Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...). Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
traveller wrote:No crec que consumeixin mes k un 1100 eh...? pensa en tota la calor que desprenen, sobretot al frenar... a més, a partir del 2100, els trens moderns porten un sistema de fre regeneratiu que fa que una bona part de l'energia consumida en frenar, la retorni a la xarxa per que la aprofiti el tren de darrere...
Saluts
1)el frè regeneratiu ja l'equipen les sèries 3000 i 4000 que estan a prop de complir els 20 anys.
2) els 1100 desprenen calor només al frenar. Si no frenessin (elèctricament) no desprendrien calor (a part de l'animal).[/u]
El LLOP wrote:
1)el frè regeneratiu ja l'equipen les sèries 3000 i 4000 que estan a prop de complir els 20 anys.
2) els 1100 desprenen calor només al frenar. Si no frenessin (elèctricament) no desprendrien calor (a part de l'animal).[/u]
Bona matització quant a la antiguitat d'aquest sistema de fre, però la qüestió és que els 1100 no tenen aquest sistema, i per tant, és una energia que es transforma en calor (efectivament a la frenada) quan podia ser reaprofitada per un altre tren; a més, es normal que la principal despesa de calor sigui al frenar, ja que és quan es consumeix més energia. El meu argument es basa a l'aprofitament d'aquesta gran despesa d'energia, que amb un carrussel de 19 trens sèrie 1100 s'ha de notar força respecte a 19 trens """"moderns"""" (ja m'enteneu).
P.D.: "Només" a la frenada tampoc es precís; l'aire condicionat desprèn també molta calor, fins al punt que a tallers sempre l'han de tenir anul·lat.
El LLOP wrote:
1)el frè regeneratiu ja l'equipen les sèries 3000 i 4000 que estan a prop de complir els 20 anys.
2) els 1100 desprenen calor només al frenar. Si no frenessin (elèctricament) no desprendrien calor (a part de l'animal).[/u]
Bona matització quant a la antiguitat d'aquest sistema de fre, però la qüestió és que els 1100 no tenen aquest sistema, i per tant, és una energia que es transforma en calor (efectivament a la frenada) quan podia ser reaprofitada per un altre tren; a més, es normal que la principal despesa de calor sigui al frenar, ja que és quan es consumeix més energia. El meu argument es basa a l'aprofitament d'aquesta gran despesa d'energia, que amb un carrussel de 19 trens sèrie 1100 s'ha de notar força respecte a 19 trens """"moderns"""" (ja m'enteneu).
P.D.: "Només" a la frenada tampoc es precís; l'aire condicionat desprèn també molta calor, fins al punt que a tallers sempre l'han de tenir anul·lat.
1)quan els 1100 frenen no consumeixen energia sinó que la generen, per aixó s'ha de "cremar" a les resistències del tren. Es aquesta energia generada la que s'aprofita en els altres trens mitjançant el fre regeneratiu de les sèries 3000 en endavant.
2) a l'aire condicionat el que dona calor son els disipadors, que es el que en els aires condicionats domèstics s'instal.la a l'exterior. Als trens que hi han a la cotxera, com es lògic, no es poden deixar fora, per aixó i per no fer treballar els equips inutilment, s'opta per desconnectar-los. Però aquesta calor apenes es aprecialbe amb el tren en servei.
Sobre això del fre regeneratiu hi ha coses que no entenc...
dieu que fa 20 anys que circulen trens amb el fre regeneratiu. Aquest fre es capaç de retornar l'energia elèctrica que es produeix en les frenades perquè un altre tren la consumeixi, així es redueix el consum d'electricitat total.
Llavors, perquè fa uns mesos van fer tanta propaganda que gràcies als nous metros (5000's i 9000's) s'havia reduit el consum? A veure, mentira no era, perquè al retirar els 1000 clar que això havia de passar. Però jo vaig interpretar que venien la moto com si fossin els primers trens que portaven aquesta tecnologia!
Vaig ser l'únic "tontu" que ho va interpretar aixi?
Fa un temps que a cotxeres van dir-me que quan un 3000 va fer un servei amb passatgers a la L-5 ara fa molts anys, cada cop que el 3000 frenava tornava elèctricitat a la catenaria i com els 1000 no la recollien, la tensió a la catenaria augmentava i la tensió marxava i és bloquejava el servei.
D'ençà, com és que els 2100 poden conviure amb els 1100 i els 3000 no poden amb els 1000 i com diueu, el 3000 i el 2100 porten el mateix sistèma?
Miquel wrote:Fa un temps que a cotxeres van dir-me que quan un 3000 va fer un servei amb passatgers a la L-5 ara fa molts anys, cada cop que el 3000 frenava tornava elèctricitat a la catenaria i com els 1000 no la recollien, la tensió a la catenaria augmentava i la tensió marxava i és bloquejava el servei.
D'ençà, com és que els 2100 poden conviure amb els 1100 i els 3000 no poden amb els 1000 i com diueu, el 3000 i el 2100 porten el mateix sistèma?
els que patien aquesta sobre-tensió eren els 1000 que circulaven a prop del 3000 que feia que sel's hi obrissin les disjuntors i diferents problemes elèctrics. Aixó va passar durant l'època "negre" de la l5 quan els tren estaven mes fets malbé. Aixó es va sol.lucionar quan es va començar a a instal.lar a les sèries 1000 i 1100 convertidors estàtics i disjuntors tipus s3000. Per aixó quan van començar a circular els 5000 a la L5 no va passar res, com tampoc passa res ara a la L4 amb els 2100.
Avui en el mateix tram m'he creuat amb 4 (o 5, ara no recordo) 2100, tots seguits. Els números de torn no els he vist gaire bé, però crec que el d'un era el 402.
Túnels del Garraf wrote:Avui al Pg. de Colom a les 11.46 h he vist un camió amb un cotxe de 1000/1100 (no duia numeració) en direcció a la Zona Franca.
Tinc fotos però no me les deixa carregar.
Un altre cap a l'OCSAL...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
26/10/07: 1142-1411-1141-1144-1143 (contràriament al que s'havia dit, el 1142 continua al seu lloc, o bé el tren del remolc amb plaques 1411 continua encapçalat per un motor que porta les plaques 1142 )