Museos de transporte y líneas históricas mundiales

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
foronda 141
N8
N8

Museos de transporte y líneas históricas mundiales

Post by foronda 141 »

Hola:
Obro aquest nou fil en base a las propostes de Metring sobre la visita al Museo de London Transport i a New York.

Proposo que posem a continuació tots els museos que anem coneixent en els nostres viatges, i aixi tenir recollit en un sol lloc las posibles visitas de la nostre afició, que podem fer al anar a una ciutat, las línias históricas de tren, tramvia, autobus, etc. o que tenen un caire interesant per el seu traçat.

Jo per exemple vaig estar a New York i no tenía ni idea que hi había un museo.

D'aquesta manera miran aquest fil veurem si hi quelcom interesant per veure quand anem de vacances a una ciutat determinada.

I per començar, vaig a posar uns quans:

Museos de Transport:

- London Transport (Londres) (actualment tancat)
- Saint Mandé (Paris) (actualment tancat)
- Mobilitat Budapest (Hi ha una bona col.leccio de tramvies, miniatures i
documentació.
- New York (segons heu comentat ultimament)
- Carris de Lisboa (important col.lecio de tramvias i autobusos)

Línias Históricas:

- Riga (Letonia) Tramvia del 1900 (Circula cada dia cada 30 m.)
- Amsterdam Línia de tramvias historics que circula els diumenges al matí per las aforas de la ciutat .
-Lisboa (diversas línias tramviarias per els carrers estrets i una línia turística amb vehicles de época), sense oblidar el funicular de la Gloria.

Linies interesants de tren:

-Noruega-Tren de Flan. Espectacular línia que surt del peu de un fiordo i s'enfila uns 30 km. muntanya amunt amb vistas increibles de paisatge i salts d'aigua.

-Budapest-Tren dels nens. Línia de las aforas de Budapest on tots els empleats de la línia (excepte el maquinista) son nens, cobradors, revisors, caps d'estació, etc. Línia convencional de tren que fa un recorregut de uns 20 km.

Tot aixo sense oblidar lo que tenim aquí que mes o menys coneixem.

M'agradaría que anesi-ho afagint quansevol altre que tingueu coneixament, especialment els amics de l'ARCA que fan aquets viatges per Inglaterra tant interesants i on hi ha tan a veure.

Salutacions.
Last edited by foronda 141 on Tuesday 24/07/2007 21:49, edited 1 time in total.
metring
Administrador

Post by metring »

M'encanta aquest fil! :D

El de Londres, com ja he parlat infinitat de vegades, el re-inauguren a la tardor, per obres d'ampliació.

El de Nova York, per desgràcia, no sol ser un dels museus que més surtin a les guies de viatge, cosa que em fa mooolta ràbia, donat que és molt complert i interessant >:(

A Berlín, hi ha el Museo de Transport i Tecnología, amb forces trens.
entfe001
N10
N10

Post by entfe001 »

A Mulhouse (França) hi ha un important museu ferroviari. Havia pensat visitar-lo aquest estiu, però la mala combinació per arribar-hi (tot i haver tren nocturn directe des de Cervera) sumat amb l'absència de tarifes promocionals han fet que l'idea quedés aparcada.
metring
Administrador

Post by metring »

Ah! I el Museo Vasco del Ferrocarril!
aim
N9
N9

Post by aim »

Si tot va bé aquest setembre visitaré el museu de Mulhouse i el Deutsches Technikmuseum de Berlín que com deia la metring també té alguns trens entre d'altres coses. Ja us explicaré que tal estan.
Guigui
Administrador

Viena

Post by Guigui »

Al Technisches Museum de Viena hi ha diversos exemplars de locomotores de vapor de les grosses. No és que sigui una secció espectacular però sí digna de menció.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
metring
Administrador

Del Museu de Berlin

Post by metring »

Aprofito per posar-vos algunes fotos del de Berlin:
Attachments
cotxes.jpg
cotxes.jpg (72.74 KiB) Viewed 5586 times
tren.jpg
tren.jpg (57.76 KiB) Viewed 5595 times
tren 2.jpg
tren 2.jpg (48.37 KiB) Viewed 5600 times
liniadelRipollés
N10
N10
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Del Museu de Berlin

Post by liniadelRipollés »

I ningú va veure la col.lecció d'edmonsons de Berlín?

metring wrote:Aprofito per posar-vos algunes fotos del de Berlin:
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
metring
Administrador

Post by metring »

Baró de MunChausson wrote:No sé si és aquest l'apartat adequat per aquesta informació, si no és així demano disculpes.

Els propers 15 i 16 de setembre el museu de l'AMTUIR fa jornada de portes obertes. Per a aquells que hi pogueu anar, us puc dir que paga molt la pena; tenen una col.lecció impresionant d'autobusos, metros i tramvies.

És una bona ocasió per visitar un museu que des de fa anys només obre en ocasions especials.

Més informació a http://www.amtuir.org
aim
N9
N9

Post by aim »

liniadelRipollés wrote:I ningú va veure la col.lecció d'edmonsons de Berlín?
Si, i n'he fotografiat una part (la que tenia bitllets de Catalunya) :D

Ja que parlem del museu de Deutsches Technikmuseum de Berlín faré un petit comentari del que hi he vist aquest estiu.

Primer de tot comentar-vos que és el museu que més he amortitzat el seu preu. Per menys de 3 euros (per ser estudiant) m'hi vaig estar des de que van obrir fins quasi quan van tancar, i això que la part de museu de la ciència no la vaig veure i la part dels cotxes estava tancada per remodelació.

Pel que fa a la zona dedicada al ferrocarril, hi ha força material bastant ben conservat, algun potser necessitaria una mica de pintura, però en general està tot en molt bon estat. Ara bé, just entrar a la part ferroviària em va saltar un empleat dient coses rares en anglès (crec que no el sabia parlar gaire bé), dient algo de setembre, d'un metro històric i no sé què més. Com que no vaig entendre res del que deia, es va oferir a acompanyar-nos a l'exterior on a l'estació hi havia un cotxe de la DR amb dues petites locomotores dièsel a cada costat.

Image

En resum, que vaig pujar a aquell vagó i per la meva sorpresa el tren va engegar i vam sortir del recinte del museu (jo pensava que aniria fins a una punta i tornaria). Després d'uns minuts anant pe runa via mig abandonada vam arribar a un antic dipòsit on hi havia una mena de mercat transportil (lo típic, ambtendes que venen vídeos, elements de modelisme, etc..), ara bé, aquell diposit estava PLE de material històric en perfecte estat de conservació. A l'exterior hi havien busos històrics en funcionament....

Image

i dins hi havia un munt de coses... un tanc T-34, cotxes antics, un Kaiserwagen del Schwebebahn Wuppertal mig desmuntat, tramvies de cavalls, un munt de tramvies elèctrics, bastantes sèries antigues del U-bahn de Berlín...

Image

molt busos i fins i tot un maglev (suposo que el que van ficar a Berlín fa temps).

Image

En molts d'aquests metros, tramvies i busos s'hi podia accedir a l'interior, el qual estava en perfecte estat de conservació.

He de dir que aquest viatge del museu al dipòsit es fa tan sols els diumenges durant el mes de setembre, però que igualment el dipòsit està obert al public tots els diumenges, no se si només de setembre o sempre (entrada lliure)

Referent al museu de Mulhouse, he de dir-vos que també està fça bé, amb bastant material en molt bon estat de conservació. A més a més vaig tindre la sort de veure les maniobres d'entrada de dues locomotores dins del museu :D
Sr.Horn
N4
N4

Post by Sr.Horn »

Jo he estat al Museu del Transport de Tòquio situat a la vora de la Chuo Line quan es bifurca cap a Tòquio Central i la Sobu que continua cap a Akihabara i Chiba http://www.kouhaku.or.jp/english/index.html

I quina sort! perque a la web diu que està tancat perque faràn un museu nou al nord de Tòquio. Tot aixó al barri de Kanda.

Tenia vàries plantes i a l'eixida una reproducció del cap d'un SHinkansen Sèrie 0. Dins, maquetes de trens, reproduccions de cabines que es poden conduïr, Maglevs i altres transports

Image
Image
Image
Image

La web del nou museu, de moment està en japonés http://www.railway-museum.jp/top.html

pero teniu un pdf informatiu en anglés
http://www.railway-museum.jp/language/english.pdf

També teniu el OME RAILWAY PARK http://www.kouhaku.or.jp/english/ome/index.html[/b]
liniadelRipollés
N10
N10
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Pot passar-me les fotos?
aim wrote:
liniadelRipollés wrote:I ningú va veure la col.lecció d'edmonsons de Berlín?
Si, i n'he fotografiat una part (la que tenia bitllets de Catalunya) :D
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
aim
N9
N9

Post by aim »

liniadelRipollés wrote:Pot passar-me les fotos?
Image o en tamany original: http://img403.imageshack.us/img403/6540/p9169009mc8.jpg

Es la única que vaig fer, ja que hi havia força reflex. Per fer aquesta ja va costar lo seu...
orique
N9
N9

Post by orique »

Puff..... ara ja sé per què costa trobar bitllets d'aquests carrilets... estan tots allà!! :o
FGC
N6
N6

Post by FGC »

Mare de deu!!!!!!!! :o donent ganes d´anar-hi per poder veurel´s d´aprop!!!!!!!! Per cert, a banda de la pl. massades, sabeu per on s´en poden trobar una miiiica més a prop que no pas a Berlín? :)
foronda 141
N8
N8

Museo del Metro de Madrid.

Post by foronda 141 »

Ahir dilluns, i amb la presencia de l'inefable Gallardón, es va inaugurar el museo del metro a l'antiga estació de Chamberí.

Per els que hi volgueu anar, l'estació de metro mes propera es Iglesia de la línia 1, i l'entrada esta situada a la cruilla dels carrers Santa Engracia amb Luchana, en un edicle que hi ha a la vorera.

Anant per la línia 1 entre les estacions de Iglesia i Bilbao es veu l'estació de Chamberí totalment iluminada, si be les trens no hi fan parada.

Seguint la llei de Murphi, ahir era a Madrid, i m'en vaig enterar escoltant un telenoticias de Telemadrid. Vaig intentar anar-hi a la tarda, i no em van deixar entrar perque hi habían las "autoridades competentes" fent la inauguració, i fins avui dimars no s'obria al public. De res van servir las meves supliques explican que a la nit marxava i no podría anar-hi el dia seguent.

Aixi doncs, si algú va per allá que ens expliqui e ilustri que es lo que hi ha, i si pot ser amb alguna fotografía millor.

Salutacions.
megapauer
N8
N8

Re: Museos de Transport i Línias Históricas Mundials.

Post by megapauer »

Demà al matí, si no hi ha cap segurata que m'ho prohibeixi, us en faré un reportatge, que he de fer uns recadets per la zona.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
foronda 141
N8
N8

Post by foronda 141 »

Aprofitant una setmana de vacances, hi tingut la ocasió de visitar el museo de la mobilitat de Munic, i el museo del ferrocarril de Nuremberg.

En el de Munic, hi ha uns 10 tramvies, un trolebus, tres autobusos, tres vagons de metro, diversos cotxes d'epoca: antics, isetas, topolinos, fiat 600, etc., cotxes de caballs i diligencias, un funicular a vapor, una tractora de ECI (AVE aleman).

El de Nuremberg, de ferrocarril real no hi ha gran cosa: tres o cuatre máquinas de vapor i alguns vagons. Com atractiu principal te el vago real del rei Lluis II, que es molt bonic tot pintat de blau i amb cenefas doradas amb figuras. Esta tot decorat l'interior amb mobles rococó, i al sostre porta una gran corona dorada. Diu que tenen la mes important col.leció del mon de maquetes de trens en escala 1/10. També hi ha una gran maqueta HO on es fa un show de trens en moviment, i un simulador de conducció que pot fer servir tothom que vulgui, espai per nens, audivisuals, tot en un edifici de quatre plantas que acull també museo de telefonía i postal.

Si teniu ocasió us recomano la visita de tots dos, doncs son molt interesants i val la pena.

Salutacions.
genissimon
N10
N10

Post by genissimon »

Línia Blonay-Chamby, a Suïssa (http://www.blonay-chamby.ch/). Encara deuen tenir una locomotora ex-Olot (germana de la 22 de FGC), crec que la 23. Tenen una línia de via mètrica de 3Km de longitud amb pendents de fins a 50 ‰ i amb corbes de fins a 60 metres de radi electrificat a 900 volts amb corrent continua.

I sense oblidar el Chemin de Fer Touristique de Tarn (http://www.cftt.org/), a St Lieux Les Lavaur, prop de Toulouse i Albi. Via de 50 cm i material ex-Carbones de Berga. També tenen vapor.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
metring
Administrador

Re: Museos de transporte y líneas históricas mundiales

Post by metring »

Havia oblidat esmentar el Museu de l'Automòbil d'Andorra, a on hi vam ser fa un mes. lamentablement, no deixaven fer fotos, però és una col·lecció espectacular de cotxes, alguns dels quals, tenen més de 100 anys.

http://www.encamp.ad/metaspace/Cultura/Nacional.html
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”