Carril bus a la B23. Ajuda'ns a demostrar que és possible!

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Post Reply
Ricard
N2
N2
Posts: 17
Joined: Thursday 05/05/2005 20:25
Contact:

Carril bus a la B23. Ajuda'ns a demostrar que és possible!

Post by Ricard »

Si tens cotxe, ara tens l’oportunitat de reivindicar una alternativa en transport públic!

23 de setembre de 8:30 a 9:30
VOLEM EL CARRIL BUS ARA A LA B23. AJUDA'NS A DEMOSTRAR QUE ÉS POSSIBLE


Image

L'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), en col·laboració amb el Servei Català de Trànsit de la Generalitat i diversos operadors de transport públic, realitzarem una prova estàtica per a demostrar que el carril bus a la B23 és possible.

Image

Són moltes les ciutats del món que han volgut demostrat l'enorme capacitat dels seus transports públics mitjançant la realització de proves estàtiques directament al carrer. La realització de la prova sobre una autopista és un fet inèdit amb el que Catalunya demostrarà que les autopistes d'accés a Barcelona també poden privilegiar l'ús dels transports públics.

Per a realitzar la prova es mantindrà tallada l'autopista B23 a l'alçada del Pont de la TV3 entre les 08:30 i les 10:30 hores del diumenge 23 de setembre. El trànsit serà desviat per la sortida i entrada del Pont de la TV3. Al tram tallat s'ubicaran 3 autobusos en una filera, i tres fileres amb 50 vehicles privats cadascuna, l'equivalent de capacitat al transport públic.

Image

VOLS PARTICIPAR? NECESSITEM 150 COTXES!

Porta el teu cotxe a la prova estàtica de la B-23 i et premiarem amb una samarreta del carril bus i un esmorzar!

Ser partícep d'aquesta prova històrica del transport públic a Catalunya és molt fàcil:

1. Envia un e-mail a o truca al 93 244 49 70 per a inscriure't a la prova.
Caldrà que donis el teu nom, cognoms, DNI, mòbil, matrícula i tipus de vehicle.
L'horari d'oficina és de 08:00h a 15:00h

2. T'enviarem un identificatiu en PDF per a què l'imprimeixis i enganxis al vidre del teu vehicle, que
permetrà als Mossos d'Esquadra deixar-te entrar a l'àmbit de la prova.

3. Dins del recinte t'indicarem on has de deixar el teu vehicle. Una vegada tots siguin aparcats, farem
les fotos des del Pont de la TV3.

4. Et donarem l'esmorçar i una samarreta com aquesta!

Image

AVÍS: La participació es restringirà a les 150 primeres trucades o mails.

Participa en aquesta jornada històrica!

Més informació a la web:

http://www.carrilbusara.org
Associació per a la Promoció del Transport Públic: http:www.laptp.org
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

Amb tots els respectes per la feina que feu, em sembla poc intel.ligent incitar a l'ús insostenible i innecesari del vehicle privat d'una manera massiva i inútil com es pretèn fer. Es una salvatjada que qui s'estimi la seva ciutat no farà per no contaminar-la més del que està, i qui sigui adorador del Déu cotxe tampoc no voldrà participar a un experiment que a la llarga li serà perjudicial.

El mateix és extensible a la crida a fer servir el vehicle privat a la cursa de transports que ja es va fer l'any passat. Dubto que els canvis a la xarxa viària hagin estat tan importants d'un any a l'altre com per justificar la repetició de l'experiment. En tot cas ho deixaria còrrer uns anys fins que tinguem la L9 i les Rodalies siguin gestionades per una empresa diferent de Renfe.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Platanito wrote:Es una salvatjada que qui s'estimi la seva ciutat no farà per no contaminar-la més del que està, i qui sigui adorador del Déu cotxe tampoc no voldrà participar a un experiment que a la llarga li serà perjudicial.
Doncs jo ja he enviat la sol·licitud per anar-hi :'( :'( :'(

Em sembla a mi que per treure el cotxe un dia no contaminarem massa més la ciutat.
I d'altra banda, a mi m'agraden els cotxes. Però això no vol dir que els utilitzi habitualment per moure'm per la ciutat (o fins i tot fora d'ella), sinó tot el contrari.

Resumint: les coses no són blanc o negre, sinó que acostumen a tenir matisos de gris ;)
Minotaure
N5
N5
Posts: 149
Joined: Saturday 28/05/2005 1:42
Location: Sabadell (Vallès Occidental)

Jo també m'he apuntat

Post by Minotaure »

Jo també m'he apuntat Wefer, per tan potser ens veiem per allà.

D'altra banda, com és habitual, divergeixo totalment de les opinions de Platanito.
Fa riure que li diguis ús massiu el fet de convocar 150 cotxes. Si això dius que és massiu què és els cotxes que van a veure partits al Camp Nou? (per posar un exemple).
D'altra banda jo no ho considero inútil (tot i que ja sé que per tu totes les accions que es fan per defensar i millorar el transport públic són inútils), ja que aquesta prova conscienciarà a molta gent i a més demostrarà que és del tot factible la instal·lació d'un carril bus amb un cost molt baix i a més a més sense suprimir cap carril per vehicles privats.

Trobo ridícul i fins hi tot obscè fer veure que la PTP fa crides a utilitzar el vehicle privat de manera inútil pel fet de fer una activitat de conscienciació i de provar empíricament els temps de viatge i costos dels diferents mitjans de transport un cop l'any en motiu de la cursa de tranpsorts. Realment la contaminació que hi ha Catalunya déu ser culpa que la PTP fa circular 10 cotxes un cop l'any per la cursa de transports :? . El què s'ha de llegir !!!

Jo igual que el wefer utilitzo habitualment el transport públic i només utilitzo el cotxe en moments concrets, quan no hi ha una alternativa raonable en transport públic. Jo em passo setmanes sense fer servir el cotxe per tan, perquè el faci servir per fer la demostració del carril bus no crec que sigui contaminar gaire. Això els hi hauries de dir a la gent que no surt de casa si és que no és amb el cotxe, anant a comprar el pa i el diari amb cotxe encara que estiguin les botigues a tres cantonades.
L'únic que em diferencia amb el wefer és que a mi no m'agraden els cotxes i la veritat és que si pogués m'agradaria viure sense necessitat de tenir-ne un en propietat. Per mi una societat ideal seria aquella que et permetés fer el 95% de desplaçaments amb mitjans no motoritzats i amb transport públic amb temps competitius i que per fer el 5% restant poguessis utilitzar un cotxe del carsharing que hauries de tenir a un màxim de 500 metres de casa. Ja sé que això només és un somni però jo intento treballar perquè cadi dia estiguem un pas més a prop perquè aquest somni es faci realitat.

Per cert, com ja deveu recordar, sóc soci de la PTP.
User avatar
Alfredo_21
N6
N6
Posts: 220
Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Post by Alfredo_21 »

Reabro el post, comentando que la jugada me parece bien. Pero ampliar a 4 carriles eso, me parece absurdo y una falta de respeto a lo que creemos en el trasnporte público.
En primer lugar nos quedamos sin arcen, y con el flujo de tráfico que corre cada por la B-23 es fácil que alguno se averie.
En segundo lugar, que se dejen de carriles bus, y que hagan un BUS-VAO segregado como dios manda, así se incentiva el uso de coche compartido. Porque además podría ser reversible.
A mi eso me parece una cosa para no hacer nada y gastarse pocas pelas.
La cosa es, la entrada a Diagonal sigue siendo un embudo, ¿como diablos se podría mejorar eso? Porque la verdad que muchos carriles más ahí no caben.
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Eso que dices el carril reversible, así a voz de pronto parece buena idea. De hecho en Madrid creo que ya lo utilizan y les va bastante bien. En las fotos que he visto de la B23 parece que en el centro hay espacio para construir ese carril.

Sinó igualmente piensa que arcen no quitarán mucho, lo que hacen es hacer más estrecho los carriles. Como los coches circularán a 80Kmh no necesitan tanto espacio de seguridad entre ellos.
User avatar
Alfredo_21
N6
N6
Posts: 220
Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Post by Alfredo_21 »

Los coches no, pero los camiones a mi me dan pánico :?
En Madrid es reversible, y además tienen salidas y accesos própios(busca por Bus-VAO A6), y lo bueno es que llega hasta el faro de la Moncloa, en la entrada de Madrid, con lo cual no hay efecto embudo. Además allí en el tramo Madrid/Faro de la Moncloa - Las Rozas es de dos carriles (lo se porque he pasad por ahi un monton de veces), a partir de ahí hasta cerca de Galapagar es de uno. Para mí eso es un carril Bus-VAO como dios manda, lo que han hecho en la Gran Via es una chapuza, porque por ahí se puede meter quien quiera.
Y como bien dices, se debería de utilizar la mediana y ampliar a 4 carriles el resto de la vía, pero el problema sigue siendo la entrada a Barcelona. Lo de 80 km/h en ese tramo en cuesta en dirección barcelona con los camiones, no se yo... cuando limitarón a 100 la verdad q se notó lo suyo porque el tráfico era menos fluido, al menos es mi sensación, haber q pasa cuando limiten a 80...
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
Marcel Estadella
N6
N6
Posts: 311
Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
Location: Sabadell
Contact:

Post by Marcel Estadella »

Bona nit

Em sembla que se n'ha fet una explicació una mica triomfalista .

Coincideixo amb l'Alfredo en el tema dels camions : aqui s'ha parlat sols de bus i cotxe , pero els camions també existeixen . I si mireu la foto de frontal , amb la separació entre cotxe i cotxe , acap dels carrils a on hi ha un cotxe hi cap un camió .....

I pel que fa al voral , si mai us heu quedat avariats , sabeu el que és estar a un voral estret (jo ha passat per aixó i vaig abandonar el cotxe per que em pensava que se m'enduien pel davant) . Aparqueu-hi un camió i assegurarem l'accident per les retencions ...

Aprofiteu la mitjanera per fer un VAO i anirem bé . La resta no és res més que un estalvi gasiu que ajudará a incrementar aquestes estadístiques que ens anuncíen els panells a l'autopista .

Apart de que en els tres autobusos hi encabim tots els ocupants dels cotxes , de la resta de demostracions..........

Salutacions

Marcel
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

Si, de veritat, s'apostés pel transport públic a la via en qüestió:

1.- Es reduiria la circulació "privada" a dos carrils per sentit.

2.- Per la mitjana es construiria una carretera amb un carril per sentit exclusiva per a BUS-VAO*.

3.- A totes les estacions ferroviàries s'implantarà un Park&Ride.

Salut !!

* VAO són 2 ò 3 ocupants com a mínim?
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

genissimon wrote:Si, de veritat, s'apostés pel transport públic a la via en qüestió:

1.- Es reduiria la circulació "privada" a dos carrils per sentit.

2.- Per la mitjana es construiria una carretera amb un carril per sentit exclusiva per a BUS-VAO*.

3.- A totes les estacions ferroviàries s'implantarà un Park&Ride.

Salut !!

* VAO són 2 ò 3 ocupants com a mínim?

Crec que VAO depèn. Depèn el que et vulguin exigir. Amb 2 ocupants es podria considerar ja VAO. De fet per un trajecte Badalona-Lloret de Mar amb 1 ocupant és més barat el tren (si no comptes en el preu la pèrdua de temps). Amb 2 ocupants gastes gairebé igual en benzina i peatges. I amb tres ocupants és més econòmic anar en cotxe.

I això del park&ride o pàrking de disuasió crec que ho tenim poc explotat. Per exemple a Badalona-EstacióPlatja hi ha un pàrking però que careix d'utilitat perquè no té accès a l'estació. Pels que no hàgiu estat a Badalona passa com si a Sant Adrià venint del TRAM no hi hagués l'accès del cantó platja. Caldria donar la volta, creuar les vies per sota, donar més volta, entrar a l'estació i tornar a creuar les vies.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Aparcaments dissuasoris

Post by Guigui »

EUKibo wrote:I això del park&ride o pàrking de disuasió crec que ho tenim poc explotat. Per exemple a Badalona-EstacióPlatja hi ha un pàrking però que careix d'utilitat perquè no té accès a l'estació. Pels que no hàgiu estat a Badalona passa com si a Sant Adrià venint del TRAM no hi hagués l'accès del cantó platja. Caldria donar la volta, creuar les vies per sota, donar més volta, entrar a l'estació i tornar a creuar les vies.
Perquè un aparcament dissuasori tingui sentit, hauria de ser fàcilment accessible des d'una via d'alta capacitat, cosa que no és el cas de Badalona-Renfomentadif.

Altrament, a qui se li va acudir aquest terme en català/castellà? Perquè ja em direu de què dissuadeix. En canvi, Park & Ride és molt més adient, sobre tot des d'un punt de vista de màrqueting. "Aparca i munta"...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Gerard Muñoz Pleguezuelo
N2
N2
Posts: 16
Joined: Saturday 18/08/2007 12:25

Bona proposta

Post by Gerard Muñoz Pleguezuelo »

Trobo bé la idea aquesta del carril bus per l'autopista B-23, sobretot si puc arribar un quart d'hora abans a Barcelona a la feina. Ara bé avui anant cap a la Diagonal per l'autopista des de Molins he observat la quantitat de camions i de gran tonatge que hi passen fins a l'enllaç amb el cinturó litoral l'A-2 i després algun que un altre fins a la sortida de TV3 i la meva pregunta és si s'ha tingut en conte aquest vehicles alhora de fer els carrils més estrets ja que observant-los amb les mides actuals de carrils ja l'ocupen pràcticament tot. Per una altre banda veig que es reivindica fer un carril VAO des de Molins fins a Sant Feliu de Llobregat de dos carrils i reversibles, jo francament no se com els volen posar allà al mig ja que des de cadascuna de les poblacions esmentades la via no té pràcticament mitjana només la barrera de formigó que separa cada un dels sentits de marxa ja que al seu dia quan es va passar de 3 a 4 carrils es va utilitzar la mitjana per fer-lo en sentit Martorell.
Si finalment es decidís fer la opció de carril Bus seria interessant que estigués ben senyalitzat tant com el terra amb les línies continues pertinents com per balises lluminoses tal com tenen a molts carrils Bus del centre de Madrid, senyalitzat i vigilat amb els pòrtics de l'autopista ja que més d'un es faria el llest tant amb el cotxe com sobretot amb les motos només cal veure els carrils Bus de Barcelona.

Salutacions.
;)
Ajudem a millorar el transport públic com privat.
Albert
N7
N7
Posts: 480
Joined: Thursday 05/05/2005 11:32
Location: Martorell

Post by Albert »

Una qüestió que em ve al cap... Per on és més útil un carril bus B-23 o B-23/A-2? Ho dic perquè en quant a línies de bus interurbà integrades al sistema ATM crec que només algunes línies de Soler i Sauret continuen per la B-23 fins a Molins de Rei. En canvi, per l'A-2 circulen totes les línies de la Hispano Igualadina, més algunes cap a Olesa i Manresa... Potser valdria més la pena fer aquest carril des de la Diagonal per la B-23 i continuar-lo per l'A-2 després. Sigui com sigui, a l'enllaç entre aquestes dues vies caldrà fer-hi un accés des de l'altra via per on no continui aquest carril bus.

Una altra cosa és que tampoc veig gens clar que hi hagi espai per fer-lo més enllà de l'enllaç B-23/A-2...
buertu
N7
N7
Posts: 384
Joined: Thursday 26/01/2006 22:42
Location: Sant Joan Despí

Post by buertu »

Albert wrote: Una altra cosa és que tampoc veig gens clar que hi hagi espai per fer-lo més enllà de l'enllaç B-23/A-2...
Jo crec que d'espai si que n'hi ha, però potser haurien de fer en primera fase des de la diagonal fins l'enllaç B23/A2, perque no és tan fàcil mes enllà d'aquest nus, sobretot pel tema camions. En comparació, entren menys camions per l'accés a la diagonal que per la ronda litoral amb diferencia.
User avatar
Alfredo_21
N6
N6
Posts: 220
Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Post by Alfredo_21 »

Sigo diciendo lo mismo, estais pensando en el nudo de conexión B-23/A-2. Pero, ¿como diablos se puede solucionar la entrada a Diagonal? De momento en la B-23 son dos carriles de entrada y dos de salida por el tronco, y ampliarlo es imposible. Y con perdón, pero me resultaria chapucero restringir la entrada a Diagonal a 1 carril en el tronco. Más que nada que eso podría ser contraproducente. Lo que ahora no recuerdo es si había arcen, porque con que un sentido fuera ampliable a 3 carriles sería perfecto.
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Carril bus a la B23. Ajuda'ns a demostrar que és possibl

Post by Ecomobisostrans »

Manifest per signar pel carril bus a la B-23
http://www.laptp.org/forum/index.php?sh ... #entry7896
Ricard wrote: Carrilbusara.org

Entreu per a signar el manifest Carril bus ara a la B23
Carril bus ara a la B-23!

Ja han passat sis anys des de la signatura el 2001 del Manifest d’Esparreguera, un document on diversos ajuntaments del Baix Llobregat i l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) demanaren per primera vegada un carril bus-VAO a la B-23.

Durant aquests sis anys, el transport públic per l’autopista B-23 ha patit un perjudici sever com a conseqüència de la creixent congestió de vehicles privats, sense que les diferents administracions hagin aconseguit concretar cap projecte en benefici de l’accés en autobús a Barcelona. Cada vegada més, els cotxes i camions ofeguen el transport públic, fent-lo més car d’explotar i menys atractiu per a l’usuari. Aquest carril bus és imprescindible per a generar una oferta atractiva que permeti descongestionar i reduir la contaminació dels accessos a Barcelona.

Si en un principi la Generalitat va elaborar els primers projectes pel carril bus-vao, el responsable final del projecte i titular de la via és el Ministeri de Foment, que va decidir fa més de tres anys començar de nou tota la planificació. Des d’aleshores el projecte de carril bus-vao de la B-23 no ha progressat, entre altres raons, perquè té un enfocament faràonic, fins el punt que projectes més joves com ara els carril bus-VAO de la C58 i de la C31, ja podran ser licitats a la primera meitat de l’any 2008 directament per la Generalitat

Amb el carril bus a la B-23, tot seran avantatges:

1. Gran capacitat: a 80 km/h el carril bus té 10 vegades més capacitat que un carril convencional de cotxes, tenint en compte l’ocupació mitjana d’1,18 persones/cotxe.

2. Independència del col•lapse. Es produirà una discriminació positiva cap a l’accés sostenible i democràtic, també en l’autopista.

3. Més democràcia. Es donarà més protecció al transport públic, l’únic assequible a tothom independentment del poder adquisitiu o disposició de permís de conduir.

4. Més factible. La creació del carril bus de la B-23 amb l’estretament dels carrils actuals és una operació fàcil i barata d’executar, ja que els actuals carrils són excessivament amples per anar a 80 km/h.

5. Més beneficiaris. La B-23 és l’entrada de Barcelona amb més circulacions d’autobusos. Tot i això, el seu projecte de carril bus és el més endarrerit.

6. Més oferta, menor cost. Amb el mateix nombre d’autobusos es podrà donar un important increment d’oferta i capacitat, ja que cada vehicle farà més quilòmetres.

7. Per al Baix Llobregat, i per a Catalunya. No només millorarà les comunicacions del Baix Llobregat amb Barcelona, sinó també amb la resta de Catalunya i Espanya.

8. Menor congestió. El carril bus també beneficiarà a la resta d’usuaris de l’autopista, ja que més persones trobaran motius per passar-se al transport públic.

9. Menor contaminació. Una transferència d’usuaris del vehicle privat a l’autobús no només farà reduir la contaminació, sinó que els autobusos contaminaran menys en tenir prioritat.

10. Bona experiència. L’experiència de baixar la velocitat a 80 km/h i estretar els carrils per a generar un carril bus s’ha practicat amb èxit a la C-31 entre Glòries i Besòs. Amb un cost gairebé zero, s’obté un trànsit més fluid i una gran prioritat per al transport públic.

Després de sis anys de promeses, reiterem al Ministeri de Foment la necessitat urgent d’un carril bus ara a la B-23. El carril bus és possible ara gràcies als 80 km/h, que permeten estretar carrils i generar l’espai necessari sense esperar a infraestructures faraòniques que arribarien massa tard i amb els mateixos resultats. Perquè avui és més fàcil que mai: CARRIL BUS ARA A LA B-23!
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”