Soterrament del ferrocarril a Montcada

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Per què aquest afany soterrador?

Post by Guigui »

Danzig wrote:també esteu en contra dels viaductes???

:x
En el meu cas particular, no ho estic per sistema, però no em negaràs que el de la C-33 a Montcada fa feredat. Però vaja, sempre es pot adduir allò de la utilitat pública, que per algun lloc havia de passar, que no hi havia gaire habitatges quan es va construir... Tot d'arguments que tenen la seva validesa objectiva, validesa que, tanmateix, sembla desaparèixer del tot quan es tracta de soterrar ferrocarrils a tort i a dret.

Mireu, les dues grans ciutats de Portugal, Lisboa i Porto, han tingut una evolució demogràfica força semblant a Barcelona en els darrers 50 anys (cosa que, d'altra banda, no es pot dir de Londres, París o Viena, per exemple). A Porto, fins i tot, han reaprofitat per al metro una línia de tren que durant alguns anys va estar en desús i que passa pel bell mig de la ciutat en una zona densament habitada. Doncs han soterrat aquell tram? No! A Lisboa, la línia que contorna el centre des de l'Estação de Oriente al Ponte 25 de Abril per Entrecampos també transcorre per una zona densament habitada. I l'han soterrat? Tampoc! I estem parlant de ciutats que també tenen escassedat d'habitatge, on la gent va a viure cada cop més a l'extrarradi, ras i curt, fenòmens sociodemogràfics molt semblants als que tenim a l'RMB.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

uf!

A Portugal no van gaire sobrats de diners ultimament. Fixa't en la línia que va pel túnel de l'estació de Rossio a Lisboa, porta anys i panys tancada per unes obres interminables per falta de fons...

Aquí calers hi ha, el que falla és el repartiment dels diners. Però això és un altre tema.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Perqué als polítics no els molesten que vagui la C-31 pel mig de Badalona fent una barrera impressionant,i en cambi els molesti que el tren vagui a la superfície a llocs com Sitges,Vilanova,Tarragona,Reus,Lleida,Sant Cugat,Granollers,etc......

Ja n'estic fart d'aquesta presa de pèl,el ferrocarril no és un metro,caram!!!!

Per qué no és deixen de gastar diners en soterraments inncesesaris o calaixos lletjòs i molestes,i és gasta els diners per exemple en soterrar la C-31 a Badalona,fer-la com s'ha fet a L'Hospitalet,sí el que volen és urbanitzar.......
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Despeses pel que es vol

Post by Guigui »

Danzig wrote:A Portugal no van gaire sobrats de diners ultimament.
Com aquí, tenen calers pel que volen. Entre Porto i Galícia, hi ha una autopista perpendicular a la costa cada 10-20 km. Estan parlant seriosament de fer un nou aeroport a Lisboa, acaben d'ampliar-ne el de Porto. El que passa és que, igual que aquí, el cotxe ho és tot.

Ara, els soterraments, que aquí tant serveixen als polítics per desviar l'atenció de les coses més importants i arreplegar quatre vots, a Portugal ni es plantegen, i això que els polítics estan tant o més desacreditats que aquí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Una mica de seny, si us plau!

Post by Ecomobisostrans »

Guigui wrote:
Ecomobisostrans wrote:Eso se soluciona poniendo de una vez mamparas en las estaciones.
Que agafin el teló del Liceu, perquè ja em diràs com t'ho faràs per encaixar en unes mateixes mampares les portes d'un Civia i d'un 448, per posar un exemple.

:x
Ja ho vaig dir fa temps, amb unes mampares que es puguin obrir per qualsevol punt, allà on quedi la porta de tren. Vaig fer fins i tot un gràfic.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Una mica de seny, si us plau!

Post by Trenscat »

Ecomobisostrans wrote:
Guigui wrote:
Ecomobisostrans wrote:Eso se soluciona poniendo de una vez mamparas en las estaciones.
Que agafin el teló del Liceu, perquè ja em diràs com t'ho faràs per encaixar en unes mateixes mampares les portes d'un Civia i d'un 448, per posar un exemple.

:x
Ja ho vaig dir fa temps, amb unes mampares que es puguin obrir per qualsevol punt, allà on quedi la porta de tren. Vaig fer fins i tot un gràfic.
Doncs si no t'importa tornar-ho a col·locar perquè a mi no em quadra això d'unes mampares que es puguin obrir per qualsevol punt :x
User avatar
Alfredo_21
N6
N6
Posts: 220
Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Post by Alfredo_21 »

Hombre, lo de Montcada es un tema espinoso. Porque parece mentira como en tampoco territorio coinciden tantas vías de tren, autopistas y demás infraestructuras.
Para los que piden el soterramiento de la C-33 comparanadolo cn el de la C-17 o N-152 no tiene nada que ver. Más que nada que en el tramo de soterramiento de la C-17 no hay ningun puente ni se salva ningún dsnivel, en cambio en la C-33 el desnivel es mucho más que considerable.
Además la autopista estaba allí desde hace más tiempo que algunas de las casas de alrededor.
EN cuanto al soterramiento ferroviario para mi MOntcada es un caso de excepcionalidad gordo, porque ese pueblo o ciudad tiene más traviesas que casas. Lo que nose como repercutirá en los plazos de obra del AVE el hecho de hacer un nuevo túnel, más que nada que por cosas así aquí en Cataluña las obras siempre van con retraso. Ya que nos va más protestar que aun tonto el lapiz. Pero en fín....
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

I les vies, què?

Post by Guigui »

Alfredo_21 wrote:Además la autopista estaba allí desde hace más tiempo que algunas de las casas de alrededor.
Doncs què t'he d'explicar de les vies del tren...

El problema de les diferents línies de Montcada és que és un exemple clar de com les diferents companyies tiraven pel seu cantó al s. XIX. I així, en lloc de tenir una monumental platja de vies per a maniobres i distribució de mercaderies, com a l'entrada de Zuric, Viena i tantes altres ciutats europees, hi ha tot aquell batibull de vies desconnectades.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Una mica de seny, si us plau!

Post by Ecomobisostrans »

Trenscat wrote:
Ecomobisostrans wrote:
Guigui wrote:
Que agafin el teló del Liceu, perquè ja em diràs com t'ho faràs per encaixar en unes mateixes mampares les portes d'un Civia i d'un 448, per posar un exemple.

:x
Ja ho vaig dir fa temps, amb unes mampares que es puguin obrir per qualsevol punt, allà on quedi la porta de tren. Vaig fer fins i tot un gràfic.


Doncs si no t'importa tornar-ho a col·locar perquè a mi no em quadra això d'unes mampares que es puguin obrir per qualsevol punt :x


El disseny que vaig fer es aquest:
Image
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Amb portes d'un metre d'ample els temps de càrrega i descàrrega de viatgers s'eternitzaran!
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Doncs es poden obrir 3 o 4 portes i que faci 1,5 o 2 metres, o que les portes siguin mes grans. La mida no es lo important de la meva proposta, el que pretenc es mostrar una mampara que es pugui obri per allà on faci falta en cada cas.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Físicament, què?

Post by JaMiRo! »

Molt bé, i això físicament com ho faries?

:D :D :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Re: Físicament, què?

Post by EUKibo »

JaMiRo! wrote:Molt bé, i això físicament com ho faries?

:D :D :D
Per alguna cosa estan els enginyers, tu li dius el problema i ells tu solucionen, home, coses mes complicades resolen, trobar un mecanisme per fer que aixo funcioni no deu ser tant complicat.
Jordilar

Post by Jordilar »

Però car si.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Ehem...

Post by JaMiRo! »

Jordilar wrote:Però car si.
Ah, com és nota que no sóc l'únic enginyer en plantilla. :D

Car = No t'ho compraran, i menys l'administració... :roll:
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Potser amb un 3% pel mig sí... :twisted:
Jordilar

Post by Jordilar »

L'èxit d'un producte depent de la combinació preu/qualitat/manteniment. Un bon producte es aquell que té una qualitat mitjana a un preu assequible i amb un manteniment nominal.

La instal·lació d'unes portes com les que proposa l'ecomobi.... suposaria una sol·lució tècnica complicada que no vol dir que hagi de ser cara, però si que amb un exhaustiu manteniment, sobretot a les estacions a l'intemperie.

De moment, la millor sol·lució es que la gent sigui conscient a l'hora de creuar les vies del risc que suposa.

Salut,
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Jordilar wrote:De moment, la millor sol·lució es que la gent sigui conscient a l'hora de creuar les vies del risc que suposa.
La millor solució seria no acumular la meitat de la població de Catalunya en una àrea tan petita, descentralitzant fàbriques, oficines i administracions. Així no hi hauria tantes aglomeracions i tothom a Catalunya podria viure una mica millor...
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

orique wrote:La millor solució seria no acumular la meitat de la població de Catalunya en una àrea tan petita, descentralitzant fàbriques, oficines i administracions.
O el que és el mateix, edificar tota Catalunya: una edificació més extensiva i menys intensiva.
Doncs què vols que et digui... :?
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

wefer wrote:
orique wrote:La millor solució seria no acumular la meitat de la població de Catalunya en una àrea tan petita, descentralitzant fàbriques, oficines i administracions.
O el que és el mateix, edificar tota Catalunya: una edificació més extensiva i menys intensiva.
Doncs què vols que et digui... :?
No cal edificar tota Catalunya. Amb centres de producció comarcals n'hi hauria prou. Centres logístics a les comarques ben comunicades, centres tecnològics arreu (cada cop més, les comunicacions entre empreses d'aquest tipus es fa via telemàtica). Centres d'investigació repartits segons l'àrea d'investigació...

No tot ha de ser Barcelona... i ho diu un barceloní.

(Però això no és tema del FTC)
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”