http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
--------------------------------------------
Operaris de manteniment podrien estar implicats en un sabotatge a Rodalies
Els autors del foc al túnel de Sants que va col·lapsar la xarxa van entrar a l'andana des d'una porta tancada amb clau
JOSEP M. FLORES. Barcelona
L'incendi al túnel que uneix Sants i Plaça Catalunya i que va provocar el 28 de febrer passat un gran caos al servei de rodalies va ser fruit d'un sabotatge que podrien haver perpetrat operaris de manteniment o de les obres del TAV, segons conclou la primera fase de la investigació dels Mossos d'Esquadra. El foc es va declarar en una zona a la qual només es pot accedir per l'andana o a través d'una porta de servei que està tancada amb clau i que només té el personal de manteniment. I tenint en compte que la càmera de seguretat de l'andana no va registrar cap moviment hores abans del foc, la hipòtesi més sòlida és que els sabotejadors van entrar i sortir del punt de l'incendi a través de la porta i fent servir la clau. Per propagar el foc van impregnar fustes amb dissolvent.
La primera fase de la investigació que han realitzar durant aquests mesos els Mossos d'Esquadra conclou de manera determinant que l'incendi a l'andana al mig del túnel que uneix les estacions de Sants i Plaça Catalunya va ser intencionat. Tant les fustes que van aparèixer socarrimades com les restes de dissolvent trobades per la policia científica són proves suficients per als investigadors. La hipòtesi del sabotatge ja va ser admesa en aquell moment per la mateixa empresa pública que gestiona les infraestructures ferroviàries, Adif, tot i que mai es va apuntar que l'autoria dels fets podria ser dels mateixos operaris. De fet, Adif no ha admès mai que hi hagi problemes laborals amb els treballadors que fan feines a Barcelona per a l'arribada del TAV, tot i que la majoria són empleats d'empreses subcontractades.
LA PROVA DEL VÍDEO
Ara bé, el vídeo que va gravar la càmera de seguretat instal·lada just a l'entrada de l'andana obre ara una altra línia d'investigació en què els Mossos ja treballen des de fa mesos. Si els autors no van entrar a la zona del foc per l'andana, com ho van fer? Doncs només hi ha una altra opció: accedir-hi a través d'una porta de servei que està tancada amb clau i aquesta clau només està en poder dels operaris de manteniment. Per tant, totes les pistes apunten que algú que té la clau o que té accés a aquesta clau va intervenir directament en el sabotatge. Els Mossos s'han agafat a aquest fil per continuar les investigacions i és previsible que el pròxim pas condueixi els investigadors a interrogar personal d'Adif que el mes de febrer treballava en la zona on es va produir el foc, i també totes aquelles persones que tenen accés a la clau de la porta que va facilitar el sabotatge. La primera part de la investigació policial ja ha estat tramesa al jutjat de Barcelona que instrueix aquest cas. La investigació policial l'han portat des del principi agents de la unitat d'investigació de la comissaria de Sants amb el suport de l'àrea regional d'investigació (ARI), que ara porta el pes del cas. Des de fa algunes setmanes, i després de confirmar-se la hipòtesi del sabotatge i les sospites que apunten que els autors podrien ser operaris de manteniment o de les obres del TAV, s'han incorporat a la investigació agents de la brigada d'informació dels Mossos.
Operaris podrien estar implicats en sabotatges a Renfe
Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Operaris podrien estar implicats en sabotatges a Renfe
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró