consulta: El Tranvia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply

Quina visió teniu del tranvia modern?

Es per on tindria que anar el metro pero perquè les administracions no es gastint tans diners
2
7%
Hauria de ser un sustitut del autobus en els carrers importants de dintre una ciutat
12
43%
Es un transport a més a més en carrers importants de una ciutat, complementari de bus i metro
13
46%
altres(Publicar respuesta a tema)
1
4%
Pels guiris está bé.
0
No votes
no en tinc ni faba
0
No votes
 
Total votes: 28

fredebcnteatre
N7
N7
Posts: 323
Joined: Friday 01/12/2006 18:22
Location: R1

consulta: El Tranvia

Post by fredebcnteatre »

El tranvia es una mena de transport extrany pero poder necesari, no ho se, pero sembla a simple vista una barreja entre bus(pel fet de estar en superficie i tenir com una mena de 3 busos de doble composició enganxats i un metro/tren ja que passa per vies, pero condicionat en part com el autobus pel transit de vehicles privats.
Quina es la seva utilitat i com es podria definir? Que remplaçaria o quin afegit dona?
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

És un transport normal i corrent. No cal més que tornar d'un estiu a Oslo, Viena i Praga (per posar tres exemples d'entre moltes ciutats on està implantat) per adonar-se'n, fins i tot els més tramvi-escèptics.

Una altra cosa és que, en determinades ciutats, i determinades circumstàncies, alguna de les línies que s'estan creant siguin més aviat "parxes" d'allò que hauria de ser un Metro...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Re: consulta: El Tranvia

Post by aim »

fredebcnteatre wrote:El tranvia es una mena de transport extrany
Estrany?? :o :o :P El que és estrany és que n'hi hagin tan pocs per aquí, en comparació a altres ciutats europees....
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Normal i necessari!

Post by JaMiRo! »

Com bé diu el Fran-Ikarus, és un transport normal i corrent (i necessari!), amb velocitats comercials superiors al bus però inferiors al metro i amb una capacitat de transport també intermitja entre aquests dos transports urbans. ;)

Una de les seves millors característiques és que modifica l'entorn urbà fent-lo més agradable, ja que cedeix protagonisme a l'urbanisme racional: aquell que no prima el seu espai al vehicle privat. ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

He votat la 1ª. Considero que si el metro i les rodalies anessin per tot arreu on fan falta, el tramvia seria totalment innecessari, ja que es podria cobrir el transport en superfície amb autobusos sense que hi hagues efecte acordeó.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Hi ha món (i tramvies), més enllà de Barcelona i de la Diagonal! (i del seu efecte acordió)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Veure món...

Post by Guigui »

Ecomobisostrans wrote:He votat la 1ª. Considero que si el metro i les rodalies anessin per tot arreu on fan falta, el tramvia seria totalment innecessari, ja que es podria cobrir el transport en superfície amb autobusos sense que hi hagues efecte acordeó.
Ves a explicar això a Viena, Colònia, Amsterdam...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

És un mitjà de transport normal i corrent, que amb el bus, metro, ferrocarril, etc. es van complementant els uns als altres. I és ben cert que a alguns llocs s'utilitzi malament, com a Madrid. Ah, no, que és Metro Ligero, res de tranvia, que sona a antic... :x
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Toca't allò que no sona

Post by JaMiRo! »

Ecomobisostrans wrote:He votat la 1ª. Considero que si el metro i les rodalies anessin per tot arreu on fan falta, el tramvia seria totalment innecessari, ja que es podria cobrir el transport en superfície amb autobusos sense que hi hagues efecte acordeó.
:osti

L'autobús té una capacitat de transport de viatgers baixa i val poquets diners, el metro té una capacitat de transport de viatgers alta i val un ronyó. :roll:

El tramvia és una opció intermitja, amb una capacitat de transport de viatgers mitjana i uns costos tant de construcció com d'explotació atractius. A més, és molt més eficient energèticament que l'autobús i a més si l'energia elèctrica que empra prové de fonts renovables o nuclears, contribueix a lluitar contra l'efecte hivernacle. :roll:

Amb això que et vull dir? Doncs que, a part de que mediambientalment un tramvia és millor que un autobús, la demanda de viatgers de vegades és massa gran com per posar un bus i massa petita com per plantejar construïr un metro. Tot té la seva raó d'existència, my friend. :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
iluro
N5
N5
Posts: 119
Joined: Friday 06/05/2005 23:23
Location: El Clot, Barcelona

Post by iluro »

He votado que es un transporte más, que circula por las calles mas importantes, cosa que no pasa en Barcelona, donde el tranvia no entra en el centro de la ciudad.

Además aporta la ventaja de poder pasar soterrado en puntos conflictivos, cosa que tampoco pasa en Barcelona. ( Desde que se inauguró la "poco util" T5 he llegado a tardar 20 minutos en atravesar Plaça Glories con el 56 !!! )

Y siendo realistas, si no hay dinero para hacer metro, pues más vale TRAM que nada.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

iluro wrote: Además aporta la ventaja de poder pasar soterrado en puntos conflictivos, cosa que tampoco pasa en Barcelona. ( Desde que se inauguró la "poco util" T5 he llegado a tardar 20 minutos en atravesar Plaça Glories con el 56 !!! )
Sí, una gran millora en el transport públic de la ciutat...
a qualsevol ciutat normal en zones com aquesta, efectivament, el tramvia es soterraria per tenir un pas directe i a més fer un intercanviador ràpid amb el metro. Però a la ciutat de les xapusses i els complexes "estranys" que és BCN actualment, doncs ho posem tot en superfície, ben apretadet, encara que no serveixi per res.
buertu
N7
N7
Posts: 384
Joined: Thursday 26/01/2006 22:42
Location: Sant Joan Despí

Post by buertu »

iluro wrote: Y siendo realistas, si no hay dinero para hacer metro, pues más vale TRAM que nada.
Si somos realistas y nos fijamos en que quien nos ha ido gobernando año tras año no ha actuado como hubieramos deseado muchos en materia de transporte, te doy la razon.
Pero hay que tener en cuenta que el metro no es el tram y el tram no es el metro y que no sirven para lo mismo. Y deberíamos exigir un medio de transporte adecuado a la demanda, aunque al final hacen lo que les da la gana.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”