Guigui wrote:Però resulta que el territori ATM se suposa que forma un únic conjunt a nivell de TP i, per tant, aquestes numeracions locals haurien de desaparèixer. I és lògic que Barcelona, com a ciutat principal de la regió metropolitana, es quedi amb els primers números.
Jo penso que la numeració ha d'establirse sobre serveis, i no sobre àmbits geogràfics. La meva proposta ja la vaig dir, però la torno a recordar:
Del 1 al 99 servei urbà de qualsevol municipi
Del 100 al 299 serveis comarcals
Del 300 al 599 serveis veguerials
Del 600 al 999 serveis interveguerials
Quedant sense numerar només les línies que surtin de Catalunya.
Ho sento, però jo no em veig, i ningú assimilaria veure l'urbà de Sabadell amb numeracions tipus 807 o 880, o l'urbà de Terrassa com a 913, o urbà de Manresa com a 990... (els números són inventats, òbviament). No, no ho veig. L'autobús urbà de qualsevol ciutat sempre ha tingut numeracions baixes, per tant és lògic que cada municipi numeri la seva xarxa a partir de la línia 1.
A més, les absurdes prohibicions de trànsit, sorgides a causa de les diferents concessions adjudicades, no fan sinó impedir aquesta visió de conjunt, la qual cosa fa que, per exemple, les línies de la Vallesana no puguin servir als sabadellencs com a trajecte urbà.
Per començar, sóc dels que penso que ja va bé tenir la prohibició de trànsit per a trajectes urbans en línies interurbanes en aquelles ciutats amb un sistema potent de transport. En el cas de Sabadell, a Sabadell ja tenen el seu autobús, el de la TUS, que a més és més barat, i no tenen perquè fer servir el nostre autobús ja que el nostre és servei interurbà. Això només provoca que l'autobús s'empleni de gent que fa servir el bus com a servei exprés, i els que volem sortir de la ciutat ens quedem tirats a la parada.