Vaga contra el traspàs de Rodalies
- davidbarna
- N5
Del SEMAF (un sindicat que representa una casta de treballadors) tot és esperable... però que hi fan la UGT i CC.OO. donant suport a una vaga que anirà directament en contra el dret a la mobilitat de milers de treballadors, molts dels quals afiliats d'aquests dos sindicats?
Per cert, setmanes enrere els tribunals alemanys van prohibir una vaga de ferrocarrils per molt menys del que volen muntar ara. Potser caldria anar prenent-ne nota...
Per cert, setmanes enrere els tribunals alemanys van prohibir una vaga de ferrocarrils per molt menys del que volen muntar ara. Potser caldria anar prenent-ne nota...
- Guigui
- Administrador
Vaga política
Molt m'ensumo que aquesta vaga no té res a veure amb qüestions laborals sinó que és un altre front obert per aquells angelets que no volen saber res del nacionalisme... el dels altres, és clar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
A Renfe hi ha molts falangistes encara, fa poc em vaig trobar un cap d'estació a Sant Andreu Comtal que no vegis...
Estic a favor dels drets del treballador davant de tot, i encara més amb empreses com Telefonica, Correos, Iberia i Renfe que tenen grans guanys i en canvi cada cop donen menys sou i drets als seus treballadors mitjançant la subcontractació...
Però per un ferrocarril solidari, au va! Que se'n vagin a veure els teletubbies i se'n deixin estar de tanta tonteria politica.
Estic a favor dels drets del treballador davant de tot, i encara més amb empreses com Telefonica, Correos, Iberia i Renfe que tenen grans guanys i en canvi cada cop donen menys sou i drets als seus treballadors mitjançant la subcontractació...
Però per un ferrocarril solidari, au va! Que se'n vagin a veure els teletubbies i se'n deixin estar de tanta tonteria politica.
-
- N9
Més enllà de qüestions ideològiques que també són respectables, crec que és normal i comprensible que la gent sigui reàcia als canvis i que en determinats casos no hi vegin per on hi poden guanyar, en aquest cas és el SEMAF qui té la posició més beligerant i possiblemen és qui més pot perdre amb el traspàs, malgrat tot jo penso que un cop hagi passat tot i s'hagi acordat una manera en què només s'hi guanya amb el traspàs no es dirà cap d'aquestes coses, i pel que fa a la resta de sindicats realment no entenc la seva posició, però en fi, els seus motius tindran.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Fran-Ikarus
- N11
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Guigui
- Administrador
Més indicis
Poso l'enllaç d'un missatge publicat al fòrum de la PTP on apareix una carta al diari Metro d'avui, escrita per un maquinista de Barcelona dient que la vaga està ordida exclusivament des de Madrid.
Així anem...
Llegeixo la carta i no em sorprén, sobretot arran de la conversa que vaig mantenir amb un maquinista que em va convidar l'agost passat a viatjar en cabina entre l'EdF i el PdG.Guigui wrote:Poso l'enllaç d'un missatge publicat al fòrum de la PTP on apareix una carta al diari Metro d'avui, escrita per un maquinista de Barcelona dient que la vaga està ordida exclusivament des de Madrid.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Jo tinc un dubte.
¿Es una vaga legal?
¿Hi ha un conflicte laboral darrera, que al no arribar-se una acord empresa - treballador, aquest últims decideixen fer vaga per fer prevaldre els seus drets?
Jo penso que no hi ha conflicte laboral de moment, de moment no s'han alterat ni es volen alterar els drets laborals significativament.
La vaga es contra un decisió politica de un canvi de propietat, pero no de condicions laborals.
PS: Si d'aqui uns mesos els treballador afectats de Renfe no estan d'acord amb les condicions de traspas que facin vaga, aleshores em semblara just.
PS1: Esta clar que un traspas Fomento - Generalitat afectara als drets del treballados, pero crec que seran el serrells (dret a viatjar gratuitatment a Renfe, trasllats fora de Catalunya, etc...) Ja que ningun es planteja alterar les condicions laborals.
¿Es una vaga legal?
¿Hi ha un conflicte laboral darrera, que al no arribar-se una acord empresa - treballador, aquest últims decideixen fer vaga per fer prevaldre els seus drets?
Jo penso que no hi ha conflicte laboral de moment, de moment no s'han alterat ni es volen alterar els drets laborals significativament.
La vaga es contra un decisió politica de un canvi de propietat, pero no de condicions laborals.
PS: Si d'aqui uns mesos els treballador afectats de Renfe no estan d'acord amb les condicions de traspas que facin vaga, aleshores em semblara just.
PS1: Esta clar que un traspas Fomento - Generalitat afectara als drets del treballados, pero crec que seran el serrells (dret a viatjar gratuitatment a Renfe, trasllats fora de Catalunya, etc...) Ja que ningun es planteja alterar les condicions laborals.
Last edited by davida on Monday 17/09/2007 14:00, edited 1 time in total.
¿Que pasaria si els treballadors afecat, com el de la carta a l'Avui, no els hi desagrada el traspas son majoria a Catalunya? Que la vaga fos un exit a Madrid i un fracas a Barcelona.
CCOO de Catalunya ha demanat el traspas de Rodalies. Noticia
Que fara els treballadors de CCOO a Catalunya, donar supor a CCOO Renfe o CCOO Catalunya?
CCOO de Catalunya ha demanat el traspas de Rodalies. Noticia
Pero a la vegada el propi sindicat convoca vaga en contra.CCOO de Catalunya valora l'actual situació de la xarxa ferroviària després de la visita de la ministra de Foment
Falta recuperar la mancança d'inversions responsabilitat dels diversos governs tant de Catalunya com de l'Estat
--------------------------------------------------------------------------------
CCOO de Catalunya vàrem ser de les primeres organitzacions que denunciàrem, mitjançant una campanya de mobilitzacions a principis d’any, sobre el deteriorament de la xarxa de rodalies a Catalunya.
És evident que el deteriorament de la xarxa ferroviària a Catalunya és fruit de la manca d’inversions durant molts anys, i per tant responsabilitat dels successius governs de Catalunya i a l’Estat. Durant molt anys hem denunciat el fet de que les inversions en l’AVE amagaven la manca d’inversions en la resta de la xarxa ferroviària de Catalunya.
Es evident que la precarietat de la situació en què es trobava la xarxa s’ha aguditzat amb les obres de l’AVE a la seva arribada a Barcelona. Però volem desmentir el que la Ministra de Foment va dir ahir: a partir del setembre poden acabar-se les obres de l’Estació de Sants i per tant l’actual situació excepcional, però es mantindrà la situació de precarietat de la xarxa ferroviària.
És evident que el que fa falta són les inversions necessàries per adequar, millorar i modernitzar la xarxa ferroviària de Catalunya en general i la de rodalies en particular. I és per això que cal reclamar que el traspàs de rodalies a la Generalitat es faci amb els recursos necessaris. Un traspàs i uns recursos que són urgents i que no es poden demorar.
Altrament, des de CCOO de Catalunya volem també anunciar que la situació que es viu a rodalies pel que fa a tràfic de viatgers és similar al deteriorament i mancances que també existeix pel que fa al tràfic ferroviari de mercaderies, que també es troba en una situació de total insuficiència i que pot comportar a curt termini greus problemes per a la nostra competitivitat econòmica.
Volem també posar en evidencia la manca d’interès en aquests temes, que afecten de forma directa a milers de ciutadans del carrer de forma directa, dels “lobbies” econòmics que tant visibles es fan quan es tracta d’altres temes com pot ser el de l’arribada de l’AVE.
Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 8 d’agost de 2007
Que fara els treballadors de CCOO a Catalunya, donar supor a CCOO Renfe o CCOO Catalunya?
- Guigui
- Administrador
Il·legalitat emparada pels poders fàctics
Des de quan els poders fàctics de l'Espanya profunda s'han dignat a mirar si qualsevol acte d'afirmació nacional és legal o no i des de quan, en casos com aquests, s'han dignat a fer complir la llei aquells que n'estan encarregats?davida wrote:Jo tinc un dubte.
¿Es una vaga legal?
D'exemples n'hi ha molts:
Convocatòria il·legal de referèndum contra l'Estatut pel PP
Negativa del Defensor del Poble a acatar l'Estatut quan ja estava en vigor
Incompliment per part de l'exèrcit i la policia d'hissar totes les banderes oficials (no només l'espanyola) als seus edificis
etc.
Per tant, aquesta vaga del personal de Renfomentadif serà un cas més de flagrant violació de la llei sense que cap estament judicial hi intervingui.
I tornem-hi...
------------------------------
Editat per administració per contingut inapropiat
Per tornar al tema: penseu que aquesta vaga finalment es consumarà? Jo crec que no, i més tenint en compte que d'aquí a poc hi ha un procès electoral...Ja m'enteneu...
Salut!
Per tornar al tema: penseu que aquesta vaga finalment es consumarà? Jo crec que no, i més tenint en compte que d'aquí a poc hi ha un procès electoral...Ja m'enteneu...
Salut!
- Guigui
- Administrador
Referent a la vaga
Doncs jo crec que tindrà un seguiment relatiu a l'Espanya profunda i nul a Catalunya (i altres comunitats que reclamin el traspàs i s'ho creguin, si n'hi ha). Sembla que aquí tothom s'ha adonat de que això no és més que una maniobra política que alguns pretenen disfressar de conflicte laboral quan fins ara no ha trascendit a l'opinió pública res més que un manifest centralista disfressat de retòrica farsant.JaMiRo! wrote:Per tornar al tema: penseu que aquesta vaga finalment es consumarà?
-
- N9
Re: I tornem-hi...
Pel que fa a la vaga, jo penso que el sindicat que està més fort amb la vaga és el SEMAF i aquest és qui està més en contra del traspàs, i com que són els maquinistes qui tenen la paella pel mànec....una altra cosa és que hi hagi treballadors que a títol personal no hi estiguin d'acord, però jo penso que la vaga tindrà un seguiment important.
Pel que fa a la vaga, jo penso que el sindicat que està més fort amb la vaga és el SEMAF i aquest és qui està més en contra del traspàs, i com que són els maquinistes qui tenen la paella pel mànec....una altra cosa és que hi hagi treballadors que a títol personal no hi estiguin d'acord, però jo penso que la vaga tindrà un seguiment important.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Salut!
Esperem que no sigui així. Perquè si als problemes habituals dels qui usem el TP diariament (i en especial Rodalies Renfe) sumem la vaga...josep_serre wrote:Pel que fa a la vaga, jo penso que el sindicat que està més fort amb la vaga és el SEMAF i aquest és qui està més en contra del traspàs, i com que són els maquinistes qui tenen la paella pel mànec....una altra cosa és que hi hagi treballadors que a títol personal no hi estiguin d'acord, però jo penso que la vaga tindrà un seguiment important.
Salut!
-
- N10
El País wrote:Los sindicatos de Renfe y Adif no irán a la huelga tras llegar a un acuerdo con Fomento
· Un "grupo de trabajo" analizará "el nuevo modelo de gestión de cercanías".
· CC OO, UGT y SEMAF harán valer su mayoría para desconvocar los paros.
Los sindicatos CC OO, UGT y SEMAF han acordado esta noche "promover todas las acciones pertinentes para desconvocar las huelgas" que habían fijado próximamente en Renfe y Adif en protesta por no participar en el proceso de transferencia de las cercanías a Cataluña, según fuentes del Ministerio de Fomento y de las federaciones de Comunicaciones y Transportes de UGT y de CC OO. El acuerdo ha sido alcanzado en una reunión maratoniana que comenzó a las 11.30 de la mañana.
El compromiso tiene dos puntos: El primero se refiere a la desconvocatoria de los seis paros de 24 horas (los días 25 y 26 de septiembre, y 1, 2, 11 y 15 de octubre), y el segundo supone la creación de un "grupo de trabajo para analizar y concretar el nuevo modelo de gestión de cercanías", el cual será aplicable a todas las futuras transferencias a las comunidades. La primera reunión que mantendrá dicho grupo ha sido convocada para el próximo día 26 de septiembre.
El lunes está previsto que se reúnan los comités generales de empresa de Adif y Renfe, donde CC OO, UGT y SEMAF harán valer su mayoría para desconvocar dichos paros.
El secretario de Comunicación de CGT, Reyes Cañaveras, ha explicado que su sindicato seguirá adelante con la convocatoria de huelga porque se oponen a cómo se están haciendo las cosas, y no a que las comunidades asuman más competencias.
El que em dec haver perdut------------------------------
Com a curiositat, algú ha pogut aconseguir còpia dels serveis mínims previstos abans que es desconvoqués la vaga?
-
- N10
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
La línia de la Pobla sense servei, p.ex.
entfe001 wrote:El que em dec haver perdut------------------------------
Com a curiositat, algú ha pogut aconseguir còpia dels serveis mínims previstos abans que es desconvoqués la vaga?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
a Molins estaven penjats aquesta tarda encara el horaris per a la vaga, axi per sobre com a servei extrany he vist que alguns tren de la C4 sud acababen a l'Hospitaletentfe001 wrote:El que em dec haver perdut------------------------------