--------------------------------------
Nota d'administració
Aquest fil procedeix d'aquest altre:
http://transport.cat/viewtopic.php?p=86880#86880
--------------------------------------
Apart dels TGV700 i els POS (que no ens valen per ser tritensions a 15kV) hi ha algun material motor de la SNCF que dugui ERTMS?
ERTMS com a sistema de senyalització
ERTMS com a sistema de senyalització
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Que jo sàpiga, no. Prompte hi haurà els Thalys (que necessiten l'ERTMS per utilitzar la nova LAV holandesa), però molt m'estranyaria que els envien al sud (*) .aarongilp wrote:Apart dels TGV700 i els POS (que no ens valen per ser tritensions a 15kV) hi ha algun material motor de la SNCF que dugui ERTMS?
(*) Entre d'altres raons, no crec que l'ERTMS que se'ls instal·larà siga compatible amb el d'Adif (visca la interoperabilitat!!).
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Home! Si aquesta és precisament la gràcia de l'ERTMS! Se suposa que s'ha definit com a estàndard a fer servir a Europa per tal de facilitar el trànsit de trens entre diferents països.ROMI65 wrote:(*) Entre d'altres raons, no crec que l'ERTMS que se'ls instal·larà siga compatible amb el d'Adif (visca la interoperabilitat!!).
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Sobre el paper tot funciona molt bé, una altra cosa és la realitat. Cada país ha adoptat una versió d'ERTMS més o menys particular i la compatibilitat entre elles està per demostrar.Albert wrote:Home! Si aquesta és precisament la gràcia de l'ERTMS! Se suposa que s'ha definit com a estàndard a fer servir a Europa per tal de facilitar el trànsit de trens entre diferents països.ROMI65 wrote:(*) Entre d'altres raons, no crec que l'ERTMS que se'ls instal·larà siga compatible amb el d'Adif (visca la interoperabilitat!!).
Last edited by ROMI65 on Sunday 16/09/2007 1:02, edited 1 time in total.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
No crec que hagi dit cap bestiesa. Teoricament l'ERTMS, com a sistema estàndar europeu ha d'ésser capaç, entre d'altres coses, d'interpretar tots els sistemes actuals de senyalització correctament. I si és cert que no tots els sistemes són iguals (per algo no els monta tots la mateixa empresa, i això sí és cert), s'hauria d'aconseguir que, com a mínim, funcionés bé sota ASFA. Que resulta que ERTMS, fabricat per qui sigui és suficientment fiable sota qualsevol sistema de senyalització de qualsevol país, perfecte, no haurem de patir i, a més, es faran bé les coses d'una vegada. Però l'experiència em fa pensar que la teoria és una cosa i la pràctica n'és una altra.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
I abans d'utilitzar una font, m'asseguraria de la seua credibilitat: aquesta és la pàgina publicitària dels fabricants dels equips ERTMS. Evidentment que tot és perfecte!!fantito wrote:Abans de dir bestieses, llegiria una mica aquesta web: http://www.ertms.com/
De bon rotllo!
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Potser no sé què és l'ERTMS, però després de llegir això em sembla que no sóc l'únic.
I repetesc el que he dit abans, cada país ha desenvolupat ERTMS a partir d'una versió de les especificacions amb particularitats pròpies, cosa que crea problemes d'incompatibilitat. I no només ho dic jo:
http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/dv/tran20060124_12
http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/dv/tran20060124_10_weibel_pres_/tran20060124_10
[url=http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/dv/tran20060124_11_fried_pres2_en/tran20060124
http://www.webmag.transport.alstom.com/ ... /2/483.asp
http://ertms.uic.asso.fr/conferences/2004/docs/cory.pdf
http://www.era.eu.int/public/press/Documentation/ERTMS
Encara cal una mica de temps perquè tot això s'harmonitze poc a poc i s'arribe a una versió d'ERTMS única.
Si no és mitjançant balises, podries dir-nos com es transmet la informació entre la infraestructura i els trens amb ERTMS nivell 1?fantito wrote:El sistema ASFA res té a veure amb l'ERTMS, entre altres coses per que l'ASFA es un sistema de rep la informació de mode puntual i actua puntualment quant hi ha una resposta errònia a aquell instant.
l'ERTMS és un sistema continu de recepció de dades i de resposta a les dades rebudes, de manera que sempre predisposa la circulació del tren a les condicions d'ocupació de la via en qualsevol moment. Dit d'una altre manera, a l'ERTMS no li calen balisses de rebuda d'informació de l'estat de l'ocupació de la via, cosa que si que precisa l'ASFA, ja que la informació de l'estat de l'ocupació de la via es realitza permanentment a tenps real.
Sobre el paper tens raó, però la realitat és una mica més complexa. Si fóra com tu dius, tot funcionaria sense problemes des de fa uns quants anys a la LAV entre Madrid i Lleida.fantito wrote:Per tant, el sistema ERTMS és compatible entre ell mateix mente es segueixi el protocol ERTMS, ja sigui de nivell 1 o nivell 2 depenent de la velocitat punta a la que es vulgui arribar. El sistema ERTMS no es un sistema de compatibilització dels diferents sitemes d'ATO (Automatic Train Operation) i ATP (Automatic Train Protection) que hi ha en els ferrocarrils europeus.
Per tant afirmar que els "diferents" sistemes ERTMS poden no ser compatibles entre ells és no saber que és el sistema ERTMS, doncs sols n'és un i únic.
I repetesc el que he dit abans, cada país ha desenvolupat ERTMS a partir d'una versió de les especificacions amb particularitats pròpies, cosa que crea problemes d'incompatibilitat. I no només ho dic jo:
http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/dv/tran20060124_12
http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/dv/tran20060124_10_weibel_pres_/tran20060124_10
[url=http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/dv/tran20060124_11_fried_pres2_en/tran20060124
http://www.webmag.transport.alstom.com/ ... /2/483.asp
http://ertms.uic.asso.fr/conferences/2004/docs/cory.pdf
http://www.era.eu.int/public/press/Documentation/ERTMS
Encara cal una mica de temps perquè tot això s'harmonitze poc a poc i s'arribe a una versió d'ERTMS única.
Ja me n'he adonat. Bon rotllo.fantito wrote:Per cert, la meva intervenció anava dirigida en resposta a la que es diu que l'ERTMS pot no ser compatible segons on sigui instal·lat, no al missatge inmediatament anterior.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Estàs ben informat en aquest tema fantito!
Suposo que teniu raó que una cosa és la teoria i una altra és la pràctica. Segur que pel fet que hi hagi equipament de diferents fabricants la compatibilitat potser no serà total al començament, però està clar que és un gran avenç el fet que s'hagi definit un estàndard a nivell Europeu i que, a la llarga, tothom farà servir. Crec que només és qüestió de temps que els problemes d'incompatibiltat en la senyalització i el control de trànsit ferroviari vagin disminuïnt.
Suposo que teniu raó que una cosa és la teoria i una altra és la pràctica. Segur que pel fet que hi hagi equipament de diferents fabricants la compatibilitat potser no serà total al començament, però està clar que és un gran avenç el fet que s'hagi definit un estàndard a nivell Europeu i que, a la llarga, tothom farà servir. Crec que només és qüestió de temps que els problemes d'incompatibiltat en la senyalització i el control de trànsit ferroviari vagin disminuïnt.