Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
Aquí teniu, la prova de la veritat.
Anaba yo tranquilament a SonimagFoto. Surto de casa, agafo el Metro a Bac de Roda cuant, de cop i volta, baixant les escales, sento un soroll extrany... No era el Onix dels 2100... era... era un altre soroll.
Uo! Un 5000! :O :O :O
Aixo que trec el movil i trec tres fotos. No va donar temps a mes(no protaba l'altre camera, i aizo que vaig estar a punt per si de cas a la fira )
Tot sigui dit, em quedo amb els 2100, pero si em deixen escollir, com els 3000 no hi ha res
Coordialment,[/img]
Anaba yo tranquilament a SonimagFoto. Surto de casa, agafo el Metro a Bac de Roda cuant, de cop i volta, baixant les escales, sento un soroll extrany... No era el Onix dels 2100... era... era un altre soroll.
Uo! Un 5000! :O :O :O
Aixo que trec el movil i trec tres fotos. No va donar temps a mes(no protaba l'altre camera, i aizo que vaig estar a punt per si de cas a la fira )
Tot sigui dit, em quedo amb els 2100, pero si em deixen escollir, com els 3000 no hi ha res
Coordialment,[/img]
- Attachments
-
- -Dissabte 8 d'octubre del 2005(17 anys de Metro a València!:D).
-17:23 h.
-FCMB L2. Bac de Roda. - elmenda12.jpg (85.37 KiB) Viewed 9189 times
- -Dissabte 8 d'octubre del 2005(17 anys de Metro a València!:D).
I com es que prefereixes els 3000 i 2100?Mr. Baricentro wrote:Aquí teniu, la prova de la veritat.
Anaba yo tranquilament a SonimagFoto. Surto de casa, agafo el Metro a Bac de Roda cuant, de cop i volta, baixant les escales, sento un soroll extrany... No era el Onix dels 2100... era... era un altre soroll.
Uo! Un 5000! :O :O :O
Aixo que trec el movil i trec tres fotos. No va donar temps a mes(no protaba l'altre camera, i aizo que vaig estar a punt per si de cas a la fira )
Tot sigui dit, em quedo amb els 2100, pero si em deixen escollir, com els 3000 no hi ha res
Coordialment,[/img]
Vox
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
M'agrada mès estèticament un tren sèria 3000 ke no un 5000.
L'interiorisme per exemple. El sostre es mes maco amb al gelosia de perfils d'alumini. Els seients, van encarats, no com als 5000. La nova distribució potser impideix que la gent possi els peus a sobre, també amplía l'aforament del cotxe, pero la comoditat dels seients deixa molt que desitjar cara al viatger(ok, recordem que l'important és portar gent, contra mès millor)
I exteriorment, mira, el frontal no m'agarda gens, sincerament. Prefereixo molt mès els frontals cuadradots dels 3000 i sucedanis, que no el frontal panorámic arrodonit HiTech que li han disenyat. Aixo sí, es curiós el sistema de topalls, que no son topalls(desenvolupen una altra funció)
Crec que es podrien haver esmerat mès amb el diseny(Ohhh... Barcelona... la ciutat del diseny...) Algo com els frontals del 8000 de Madrid(potser no tan aerodinámic) no haguès estat gens malament. Pero be, que i farem.
Es el metro del futur, i com a tal, hem de seguir el camí del futur, el camí del progrès.
Aixó si, un apunt: el veritable Nou Metro, foren els 3000. Recordeu l'anunci amb que foren exhibits: "Barcelona estrena Metro", "El Nou Metro". Corrien els anys 80. Encara circulaba força material antic, alguns amb mès de 60 anys de servei a les seves esquenes. Els 1000s foren una revolució de l'època, amb la implantació de l'electrónica modular(entre molts altres aspectes). Pero el veritable revolucionari, els que foren els que impulsaren un canvi en la xarxa del Ferrocarril Metropolitá de Barcelona, foren, sens dubte, les sèries 3000 i 4000: l'implantació del chopper, la computerització, el canvi d'estètica radical... aixó si foren canvis. Canvis a millor.
Els 5000 són un reestiling mès acord amb l'imatge que vol donar TMB: Design HiTech. Aixó sí, sense deixar-nos de banda la necesitat d'ampliar el parc móvil, tant per l'edat d'algunes unitats de certes línies, com per les properes inauguracions d'ampliacions de línies. Esperem que les pantalles TFT tan maques que han instalat, així com les cámeres i altres petits detalls de diseny, durin mooooolt de temps.
I no es que no m'agradin ni que els odíi(els Burbujas de Madrid si que no els puc veure, quin horror!), tant sols prefereixo els 3000. Els 5000 estan bé, tenen detalls molt macos, altres no tant potser, pero tard o d'hora ens haurem d'acostumar. Yo e optat per acostumar-me, quin remei.
Coordialment,
L'interiorisme per exemple. El sostre es mes maco amb al gelosia de perfils d'alumini. Els seients, van encarats, no com als 5000. La nova distribució potser impideix que la gent possi els peus a sobre, també amplía l'aforament del cotxe, pero la comoditat dels seients deixa molt que desitjar cara al viatger(ok, recordem que l'important és portar gent, contra mès millor)
I exteriorment, mira, el frontal no m'agarda gens, sincerament. Prefereixo molt mès els frontals cuadradots dels 3000 i sucedanis, que no el frontal panorámic arrodonit HiTech que li han disenyat. Aixo sí, es curiós el sistema de topalls, que no son topalls(desenvolupen una altra funció)
Crec que es podrien haver esmerat mès amb el diseny(Ohhh... Barcelona... la ciutat del diseny...) Algo com els frontals del 8000 de Madrid(potser no tan aerodinámic) no haguès estat gens malament. Pero be, que i farem.
Es el metro del futur, i com a tal, hem de seguir el camí del futur, el camí del progrès.
Aixó si, un apunt: el veritable Nou Metro, foren els 3000. Recordeu l'anunci amb que foren exhibits: "Barcelona estrena Metro", "El Nou Metro". Corrien els anys 80. Encara circulaba força material antic, alguns amb mès de 60 anys de servei a les seves esquenes. Els 1000s foren una revolució de l'època, amb la implantació de l'electrónica modular(entre molts altres aspectes). Pero el veritable revolucionari, els que foren els que impulsaren un canvi en la xarxa del Ferrocarril Metropolitá de Barcelona, foren, sens dubte, les sèries 3000 i 4000: l'implantació del chopper, la computerització, el canvi d'estètica radical... aixó si foren canvis. Canvis a millor.
Els 5000 són un reestiling mès acord amb l'imatge que vol donar TMB: Design HiTech. Aixó sí, sense deixar-nos de banda la necesitat d'ampliar el parc móvil, tant per l'edat d'algunes unitats de certes línies, com per les properes inauguracions d'ampliacions de línies. Esperem que les pantalles TFT tan maques que han instalat, així com les cámeres i altres petits detalls de diseny, durin mooooolt de temps.
I no es que no m'agradin ni que els odíi(els Burbujas de Madrid si que no els puc veure, quin horror!), tant sols prefereixo els 3000. Els 5000 estan bé, tenen detalls molt macos, altres no tant potser, pero tard o d'hora ens haurem d'acostumar. Yo e optat per acostumar-me, quin remei.
Coordialment,
D'acord Baricentro, a mi també em sembla que els nous 5000 no son més que una actualització del material actual però vaja, es difícil presentar un material que revolucioni, suposo que seria questió de fer tota una linea nova: la L9/10 per exemple, on tot serà nou. Però ara mateix, en linees com la 1 a la 5, n tren nou no es més que això: nou.
Però lo dels 3000 i 4000 es ben cert. No hi entenc massa de maquinaries però recordo que va ser "l'ai carai!", veure aquells metros blancs, moderns, amb aquells sorolls a bitxo modern..Allò va ser EL CANVI! Ara el canvi, suposo, passa per nous metros o serveis com la L11, el TRAM o bé linees noves on un nou metro es combini amb noves infraetsructures.
Per cert, quins son els Burbuja de Madrid? Aquells estrets amb un frontal rodó?
A Madrid hi circulen alguns que, apart de lletjos, estan pintats sense gens de gracia: alguns de la L1, L2, L3, L4 i L5. I sobre tot la L6, una linea tan brutal (circular, ample.. moltta fondaria però) pero "grisa" i amb els metros pintats horriblement. Aquells son semblants als 4000/3000, no? pel sostre, forntal, vaja, son CAF crec.
Això si, els de la L10 i L8, ai carai!, quina enveja Vull una Nuevos Ministerios a la Diagonal, un Principe Pio.. Això si, em quedo amb l'estació de Plaça Catalunya (malgrat els accesos i rodalies) que no pas Sol
Vox
Però lo dels 3000 i 4000 es ben cert. No hi entenc massa de maquinaries però recordo que va ser "l'ai carai!", veure aquells metros blancs, moderns, amb aquells sorolls a bitxo modern..Allò va ser EL CANVI! Ara el canvi, suposo, passa per nous metros o serveis com la L11, el TRAM o bé linees noves on un nou metro es combini amb noves infraetsructures.
Per cert, quins son els Burbuja de Madrid? Aquells estrets amb un frontal rodó?
A Madrid hi circulen alguns que, apart de lletjos, estan pintats sense gens de gracia: alguns de la L1, L2, L3, L4 i L5. I sobre tot la L6, una linea tan brutal (circular, ample.. moltta fondaria però) pero "grisa" i amb els metros pintats horriblement. Aquells son semblants als 4000/3000, no? pel sostre, forntal, vaja, son CAF crec.
Això si, els de la L10 i L8, ai carai!, quina enveja Vull una Nuevos Ministerios a la Diagonal, un Principe Pio.. Això si, em quedo amb l'estació de Plaça Catalunya (malgrat els accesos i rodalies) que no pas Sol
Vox
Avui l'he agafat.
Tot i que no acostumo, avui he anat a Badal a agafar el metro. Després d'un temps d'espera superior a l'habitual, segurament degut al tancament del tros de línia entre Sagrada Família i Maragall per construir una piscina a les andanes de Sagrera , ha arribat ell, preciós, amb el seu carregament de ciutadans camí de la feina o els estudis. He tingut la sort de situar-me al costat d'una finestra practicable que anava oberta, a un dels espais habilitats per a minusvàlids. He pogut gaudir del seu entranyable soroll, de la seva olor, de la sensació que fa el seu gàlib molt just en alguns trams de túnel, de la frescor del matí al tram de Can Boixeres...
Estimat 1000, molts no et comprenen, però jo t'estimaré per sempre més. Quan ja no hi siguis, el metro haurà perdut la seva essència.
Tot i que no acostumo, avui he anat a Badal a agafar el metro. Després d'un temps d'espera superior a l'habitual, segurament degut al tancament del tros de línia entre Sagrada Família i Maragall per construir una piscina a les andanes de Sagrera , ha arribat ell, preciós, amb el seu carregament de ciutadans camí de la feina o els estudis. He tingut la sort de situar-me al costat d'una finestra practicable que anava oberta, a un dels espais habilitats per a minusvàlids. He pogut gaudir del seu entranyable soroll, de la seva olor, de la sensació que fa el seu gàlib molt just en alguns trams de túnel, de la frescor del matí al tram de Can Boixeres...
Estimat 1000, molts no et comprenen, però jo t'estimaré per sempre més. Quan ja no hi siguis, el metro haurà perdut la seva essència.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
ATENCIÓ: M'he equivocat i en lloc de citar un missatge meu l'he editat
El missatge original abans de la citació era el següent (gràcies oh historial web del Mozilla!!):
Així doncs, 5133-5134-5534-5135-5136 és la 34a. unitat de la sèrie 5000 doncs 34x4=136 que relaciona el cotxe 5136 amb el remolc 5334.
El missatge original abans de la citació era el següent (gràcies oh historial web del Mozilla!!):
______________Missatge original d'entfe001 wrote:[Pep Ventura] 5133-5134-5334-5135-5136 [Paral·lel]. Numeració ben estranya, no segueix ni de lluny l'esquema de numeració dels 2000/2100:entfe001 wrote:Confirmo que hi ha un 5100 Exclamation circulant per la L2 8)
No puc donar més detalls perquè el full solt d'inspecció es va quedar dins el comboi del metro. D'oh!
2xnn - 2x(nn-1) - 2(x+3)(nn/4) - 2x(nn-2) - 2x(nn-3)
on x és 0 (2000) o 1 (2100) i nn són els dos dígits del cotxe motor extrem amb el número més alt.
Avui he tingut moooolta sort i he fet el trajecte Provença - Encants, amb transbord a Sagrada Família, íntegrament amb 5000s.
Em rectifico a mi mateix: aquesta formulació només és vàlida per a les primeres 25 unitats, amb l'excepció que per a la 25a. seria 2200-2199-2425-2198-2197 en el cas de la sèrie 2100. La 26a. seria 2204-2203-2426-2202-2201 a diferència de 2204-2203-2501-2202-2201 com a primera unitat d'una hipotètica sèrie 2200.entfe001 wrote:[Pep Ventura] 5133-5134-5334-5135-5136 [Paral·lel]. Numeració ben estranya, no segueix ni de lluny l'esquema de numeració dels 2000/2100:
2xnn - 2x(nn-1) - 2(x+3)(nn/4) - 2x(nn-2) - 2x(nn-3)
on x és 0 (2000) o 1 (2100) i nn són els dos dígits del cotxe motor extrem amb el número més alt.
Així doncs, 5133-5134-5534-5135-5136 és la 34a. unitat de la sèrie 5000 doncs 34x4=136 que relaciona el cotxe 5136 amb el remolc 5334.
Last edited by entfe001 on Wednesday 19/10/2005 12:48, edited 2 times in total.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Home... així a primer cop d'ull s'aprecien algunes diferències: la zona dels topalls és una mica diferent, la part superior dels romans té pantalla i els catalans no, els de BCN porten càmeres i els italians retrovisors...
Però m'agrada molt més l'esquema de pintura romà que el nostre. És molt més elegant. Això sí, treient-li la ratlla taronja.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Sobre "Diploris"? Perque els 5000 són d'ample UIC, i Mercat Nou és en ample ibèric...FGC powa wrote:Per tal que canvïin la decoració exterior de la unitat, només cal fer-la passar per Mercat Nou a la matinada, i patirà un new look instantani i gratuït en algun dels cotxes
Potser Can Boixeres ja serviria :-P
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
Em sembla que el senyor "FGC powa" es refereix al que, lamentablement, pasará amb l'arribada de la serie 6000 al "Transversal", i en concret, a certs punts neurálgics del vandalisme de la mateixa línia.aarongilp wrote:Sobre "Diploris"? Perque els 5000 són d'ample UIC, i Mercat Nou és en ample ibèric...FGC powa wrote:Per tal que canvïin la decoració exterior de la unitat, només cal fer-la passar per Mercat Nou a la matinada, i patirà un new look instantani i gratuït en algun dels cotxes
Potser Can Boixeres ja serviria :-P
Un apunt: si no m'agrada el frontal dels 5000, el dels 6000...
Coordialment,
Efectivament, volia fer una conya sobre l'incident que va tenir lloc a Mercat Nou a l'Agost, en què uns graffiteros van redecorar un vagó abans que arribéssin els equips de seguretat i la patrulla dels mossos.
Però no vaig tenir en compte els diferents amples de via, així que la broma va quedar en un comentari absurd. ¬_¬¡
Però no vaig tenir en compte els diferents amples de via, així que la broma va quedar en un comentari absurd. ¬_¬¡
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Ahir vaig tornar en 5000 en el llarg trajecte entre Hospital Clínic i Diagonal. Era el 5504 i el que vaig observar així més a simple vista és que han posat una mena de tires opaques a la mampara que separa la cabina de conducció del departament per a viatgers. De tota manera, es pot seguir observant força bé el traçat. Tot això no ho puc assegurar massa ja que vaig agafar el tren a quarts de 7 i anava una mica atapeïdet...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
¡Bienvenido al Club! Envíanos tus datos por SMS al 5134 y te enviaremos el carnet Y si eres de los 100 primeros en hacerlo, como obsequio, en unos meses te enviaremos la placa metálica "F.C. Metropolità(ex-ano) de Barcelona, S.P.M. M-1xxx", donde "xxx" será tu número de socio
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Ex-com???
Ho sento, m'ha sonat molt malament això de ex-ano...Què vol dir això, ex-culo? No ho crec perquè les sèries 1000-1100 són del millor que ha tingut fins ara el Metro de TMB. Les que si que van como el culo són les 3000 amb aquesta nova dutxa incorporada (llegeixi's aire condicionat funcionant de manera inadequada, pixant-se sobre el passatge)....te enviaremos la placa metálica "F.C. Metropolità(ex-ano) de Barcelona, S.P.M. M-1xxx", donde...
Salutacions,
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
oju que alguns 1100 encara tenen l' "ano" intacteFran-Ikarus wrote:¡Bienvenido al Club! Envíanos tus datos por SMS al 5134 y te enviaremos el carnet Y si eres de los 100 primeros en hacerlo, como obsequio, en unos meses te enviaremos la placa metálica "F.C. Metropolità(ex-ano) de Barcelona, S.P.M. M-1xxx", donde "xxx" será tu número de socio