Llarga Distància: de/fins a Vilanova aquest cap de setmana
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Doncs si han tret tots els indicadors d'OT vol dir que també han tret els d'MT perque probablement siguin els mateixos. Els tren amb origen a Sants hauràn de sortir amb MT manual?
Curiós, estacions recén reformades com Lleida-Pirineus o Zaragoza delicias també se'ls han deixat o no els han col·locat expresament
Salut,
Curiós, estacions recén reformades com Lleida-Pirineus o Zaragoza delicias també se'ls han deixat o no els han col·locat expresament
Salut,
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Un dia comentava amb la gent d'Adif que fa els viatges del 6000 sobre la feinada que deurien tenir a Sants, i em va dir: "Sants? Pero si eso es casi ya un apeadero!".
Quan encara existien les vies 1 i 2, em van dir que ja ningú donava la sortida als maquinistes de les vies 9 a 14, sinó que ells mateixos marxen quan tenen el verd. Els MT/OT només romanien a les vies 1 i 2, desconec com està la cosa ara, però ja me n'informaré.
Quan encara existien les vies 1 i 2, em van dir que ja ningú donava la sortida als maquinistes de les vies 9 a 14, sinó que ells mateixos marxen quan tenen el verd. Els MT/OT només romanien a les vies 1 i 2, desconec com està la cosa ara, però ja me n'informaré.
Last edited by victorcasta on Monday 17/09/2007 21:37, edited 1 time in total.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
No.
L'agent de circulació de la via 7 indica les operacions terminades i no fa de senyal repetidor, atès que aquest senyal no pot presentar-lo un agent. L'agent, a més, no pot donar l'OT sense comprovar abans l'indicació del senyal de sortida i només pot donar l'OT si aquest indica altra cosa que no sigui parada.
Si t'hi fixes el senyal que dóna l'agent és el blanc intermitent i això no es cap senyal de blocatge sinó únicament l'OT en el seu aspecte nocturn, utilitzat a SAnts per ser estació soterrada.
ni l'MT ni l'OT tenen res a veure amb l'explotació comercial del trens i aquesta indicació continua presentant-se manualment en aquelles estacions on està per consigna, que en són moltes. Altra cosa és que l'OT tendeixi a desaparéixer d'acord amb la jubilació del personal i que en determinats materials i estacions les funcions les assumeixi el maquinista. Bàsicament, això succeeix en aquelles estacions on el maquinista té visibilitat suficient del senyal de sortida o de l'indicador i a més pot veure les operacions de baixada i pujada de viatgers. En cas contrari, l'OT l'ha de donar un agent, mitjançant paleta, fanal, verbalment o per notificació.
L'agent de circulació de la via 7 indica les operacions terminades i no fa de senyal repetidor, atès que aquest senyal no pot presentar-lo un agent. L'agent, a més, no pot donar l'OT sense comprovar abans l'indicació del senyal de sortida i només pot donar l'OT si aquest indica altra cosa que no sigui parada.
Si t'hi fixes el senyal que dóna l'agent és el blanc intermitent i això no es cap senyal de blocatge sinó únicament l'OT en el seu aspecte nocturn, utilitzat a SAnts per ser estació soterrada.
ni l'MT ni l'OT tenen res a veure amb l'explotació comercial del trens i aquesta indicació continua presentant-se manualment en aquelles estacions on està per consigna, que en són moltes. Altra cosa és que l'OT tendeixi a desaparéixer d'acord amb la jubilació del personal i que en determinats materials i estacions les funcions les assumeixi el maquinista. Bàsicament, això succeeix en aquelles estacions on el maquinista té visibilitat suficient del senyal de sortida o de l'indicador i a més pot veure les operacions de baixada i pujada de viatgers. En cas contrari, l'OT l'ha de donar un agent, mitjançant paleta, fanal, verbalment o per notificació.
fantito wrote:Amb la nova estructuració en que la gestió de la infraestructura està separada de la gestió de l'explotació ferroviària no té sentit matenir els senyals d'OT (Operacions acabades) i MT (Marxi el Tren); doncs ambdues indicacions tenien a veure amb l'explotació comercial dels trens.
Ara, els encarregats de circulació obren el senyal de sortida de les estacions tenint en compte la circulació dels trens, no tenint en compte si el passatge ha tingut temps de pujar o baixar del tren, d'aixó se n'ha d'encarregar el propi maquinista, l'Agent d'acompanyament o l'Agent comercial dit també interventor.
L'agent de circulació a la via 7 de Sants sols fa de "senyal repetidor" del de sortida de l'estació, no indica en cap moment el senyal d'Operacions Acabades".
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Pots haver vist el que has dit, jo també ho he vist, a la via 7 i amb l'agent també una hora o més i evidentment el senyal és de l'OT i no el repetidor, que no es preveu que el puigui presentar un agent. Repeteixo, per donar l'OT és necessari tenir el senyal obert i que hagin acabat les operacions, si bé això a Sants és impossible i, de fet, quan els maquinistes assumeixen l'OT en solitari molts cops atrapen gent havent-se donat ells mateixos l'OT.
Bàsicament, és un senyal que reforça la seguretat en estacions sense prou visibilitat per al maquinista, ja sigui del senyal o dels viatgers.
l'OT està en reglament, es presenta actualment a Torelló, Ripoll, Ribes, Puigcerdà sentit La Molina, Maçanet....etc... Es fa habitualment amb paleta o fanal blanc intermitent, si bé també hi ha altres aspectes reglamentaris.
l'MT és un senyal de blocatge fonamental en trajectes amb BEM o BT i un senyal en BA quan en les estacions on s'inicia recorregut. Es presenta a l'Estació de França, a Martorell...per posar exemples. Es pot fer mitjançant xiulet, gorra i banderí/fanal verd, per indicador electrònic, per megafonia o per notificació.
òbviament, està en reglament. Fins i tot als FGC!
Bàsicament, és un senyal que reforça la seguretat en estacions sense prou visibilitat per al maquinista, ja sigui del senyal o dels viatgers.
l'OT està en reglament, es presenta actualment a Torelló, Ripoll, Ribes, Puigcerdà sentit La Molina, Maçanet....etc... Es fa habitualment amb paleta o fanal blanc intermitent, si bé també hi ha altres aspectes reglamentaris.
l'MT és un senyal de blocatge fonamental en trajectes amb BEM o BT i un senyal en BA quan en les estacions on s'inicia recorregut. Es presenta a l'Estació de França, a Martorell...per posar exemples. Es pot fer mitjançant xiulet, gorra i banderí/fanal verd, per indicador electrònic, per megafonia o per notificació.
òbviament, està en reglament. Fins i tot als FGC!
fantito wrote:Vaig estar vora una hora parlant amb l'agent de circulació i em va confirmar que es limitava aindicar al maquinista quant es posava el senyal en via lliure o anunci de parada. Al llarg de la tarda vaig veure repetides vagades que la indicació la feia amb els passatgers pujant i baixant del tren.
I, insisteixo, l'OT no té a veure amb la circulació dels trens, és a dir ni tan sols surt recollit en l'actual reglamet, i el MT sols es circumscriu a estacions on els documents relatius a la marxa del tren es dóna en llocs diferents a la sortida del tren, com per exemple als dipòsits.
Last edited by liniadelRipollés on Monday 17/09/2007 22:18, edited 1 time in total.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
como me parece interesante, os copio la opinión del forero Alfred en Tranvia.org
http://www.tranvia.org/modules.php?op=m ... te=1&mod=0
http://www.tranvia.org/modules.php?op=m ... te=1&mod=0
Alfred en Tranvia.org wrote:
En la vía 7 ha puesto la señal de salida tan lejos que desde el tren parado no se ve. No han instalado todavía las señales de salida repetidoras, por lo que la señal "repetidora" la da un agente de circulación.
Como es lógico con la nueva estructura gestionada segregadamente de las diferentes operadoras, en Sants no han instalado la señal de Operaciones Terminadas. La señal de Operaciones Terminadas tenía que ver con la explotación económica de los trenes y para nada interviene en la circulación, por lo que en Sants ya no han instalado estas señales, ya que Circulación le trae sin cuidado si el tren ha terminado las operaciones económicas , subida y bajada del pasaje, a la hora de dar o no vía libre.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Per suposat no estic d'acord amb Fantito en res d'això.
El día en que por no presentar un OT en una estación en curva un tren se lleve por delante una persona atrapada en una puerta (y no me vengais a decir que los trenes no arrancan con las puertas abiertas, que yo mismo he parado uno en l'Aldea por hacerlo) y vayan los de circulación a ver los pedacitos ya hablaremos.
De momento, Ot para rato en estaciones sin visibilidad-
El día en que por no presentar un OT en una estación en curva un tren se lleve por delante una persona atrapada en una puerta (y no me vengais a decir que los trenes no arrancan con las puertas abiertas, que yo mismo he parado uno en l'Aldea por hacerlo) y vayan los de circulación a ver los pedacitos ya hablaremos.
De momento, Ot para rato en estaciones sin visibilidad-
sequera wrote:como me parece interesante, os copio la opinión del forero Alfred en Tranvia.org
http://www.tranvia.org/modules.php?op=m ... te=1&mod=0
Alfred en Tranvia.org wrote:
En la vía 7 ha puesto la señal de salida tan lejos que desde el tren parado no se ve. No han instalado todavía las señales de salida repetidoras, por lo que la señal "repetidora" la da un agente de circulación.
Como es lógico con la nueva estructura gestionada segregadamente de las diferentes operadoras, en Sants no han instalado la señal de Operaciones Terminadas. La señal de Operaciones Terminadas tenía que ver con la explotación económica de los trenes y para nada interviene en la circulación, por lo que en Sants ya no han instalado estas señales, ya que Circulación le trae sin cuidado si el tren ha terminado las operaciones económicas , subida y bajada del pasaje, a la hora de dar o no vía libre.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
A l'Hospitalet només es presenta la senyal MT als trens amb origen a l'estació i a determinats trens passants que canvien de número a l'estació, no es presenta la senyal d'OT.
Sobre la senyal presentada a Sants, i repassant el reglament, i intentant liar-la una mica més per què no dir-ho, si es presenta perquè des del punt de parada no hi ha visibilitat de la senyal de sortida i no hi ha indicadora de sortida, la senyal corresponent és la de MT, en cas contrari el maquinista hauria d'anar fins a la senyal de sortida en condicions d'obeir la indicació més restrictiva que aquesta pugui oferir, és a dir parada, fins que vegi el seu aspecte, que és el que fan a Rubí quan s'avaria la indicadora de sortida costat Castellbisbal.
Sobre la senyal presentada a Sants, i repassant el reglament, i intentant liar-la una mica més per què no dir-ho, si es presenta perquè des del punt de parada no hi ha visibilitat de la senyal de sortida i no hi ha indicadora de sortida, la senyal corresponent és la de MT, en cas contrari el maquinista hauria d'anar fins a la senyal de sortida en condicions d'obeir la indicació més restrictiva que aquesta pugui oferir, és a dir parada, fins que vegi el seu aspecte, que és el que fan a Rubí quan s'avaria la indicadora de sortida costat Castellbisbal.
victorcasta wrote:Dimecres veuré a una persona que dóna l'MT/OT a L'Hospitalet i en sortirem de dubtes.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
A la via 7 es presentava l'OT manual degut a que el maquinista no veia la senyal de sortida. El factor el que feia abans de donar l'OT era comprobar visualment l'estat de la senyal i tot seguit indicava al maquinista mitjançant l'OT que podia seguir...el problema seria si mentres el factor tornés de mirar la senyal, aquesta es tanqués. L'OT es presenta alla no perque el maquinista no tingui visió del tren, si no perque no existeix cap senyal "manual" per repetir l'indicació d'una senyal de sortida, tal i com ha dit l'Adolf. Com que no n'hi ha cap, s'usa l'OT amb tots els seus procediments. Ara bé, si el factor dóna l'OT mentre pugen i baixen passatjers ja és una altra cosa.
Això no és del tot cert. No se a quin RGC et deus referir al actual, però des de luego el que esta en vigor ara no és, doncs no he trobat l'apartat que tu dius. L'apartat d'OT queda escrit al "Título III. Circulación"a la secció "Entrada, Salida y Paso de los Trenes" i al artícle 313.fantito wrote:I, insisteixo, l'OT no té a veure amb la circulació dels trens, i en l'actual Reglament queda recollit en l'apartat de "Operaciones del Tren en Paradas Comerciales", i el MT sols es circumscriu a estacions on els documents relatius a la marxa del tren es dóna en llocs diferents a la sortida del tren, com per exemple als dipòsits.
I per acabar, amb aquesta sentencia del RGC, que deixa les coses molt clares del que succeeix a la via 7, costat Hospitalet de Sants.
Artícle 313, punt 3, paràgraf 2n del R.G.C:
Artícle 313, punt 3, paràgraf 2n del R.G.C:
Salut,En Estaciones de BA con CTC y en estaciones AC cerradas, cuando no sea visible la señal de salida y no exista indicadora de salida, el agente que corresponda comunicará la terminación de las operaciones de tren y el Maquinista iniciará la marcha en condiciones de cumplir lo que ordene la señal de salida.
Estem discutin amb un altre usuari i jo sobre qué s'ha de presentar quan el maquinista no veu la senyal de sortida i no disposa d'un repetidor per veure-la.
L'article 313 diu que es un OT, però el 469 diu el següent:
Salut,
L'article 313 diu que es un OT, però el 469 diu el següent:
Jo penso que el 469 es refereix al MT si l'estació disposa d'un bloqueig manual i en el cas de ser un BA el 313 diu que ha de ser un OT. Però el problema em ve amb l'última frase del punt 2 del 413 que diu "el Maquinista iniciará la marcha en condiciones de cumplir lo que ordene la señal de salida.", cosa que dóna a entendre que la senyal d'OT no és per confirmar l'estat obert de la senyal si no per comprobar que no puja cap més viatjer...
Cuando la señal de salida no sea visible desde el punto de estacionamiento, el Maquinista se atendrá, según los casos, a:
La señal de marche el tren.
La señal indicadora de salida.
La señal de movimiento autorizado en la señal de salida interior.
Estas señales le autorizan a emprender la marcha hasta el lugar en que pueda ver la señal de salida y cumplir lo que ésta ordene.
Salut,
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
El reglament especifica a l'article 403 que en BAU, BAD o BAB sense CTC si no hi ha visibilitat de la senyal de sortida s'ha de prsentar MT, en el 407 no ho especifica per quan hi ha CTC, malgrat tot l'article 469 el que dóna a entendre és que cal una de les tres coses que s'indiquen una en defecte de l'altra.
A veure si posen la indicadora de sortida d'una punyetera vegada i podem donar per tancat aquest tema.
A veure si posen la indicadora de sortida d'una punyetera vegada i podem donar per tancat aquest tema.
Jordilar wrote:Estem discutin amb un altre usuari i jo sobre qué s'ha de presentar quan el maquinista no veu la senyal de sortida i no disposa d'un repetidor per veure-la.
L'article 313 diu que es un OT, però el 469 diu el següent:
Jo penso que el 469 es refereix al MT si l'estació disposa d'un bloqueig manual i en el cas de ser un BA el 313 diu que ha de ser un OT. Però el problema em ve amb l'última frase del punt 2 del 413 que diu "el Maquinista iniciará la marcha en condiciones de cumplir lo que ordene la señal de salida.", cosa que dóna a entendre que la senyal d'OT no és per confirmar l'estat obert de la senyal si no per comprobar que no puja cap més viatjer...
Cuando la señal de salida no sea visible desde el punto de estacionamiento, el Maquinista se atendrá, según los casos, a:
La señal de marche el tren.
La señal indicadora de salida.
La señal de movimiento autorizado en la señal de salida interior.
Estas señales le autorizan a emprender la marcha hasta el lugar en que pueda ver la señal de salida y cumplir lo que ésta ordene.
Salut,
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
No.
El senyal està reglamentat i és OT. No hi ha possibilitat de fer d'un agent un senyal repetidor.
Si l'estació no disposa de senyal de sortida no pot presentar-se l'OT, només pot presentar-se l'MT o el senyal de parada a mà.
L'OT no és cap senyal de blocatge i per tant en cap cas és preceptiu per raons de blocatge.
El senyal està reglamentat i és OT. No hi ha possibilitat de fer d'un agent un senyal repetidor.
Si l'estació no disposa de senyal de sortida no pot presentar-se l'OT, només pot presentar-se l'MT o el senyal de parada a mà.
L'OT no és cap senyal de blocatge i per tant en cap cas és preceptiu per raons de blocatge.
fantito wrote:Per fi algú altre se n'ha adonat que l'OT no te res a veure amb la circulació.
A la via 7 de Sants, l'agent de circulació ve amb la llanterna destellant en blanc des de la part invisible de l'andana per part del maquinista, per tant aquest senyal, lluny d'estar consignat o reglamentat, té més a veure amb el senyal repetidor que amb l'OT.
És més, així m'ho va dir el propi agent; i així ho interpreten els maquinistes que he tingut el plaer de saludar.
Sobre el reglament, es cert que hem baso en l'actual reglament en que està treballant ADIF i de moment encara està en fase d'estudi per part del col·lectiu de maquinistes. En aquest nou reglament quasi bé no es contempla el senyal d'Oeracions Acabades (OT) per part dels agents de circulació, doncs queden totalmet separades les funcions de l'agent de circulació de les dels agents acopanyants o comercials de les diferents operadores que en el futur actuaran. Sols contempla el senyal de OT en el cas que l'estació no tingui senyal de sortida o sigui preceptiu per al bloqueig de la circulació, és a dir, en línies on no hi hagi bloqueig automatitzat.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Sí, però l'OT no pot donar-se sense que el senyal estigui obert.
Jordilar wrote:Estem discutin amb un altre usuari i jo sobre qué s'ha de presentar quan el maquinista no veu la senyal de sortida i no disposa d'un repetidor per veure-la.
L'article 313 diu que es un OT, però el 469 diu el següent:
Jo penso que el 469 es refereix al MT si l'estació disposa d'un bloqueig manual i en el cas de ser un BA el 313 diu que ha de ser un OT. Però el problema em ve amb l'última frase del punt 2 del 413 que diu "el Maquinista iniciará la marcha en condiciones de cumplir lo que ordene la señal de salida.", cosa que dóna a entendre que la senyal d'OT no és per confirmar l'estat obert de la senyal si no per comprobar que no puja cap més viatjer...
Cuando la señal de salida no sea visible desde el punto de estacionamiento, el Maquinista se atendrá, según los casos, a:
La señal de marche el tren.
La señal indicadora de salida.
La señal de movimiento autorizado en la señal de salida interior.
Estas señales le autorizan a emprender la marcha hasta el lugar en que pueda ver la señal de salida y cumplir lo que ésta ordene.
Salut,
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
No. un blanc destellant mai no pot ser un MT.
josep_serre wrote:A l'Hospitalet només es presenta la senyal MT als trens amb origen a l'estació i a determinats trens passants que canvien de número a l'estació, no es presenta la senyal d'OT.
Sobre la senyal presentada a Sants, i repassant el reglament, i intentant liar-la una mica més per què no dir-ho, si es presenta perquè des del punt de parada no hi ha visibilitat de la senyal de sortida i no hi ha indicadora de sortida, la senyal corresponent és la de MT, en cas contrari el maquinista hauria d'anar fins a la senyal de sortida en condicions d'obeir la indicació més restrictiva que aquesta pugui oferir, és a dir parada, fins que vegi el seu aspecte, que és el que fan a Rubí quan s'avaria la indicadora de sortida costat Castellbisbal.
victorcasta wrote:Dimecres veuré a una persona que dóna l'MT/OT a L'Hospitalet i en sortirem de dubtes.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Per acabar de liar-la, us diré que als FGC en cas de circular amb BML en aquells trajectes amb cap de tren, al tren se li ha de presentar l'MT per poder marxar fins el següent punt de blocatge, però per a que l'agent de circulació pugui presentar l'MT cal que abans el Cap de Tren li presenti l'OT amb la paleta o amb la llanterna.
Això és cas únic, atès que a l'ADIF amb l'MT ja n'hi ha prou.
Tinc una foto ben bona a Piera, on per substitució del BAS per BAU amb CTC va circular-se uns dies amb BML, i es veu com el cap de tren presenta l'OT amb la paleta i l'agent de circulació l'MT amb el xiulet i banderí, tots dos agents alhora. El maquinista alhora mira pel retro i les pantalles d'interiors.
Això és cas únic, atès que a l'ADIF amb l'MT ja n'hi ha prou.
Tinc una foto ben bona a Piera, on per substitució del BAS per BAU amb CTC va circular-se uns dies amb BML, i es veu com el cap de tren presenta l'OT amb la paleta i l'agent de circulació l'MT amb el xiulet i banderí, tots dos agents alhora. El maquinista alhora mira pel retro i les pantalles d'interiors.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Tal com està redactat el punt 313.3 en preveu una excepció, doncs únicament es comunica que ha pujat i baixat tothom però, no que la senyal de sortida no indiqui parada atès que no es pot comprovar.
Per tant si es presenta l'indicació OT jo entenc que es fa incorrectament i la que s'ha de presentar és MT, sempre que no sigui que estigui regulat per una consigna especial.
Per cert, ho heu aconseguit demà a la feina amb tren per passar amb el primer tren per Sants i observar correctament com es fa.
Per tant si es presenta l'indicació OT jo entenc que es fa incorrectament i la que s'ha de presentar és MT, sempre que no sigui que estigui regulat per una consigna especial.
Per cert, ho heu aconseguit demà a la feina amb tren per passar amb el primer tren per Sants i observar correctament com es fa.
liniadelRipollés wrote:Sí, però l'OT no pot donar-se sense que el senyal estigui obert.
Jordilar wrote:Estem discutin amb un altre usuari i jo sobre qué s'ha de presentar quan el maquinista no veu la senyal de sortida i no disposa d'un repetidor per veure-la.
L'article 313 diu que es un OT, però el 469 diu el següent:
Jo penso que el 469 es refereix al MT si l'estació disposa d'un bloqueig manual i en el cas de ser un BA el 313 diu que ha de ser un OT. Però el problema em ve amb l'última frase del punt 2 del 413 que diu "el Maquinista iniciará la marcha en condiciones de cumplir lo que ordene la señal de salida.", cosa que dóna a entendre que la senyal d'OT no és per confirmar l'estat obert de la senyal si no per comprobar que no puja cap més viatjer...
Cuando la señal de salida no sea visible desde el punto de estacionamiento, el Maquinista se atendrá, según los casos, a:
La señal de marche el tren.
La señal indicadora de salida.
La señal de movimiento autorizado en la señal de salida interior.
Estas señales le autorizan a emprender la marcha hasta el lugar en que pueda ver la señal de salida y cumplir lo que ésta ordene.
Salut,
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
L'agent de Sants comprova el senyal i dóna l'OT. Altra cosa és que els viatgers apareguin corrent un cop s'ha presentat l'OT.
S'haurà de posar un escrit als trens "no pugeu ni baixeu dels trens després de sentir el senyal acústic, el clàxon o veure l'OT i/o MT"
S'haurà de posar un escrit als trens "no pugeu ni baixeu dels trens després de sentir el senyal acústic, el clàxon o veure l'OT i/o MT"
josep_serre wrote:Tal com està redactat el punt 313.3 en preveu una excepció, doncs únicament es comunica que ha pujat i baixat tothom però, no que la senyal de sortida no indiqui parada atès que no es pot comprovar.
Per tant si es presenta l'indicació OT jo entenc que es fa incorrectament i la que s'ha de presentar és MT, sempre que no sigui que estigui regulat per una consigna especial.
Per cert, ho heu aconseguit demà a la feina amb tren per passar amb el primer tren per Sants i observar correctament com es fa.
liniadelRipollés wrote:Sí, però l'OT no pot donar-se sense que el senyal estigui obert.
Jordilar wrote:Estem discutin amb un altre usuari i jo sobre qué s'ha de presentar quan el maquinista no veu la senyal de sortida i no disposa d'un repetidor per veure-la.
L'article 313 diu que es un OT, però el 469 diu el següent:
Jo penso que el 469 es refereix al MT si l'estació disposa d'un bloqueig manual i en el cas de ser un BA el 313 diu que ha de ser un OT. Però el problema em ve amb l'última frase del punt 2 del 413 que diu "el Maquinista iniciará la marcha en condiciones de cumplir lo que ordene la señal de salida.", cosa que dóna a entendre que la senyal d'OT no és per confirmar l'estat obert de la senyal si no per comprobar que no puja cap més viatjer...
Salut,
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.