Seguiment de les obres de la L9
- Santfeliuenc
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La paella
Hola,
Además, en un restaurante por ejemplo, ¿qué ocurre cuando pides una paella? ¿la paella te espera a ti o esperas tú a la paella? por lógica esperas tú a la paella para comerte algo decente porque como lo hagas al revés se pasa.
Pues aquí en este caso parece que la paella (la tuneladora) ha de esperar al comensal (los políticos).
¿Qué les hubiese costado a los políticos el solicitar a la Obra que les avisasen de que ya estaban llegando al sitio y así el día que rompieron el muro por primera vez, haber contado con la presencia de todos?
Saludos,
Sergio
Además, en un restaurante por ejemplo, ¿qué ocurre cuando pides una paella? ¿la paella te espera a ti o esperas tú a la paella? por lógica esperas tú a la paella para comerte algo decente porque como lo hagas al revés se pasa.
Pues aquí en este caso parece que la paella (la tuneladora) ha de esperar al comensal (los políticos).
¿Qué les hubiese costado a los políticos el solicitar a la Obra que les avisasen de que ya estaban llegando al sitio y así el día que rompieron el muro por primera vez, haber contado con la presencia de todos?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Ohhh q bonito en L'INFORMATIU han dado el "cale" simbólico de la tuneladora y no han dicho nada del asunto. Los medios de comunicación me empiezan a dar asco. Ahora eso sí , a bombo y platillo que el 2010 viajaremos en L9 y que se introducen dos nuevas tuneladoras (MAS BLAU - AEROPORT y ZONA UNIVERSITARIA). Para qué para que las máquinas avancen y los políticos las retrasen ???
Y sigo diciendo de normal no tiene nada el tema, hay otros tramos que han hecho el "cale" sin necesidad de muros extras ni 300.000 Euros de más.
Y sigo diciendo de normal no tiene nada el tema, hay otros tramos que han hecho el "cale" sin necesidad de muros extras ni 300.000 Euros de más.
http://www.lavanguardia.es/lv24h/200709 ... 93801.html
Nadal dice que la L-9 tiene un calendario fiable y que se acelerarán las obras con dos tuneladoras
25/09/2007 | Actualizada a las 19:49h
Barcelona. (EFE).- El conseller de Política Territorial y Obras Públicas, Joaquim Nadal, ha manifestado hoy que existe "un calendario fiable y posible" para cumplir con el proyecto de construcción de la línea 9 de metro de Barcelona, y ha anunciado la compra de dos nuevas tuneladoras para agilizar las obras.
Nadal, que hoy ha asistido a la cala de la tuneladora de la L-9 en el "macropozo" del Onze de Setembre, donde se ha cruzado con la otra tuneladora que trabaja en este "triángulo ferroviario", ha confirmado que en marzo de 2010 entrarán en funcionamiento los dos tramos del ramal norte de esta línea, que conectará la estación de Sagrera-Meridiana con Santa Coloma de Gramenet y Badalona.
La Generalitat ha autorizado además la adquisición de dos nuevas tuneladoras para acelerar los trabajos de la L-9 en el tramo Aeropuerto-Fira y Zona Franca-Zona Universitaria, con un coste de 80 millones de euros, ha informado Nadal, quien no ha querido adelantar cuándo la línea entrará en funcionamiento en su conjunto ya que "de momento hemos dado las que son posibles de fijar", ha subrayado.
El conseller ha destacado la importancia de esta línea para "la reestructuración del transporte público del área metropolitana de Barcelona, entre el Besòs y el Llobregat, desde el aeropuerto hasta Santa Coloma de Gramenet y Badalona".
La tuneladora de la L9 que perfora el tramo entre Badalona y Sagrera ha hecho la calada "simbólica", con lo que ya ha abierto 762 nuevos metros de túnel desde que retomó la actividad este verano, aunque aún le queda otro kilómetro y medio hasta llegar a la Sagrera, a mediados de 2008.
Las dos tuneladoras, la que ya ha salido del macropozo y la que ha llegado hoy, construirán desde el mismo punto y hasta el intercambiador de la Sagrera dos túneles paralelos, que en el futuro serán utilizados por la L-4 y la L-9.
Nadal ha calificado de "absolutamente irrelevante" la noticia publicada hoy por 'El Mundo' de que se había tapiado el agujero abierto hace unos días por la tuneladora en el macropozo con objeto de que los representantes de la administración pudieran asistir hoy al acto de calado oficial, y ha cifrado entre 10.000 y 12.000 euros el coste de esta operación, y no en 300.000 como apunta el diario.
El conseller ha insistido en que la actuación de reconstruir la parte agujereada del túnel se hizo por motivos constructivos y de seguridad, y que estaba dentro del proyecto.
El gobierno de la Generalitat ha informado también de que la semana pasada se iniciaron las inspecciones previas de los edificios, locales comerciales y aparcamientos de la zona de Josep Soldevila, que atravesará uno de los túneles hacia la Sagrera, en total, 134 edificios, con unas 2.100 viviendas y locales.
Por su parte, el alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, que ha asistido al acto de calado ha manifestado que, a pesar de las "complicaciones" con las que se han ido encontrado los trabajos de la L-9, la obra está avanzando "y eso es importante para la movilidad" de los barrios de Sagrera, Sant Andreu y Bon Pastor, y todo los barrios de Santa Coloma y Badalona.
"Con 46 kilómetros de metro y más de cincuenta estaciones constituye una de las infraestructuras que afecta más positivamente a la movilidad de toda el área metropolitana", ha señalado Hereu, quien ha manifestado su satisfacción por la "decisión estratégica" de que se aceleren las obras "del proyecto de metro más importante de Europa".
Nadal dice que la L-9 tiene un calendario fiable y que se acelerarán las obras con dos tuneladoras
25/09/2007 | Actualizada a las 19:49h
Barcelona. (EFE).- El conseller de Política Territorial y Obras Públicas, Joaquim Nadal, ha manifestado hoy que existe "un calendario fiable y posible" para cumplir con el proyecto de construcción de la línea 9 de metro de Barcelona, y ha anunciado la compra de dos nuevas tuneladoras para agilizar las obras.
Nadal, que hoy ha asistido a la cala de la tuneladora de la L-9 en el "macropozo" del Onze de Setembre, donde se ha cruzado con la otra tuneladora que trabaja en este "triángulo ferroviario", ha confirmado que en marzo de 2010 entrarán en funcionamiento los dos tramos del ramal norte de esta línea, que conectará la estación de Sagrera-Meridiana con Santa Coloma de Gramenet y Badalona.
La Generalitat ha autorizado además la adquisición de dos nuevas tuneladoras para acelerar los trabajos de la L-9 en el tramo Aeropuerto-Fira y Zona Franca-Zona Universitaria, con un coste de 80 millones de euros, ha informado Nadal, quien no ha querido adelantar cuándo la línea entrará en funcionamiento en su conjunto ya que "de momento hemos dado las que son posibles de fijar", ha subrayado.
El conseller ha destacado la importancia de esta línea para "la reestructuración del transporte público del área metropolitana de Barcelona, entre el Besòs y el Llobregat, desde el aeropuerto hasta Santa Coloma de Gramenet y Badalona".
La tuneladora de la L9 que perfora el tramo entre Badalona y Sagrera ha hecho la calada "simbólica", con lo que ya ha abierto 762 nuevos metros de túnel desde que retomó la actividad este verano, aunque aún le queda otro kilómetro y medio hasta llegar a la Sagrera, a mediados de 2008.
Las dos tuneladoras, la que ya ha salido del macropozo y la que ha llegado hoy, construirán desde el mismo punto y hasta el intercambiador de la Sagrera dos túneles paralelos, que en el futuro serán utilizados por la L-4 y la L-9.
Nadal ha calificado de "absolutamente irrelevante" la noticia publicada hoy por 'El Mundo' de que se había tapiado el agujero abierto hace unos días por la tuneladora en el macropozo con objeto de que los representantes de la administración pudieran asistir hoy al acto de calado oficial, y ha cifrado entre 10.000 y 12.000 euros el coste de esta operación, y no en 300.000 como apunta el diario.
El conseller ha insistido en que la actuación de reconstruir la parte agujereada del túnel se hizo por motivos constructivos y de seguridad, y que estaba dentro del proyecto.
El gobierno de la Generalitat ha informado también de que la semana pasada se iniciaron las inspecciones previas de los edificios, locales comerciales y aparcamientos de la zona de Josep Soldevila, que atravesará uno de los túneles hacia la Sagrera, en total, 134 edificios, con unas 2.100 viviendas y locales.
Por su parte, el alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, que ha asistido al acto de calado ha manifestado que, a pesar de las "complicaciones" con las que se han ido encontrado los trabajos de la L-9, la obra está avanzando "y eso es importante para la movilidad" de los barrios de Sagrera, Sant Andreu y Bon Pastor, y todo los barrios de Santa Coloma y Badalona.
"Con 46 kilómetros de metro y más de cincuenta estaciones constituye una de las infraestructuras que afecta más positivamente a la movilidad de toda el área metropolitana", ha señalado Hereu, quien ha manifestado su satisfacción por la "decisión estratégica" de que se aceleren las obras "del proyecto de metro más importante de Europa".
http://www.lavanguardia.es/lv24h/200709 ... 64493.html
CiU reclama a Hereu que no asista al derrumbe del muro que se reconstruyó para celebrar un acto institucional
25/09/2007 | Actualizada a las 17:13h
Barcelona. (Redacción).- CiU ha reclamado al alcalde de Barcelona, Jordi Hereu que, "por dignidad" no acuda a la "función teatral" de esta tarde donde se "simula" que la tuneladora de la Línea 9 de Metro rompe un muro.
Se trata de un acto previsto para esta tarde en el que Hereu y el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, presenciarán como la tuneladora rompe una pared del tramo Badalona-Sagrera, en el macropozo de l'Onze de Setembre, en Sant Andreu.
Pero CiU denuncia, según ha descubirto el diario 'El Mundo', que se trata de una "gran farsa" porque la tuneladora ya rompió la pared hace dos semanas, y en los últimos días los operarios se han dedicado a su reconstrucción para que "Nadal y Hereu puedan hacerse la foto ante la tuneladora rompiendo la pared".
El portavoz de CiU, Joaquim Forn, ha exigido a Hereu que evite la participación institucional de la ciudad en un acto claramente "propagandístico e indigno" donde "el Govern usa dinero público de forma absolutamente frívola en operaciones de maquillaje y fotografias publicitarias".
Forn ha afirmado que "Hereu debería evitar convertir a la ciudad de Barcelona y a su Ayuntamiento en cómplice de esta función de teatro indigna". La empresa pública GISA, que se encuentra a cargo la obra, ha reconocido que se han gastado ya unos 300.000 euros.
"Señor Hereu, hacer de alcalde es algo más que hacerse fotografías y propaganda todo el día. Para hacer de alcalde también hay que tener claro que se trata de un cargo de representación institucional y no se puede participar en funciones teatrales o payasadas", ha concluído Forn.
CiU reclama a Hereu que no asista al derrumbe del muro que se reconstruyó para celebrar un acto institucional
25/09/2007 | Actualizada a las 17:13h
Barcelona. (Redacción).- CiU ha reclamado al alcalde de Barcelona, Jordi Hereu que, "por dignidad" no acuda a la "función teatral" de esta tarde donde se "simula" que la tuneladora de la Línea 9 de Metro rompe un muro.
Se trata de un acto previsto para esta tarde en el que Hereu y el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, presenciarán como la tuneladora rompe una pared del tramo Badalona-Sagrera, en el macropozo de l'Onze de Setembre, en Sant Andreu.
Pero CiU denuncia, según ha descubirto el diario 'El Mundo', que se trata de una "gran farsa" porque la tuneladora ya rompió la pared hace dos semanas, y en los últimos días los operarios se han dedicado a su reconstrucción para que "Nadal y Hereu puedan hacerse la foto ante la tuneladora rompiendo la pared".
El portavoz de CiU, Joaquim Forn, ha exigido a Hereu que evite la participación institucional de la ciudad en un acto claramente "propagandístico e indigno" donde "el Govern usa dinero público de forma absolutamente frívola en operaciones de maquillaje y fotografias publicitarias".
Forn ha afirmado que "Hereu debería evitar convertir a la ciudad de Barcelona y a su Ayuntamiento en cómplice de esta función de teatro indigna". La empresa pública GISA, que se encuentra a cargo la obra, ha reconocido que se han gastado ya unos 300.000 euros.
"Señor Hereu, hacer de alcalde es algo más que hacerse fotografías y propaganda todo el día. Para hacer de alcalde también hay que tener claro que se trata de un cargo de representación institucional y no se puede participar en funciones teatrales o payasadas", ha concluído Forn.
- Guigui
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Per què accelerar-les?
Accelerar-les, perquè al final un grapat de poca-vergonyes les tornin a endarrerir per fer el paperot?Nadal dice que la L-9 tiene un calendario fiable y que se acelerarán las obras con dos tuneladoras
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
http://www.e-noticies.com/actualitat/la ... 28819.html
La Generalitat tapia un túnel per poder-lo inaugurar
El diputat de Convergència i Unió al Parlament de Catalunya, Josep Rull, ha mostrat la seva “indignació” pel fet que els operaris de la Línia 9 del metro de Barcelona s’hagin vist obligats a treballar, en els darrers dies, per tapar un forat fet per una tuneladora, per tal que “el Conseller Nadal i l’alcalde Jordi Hereu es facin la foto davant dels mitjans de comunicació, en un acte oficial convocat per aquesta tarda”.
Josep Rull ha qualificat de “frivolitat absoluta” el fet de “dedicar setmanes de treball dels operaris i diner públic a aquesta absurda reconstrucció, més si tenim en compte el retards tan importants que pateix Catalunya en obra pública, i més encara, els retards que pateix aquesta obra en concret”.
El diputat nacionalista ha recordat que “la Línia 9 de metro és el màxim exponent de la ineficàcia del Tripartit, acumulant ja 4 anys de retards” i ha destacat, que “provocar encara més retards treballant per una foto i voler celebrar un acte festiu al voltant de tanta ineficàcia, és un fet vergonyós”. És per això, que Rull ha demanat al Secretari per la Mobilitat, Manel Nadal, “la suspensió de l’acte d’aquesta tarda”.
Segons Rull, “si al Tripartit li queda un mínim de dignitat institucional, no festejarà el cúmul de despropòsits que envolten aquesta obra” i ha afirmat que “aquestes actituds donen arguments a la desconfiança dels ciutadans i ciutadanes envers el seu Govern”.
Davant d’aquesta situació, Josep Rull ha anunciat que CiU demanarà la “compareixença del Conseller de PTOP, Joaquim Nadal, per a que doni explicacions a la Cambra catalana” i presentarà una bateria de preguntes, per tal d’aclarir “quin cost total ha suposat la reconstrucció del mur caigut per a fer la foto; quant temps s’ha mantingut inactiva la tuneladora per aquest fet i quin cost ha suposat aquesta inacció; i quin ha estat el cost de l’acte al que s’ha convocat els mitjans de comunicació, en cas que el Tripartit decideixi tirar endavant la seva celebració”.
Josep Rull ha lamentat, que “des de CiU pensàvem que els retards i l’aturada de tuneladores per part del Tripartit es devien a problemes tècnics o a la incapacitat d’execució del Govern, però és molt més lamentable comprovar que es deuen també a la manipulació de les obres, per a fer campanyes d’imatge dels càrrecs del Tripartit”.
El Grup Municipal de CiU a l’Ajuntament de Barcelona, que presideix Xavier Trias, ha reclamat també a l’Alcalde Jordi Hereu que “per dignitat” no assisteixi a la “funció teatral” d’aquesta tarda on se simularà que una tuneladora de la Línia 9 trenca un mur, en realitat reconstruït les dues últimes setmanes. El Portaveu del Grup de CiU, Joaquim Forn, ha exigit a l’Alcalde Hereu que eviti la participació institucional de la ciutat en un acte clarament propagandístic i “indigne” on el Govern de la Generalitat utilitza diners públics de forma absolutament frívola en operacions de maquillatge i fotografies publicitàries.
Jordi Hereu té previst participar aquesta tarda en un acte organitzat pel Departament d’Obres Públiques de la Generalitat acompanyant al seu titular, el conseller Joaquim Nadal, que no és altre que la calada de la tuneladora de la Línia 9 del tram Badalona-Sagrera al macropou de l’Onze de Setembre, a Sant Andreu. En realitat però, i segons ha descobert el diari El Mundo, tot plegat es tracta “d’una gran farsa, d’una funció de teatre ja que la tuneladora va trencar la paret fa dues setmanes, i en els darrers dies operaris de les obres s’han dedicat a reconstruir el mur enderrocat, perquè avui Nadal i Hereu es puguin fer la foto projectada davant la tuneladora trencant la paret”, ha dit Forn.
El portaveu nacionalista ha explicat que “l’Alcalde Hereu hauria d’evitar de totes totes convertir la ciutat de Barcelona i el seu Ajuntament en còmplice d’aquesta funció de teatre indigna, que els mateixos responsables de l’empresa pública GISA, a càrrec de qui està l’obra, han reconegut que ja ha costat uns 300.000 euros”. “Senyor Hereu fer d’Alcalde és alguna cosa més que fer-se fotografies i propaganda tot el dia, per fer d’Alcalde també cal tenir clar que és un càrrec de representació institucional que pot ser malmès amb molta facilitat si es participa en funcions teatrals o pallassades”, ha conclòs Forn.
Segons va informar aquest diari, els operaris de la línia 9 del Metro de Barcelona treballen dia i nit des de fa dues setmanes per tapar i 'maquillar' un gegantesc forat provocat per una tuneladora, perquè el conseller de la Generalitat, Joaquim Nadal, i l'alcalde de la ciutat, Jordi Hereu, puguin fer-se la foto oficial amb tots els mitjans de comunicació a la sortida a l'exterior de la màquina. Per culpa d'un error de càlcul, dimarts passat, dia 11, es va esfondrar el mur on els socialistes s'anaven a fer la foto oficial, al pou de l'Onze de Septembre, situat a l'encreuament dels carrers de Josep Soldevilla i de Riera d'Horta del barri de Sant Andreu. Llavors, els responsables de l'obra més cara de la Generalitat de Catalunya -uns 3.000 milions d'euros- van ordenar col·locar una gran tela verda per tal de tapar el cap de la màquina, de 120 metres de longitud i un pes superior a les 2.000 tones. La Generalitat ha argumentat que aquesta acció és "una pràctica habitual" per a després inagurar-lo.
Dirigents del Departament de Política Territorial van decidir reconstruir el mur motiu pel qual s'ha llogat maquinària específica. Es tracta d'una enorme grua que va recollir les roques i una altra que dissimula la paret perquè quan la tuneladora travessi el mur ningú, a les seves cases, pugui adonar-se, mirant la televisió, que aquesta paret ha estat reconstruïda en dues setmanes.
Aquest diumenge passat continuaven encara els treballs del forat d'uns 15 metres d'altura. Des que es va produir l'accident -que s'ha intentat ocultar, reforçant fins i tot la vigilància de l'obra- els treballadors han tapat qualsevol rastre del succeït. A més, càrrecs del Departament de Política Territorial i Obres Públiques han acudit assíduament a l'obra per a supervisar els treballs.
La Generalitat tapia un túnel per poder-lo inaugurar
El diputat de Convergència i Unió al Parlament de Catalunya, Josep Rull, ha mostrat la seva “indignació” pel fet que els operaris de la Línia 9 del metro de Barcelona s’hagin vist obligats a treballar, en els darrers dies, per tapar un forat fet per una tuneladora, per tal que “el Conseller Nadal i l’alcalde Jordi Hereu es facin la foto davant dels mitjans de comunicació, en un acte oficial convocat per aquesta tarda”.
Josep Rull ha qualificat de “frivolitat absoluta” el fet de “dedicar setmanes de treball dels operaris i diner públic a aquesta absurda reconstrucció, més si tenim en compte el retards tan importants que pateix Catalunya en obra pública, i més encara, els retards que pateix aquesta obra en concret”.
El diputat nacionalista ha recordat que “la Línia 9 de metro és el màxim exponent de la ineficàcia del Tripartit, acumulant ja 4 anys de retards” i ha destacat, que “provocar encara més retards treballant per una foto i voler celebrar un acte festiu al voltant de tanta ineficàcia, és un fet vergonyós”. És per això, que Rull ha demanat al Secretari per la Mobilitat, Manel Nadal, “la suspensió de l’acte d’aquesta tarda”.
Segons Rull, “si al Tripartit li queda un mínim de dignitat institucional, no festejarà el cúmul de despropòsits que envolten aquesta obra” i ha afirmat que “aquestes actituds donen arguments a la desconfiança dels ciutadans i ciutadanes envers el seu Govern”.
Davant d’aquesta situació, Josep Rull ha anunciat que CiU demanarà la “compareixença del Conseller de PTOP, Joaquim Nadal, per a que doni explicacions a la Cambra catalana” i presentarà una bateria de preguntes, per tal d’aclarir “quin cost total ha suposat la reconstrucció del mur caigut per a fer la foto; quant temps s’ha mantingut inactiva la tuneladora per aquest fet i quin cost ha suposat aquesta inacció; i quin ha estat el cost de l’acte al que s’ha convocat els mitjans de comunicació, en cas que el Tripartit decideixi tirar endavant la seva celebració”.
Josep Rull ha lamentat, que “des de CiU pensàvem que els retards i l’aturada de tuneladores per part del Tripartit es devien a problemes tècnics o a la incapacitat d’execució del Govern, però és molt més lamentable comprovar que es deuen també a la manipulació de les obres, per a fer campanyes d’imatge dels càrrecs del Tripartit”.
El Grup Municipal de CiU a l’Ajuntament de Barcelona, que presideix Xavier Trias, ha reclamat també a l’Alcalde Jordi Hereu que “per dignitat” no assisteixi a la “funció teatral” d’aquesta tarda on se simularà que una tuneladora de la Línia 9 trenca un mur, en realitat reconstruït les dues últimes setmanes. El Portaveu del Grup de CiU, Joaquim Forn, ha exigit a l’Alcalde Hereu que eviti la participació institucional de la ciutat en un acte clarament propagandístic i “indigne” on el Govern de la Generalitat utilitza diners públics de forma absolutament frívola en operacions de maquillatge i fotografies publicitàries.
Jordi Hereu té previst participar aquesta tarda en un acte organitzat pel Departament d’Obres Públiques de la Generalitat acompanyant al seu titular, el conseller Joaquim Nadal, que no és altre que la calada de la tuneladora de la Línia 9 del tram Badalona-Sagrera al macropou de l’Onze de Setembre, a Sant Andreu. En realitat però, i segons ha descobert el diari El Mundo, tot plegat es tracta “d’una gran farsa, d’una funció de teatre ja que la tuneladora va trencar la paret fa dues setmanes, i en els darrers dies operaris de les obres s’han dedicat a reconstruir el mur enderrocat, perquè avui Nadal i Hereu es puguin fer la foto projectada davant la tuneladora trencant la paret”, ha dit Forn.
El portaveu nacionalista ha explicat que “l’Alcalde Hereu hauria d’evitar de totes totes convertir la ciutat de Barcelona i el seu Ajuntament en còmplice d’aquesta funció de teatre indigna, que els mateixos responsables de l’empresa pública GISA, a càrrec de qui està l’obra, han reconegut que ja ha costat uns 300.000 euros”. “Senyor Hereu fer d’Alcalde és alguna cosa més que fer-se fotografies i propaganda tot el dia, per fer d’Alcalde també cal tenir clar que és un càrrec de representació institucional que pot ser malmès amb molta facilitat si es participa en funcions teatrals o pallassades”, ha conclòs Forn.
Segons va informar aquest diari, els operaris de la línia 9 del Metro de Barcelona treballen dia i nit des de fa dues setmanes per tapar i 'maquillar' un gegantesc forat provocat per una tuneladora, perquè el conseller de la Generalitat, Joaquim Nadal, i l'alcalde de la ciutat, Jordi Hereu, puguin fer-se la foto oficial amb tots els mitjans de comunicació a la sortida a l'exterior de la màquina. Per culpa d'un error de càlcul, dimarts passat, dia 11, es va esfondrar el mur on els socialistes s'anaven a fer la foto oficial, al pou de l'Onze de Septembre, situat a l'encreuament dels carrers de Josep Soldevilla i de Riera d'Horta del barri de Sant Andreu. Llavors, els responsables de l'obra més cara de la Generalitat de Catalunya -uns 3.000 milions d'euros- van ordenar col·locar una gran tela verda per tal de tapar el cap de la màquina, de 120 metres de longitud i un pes superior a les 2.000 tones. La Generalitat ha argumentat que aquesta acció és "una pràctica habitual" per a després inagurar-lo.
Dirigents del Departament de Política Territorial van decidir reconstruir el mur motiu pel qual s'ha llogat maquinària específica. Es tracta d'una enorme grua que va recollir les roques i una altra que dissimula la paret perquè quan la tuneladora travessi el mur ningú, a les seves cases, pugui adonar-se, mirant la televisió, que aquesta paret ha estat reconstruïda en dues setmanes.
Aquest diumenge passat continuaven encara els treballs del forat d'uns 15 metres d'altura. Des que es va produir l'accident -que s'ha intentat ocultar, reforçant fins i tot la vigilància de l'obra- els treballadors han tapat qualsevol rastre del succeït. A més, càrrecs del Departament de Política Territorial i Obres Públiques han acudit assíduament a l'obra per a supervisar els treballs.
Last edited by mikado on Tuesday 25/09/2007 21:30, edited 2 times in total.
- Guigui
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Peu de foto
I el Cases (el de la dreta) sembla mirar-se les giragonses per Sarrià i Zona Universitària i pensar: "Ostres, quin camell tan maco que ens ha quedat a l'altra banda del plànol!"mikado wrote:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Independentment que em sembli increïble aquest tipus d'actes publicitaris on ni tan sols es posa en marxa cap servei als ciutadans (podem fer actes d'aquests tants com vulguem per la L9/L10!), crec que aquesta notícia no deu ser certa del tot. 300.000 € són masses euros per recollir runa, construïr un mur, i recollir la runa del mur. No m'ho crec. Seran els euros que siguin, però 300000€no són.
Tu pensa que el 3% de 300000€ són 9000 eurets... els polítics també ténen dret a poder arribar a final de mes!Albert wrote:Independentment que em sembli increïble aquest tipus d'actes publicitaris on ni tan sols es posa en marxa cap servei als ciutadans (podem fer actes d'aquests tants com vulguem per la L9/L10!), crec que aquesta notícia no deu ser certa del tot. 300.000 € són masses euros per recollir runa, construïr un mur, i recollir la runa del mur. No m'ho crec. Seran els euros que siguin, però 300000€no són.
altre punt de vista sobre la informació de la inauguració.
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1022&h=
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1022&h=
12.000 EUROS DE BENTONITA
MÉS INFORMACIÓ
* El pas inferior de Riera Blanca estarà tallat fins a l'estiu
* LA LÍNIA AVANÇA CAP A SANTS
* Les grans constructores s'atreveixen amb el túnel de l'AVE
* Hereu pressiona per ampliar el metro nocturn als divendres
* La Generalitat encarrega dues tuneladores per accelerar la L-9
EL PERIÓDICO
Els que perforen túnels, un ofici dur, celebren de manera especial el final d'una excavació o la trobada a mitja galeria dels equips que excaven des de les dues boques. En diuen la calada, quan cauen les últimes roques i es pot veure, finalment, l'altre costat. Moltes vegades és un acte simbòlic amb part del forat refet i amb un enderrocament controlat davant de caps de l'obra, autoritats i periodistes. La tuneladora de 12 metres que ha arribat al macropou d'Onze de Setembre des de Badalona es va extralimitar i el contractista va haver de reconstruir amb bentonita (un tipus de ciment) la paret per a la celebració final. Ahir, la gran màquina va poder enderrocar davant de tothom el mur. L'oposició de CiU i PP va criticar l'"acte de propaganda" i el seu cost. El conseller Joaquim Nadal va qualificar el fet d'"irrellevant" i va xifrar en "10.000 o 12.000 euros que formen part del projecte" el valor de la bentonita.
- Guigui
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Tendenciós
L'òrgan de la propaganda socialista bé ha de parar el cop com sigui...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Tendenciós
Be , ja sabem quina es la tendencia de tots els mitjans, incloent-hi aquells que diuen que va costar 300.000 .Guigui wrote:L'òrgan de la propaganda socialista bé ha de parar el cop com sigui...
O treballes a dins, o es molt difícil saber amb exactitud la veritat
- Santfeliuenc
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Re
Hola,
Yo trabajo en este tipo de temas y más o menos sé lo que valen las horas de la gente, lo que vale alquilar material elevador a proveedores, lo que te cuestan las horas extra y he realizado alguna que otra Parada de dos semanas y más tiempo con gente trabajando sin parar a turnos de 24 horas. Y precisamente esta misma mañana hablaba con un compañero a la hora de la comida de este tema comentando que unos decían 12.000 € y otros 300.000 €. Nos reíamos los dos comentando que cómo podían decir que era la cifra menor cuando solamente el alquiler de la maquinaria, según lo que hubiesen alquilado y el proveedor se pasaría bastante.
Es imposible que eso cueste 12.000 €.
Pero si solamente un viaje de unos tipos de TV3 para hacer un reportaje sobre Ronaldinho que duró nada y menos, les costó unos 8.000 € y eso que solamente iban 2 tíos con una cámara para recabar material informativo para un reportaje.
Aquí cuenta como mínimo con un Jefe de Obra que cobra lo que cobra, un par o tres jefes de equipo que cobran lo que cobran, un equipo de mañana, otro de noche (si lo han puesto), ambos equipos haciendo horas extra y trabajando los sábados y domingos, pongamos que a 12 horas ambos equipos, y aquí también cobrarán las horas extra a un buen dinero porque de lo contrario no se quedan a hacer horas y se van a su casa. Hay que contar gente de seguridad que si la empresa que hace la Obra es seria, debería de haber vigilando todo, hay que contar técnicos que supervisen y que si aprendieron del Carmel, no deberían de faltar. Y me dejo un montón de cosas que si todo se hace bien debería haber ahí. Todo bien balizado, acotado, señalizado, marcado, estudiado...
Y luego alquila las máquinas elevadoras para que trabajen los operarios de los diferentes equipos, coloca andamios donde proceda con lo que vale tener un andamio montado unos cuantos días, si las máquinas o plataformas elevadoras son eléctricas, vale, pero como no creo que por la zona hubiese un enchufe cerca ni un alargo a mano, seguramente las máquinas serían de gas-oil, con lo cual, llénales el depósito cuando lo necesiten. Los equipos, por lo menos serían de 4-6 hombres... cada uno cobrando horas normales y extras. Luego cada cierto tiempo les corresponde un bocadillo... y claro, no van a ir ellos a comprarlo, se les tiene que llevar.
Y así un largo etc. porque no he contado los materiales para rehacer el muro, lo que cuestan los portes de llevarlo allí...
Repito, para mi es completamente imposible cuantificar en sólo 12.000 € la broma del muro. Igual solamente están contando las horas normales sin las extras ni el material. Seguramente algo de todo lo que han puesto ahí vale 12.000 €, pero es que después hay que seguir sumando pequeñas cositas que suben todo lo demás y el global es mayor. No sé qué empresa les habrá hecho eso, pero si lo ha hecho por 12.000 € nada más, me parece que no les ha salido muy bien. Yo lo cuantificaría en alguna cifra situada entre 150.000 € y 250.000 €. Aquí ya nos acercaríamos más. Pero hay que valorar todo lo que hayan gastado.
Ah, y si la gente lo hace y lo hace bien, hay que darles cada día una "prima de Parada" o "prima especial por haberlo hecho en el tiempo y haber llegado". Será lo que sea, pero 12.000 € es poquísimo. Hasta comprarse un MINI vale más caro.
Saludos,
Sergio
Yo trabajo en este tipo de temas y más o menos sé lo que valen las horas de la gente, lo que vale alquilar material elevador a proveedores, lo que te cuestan las horas extra y he realizado alguna que otra Parada de dos semanas y más tiempo con gente trabajando sin parar a turnos de 24 horas. Y precisamente esta misma mañana hablaba con un compañero a la hora de la comida de este tema comentando que unos decían 12.000 € y otros 300.000 €. Nos reíamos los dos comentando que cómo podían decir que era la cifra menor cuando solamente el alquiler de la maquinaria, según lo que hubiesen alquilado y el proveedor se pasaría bastante.
Es imposible que eso cueste 12.000 €.
Pero si solamente un viaje de unos tipos de TV3 para hacer un reportaje sobre Ronaldinho que duró nada y menos, les costó unos 8.000 € y eso que solamente iban 2 tíos con una cámara para recabar material informativo para un reportaje.
Aquí cuenta como mínimo con un Jefe de Obra que cobra lo que cobra, un par o tres jefes de equipo que cobran lo que cobran, un equipo de mañana, otro de noche (si lo han puesto), ambos equipos haciendo horas extra y trabajando los sábados y domingos, pongamos que a 12 horas ambos equipos, y aquí también cobrarán las horas extra a un buen dinero porque de lo contrario no se quedan a hacer horas y se van a su casa. Hay que contar gente de seguridad que si la empresa que hace la Obra es seria, debería de haber vigilando todo, hay que contar técnicos que supervisen y que si aprendieron del Carmel, no deberían de faltar. Y me dejo un montón de cosas que si todo se hace bien debería haber ahí. Todo bien balizado, acotado, señalizado, marcado, estudiado...
Y luego alquila las máquinas elevadoras para que trabajen los operarios de los diferentes equipos, coloca andamios donde proceda con lo que vale tener un andamio montado unos cuantos días, si las máquinas o plataformas elevadoras son eléctricas, vale, pero como no creo que por la zona hubiese un enchufe cerca ni un alargo a mano, seguramente las máquinas serían de gas-oil, con lo cual, llénales el depósito cuando lo necesiten. Los equipos, por lo menos serían de 4-6 hombres... cada uno cobrando horas normales y extras. Luego cada cierto tiempo les corresponde un bocadillo... y claro, no van a ir ellos a comprarlo, se les tiene que llevar.
Y así un largo etc. porque no he contado los materiales para rehacer el muro, lo que cuestan los portes de llevarlo allí...
Repito, para mi es completamente imposible cuantificar en sólo 12.000 € la broma del muro. Igual solamente están contando las horas normales sin las extras ni el material. Seguramente algo de todo lo que han puesto ahí vale 12.000 €, pero es que después hay que seguir sumando pequeñas cositas que suben todo lo demás y el global es mayor. No sé qué empresa les habrá hecho eso, pero si lo ha hecho por 12.000 € nada más, me parece que no les ha salido muy bien. Yo lo cuantificaría en alguna cifra situada entre 150.000 € y 250.000 €. Aquí ya nos acercaríamos más. Pero hay que valorar todo lo que hayan gastado.
Ah, y si la gente lo hace y lo hace bien, hay que darles cada día una "prima de Parada" o "prima especial por haberlo hecho en el tiempo y haber llegado". Será lo que sea, pero 12.000 € es poquísimo. Hasta comprarse un MINI vale más caro.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- EUKibo
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Bueno, deixant el tema de la barbàrie i malversament de fons públic a Onze de setembre comento les obres de la L9 a Fondo.
Ja fara cosa d'uns quants mesos que la via semiabandonada de Fondo té força vida. De fet avui m'he baixat a l'andana "fantasma" de Fondo. Que fa cosa de 6 mesos estava tapiada.
Ara, a sobre, fara cosa d'un parell de setmanes han tapat un troç de mur de l'andana amb un altre mur XD i té la pinta de que estan obrint forat per l'enllaç amb la L9...
Crec que seria tot un encert acabar les obres Fondo-CanZam (si volguessin en no-res les tindrien enllestides... pero emb els 3% d'endarreriments...)
De fet el tram Bon Pastor-Gorg també el podrien obrir. Molts direu que és una tonteria perque a Bon Pastor no correspon amb res, però a Llefià i La Salut viu una quantitat de gent inmensament concentrada incomparable amb cap lloc de Catalunya. Seria de molta utilitat que aquests barris tinguessin un acces mes rapid a la L2. (I així li donarien una mica més de vidilla al tram Artigues - Pep Ventura que va força buit). I amb la inauguració propera de Badalona Centre... Per molt lleig que quedi al planol una L9 i una L10 de 3 parades seria tota una agonia del tranport que li treuen a centenars de milers de persones que viuen en aquestes regions del Barcelonès uns mesos abans de temps...
Però clar, inaugurar un tram de 3 parades quan els politic només volen inaugurar coses faraòniques... Tres parades són moltes eh! Es molta gent afectada!
Ja fara cosa d'uns quants mesos que la via semiabandonada de Fondo té força vida. De fet avui m'he baixat a l'andana "fantasma" de Fondo. Que fa cosa de 6 mesos estava tapiada.
Ara, a sobre, fara cosa d'un parell de setmanes han tapat un troç de mur de l'andana amb un altre mur XD i té la pinta de que estan obrint forat per l'enllaç amb la L9...
Crec que seria tot un encert acabar les obres Fondo-CanZam (si volguessin en no-res les tindrien enllestides... pero emb els 3% d'endarreriments...)
De fet el tram Bon Pastor-Gorg també el podrien obrir. Molts direu que és una tonteria perque a Bon Pastor no correspon amb res, però a Llefià i La Salut viu una quantitat de gent inmensament concentrada incomparable amb cap lloc de Catalunya. Seria de molta utilitat que aquests barris tinguessin un acces mes rapid a la L2. (I així li donarien una mica més de vidilla al tram Artigues - Pep Ventura que va força buit). I amb la inauguració propera de Badalona Centre... Per molt lleig que quedi al planol una L9 i una L10 de 3 parades seria tota una agonia del tranport que li treuen a centenars de milers de persones que viuen en aquestes regions del Barcelonès uns mesos abans de temps...
Però clar, inaugurar un tram de 3 parades quan els politic només volen inaugurar coses faraòniques... Tres parades són moltes eh! Es molta gent afectada!
- Guigui
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Concentració
Quina feina fan, que no es distreuen per res?EUKibo wrote:però a Llefià i La Salut viu una quantitat de gent inmensament concentrada incomparable amb cap lloc de Catalunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
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Re: Concentració
no ho he pillat fins passat un diaGuigui wrote:Quina feina fan, que no es distreuen per res?EUKibo wrote:però a Llefià i La Salut viu una quantitat de gent inmensament concentrada incomparable amb cap lloc de Catalunya.
(¬¬ i mira que m'he llegit cops la frase perquè no li trobava sentit)
- EUKibo
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En el seguent mapa exposo el que crec que abans que acabi el 2008 s'hauria d'inaugurar de metro al Barcelonès Nord. Les extensions [L1]Fondo->BadalonaCentre, [L9|L10]BonPastor->Sagrera|Meridiana i [L4]LaPau->Sagrera|Meridiana així com l'estació de Santa Rosa de ben segur faran que aquesta zona del Barcelonès rutlli minimament, pero si pel 2008 podem obrir provisionalment unes infrastructures... De ben segur que aquestes a moltisima gent beneficiarà.
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Sento informarte que abans de finals del 2009 no esta previst que aquests trams entrin en servei.EUKibo wrote:En el seguent mapa exposo el que crec que abans que acabi el 2008 s'hauria d'inaugurar de metro al Barcelonès Nord. Les extensions [L1]Fondo->BadalonaCentre, [L9|L10]BonPastor->Sagrera|Meridiana i [L4]LaPau->Sagrera|Meridiana així com l'estació de Santa Rosa de ben segur faran que aquesta zona del Barcelonès rutlli minimament, pero si pel 2008 podem obrir provisionalment unes infrastructures... De ben segur que aquestes a moltisima gent beneficiarà.