Situació actual de la xarxa "Trambaix" i ampliacio
Situació actual de la xarxa "Trambaix" i ampliacio
Deixant de banda el tristament famós semàfor de Numància (i el de Maria Cristina s'hi assembla força), hi ha uns quants detalls sobre la xarrxa Trambaix que volia que comentéssim:
- Hi ha un altre semàfor "conflictiu". Em sembla que està just després de la parada de Ca n'Oliveres (sentit F.Macià). El semàfor en qüetió no està amb el seu pal a la plataforma del tramvia sino que està elevat, per sobre l'asfalt. Encara que no se'n parla gaire, també provoca un retard considerable als tramvies.
- La corva de Sant Ramon. Valdria la pena que expropiessin l'últim edifici que hi ha just abans de la corva? El gir actual fa més de 90º, a una velocitat màxima de 10 km/h. POtser sense aquest edifici (que em sembla recordar que no és cap vivenda, només un magatzem de ferralla) es podria fer un gir molt més suau i la parada quedaria situada on ara és aquest edifici.
- Pas pel carrer Adolf Florensa (Campsu Sud de la UPC). Aquell parell de semàfors són els pitjors de tota la xarxa! El tramvai hauria de tenir prioritat absoluta a les duis cruïlles ja que el trànsit que hi ha és mínim. A més, la velocitat està limitada a 15km/h (crec) perquè és una zona peatonal. Això també caldria "arreglar-ho". Potser posant unes baranes als dos costats ja deixaria de ser peatonal i es podria augmentar la velocitat...
- Si no ho he vist malament, a l'ampliació de la T3 cap a Sant Just (i Sant Feliu), el pont per sota al B-23 només té una via! ja que han fet el pas per sota l'autopista... no podien haver deixat espai per dues vies? Tinc la sensació que això serà conflictiu quan la T3 arribi a Sant Feliu...
- Pas per Laureà Miró. A l'ajuntament d'Esplugues li hauria de caure la cara de vergonya.... La volta actual, baixant fins a Montesa és espectacular. A la llarga això s'ha de solcuionar. No sé si la intenció és fer "atractiu" el trajecte Sant Feliu -BCN en tramvia, però si fos així, la "ruta turística" farà que no sigui gens pràctic. Es mantidrà la utilitat pels viatges interns entre Sant Feliu, Sant Just, Sant Joan, Cornellà i Esplugues, però no cap a BCN.
- Si l'ampliació cap a Sant Feliu tingués èxit, i els viatgers de la xarxa actual continuen augmentant, el trambaix podria morir d'àxit. Les freqüències haurien de millorar una mica per les actuals T1 i T2, i la T3 (tal com està ara) està força malament. Donat que el pas per la Diagonal està limitat a 2 vies, cal millorar molt el tema dels semàfors a BCN perquè sinó no hi cabrà ni una circulació més.
Què us sembla tot això? Hi esteu d'acord? No? Em sembla que cal preveure tot això abans que sigui tard... què hi dieu?
- Hi ha un altre semàfor "conflictiu". Em sembla que està just després de la parada de Ca n'Oliveres (sentit F.Macià). El semàfor en qüetió no està amb el seu pal a la plataforma del tramvia sino que està elevat, per sobre l'asfalt. Encara que no se'n parla gaire, també provoca un retard considerable als tramvies.
- La corva de Sant Ramon. Valdria la pena que expropiessin l'últim edifici que hi ha just abans de la corva? El gir actual fa més de 90º, a una velocitat màxima de 10 km/h. POtser sense aquest edifici (que em sembla recordar que no és cap vivenda, només un magatzem de ferralla) es podria fer un gir molt més suau i la parada quedaria situada on ara és aquest edifici.
- Pas pel carrer Adolf Florensa (Campsu Sud de la UPC). Aquell parell de semàfors són els pitjors de tota la xarxa! El tramvai hauria de tenir prioritat absoluta a les duis cruïlles ja que el trànsit que hi ha és mínim. A més, la velocitat està limitada a 15km/h (crec) perquè és una zona peatonal. Això també caldria "arreglar-ho". Potser posant unes baranes als dos costats ja deixaria de ser peatonal i es podria augmentar la velocitat...
- Si no ho he vist malament, a l'ampliació de la T3 cap a Sant Just (i Sant Feliu), el pont per sota al B-23 només té una via! ja que han fet el pas per sota l'autopista... no podien haver deixat espai per dues vies? Tinc la sensació que això serà conflictiu quan la T3 arribi a Sant Feliu...
- Pas per Laureà Miró. A l'ajuntament d'Esplugues li hauria de caure la cara de vergonya.... La volta actual, baixant fins a Montesa és espectacular. A la llarga això s'ha de solcuionar. No sé si la intenció és fer "atractiu" el trajecte Sant Feliu -BCN en tramvia, però si fos així, la "ruta turística" farà que no sigui gens pràctic. Es mantidrà la utilitat pels viatges interns entre Sant Feliu, Sant Just, Sant Joan, Cornellà i Esplugues, però no cap a BCN.
- Si l'ampliació cap a Sant Feliu tingués èxit, i els viatgers de la xarxa actual continuen augmentant, el trambaix podria morir d'àxit. Les freqüències haurien de millorar una mica per les actuals T1 i T2, i la T3 (tal com està ara) està força malament. Donat que el pas per la Diagonal està limitat a 2 vies, cal millorar molt el tema dels semàfors a BCN perquè sinó no hi cabrà ni una circulació més.
Què us sembla tot això? Hi esteu d'acord? No? Em sembla que cal preveure tot això abans que sigui tard... què hi dieu?
Millores Trambaix
Hola a tots i totes,
Estic molt d'acord amb tu, Albert, amb tots els aspectes que has citat. El tramvia és molt millorable perquè sigui més competitiu i així atraigui a més gent.
Sobre la sincronització semfòrica crec que hauria de ser obligatoria tractant-se d'un transport púbilc i de gran capacitat. És vergonyós veure el tram parat a un semàfor...
Sobre el tema d'una via que atravessa l'autopista, també ho trobo vergonyós... de fet, el tram ja és sabut que no serveix per a la població de Sant Just i això només canviaria si és fes passar per Laureà Miró. Crec que en aquest aspecte s'hauria de prendre una decissisó ràpida. De fet, ara volen reurbanitzar la Carretera Reial des d'on va el tram fins a Esplugues, de manera que es podria aprofitar per posar ja les vies i agilitzar les obres.
Per posar-vos un exemple de com anem de malamet, a Sant Just voldran posar un nou servei d'autobús que es dirà "Justram" per acostar la gent del Poble a les parades del Tram (ja que estan als afores)... imagineu-vos doncs quina tonteria haver d'esperar el bus, per després esperar el tram, fer la volta turística per Esplugues, i arribar a Zona Universitària amb 30 minuts quan ara ja existeix el "JustMetro" que és un bus que et porta des del centre de Sant Just a Zona Universitària...
Una altra cosa millorable que afegiria a la teva llista és una mica rebuscada però de vegades m'he trobat en la situació i trobo que és emprenaydora:
- Que els semàfors de peatons estiguin sincronitzats amb l'arribada del tren a l'andana o que hi hagi un botó perquè es posi en verd de forma ràpida. (per exemple, a la parada de Palau Reial, que hi baixa molta gent per fer transvord amb la L3, un cop baixes de Tram, potser t'has d'esperar 2 minuts a que es posi el semàfor de peatons en verd...
Això és tot per avui!
Jordi
Estic molt d'acord amb tu, Albert, amb tots els aspectes que has citat. El tramvia és molt millorable perquè sigui més competitiu i així atraigui a més gent.
Sobre la sincronització semfòrica crec que hauria de ser obligatoria tractant-se d'un transport púbilc i de gran capacitat. És vergonyós veure el tram parat a un semàfor...
Sobre el tema d'una via que atravessa l'autopista, també ho trobo vergonyós... de fet, el tram ja és sabut que no serveix per a la població de Sant Just i això només canviaria si és fes passar per Laureà Miró. Crec que en aquest aspecte s'hauria de prendre una decissisó ràpida. De fet, ara volen reurbanitzar la Carretera Reial des d'on va el tram fins a Esplugues, de manera que es podria aprofitar per posar ja les vies i agilitzar les obres.
Per posar-vos un exemple de com anem de malamet, a Sant Just voldran posar un nou servei d'autobús que es dirà "Justram" per acostar la gent del Poble a les parades del Tram (ja que estan als afores)... imagineu-vos doncs quina tonteria haver d'esperar el bus, per després esperar el tram, fer la volta turística per Esplugues, i arribar a Zona Universitària amb 30 minuts quan ara ja existeix el "JustMetro" que és un bus que et porta des del centre de Sant Just a Zona Universitària...
Una altra cosa millorable que afegiria a la teva llista és una mica rebuscada però de vegades m'he trobat en la situació i trobo que és emprenaydora:
- Que els semàfors de peatons estiguin sincronitzats amb l'arribada del tren a l'andana o que hi hagi un botó perquè es posi en verd de forma ràpida. (per exemple, a la parada de Palau Reial, que hi baixa molta gent per fer transvord amb la L3, un cop baixes de Tram, potser t'has d'esperar 2 minuts a que es posi el semàfor de peatons en verd...
Això és tot per avui!
Jordi
Re: Situació actual de la xarxa "Trambaix" i ampliacio
Ja ha sortit a la llum pública el Projecte de Modificació del Trambaix a l'alçada de Torre Melina. Compte que anem amb triple via i triple andana. Aixó fa olor a estació terminal de futures ampliacions amb la via aprtador al mig (andana més curta).
Re: Situació actual de la xarxa "Trambaix" i ampliacio
Ara ja fa temps que no sóc usuari del trambaix, abans ho era per motius de feina des de la seva inauguació fins l'any passat i l'increment de viatgers va ser impressionant. El traçat acutal pot millorar els temps treient el revolt de carretera de Collblanc amb Sant Ramon i millorant la prioritat dels semàfors. I no només els semàfors que fan parar el tranvia sinó els que fan que alenteixi la marxa perquè es posen en verd massa tard.
Però la ruta actual hauria de servir només per Hospitalet (1 parada), Esplugues i Cornellà. Per Sant Joan Despí i Sant Feliu es triga massa, i se seguiria trigant molt encara que es passés per Laureà Miró. El que s'ha de fer és prolongar el tranvia per la Diagonal i B-23 sense parades fins el pont de la TV3 i allà enllaçar amb les actuals línies. Això permetria tenir un servei ràpid Barcelona - Sant Joan Despí (per exemple) en poc més de 15 minuts i no 40 com a l'actualitat. Igualment, seguir tenint servei per la línia actual que permetria fer serveis interns dins d'aquestes poblacions.
Però la ruta actual hauria de servir només per Hospitalet (1 parada), Esplugues i Cornellà. Per Sant Joan Despí i Sant Feliu es triga massa, i se seguiria trigant molt encara que es passés per Laureà Miró. El que s'ha de fer és prolongar el tranvia per la Diagonal i B-23 sense parades fins el pont de la TV3 i allà enllaçar amb les actuals línies. Això permetria tenir un servei ràpid Barcelona - Sant Joan Despí (per exemple) en poc més de 15 minuts i no 40 com a l'actualitat. Igualment, seguir tenint servei per la línia actual que permetria fer serveis interns dins d'aquestes poblacions.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
A St. Joan Despí, en metro
Un servei entre aquestes poblacions en el temps que dius només és possible amb una línia de metro. El tramvia es troba massa obstacles pel mig, a part de tenir força menys capacitat.Peter wrote:Això permetria tenir un servei ràpid Barcelona - Sant Joan Despí (per exemple) en poc més de 15 minuts i no 40 com a l'actualitat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Situació actual de la xarxa "Trambaix" i ampliacio
En això haurien de treballar ja que a les hores punta, sobretot la del matí en sentit barcelona, és bastant caotic i en dues parades els tramvies s'omplen de gom a gom. Ara mateix no hi ha més tramvies disponibles, pero potser ho haurien d'intentar solucionar.Peter wrote:l'increment de viatgers va ser impressionant.
També és cert que des de certes zones de Sant Joan i Sant Feliu sobretot hi ha la idea de que el més ràpid és agafar el tramvia, quan en realitat es triga menys anant per exemple en tren i metro, o en bus.Peter wrote:Per Sant Joan Despí i Sant Feliu es triga massa, i se seguiria trigant molt encara que es passés per Laureà Miró.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Conclusió: cal metro
És una demostració de que cal quelcom més que el tramvia. També s'hi ha d'afegir la gent que no l'agafa perquè no li resulta però que sí que agafaria un metro, per exemple. No oblidem que la velocitat comercial i la connectivitat de l'actual xarxa de tramvia de Barcelona és més que millorable.buertu wrote:En això haurien de treballar ja que a les hores punta, sobretot la del matí en sentit barcelona, és bastant caotic i en dues parades els tramvies s'omplen de gom a gom. Ara mateix no hi ha més tramvies disponibles, pero potser ho haurien d'intentar solucionar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Situació actual de la xarxa "Trambaix" i ampliacio
Les parades del tramvia estan pensades per acollir dobles composicions. Així que una mesura a curt termini seria posar dobles composicions a les hores punta, sempre hi quan hi hagi prous combois disponibles a cotxeres i si en faltéssin a les de Sant Joan Despí i en sobressin a les del Besòs, portar-ne d'un lloc a l'altre. El desbordant èxit del Trambaix hauria de fer pensar en accelerar el projecte d'ampliació de la L3 cap al Baix Llobregat.
Re: Situació actual de la xarxa "Trambaix" i ampliacio
La Xarxa Trambaix va adquirir 19 tramvies CITADIS, dels quals em sembla que circulen / circulaven en hora punta 16-17 , el que deix 1-2 en reserva i altre en manteniment.victorcasta wrote:Les parades del tramvia estan pensades per acollir dobles composicions. Així que una mesura a curt termini seria posar dobles composicions a les hores punta, sempre hi quan hi hagi prous combois disponibles a cotxeres i si en faltéssin a les de Sant Joan Despí i en sobressin a les del Besòs, portar-ne d'un lloc a l'altre. El desbordant èxit del Trambaix hauria de fer pensar en accelerar el projecte d'ampliació de la L3 cap al Baix Llobregat.
Almenys això era fins fa poc, desconec la situació de TRAMBESOS però durant molt de temps han estat moltes unitats estacionades a cotxeres perque nomes existia la T4 i la freqüència no permetia fer sortir més unitats al carrer. ja dic que ara amb la T4 i T5 desconec el tema.
Tal com diu Victorcasta les parades del tramvia estàn preparades per acollir dobles composicions, a Trambesos ja s'ha fet (MERCÈ, FERIA DE ABRIL, CONCERTS ,...), a TRAMBAIX jo he vist le sproves que es van fer que van resultar satisfactóries i algún cop que s'ha espatllat algún tramvia i s'ha hagut de remolcar amb un altre. Un altre problema de les dobles composicions seria saber si les distancies entre creuaments de carrers amb cotxes ("Cruce" amb carrers perpendiculars) es lo bastant gran com per acollir un tramvia parat en el semafor i una cua de 64m, és a dir si les distancies entre semafors i "cruces" de cotxes està preparada per 32m que sí i per 64m que em penso que també.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Distància entre semàfors
Comptant que una illa de l'Eixample fa 133 metres i que no crec que la distància entre semàfors al llarg del traçat del Trambaix sigui gaire inferior, no hauria d'haver-hi cap problema.mikado wrote:Un altre problema de les dobles composicions seria saber si les distancies entre creuaments de carrers amb cotxes ("Cruce" amb carrers perpendiculars) es lo bastant gran com per acollir un tramvia parat en el semafor i una cua de 64m, és a dir si les distancies entre semafors i "cruces" de cotxes està preparada per 32m que sí i per 64m que em penso que també.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Distància entre semàfors
Els unics punts conflictius que hi veig (que no crec q sigui problema) són els encreuaments i reiterats semafors de la Ctra d'Esplugues a Cornellà entre Montesa i El Padró i l'Avinguda Barcelona entre Bon Viatge i Sant Martí de l'Erm a Sant JoanGuigui wrote:Comptant que una illa de l'Eixample fa 133 metres i que no crec que la distància entre semàfors al llarg del traçat del Trambaix sigui gaire inferior, no hauria d'haver-hi cap problema.mikado wrote:Un altre problema de les dobles composicions seria saber si les distancies entre creuaments de carrers amb cotxes ("Cruce" amb carrers perpendiculars) es lo bastant gran com per acollir un tramvia parat en el semafor i una cua de 64m, és a dir si les distancies entre semafors i "cruces" de cotxes està preparada per 32m que sí i per 64m que em penso que també.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ona verda
Fins i tot essent la distància inferior a la d'una doble composició, se li posa ona verda i ja està.mikado wrote:Els unics punts conflictius que hi veig (que no crec q sigui problema) són els encreuaments i reiterats semafors de la Ctra d'Esplugues a Cornellà entre Montesa i El Padró i l'Avinguda Barcelona entre Bon Viatge i Sant Martí de l'Erm a Sant Joan
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.