Rehabilitació de l'estació de Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

No dic que desbanqui Portbou, però... sí que se l'ha de potenciar més del que s'està fent ara mateix.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Il·lusions

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:No dic que desbanqui Portbou, però... sí que se l'ha de potenciar més del que s'està fent ara mateix.
Doncs entre un estat que tracta la zona com a colònia i l'altre que ho fa com si fos la porta d'entrada al tercer món, no et facis massa il·lusions...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

No, ja... si per ells fós directament ho haurien tancat. Però el que han de fer aquí, és fer complir l'Estatut, que la línia passi a mans de la Generalitat, que l'acabi de reformar, i exigeixi a França que es compleixi el conveni trans-fronterer (que segons s'havia comentat per aquí, l'estan incomplint al no fer arribar trens francesos fins a Puigcerdà).
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Llegeix-te això i convence't que no passarà mai.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Si de cara a les properes eleccions estatals, el PP i el PSOE no aconsegueixen la majoria absoluta, i els partits catalans, saben fer la seva feina, sí que ho podem tenir. És tant senzill com que hi ha condicions que són innegociables (com per exemple, el traspàs integral de la xarxa ferroviaria catalana).
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Jordi Freixas wrote:Si de cara a les properes eleccions estatals, el PP i el PSOE no aconsegueixen la majoria absoluta, i els partits catalans, saben fer la seva feina, sí que ho podem tenir. És tant senzill com que hi ha condicions que són innegociables (com per exemple, el traspàs integral de la xarxa ferroviaria catalana).
1r. Que seria contrari a llei.
2n. Que sigui PP o PSOE qui estigués al poder, encara que sense majoria absoluta, et dirien que tururut.

Catalunya és una zona molt estratègica d'Espanya i l'Adif no té cap intenció de desfer-se de cap línia de Catalunya.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Adjunto la resposta que he donat a l'altre fil:
Sí sí sí, però... resulta que ja abans de que s'aprovés l'actual Estatut, ja hi havia traspassades a la Generalitat les antigues línies de FEVE, els Ports de Barcelona i Tarragona, i la línia entre Lleida i La Pobla de Segur (que per cert... a l'arribar a Lleida, connecta amb la resta de vies). També al País Valencià s'estan traspassant línies de RENFE a FGV (la línia Alcoi - Xàtiva, al menys de moment, interconnectada amb RENE :roll: ). A les Balears també s'ha traspassat la infraestructura de FEVE a SFM.

Tant il·legal no deu ser la cosa... :roll:
I si amb majoria o sense diuen tururut, no hi ha pacte i s'ha acabat el "talante".
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

També es pot governar en minoria, saps? A més, en qüestions així, el PSOE o el PP sempre podrien tenir el suport de PP o PSOE, depenent de la situació. I ja tens majoria ;)

Però no és aquest un fòrum de política.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Doncs de ops! mare!! Serà la manera que Catalunya tornem a ser un país.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

es.charla.politica.misc

:topic
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Reforç? I ara...

Post by JaMiRo! »

victorcasta wrote:I els Alpino, si s'arriben a construir, l'única diferència que tindrien seria reforç del sistema de frenat i interiorisme diferent, res de basculacions.
Ja hi tornem a ser... :D

Els Civia "normals" (què estrany parlar així) van demostrar que poden pujar i baixar de França via Puigcerdà, per tant no pensis que cal reforçar massa res*... :P

*Ara que hi penso, és cert que aquell Civia que pujà fins a La Tor va arribar una mica calentó de les seves resistències de fre... :oops:
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Reforç? I ara...

Post by genissimon »

JaMiRo! wrote:[...]*Ara que hi penso, és cert que aquell Civia que pujà fins a La Tor va arribar una mica calentó de les seves resistències de fre... :oops:
Potser el problema eren les subestacions que no estaven preparades per als trens que frenen per recuperació, retornant l'energia a la catenària quan poden. I si no poden, l'electricitat generada s'ha de consumir a les resistències de frè (i per això s'escalfen).

Salut !!
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Reforç? I ara...

Post by Pere »

JaMiRo! wrote:*Ara que hi penso, és cert que aquell Civia que pujà fins a La Tor va arribar una mica calentó de les seves resistències de fre... :oops:
Pel que vaig poder saber, va arribar amb les resistències de fre amb olor a xamuscat perquè durant tot el recorregut van estar-li fent males passades. (Activar fre d'emergència en plena rampa i semblants..)
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Total... que si no n'hi havia prou amb els infumables trens Regionals de parada a totes les estacions, ara a sobre en els Delta haurem d'anar amb seients de plàstic...

PD: o és que potser tenen pensat de dotar-los d'un interiorisme coherent?
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Sí, però potser en Jamiro sabrà si pensen interioritzar els nous trens Civia dignament, o ens fotran una altra caqueta amb seient s de plàstic.
fantito wrote:Però ja m'he cansat d'explicar tantes vegades el mateix, sembla que visqui permanentment el dia de la marmota.
Sí sí... gran pel·lícula xD
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

¡Seta roja!

Post by JaMiRo! »

Pere wrote:Pel que vaig poder saber, va arribar amb les resistències de fre amb olor a xamuscat perquè durant tot el recorregut van estar-li fent males passades. (Activar fre d'emergència en plena rampa i semblants..)
Sí, les mateixes gamberrades que li vam fer a un dels Civia que va pujar a Figueres (moooola això d'apretar la seta roja). :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Home, però a Figueres no hi ha les mateixes pendents que a la Collada de Toses.

Bé, tornant al tema de l'estació de Puigcerdà. S'hi ha començat a fer alguna cosa? Ho dic més que res, perquè demà hi passaré (i ja procuraré de fer algunes fotos per el corrent excèptic del fòrum amb el meu patriotisme :boig2 ).
tren250

Re: Rehabilitació de l'estació de Puigcerdà

Post by tren250 »

En aquesta estació de moment han canviat la catenària i poca cosa més, a part de treure algunes vies renfe, desbrossar tota la platja de vies, treure alguna via sncf i dexar fora de funcionament el semàfor de la SNCF. Això fa un mes.
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Rehabilitació de l'estació de Puigcerdà

Post by canalcole »

Doncs ja li anava bé una reformeta a l'estació de Puigcedà, n´hi han d'altres que també li tocaria...

Xavi
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”