Recuperar els rombos de les parades del metro
- davidbarna
- N5
Recuperar els rombos de les parades del metro
Una de les coses que sempre m'ha agradat dels Ferrocarrils (línia Sarrià-Catalunya) és que anunciïn les estacions amb els característics rombos . Recordo que quan era petit també anunciaven les parades del metro de Barcelona, però que l'any 82, amb la nova decoració van desaparèixer.
Què en penseu de tornar a posar-los per anunciar les estacions de metro? Crec que li donaria un toc més original, i alhora es recuperaria un element característic durant molts anys.
Què en penseu de tornar a posar-los per anunciar les estacions de metro? Crec que li donaria un toc més original, i alhora es recuperaria un element característic durant molts anys.
- Guigui
- Administrador
Bé, però només a les boques
Em semblaria bé per senyalitzar les boques de metro, semblant al característic dau blau amb la U de Viena o la monumental M de Moscou. Però trobo encertada la retolació dins les estacions, ja que permeten una major visibilitat de la informació. I fixa't que FGC també hi tendeix, com es veu a Europa-Fira, tot i que trobo que no ho han acabat d'encertar en els detalls.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
La senyalització de metro de Barcelona és una de les millors de les que conec, per no dir la millor. Eliminar-la per tornar a l'antiga ho trobaria un pas enrera imperdonable.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
+1 al que diu en Wefer. Si de cas, només puntualment trobo que seria maco reacondicionar alguna estació puntual (Jaume I, Lesseps) per recuperar l'estil original, a imatge i semblança del que han fet a Londres amb Baker St., per exemple.
+1 al que diu en Guigui, reformar els pals exteriors incorporant un cartell M amb forma de romb, milloraria molt la impersonal i relativament poc distingible senyal vermella "TMB" (en petit) que hi ha ara.
+1 al que diu en Guigui, reformar els pals exteriors incorporant un cartell M amb forma de romb, milloraria molt la impersonal i relativament poc distingible senyal vermella "TMB" (en petit) que hi ha ara.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Però si es podrien combinar, les senyalitzacions modernes amb les més antigues, com passa als metros de París, Londres i Nova York, i no queden pas malament els lletreros antics enrrajolats amb indicacions actuals.wefer wrote:La senyalització de metro de Barcelona és una de les millors de les que conec, per no dir la millor. Eliminar-la per tornar a l'antiga ho trobaria un pas enrera imperdonable.
- EUKibo
- N9
A veure, jo la decoració actual la trovo perfecta, sennyalitzar les boques amb el pal amb el logo TMB-M vermell luminos i despres els cartells de les estacions no hi ha cap metro al mon millor senyalitzat que el de Barcelona.
Això sí, algun element antic com diu la metring tampoc farien gens de lleig, com les boques que havien a Liceu, o els rombos a les estacions, pero sense treure la senyalització moderna.
I respecte el metro de Paris... Excepte perque arriba a tot arreu no és tant idílic com sembla, la senyalització es clarísimament insuficient si estás despistat i vols saber en quina estació acaba d'aturar-se el teu metro costa moltíssim saber-lo perquè ni a dins el tren ni a fora hi ha una senyalització que et permeti identificar l'estació. A més, que també hi ha dificultat per trovar boques de metro, el pal TMB vermell lluminos ajuda moltissim a localitzar-les.
Això sí, algun element antic com diu la metring tampoc farien gens de lleig, com les boques que havien a Liceu, o els rombos a les estacions, pero sense treure la senyalització moderna.
I respecte el metro de Paris... Excepte perque arriba a tot arreu no és tant idílic com sembla, la senyalització es clarísimament insuficient si estás despistat i vols saber en quina estació acaba d'aturar-se el teu metro costa moltíssim saber-lo perquè ni a dins el tren ni a fora hi ha una senyalització que et permeti identificar l'estació. A més, que també hi ha dificultat per trovar boques de metro, el pal TMB vermell lluminos ajuda moltissim a localitzar-les.
- Fran-Ikarus
- N11
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
I als cartells blau fosc que hi ha cada 3 metres, com els anomenaríem?EUKibo wrote:I respecte el metro de Paris... Excepte perque arriba a tot arreu no és tant idílic com sembla, la senyalització es clarísimament insuficient si estás despistat i vols saber en quina estació acaba d'aturar-se el teu metro costa moltíssim saber-lo perquè ni a dins el tren ni a fora hi ha una senyalització que et permeti identificar l'estació.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N10
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
algú sap l'empresa que fa els rombos d'FGC?
és que en vull un per l'habitació de casa que posi "ADOLF RIPOLLES"
un antic director de marquèting d'una coneguda empresa catalana de pastisseria industrial en tenia un d'aquests al seu despatx i no cal dir que un dia vaig anar a veure'l.
és que en vull un per l'habitació de casa que posi "ADOLF RIPOLLES"
un antic director de marquèting d'una coneguda empresa catalana de pastisseria industrial en tenia un d'aquests al seu despatx i no cal dir que un dia vaig anar a veure'l.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Doncs jo vaig ser capaç d'orientar-me perfectament dins de les estacions (laberíntiques, això sí). Només cal saber cap a quina capçalera de línia vas i fixar-s'hi una mica!EUKibo wrote:I respecte el metro de Paris... Excepte perque arriba a tot arreu no és tant idílic com sembla, la senyalització es clarísimament insuficient si estás despistat i vols saber en quina estació acaba d'aturar-se el teu metro costa moltíssim saber-lo perquè ni a dins el tren ni a fora hi ha una senyalització que et permeti identificar l'estació. A més, que també hi ha dificultat per trovar boques de metro, el pal TMB vermell lluminos ajuda moltissim a localitzar-les.
I com diu en Fran-Ikarus, a les línies antigues hi ha cartells ENORMES amb el nom de l'estació.
- Rafa Monty
- N6
D'acord...
Jo crec que el tema dels rombes es pot recuperar per donar-li personalitat als accessos com comenteu per aquí. I, si de cas, recol·locar-los a les estacions històriques (sempre en convivència amb la senyalització actual de TMB, que em sembla molt encertada).
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N2
???
Jo, al haver nascut al 1997 (es cert), no vaig poder gaudir d'aquests privilegis dels que parleu... Em podríeu explicar com era el metro 10 o 20 anys enrere del meu naixement, o tants com vulgueu, d'acord? Ja està ja me revelat!
-
- N5
Us puc dir coma a curiositat quínes van les darreres estacions a on es va equipar les "M" grans de Metro a les boques, juntament amb la barana caracterísitca de llavors: a les de la línia 1 a dins L´Hospitalet (per exemple Rambla Just Oliveres) quan es van fer noves a mitjans vuitantes. Pero...Aii!, tot just abanç que les inauguressin, les van treure! .
Per cert, a mi m´agradaría molt que es recuperessin aquelles bàscules Art-Decó a les andanes de la línia 1 precisament, amb una rodeta que es movía dins el vidre que teníen, i et donaven un cartronet d´aquells tipus bitllet Edmonson. Allà als setantes i vuitantes encara hi eren, segur que algú mès s´en recorda d´elles.
Per cert, a mi m´agradaría molt que es recuperessin aquelles bàscules Art-Decó a les andanes de la línia 1 precisament, amb una rodeta que es movía dins el vidre que teníen, i et donaven un cartronet d´aquells tipus bitllet Edmonson. Allà als setantes i vuitantes encara hi eren, segur que algú mès s´en recorda d´elles.
Putxet!
Parlant d'enrajolats, una de les estacions que més m'agrada és la del Putxet, no sé aquest enrajolat blanc m'encanta i li dona un aire d'estació clàssica (que bé ho és)...metring wrote:Recordo les "M"'s, donaven força idea de metro, jo les tornaria a posar.
Digueu-me il·lusa, però apa que no molaria que fessin enrrajolats a les parets de les estacions, amb els noms, com a d'altres ciutats
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2