Cremallera de Núria

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

La setmana vinent en marxa un altre.
ABB_Traccion wrote:Farà qüestió de 2 o 3 dies, es van endur l' A6 per a reformar com l' A5...
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Quina desgracia...

Bé, sempre em quedarà el consol de que quedem millor que les 440 quan les van destrossar.
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Post by marcel »

liniadelRipollés wrote:La setmana vinent en marxa un altre.
ABB_Traccion wrote:Farà qüestió de 2 o 3 dies, es van endur l' A6 per a reformar com l' A5...
Demà(1-10-07). Per ser exactes...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Bé, aquí tinc unes quantes fotos de fa uns dies a Ribes Enllaç. Ja aniré pujant més fotos quan pugui. En tinc més. Si a algú li interessa, en vaig pujant.
Attachments
A5 Ribes Enllaç 3.jpg
A5 Ribes Enllaç 3.jpg (169.39 KiB) Viewed 2949 times
A5 Ribes Enllaç 2.jpg
A5 Ribes Enllaç 2.jpg (120.58 KiB) Viewed 2970 times
A8 no reform & A5 reform Ribes Enllaç 1.jpg
A8 no reform & A5 reform Ribes Enllaç 1.jpg (116.25 KiB) Viewed 2966 times
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

Pel que es veu a les fotos d'en Jordi, sembla que han unificat sistemes d'acoblament amb els stadler i, possiblement, tinguin comandament múltiple (mando múltiple) per poder anar acoblats de dos en dos.

Si és així, ho celebro.

Salut !!
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Post by ABB_Traccion »

genissimon wrote:Pel que es veu a les fotos d'en Jordi, sembla que han unificat sistemes d'acoblament amb els stadler i, possiblement, tinguin comandament múltiple (mando múltiple) per poder anar acoblats de dos en dos.

Si és així, ho celebro.

Salut !!
Doncs noi, quina vista, perquè jo hi veig el mateix topall al centre, de tota la vida. :roll:

I és tècnicament impossible posar els trens en MM, perquè a part de que no disposen de comandament múltiple, el radi de corba no ho permet. (O això tinc entès)
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

ABB_Traccion wrote: Doncs noi, quina vista, perquè jo hi veig el mateix topall al centre, de tota la vida. :roll:

I és tècnicament impossible posar els trens en MM, perquè a part de que no disposen de comandament múltiple, el radi de corba no ho permet. (O això tinc entès)
Doncs s'ha perdut una oportunitat d'unificar els elements de xoc i tracció en un sol sistema, cosa que simplificaria molt l'explotació sobretot en cas d'incidència.

No entenc què te a veure el radi de corba amb el MM, perquè bé que remolcaven cotxes, a la primera època de servei. Potser si algú ho explica...

Salut !!
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Si canviessin els enganxalls dels A5-A8 també ho haurien de fer de tots els vagons de mercaderies i viatgers, a més que aquests queden a diferent alçada respecte als Stadler. Diguem que els "raros" quant a enganxalls són els Stadler al Cremallera i no a la inversa.
User avatar
voltrega
N5
N5
Posts: 93
Joined: Wednesday 04/04/2007 9:04
Location: SANT HIPOLIT DE VOLTREGA

Avui he vist l'A7

Post by voltrega »

Avui tornant de Manresa cap a Sant Hipolit ,m'he creuat a l'eix transversal amb dos trailers.Un portava mitja unitat suposo a reformar de la cual no he distingit el numero ,uns km's mes rndevant m'he creuat amb altra mitja unitat,aquesta si l'he arrivat a identificar era la A7.2 ,per o cual suposo que la primera era la A7.1,deu ser que van tambe a Lleida per la reforma.Les he avistat una abans del tunel de fontfreda i l'altra tot just a la benzinera de l'area de servei de Gurb.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Trenscat wrote:Si canviessin els enganxalls dels A5-A8 també ho haurien de fer de tots els vagons de mercaderies i viatgers, a més que aquests queden a diferent alçada respecte als Stadler. Diguem que els "raros" quant a enganxalls són els Stadler al Cremallera i no a la inversa.
Bé, partint del meu coneixement de pa sucat amb oli, dedueixo que això del sistema d'autocomandament que dieu deu ser per fer funcionar la locomotora que vagi enganxada pel darrere.

Llavors... així doncs, tanta reformeta, i no han pensat en aquest "detall"?

D'altra banda, no veig perquè no podrien unificar tots els enganxalls de la línia (independentment de quins siguin els "raros" i quins no).
Jordilar

Post by Jordilar »

Ja ha dit al trenscat que els "raros" són els Stadlers. De totes formes, si cambiessin el tipus d'enganxall per unificar-los amb tots els automotors, aleshores es veurien obligats a fer ús de les 2 fantástiques locomotores elèctriques que disposen per als trens de mercaderies :P. Però no crec que passi...

Per cert, els automoros A poden anar en composició doble? Jo recordo haver vist una imatje de 2 A acoplats més 2 cotxes convencionals.

Salut,
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Jordilar wrote:Per cert, els automoros A poden anar en composició doble? Jo recordo haver vist una imatje de 2 A acoplats més 2 cotxes convencionals.

Salut,
Doncs pel que s'ha dit fa poc per aquí, em sembla que no.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

Pel que jo sé, les locomotores originals E estaven concebudes per poder remolcar composicions de fins a quatre cotxes. Això no va ser possible perquè en les primeres proves descarrilaven els cotxes en corba perquè la pestanya "remuntava" el carril per la tensió dels enganxalls.

Quan pujaven esquiadors, a la composició de locomotora i dos cotxes hi acoplaven un vagó dotat de portaesquís.

Durant el temps en què es va simultanejar l'explotació amb els automotors i les locomotores, els primers remolcaven fins a dos cotxes de viatgers.

Però altra cosa és que els automotors A5-A8, que tenen tots els bogies motors (un eix motor amb roda dentada per bogie), puguin anar acoblats i en comanament únic (mando múltiple). D'origen no duien els dispositius que possibiliten el comanament únic. Però crec que amb la reforma s'haurien d'haver instal·lat, sobretot per fer front a les ampliacions de capacitat de la línia.

I una altra cosa és l'enganxall. Sembla mentida que a FGC encara no hagin vist que es necessita un sol sistema, amb els problemes que tenen quan es queda tirada una unitat de tren elèctrica a la línia llobregat-anoia i l'ha de remolcar una locomotora dièsel amb enganxall automàtic alliance utilitzant l'adaptador. És bastant aparatós.

Podeu veure un adaptador semblant, acoplat a una alsthom encara amb el topall central tipus CGFC, remolcant una 211 que havia enganxat la catenària: http://www.tranvia.org/modules.php?op=m ... 9&orderby=

Salut !!
Jordilar

Post by Jordilar »

Les 211, les 213 i els MAN's tenen el mateix enganxall i les locomotores i els vagons de mercaderies porten l'automàtic. Per tant, lo més còmode seria que si un automotor s'espatllès, una altre de la mateixa o una altre sèrie poguessin remolcar-ho. Tinc entès que això s'ha fet per remolcar el MAN que es va quedar tirat a les últimes sortides.

Salut,
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Post by ABB_Traccion »

No és per posar la mà al foc, perquè em cremaré, però, la D9 està un altre cop a Ribes, perque la DM 12 de moment, ha fet pana (i es veu que és greu...)

Image


"Saludus".
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

No, no es això, encara que em fa pena que hagin retornat la D9 ja que jo volia un servei de llevaneus traccionats amb elèctrica.
De fet, això té una doble clara: si passa res a Montserrat...

Gràcies per la foto de la DM6.
ABB_Traccion wrote:No és per posar la mà al foc, perquè em cremaré, però, la D9 està un altre cop a Ribes, perque la DM 12 de moment, ha fet pana (i es veu que és greu...)

Image


"Saludus".
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Vagons FGC a Nuria

Post by jordidr »

Com segur que molta gent haurà vist han arribat ja els dos vagons al cremallera de Núria. Haviam quin ús en fan i si els utilitzaran remolcats per automotors o crearan una nova composicio amb locomotora
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Vagons FGC a Nuria

Post by davida »

Segons les informacions que m'han arribat es un "sport wagen". Jordi son aquests cotxes?
Image
De moment he trobat aquesta referencia:
ww.peco-uk.com
Matterhorn Gotthard Bahn formerly Brig Visp Zermatt / Furka Oberalp

Stock to form a push-pull train will be available with the new name and logo - Deh4/4 96 Münster, two differently numbered second class coaches, and the ABt driving trailer, in its present form with rectangular headlights. Baggage van D 4342 will be similarly finished, and former FO electric shunting tractor Te2/2 4926 will also get the contemporary MGB paint scheme.
The centre entrance second class coaches with the so-called ‘sport wagen’ graphics will be in production shortly (above).
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: Vagons FGC a Nuria

Post by megapauer »

La veritat és que fóra meravellós tenir cotxes d'aquest tipus.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Vagons FGC a Nuria

Post by liniadelRipollés »

N'hi ha dos a Ribes-Vila. Això augmenta la meva tensió arterial a E1 de mínima i E4 de màxima, i les palpitacions a nivell de Fur-ka, Fur-ka.
megapauer wrote:La veritat és que fóra meravellós tenir cotxes d'aquest tipus.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”