larga), y continuada luego por el tripartito, la L9 fue concebida como carrusel para conseguir votos. ¿ Que en tal barrio quieren metro ? pues hacemos un tirabuzon más en la L9 y todos contentos, hasta el hundimiento del Carmel, desde entonces, ni una sola asociación de vecinos a vuelto a pedir que le acerquen el metro, así que ha dejado de ser un gancho electoral.
Creo que dificilmente llegará a culminarse el proyecto; buscarán la forma de zurzir los tramos comenzados con el resto de la red de metro y el tramo central, incluso algún pozo ya empezado, se aplazaran sin fecha.
Fuente: http://www.elperiodico.com
4/9/2007 DIFÍCIL AMPLIACIÓN DE LA RED DE TRANSPORTE PÚBLICO
El subsuelo de Sarrià complica el trazado de la L-9 del metro
• Nadal afirma que los estudios geológicos indicarán la mejor ruta
EL PERIÓDICO
BARCELONA
Los sondeos geológicos que desde principios de año realiza la Conselleria d'Obres Públiques en el tramo central de la futura L-9 del metro, en especial en la zona de Sarrià, determinarán el trazado definitivo de la línea entre las estaciones de Sagrera Meridiana y Zona Universitària. El conseller Joaquim Nadal declaró ayer que aún no está decidido con precisión bajo qué calles pasará porque la ruta final "se está analizando, ya que ninguno de los estudios informativos hechos cuando se adjudicó la obra estaba suficientemente definido y concretado".
El conseller dijo en una entrevista en la emisora RAC1 que "no existe ningún problema geológico determinante" para construir con una tuneladora estos 9,4 kilómetros de galería a gran profundidad, entre 60 y 90 metros, pero añadió que "en función de los estudios geológicos, el trazado se ajustará a los menores problemas posibles". Nadal añadió que "se está estudiando el mejor recorrido para hacerlo con la máxima seguridad".
COMPOSICIÓN DEL TERRENO
Los trabajos realizados hasta ahora indican, según fuentes de la conselleria, que entre Sagrera Meridiana y Lesseps las características del subsuelo avalan el trazado previsto. En el tramo Lesseps-Zona Universitària se ha visto que la composición del terreno es más compleja, de modo particular en Sarrià, lo que podría aconsejar cambios en puntos concretos. Los sondeos geológicos prácticamente han concluido y ahora la empresa de ingeniería que se adjudicó el proyecto redactará el estudio definitivo que estará acabado a final de año.
La tuneladora destinada en el futuro a perforar este largo tramo empezará dentro de dos semanas a agujerear la galería que unirá las estaciones de Onze de Setembre y Sagrera Meridiana. Es la misma máquina que ya hizo el túnel de Can Zam, en Santa Coloma, al Besòs y que luego acabó el de maniobras en el triángulo ferroviario de la Sagrera.
4/9/2007 DIFÍCIL AMPLIACIÓN DE LA RED DE TRANSPORTE PÚBLICO
El subsuelo de Sarrià complica el trazado de la L-9 del metro
• Nadal afirma que los estudios geológicos indicarán la mejor ruta
EL PERIÓDICO
BARCELONA
Los sondeos geológicos que desde principios de año realiza la Conselleria d'Obres Públiques en el tramo central de la futura L-9 del metro, en especial en la zona de Sarrià, determinarán el trazado definitivo de la línea entre las estaciones de Sagrera Meridiana y Zona Universitària. El conseller Joaquim Nadal declaró ayer que aún no está decidido con precisión bajo qué calles pasará porque la ruta final "se está analizando, ya que ninguno de los estudios informativos hechos cuando se adjudicó la obra estaba suficientemente definido y concretado".
El conseller dijo en una entrevista en la emisora RAC1 que "no existe ningún problema geológico determinante" para construir con una tuneladora estos 9,4 kilómetros de galería a gran profundidad, entre 60 y 90 metros, pero añadió que "en función de los estudios geológicos, el trazado se ajustará a los menores problemas posibles". Nadal añadió que "se está estudiando el mejor recorrido para hacerlo con la máxima seguridad".
COMPOSICIÓN DEL TERRENO
Los trabajos realizados hasta ahora indican, según fuentes de la conselleria, que entre Sagrera Meridiana y Lesseps las características del subsuelo avalan el trazado previsto. En el tramo Lesseps-Zona Universitària se ha visto que la composición del terreno es más compleja, de modo particular en Sarrià, lo que podría aconsejar cambios en puntos concretos. Los sondeos geológicos prácticamente han concluido y ahora la empresa de ingeniería que se adjudicó el proyecto redactará el estudio definitivo que estará acabado a final de año.
La tuneladora destinada en el futuro a perforar este largo tramo empezará dentro de dos semanas a agujerear la galería que unirá las estaciones de Onze de Setembre y Sagrera Meridiana. Es la misma máquina que ya hizo el túnel de Can Zam, en Santa Coloma, al Besòs y que luego acabó el de maniobras en el triángulo ferroviario de la Sagrera.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Molt sospitós
Reitero i reformulo: Ja és casualitat que sospesin modificar al traçat justament allí on fa massa batzegades. Però com que "rectificar és de savis, no admetre el nyap és de polítics", ara aprofiten l'avinentesa de l'estudi geològic, que tant bé cala amb el Carmel, el Prat i altres delícies de rerefons...
Serà que d'aquí a un temps sentirem la mateixa cantarella pel que fa al traçat pel Prat? O potser el meu total menyspreu envers la casta política em fa ser molt malpensat?
Serà que d'aquí a un temps sentirem la mateixa cantarella pel que fa al traçat pel Prat? O potser el meu total menyspreu envers la casta política em fa ser molt malpensat?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
A veure si almenys fins Sagrera es posen una mica les piles, perque si cobren el 3% en funcio del temps k s'estan fent les obres... No vegis el partit que cobra comissions com s'esta fent de ric.
¬¬ Deixant comentaris sobre l'eficiencia politica crec que el tram Can Zam - Fondo si no l'obren es pk no volen, fa segles k ningu hi treballa alla, nomes caldria que instalessin les escales i els ascensors i el demes mobiliari. I si fossin una mica competents haurien d'arribar almenys fins Sagrera rapid! O encara que sigui a Bon Pastor i que almenys els barris de les noves parades puguin connectar amb la L1 i L2 i amb l'altre ramal.
¬¬ Deixant comentaris sobre l'eficiencia politica crec que el tram Can Zam - Fondo si no l'obren es pk no volen, fa segles k ningu hi treballa alla, nomes caldria que instalessin les escales i els ascensors i el demes mobiliari. I si fossin una mica competents haurien d'arribar almenys fins Sagrera rapid! O encara que sigui a Bon Pastor i que almenys els barris de les noves parades puguin connectar amb la L1 i L2 i amb l'altre ramal.
- Pep
- N5
- Posts: 130
- Joined: Thursday 26/07/2007 11:08
- Location: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63
L'estació de Fondo, al menys a l'estiu encara quedava molt per acabar. Estaven fent el sostre de l'estació, a part que falten tots els acabats (enrajolats, terres, mobiliari...) i no sé si els passadissos de comunicació amb la L1 estan acabats.EUKibo wrote:...crec que el tram Can Zam - Fondo si no l'obren es pk no volen, fa segles k ningu hi treballa alla...
com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Es veritat a Fondo no fa tant que van acabar les obres, pero igualment fa ja uns mesos que ho han cobert tot i si no està ja enllestit li queda molt poc i es el que dius, el que queda es enrajolats i mobiliari, pero fa anys que a Esglesia, Can Peixauet, Gorg, Llefia, La Salut estan acabades les obres diguemne d'infrastructura i han aixecat murs a les boques del metro i ningu i treballa alla desde fa temps.Pep wrote:L'estació de Fondo, al menys a l'estiu encara quedava molt per acabar. Estaven fent el sostre de l'estació, a part que falten tots els acabats (enrajolats, terres, mobiliari...) i no sé si els passadissos de comunicació amb la L1 estan acabats.EUKibo wrote:...crec que el tram Can Zam - Fondo si no l'obren es pk no volen, fa segles k ningu hi treballa alla...
- Pep
- N5
- Posts: 130
- Joined: Thursday 26/07/2007 11:08
- Location: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63
Doncs compta que tot el tema de mobiliari i acabats sol trigar uns 2 mesos per estació com a molt. Suposo que quan tinguin la data decidida de posada en servei començaran a acabar-les totes una darrera l'altra.
De totes maneres, crec més que esperaran a arribar a Sagrera-Meridiana per inaugurar tot aquest tram de cop que no pas els 2 ramals fins al Bon Pastor donat que en aquesta estació terminal provisional no es podrà fer transbordament i a la meridiana sí.
Per altra banda, espero que obrin el tram un cop arribin a Sagrera-Meridiana independentment de com estigui l'estació de TAV de Sagrera, perquè llavors ja...
De totes maneres, crec més que esperaran a arribar a Sagrera-Meridiana per inaugurar tot aquest tram de cop que no pas els 2 ramals fins al Bon Pastor donat que en aquesta estació terminal provisional no es podrà fer transbordament i a la meridiana sí.
Per altra banda, espero que obrin el tram un cop arribin a Sagrera-Meridiana independentment de com estigui l'estació de TAV de Sagrera, perquè llavors ja...
com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???
Font: http://www.elmundo.es/elmundo/2007/09/2 ... 1190612307
Si aquesta notícia és veritat és per "embainársela" més d'un. Algú viu per la zona, pot confirmar-la??
La Generalitat ordena tapar un túnel del metro para su inauguración oficial
Un error causó hace 13 días la salida al exterior de la tuneladora
Los operarios 'maquillan' el exterior de la obra más cara de Barcelona
Los operarios colocan una tela tras la que se ve la tuneladora. (Foto: EL MUNDO)
Actualizado lunes 24/09/2007 05:46 (CET)
EL MUNDO
BARCELONA.- Los operarios de la línea 9 del Metro de Barcelona trabajan día y noche desde hace dos semanas para tapar y 'maquillar' un gigantesco agujero provocado por una tuneladora, para que el consejero de la Generalitat, Joaquim Nadal, y el alcalde de la ciudad, Jordi Hereu, puedan hacerse la foto oficial con todos los medios de comunicación en la calada -salida al exterior- de la máquina, informa Nando García en EL MUNDO.
Por culpa de un error de cálculo, el pasado martes día 11 se derrumbó el muro donde los socialistas se iban a hacer la foto oficial, en el macropozo de Onze de Septembre, situado en el cruce de las calles de Josep Soldevilla y de Riera d'Horta del barrio de Sant Andreu de la capital catalana.
Entonces, los responsables de la obra más cara de la Generalitat de Cataluña -unos 3.000 millones de euros- ordenaron colocar una gran tela verde para tapar la cabeza de la máquina, de 120 metros de longitud y un peso superior a las 2.000 toneladas. Dirigentes del Departamento de Política Territorial decidieron reconstruir el muro para lo que se ha alquilado maquinaria específica. Se trata de una enorme grúa que recogió las rocas y un artilugio que maquilla la pared para que cuando la tuneladora atraviese el muro nadie en sus casas pueda darse cuenta, mirando la televisión, que esa pared ha sido reconstruida en dos semanas. Este domingo continuaban aún los trabajos de 'maquillaje' del hueco de unos 15 metros de altura.
Desde que se produjo el accidente -que se ha intentado ocultar, reforzando incluso la vigilancia de la obra- los trabajadores se ha esmerado en tapar cualquier rastro de lo sucedido. Además, cargos del Departamento de Política Territorial Y Obras Públicas han acudido asiduamente a la obra para supervisar los trabajos.
La inauguración está prevista para este martes 25, a las 16.15 horas.
Si aquesta notícia és veritat és per "embainársela" més d'un. Algú viu per la zona, pot confirmar-la??
La Generalitat ordena tapar un túnel del metro para su inauguración oficial
Un error causó hace 13 días la salida al exterior de la tuneladora
Los operarios 'maquillan' el exterior de la obra más cara de Barcelona
Los operarios colocan una tela tras la que se ve la tuneladora. (Foto: EL MUNDO)
Actualizado lunes 24/09/2007 05:46 (CET)
EL MUNDO
BARCELONA.- Los operarios de la línea 9 del Metro de Barcelona trabajan día y noche desde hace dos semanas para tapar y 'maquillar' un gigantesco agujero provocado por una tuneladora, para que el consejero de la Generalitat, Joaquim Nadal, y el alcalde de la ciudad, Jordi Hereu, puedan hacerse la foto oficial con todos los medios de comunicación en la calada -salida al exterior- de la máquina, informa Nando García en EL MUNDO.
Por culpa de un error de cálculo, el pasado martes día 11 se derrumbó el muro donde los socialistas se iban a hacer la foto oficial, en el macropozo de Onze de Septembre, situado en el cruce de las calles de Josep Soldevilla y de Riera d'Horta del barrio de Sant Andreu de la capital catalana.
Entonces, los responsables de la obra más cara de la Generalitat de Cataluña -unos 3.000 millones de euros- ordenaron colocar una gran tela verde para tapar la cabeza de la máquina, de 120 metros de longitud y un peso superior a las 2.000 toneladas. Dirigentes del Departamento de Política Territorial decidieron reconstruir el muro para lo que se ha alquilado maquinaria específica. Se trata de una enorme grúa que recogió las rocas y un artilugio que maquilla la pared para que cuando la tuneladora atraviese el muro nadie en sus casas pueda darse cuenta, mirando la televisión, que esa pared ha sido reconstruida en dos semanas. Este domingo continuaban aún los trabajos de 'maquillaje' del hueco de unos 15 metros de altura.
Desde que se produjo el accidente -que se ha intentado ocultar, reforzando incluso la vigilancia de la obra- los trabajadores se ha esmerado en tapar cualquier rastro de lo sucedido. Además, cargos del Departamento de Política Territorial Y Obras Públicas han acudido asiduamente a la obra para supervisar los trabajos.
La inauguración está prevista para este martes 25, a las 16.15 horas.
Però què és el que inauguren exactament? Que les obres existeixen? Que les tunel.ladores no són un mite i que el progrés ha arribat a la vila?
Perquè, la L9, quan comença a circular? Es pot comptar en anys el temps que resta o calen unes magnituds més grans?
Perquè, la L9, quan comença a circular? Es pot comptar en anys el temps que resta o calen unes magnituds més grans?
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
XDmikado wrote:Està integrada al 3%Busman wrote:Què bé... i, digues la tunel.ladora aquesta està integrada o calen uns títols diferents?
Ara fora conya. Sincerament, en comptes de cremar fotos dels reis com fan a Girona aquí a Barcelona hauriem de cremar les fotos que es facin els de Politica Territorial per les obres de la L9. Quina cara! Endarrerir encara més les penúries de transport que pateixen moltes zones de l'àrea metropolitana per fer-se una foto... Totalment inacceptable.