PMR han de trucar per agafar Rodalies
PMR han de trucar per agafar Rodalies
Del 20 minutos:
Los minusválidos deben avisar dos horas antes para ir en Cercanías
* Si necesitan ayuda para subir al tren deben llamar 48 horas antes.
* Sólo los pocos trenes Civia están dotados de plataformas.
* En las estaciones sólo te ayudan de 6 a 22 horas.
Un minusválido que quiera coger un tren de Cercanías debe llamar con dos horas de antelación a Renfe para poder subir al tren en el caso de que no necesite ayuda. (los servicios para minusválidos, en pdf)
Podrá hacerlo únicamente en en los nuevos trenes Civia que son los únicos dotados de una plataforma que desciende hasta el andén de la estación siempre y cuando viajen por la línea C-1, que es la única que tiene ahora estaciones adaptadas.
Dos días de antelación
En caso de que necesite ayuda para subir al tren deberá llamar con 48 horas de antelación para que se le garantice que haya personal que le ayude a subir al tren.
Lo mismo sucede en algunos trenes de Larga y Mediana Distancia, aunque en estos casos la complicación es encontrar una estación en España que cumpla las normas de adaptabilidad para poder bajar la silla de ruedas.
Si el minusválido necesita ayuda para subir al tren debe avisar dos días antes de salir
Si no se llama con dos días de antelación o la estación no está adaptada se puede quedar en tierra.
Es lo que le pasó a Miquel Figueras en junio, cuando llamó a Renfe porque quería ir a Port Aventura con su familia, le dijeron que no podía viajar en tren porque "no había ningún tren adaptado para ir".
El viaje en tren es imposible para un minusválido si la estación no está adaptada.
En el caso de Barcelona sólo lo están las de Sants, Plaça Catalunya, Sant Adrià de Besòs, Badalona, Cabrera de Mar-Vilassar de Mar, Mataró y Calella, en la línea C-1, además de la Estació de França.
En el conjunto de España sólo hay un centenar de estaciones adaptadas para que Renfe ayude al minusválido a subir y bajar del tren.
El jefe de estación o cualquier otro empleado de Renfe es quien debe ayudar al minusválido a subir al tren o activar la plataforma para superar obstáculos arquitectónicos. Pero, si no lo hace entre las 6 y las 22 horas, que es cuando hay personal en las estaciones, tendrá muy complicado que alguien active esos mecanismos que le ayuden a moverse.
La realidad supera a la voluntad
Los autobuses le han ganado la partida al tren entre los minusválidos, ya que la mayoría de compañías de transporte terrestre dotan a sus buses de plataformas para que suban y bajen las personas con movilidad reducida.
David Casas afirma que Renfe "tiene voluntad", pero que la realidad con la que se encuentran las personas que, como él, van en silla de ruedas es otra. "Cómo te va a ayudar el jefe de estación a subir una silla de ruedas eléctrica que pesa 100 kg a un tren", comenta.
Los minusválidos deben avisar dos horas antes para ir en Cercanías
* Si necesitan ayuda para subir al tren deben llamar 48 horas antes.
* Sólo los pocos trenes Civia están dotados de plataformas.
* En las estaciones sólo te ayudan de 6 a 22 horas.
Un minusválido que quiera coger un tren de Cercanías debe llamar con dos horas de antelación a Renfe para poder subir al tren en el caso de que no necesite ayuda. (los servicios para minusválidos, en pdf)
Podrá hacerlo únicamente en en los nuevos trenes Civia que son los únicos dotados de una plataforma que desciende hasta el andén de la estación siempre y cuando viajen por la línea C-1, que es la única que tiene ahora estaciones adaptadas.
Dos días de antelación
En caso de que necesite ayuda para subir al tren deberá llamar con 48 horas de antelación para que se le garantice que haya personal que le ayude a subir al tren.
Lo mismo sucede en algunos trenes de Larga y Mediana Distancia, aunque en estos casos la complicación es encontrar una estación en España que cumpla las normas de adaptabilidad para poder bajar la silla de ruedas.
Si el minusválido necesita ayuda para subir al tren debe avisar dos días antes de salir
Si no se llama con dos días de antelación o la estación no está adaptada se puede quedar en tierra.
Es lo que le pasó a Miquel Figueras en junio, cuando llamó a Renfe porque quería ir a Port Aventura con su familia, le dijeron que no podía viajar en tren porque "no había ningún tren adaptado para ir".
El viaje en tren es imposible para un minusválido si la estación no está adaptada.
En el caso de Barcelona sólo lo están las de Sants, Plaça Catalunya, Sant Adrià de Besòs, Badalona, Cabrera de Mar-Vilassar de Mar, Mataró y Calella, en la línea C-1, además de la Estació de França.
En el conjunto de España sólo hay un centenar de estaciones adaptadas para que Renfe ayude al minusválido a subir y bajar del tren.
El jefe de estación o cualquier otro empleado de Renfe es quien debe ayudar al minusválido a subir al tren o activar la plataforma para superar obstáculos arquitectónicos. Pero, si no lo hace entre las 6 y las 22 horas, que es cuando hay personal en las estaciones, tendrá muy complicado que alguien active esos mecanismos que le ayuden a moverse.
La realidad supera a la voluntad
Los autobuses le han ganado la partida al tren entre los minusválidos, ya que la mayoría de compañías de transporte terrestre dotan a sus buses de plataformas para que suban y bajen las personas con movilidad reducida.
David Casas afirma que Renfe "tiene voluntad", pero que la realidad con la que se encuentran las personas que, como él, van en silla de ruedas es otra. "Cómo te va a ayudar el jefe de estación a subir una silla de ruedas eléctrica que pesa 100 kg a un tren", comenta.
Re: PMR han de trucar per agafar Rodalies
Jo he hagut d'ajudar a un conductor de Mohn a desplegar manualment la rampa d'accès perquè un familiar meu discapacitat pogués pujar a l'autobús. No sé si és per manca d'ús o de manteniment, però a l'hora de la veritat aquestes rampes fallen i depens de la bona voluntat del conductor i dels altres usuaris. Una altra vegada el van haver d'alçar a pes davant de l'hospital de Bellvitge perquè la rampa del L10 es negava a sortir.20 minutos wrote: Los autobuses le han ganado la partida al tren entre los minusválidos, ya que la mayoría de compañías de transporte terrestre dotan a sus buses de plataformas para que suban y bajen las personas con movilidad reducida.
Pel que fa a la Renfe... No komment
- Guigui
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I la llei?
A part de la potineria "marca de la casa", la llei obliga a Renfomentadif a fer-hi res? Perquè es deuen escudar en la nebulosa del transport interurbà i cosetes semblants...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
N'has vist?
Diria que mai he vist una persona amb mobilitat reduïda per Regionals.entfe001 wrote:Doncs no volgueu saber com està la cosa a Regionals...
N'has vist cap tú que els agafes més, Eloi?
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: N'has vist?
Jo n'he vist uns quants cops, a l'estació de Girona. I Déu n'hi do el pollastre que es munta...JaMiRo! wrote:Diria que mai he vist una persona amb mobilitat reduïda per Regionals.entfe001 wrote:Doncs no volgueu saber com està la cosa a Regionals...
N'has vist cap tú que els agafes més, Eloi?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- EUKibo
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No els hi costaria gaire fer la seguent cosa:
- ESTACIONS: Fer una rampa on para el primer vagó dels trens.
- TRENS: Adaptar un petit espai per a poder encabir un parell de cadires de rodes i treure les escales de la porta del davant.
Adjunto un gràfic de com quedaria la cosa a dalt el dibuix esquematic de l'estació i a sota l'interior del tren.
A TMB han fet quelcom semblant: danvant de l'andana una petita rampa i el primer vagó amb espai per cadires de rodes.
El problema es que Renfe mai fa res nou útil pels passatgers. Aquesta adaptació son petitls detallets que no li costen gaire i que mai fan...
- ESTACIONS: Fer una rampa on para el primer vagó dels trens.
- TRENS: Adaptar un petit espai per a poder encabir un parell de cadires de rodes i treure les escales de la porta del davant.
Adjunto un gràfic de com quedaria la cosa a dalt el dibuix esquematic de l'estació i a sota l'interior del tren.
A TMB han fet quelcom semblant: danvant de l'andana una petita rampa i el primer vagó amb espai per cadires de rodes.
El problema es que Renfe mai fa res nou útil pels passatgers. Aquesta adaptació son petitls detallets que no li costen gaire i que mai fan...
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La idea és bona, però la diversitat de material existent a RENFE fa que haguéssis de fer força històries per a que pogués ser útil aquest sistema.
P.D.: Curiós el títol de la imatge "TER Handicapés", sona com si...fos part de quelcom relacionat amb els TER francesos...
P.D.: Curiós el títol de la imatge "TER Handicapés", sona com si...fos part de quelcom relacionat amb els TER francesos...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: N'has vist?
Ho he vist en dues ocasions: una cop a Sants i a Girona una cadira de rodes a una 448R i en una altra ocasió una altra cadira, també a Girona, però dins una 440R que no vaig veure pujar.JaMiRo! wrote:Diria que mai he vist una persona amb mobilitat reduïda per Regionals.entfe001 wrote:Doncs no volgueu saber com està la cosa a Regionals...
N'has vist cap tú que els agafes més, Eloi?
En aquest sentit la 440R guanya per golejada a la 448R especialment per l'amplitud de les portes, que permeten als operaris de la plataforma maniobrar millor per col·locar la cadira a banda de permetre la càrrega i descàrrega de viatgers de forma simultània. Tot i això, la maniobra va ser d'uns tres minuts a la 440R i de més de cinc a la 448R.
Després hi havia la polèmica amb els ascensors i el control de bitllets al vestíbul, en què desactiven els ascensors per tal de fer passar tothom pel control. Ara ja no els desactiven després d'un pollastre gros.
També vull recordar que les persones amb cadira de rodes pràcticament només poden fer desplaçaments entre Girona, Figueres i Portbou per manca de plataformes i de personal a la resta d'estacions (desconec com està la cosa per la línia de Puigcerdà).
- EUKibo
- N9
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Ja, això sí, però aquest sistema permetria que mentre que no es van adaptant els trens tot pogues funcionar igual. Només que els trens parin uns metres més enrere cap problema.aarongilp wrote:La idea és bona, però la diversitat de material existent a RENFE fa que haguéssis de fer força històries per a que pogués ser útil aquest sistema.
P.D.: Curiós el títol de la imatge "TER Handicapés", sona com si...fos part de quelcom relacionat amb els TER francesos...
Igualment ja va sent hora que Renfe comenci a estandaritzar els seus trens i estacions. Clar és que instantàniament no es pot fer, però per exemple a TMB ara fan que els trens nous les portes dels vagons equidistin entre elles, el primer vagó és el de PMR, tots tenen les mateixes alçades...
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No sé si la pregunta ya está contestada en algún sitio, porque no la he encontrado, pero:
¿Qué estaciones de Renfe cercanías están adaptadas a PMR? Según la ATM, sólo Sants y Pl. Catalunya, pero he encontrado en la web de Renfe que Sant Adrià, Badalona, Cabrera, Mataró y Calella también.
Por otra parte, puesto que El Prat y Santa Susanna son de nueva construcción, se deduce que también.
Y otra pregunta: ¿qué se acepta como estación adaptada? Porque por ejemplo, yo considero que aunque para ir de un andén al otro haya que cruzar las vías, no me parece descabellado si el paso a nivel está justo en un extremo del andén y todos los trenes hacen parada en esa estación (es decir, no existe la posibilidad de que pase un tren a toda velocidad).
Ejemplo de esto: Pineda de Mar, estación que he usado muchas veces: el acceso de la calle al edificio se puede hacer con rampas, del edificio al andén no hay desnivel y entre los andenes hay un paso a nivel al final de la estación, aparte de que los andenes acaban en rampa antes del paso. ¿Aceptamos barco?
¿Qué estaciones de Renfe cercanías están adaptadas a PMR? Según la ATM, sólo Sants y Pl. Catalunya, pero he encontrado en la web de Renfe que Sant Adrià, Badalona, Cabrera, Mataró y Calella también.
Por otra parte, puesto que El Prat y Santa Susanna son de nueva construcción, se deduce que también.
Y otra pregunta: ¿qué se acepta como estación adaptada? Porque por ejemplo, yo considero que aunque para ir de un andén al otro haya que cruzar las vías, no me parece descabellado si el paso a nivel está justo en un extremo del andén y todos los trenes hacen parada en esa estación (es decir, no existe la posibilidad de que pase un tren a toda velocidad).
Ejemplo de esto: Pineda de Mar, estación que he usado muchas veces: el acceso de la calle al edificio se puede hacer con rampas, del edificio al andén no hay desnivel y entre los andenes hay un paso a nivel al final de la estación, aparte de que los andenes acaban en rampa antes del paso. ¿Aceptamos barco?
Jo distingiria entre les estacions adaptades sense haver de creuar les vies i aquelles en què l'accés PMR depèn d'un pas a nivell.
Sense ser una llista exhaustiva, de memòria em surten aquestes:
Accessibles sense pas a nivell
Barcelona Sants
Plaça de Catalunya
Torre Baró
Cerdanyola del Vallès
Sabadell Sud
Terrassa
Cerdanyola Universitat
Sant Cugat del Vallès
Rubí
Granollers Nord
Cardedeu
Llinars del Vallès
Sant Celoni
Tordera
Santa Susanna
Mataró
Sant Adrià de Besòs
Accessibles amb pas a nivell
Palautordera
Martorell
Gualba
Riells i Viabrea - Breda
Hostalric
Maçanet - Massanes
Blanes
Calella
Caldes d'Estrac
l'Hospitalet de Llobregat
el Papiol
Montcada i Reixac - Santa Maria
Montcada - Ripollet
Parets del Vallès
No accessibles
Arc de Triomf
Sant Andreu Arenal
Sant Andreu Comtal
Clot - Aragó
Cornellà
Sant Joan Despí
Sant Feliu de Llobregat
Molins de Rei
Granollers Centre
Granollers - Canovelles (té graons al pas entre vies)
Santa Perpètua de Mogoda
la Llagosta
Mollet - Sant Fost
Montmeló
Sabadell Centre
Sabadell Nord
De moment això és el que recordo.
Sense ser una llista exhaustiva, de memòria em surten aquestes:
Accessibles sense pas a nivell
Barcelona Sants
Plaça de Catalunya
Torre Baró
Cerdanyola del Vallès
Sabadell Sud
Terrassa
Cerdanyola Universitat
Sant Cugat del Vallès
Rubí
Granollers Nord
Cardedeu
Llinars del Vallès
Sant Celoni
Tordera
Santa Susanna
Mataró
Sant Adrià de Besòs
Accessibles amb pas a nivell
Palautordera
Martorell
Gualba
Riells i Viabrea - Breda
Hostalric
Maçanet - Massanes
Blanes
Calella
Caldes d'Estrac
l'Hospitalet de Llobregat
el Papiol
Montcada i Reixac - Santa Maria
Montcada - Ripollet
Parets del Vallès
No accessibles
Arc de Triomf
Sant Andreu Arenal
Sant Andreu Comtal
Clot - Aragó
Cornellà
Sant Joan Despí
Sant Feliu de Llobregat
Molins de Rei
Granollers Centre
Granollers - Canovelles (té graons al pas entre vies)
Santa Perpètua de Mogoda
la Llagosta
Mollet - Sant Fost
Montmeló
Sabadell Centre
Sabadell Nord
De moment això és el que recordo.
Et faltaria Badalona i Sant Adrià de Besòs, en el cas d'estacions accessibles.
A Badalona hi ha el típic elevador mecànic que transcurreix per les escales, com el que hi ha a Sant Andreu Arenal o Bellvitge, però en el cas de Badalona funciona correctament, doncs fa menys d'un més el vaig veure funcionar.
En el cas de Sant Adrià hi ha dos "montacàrregues" que es desplacen lentament i fant molt de sorloll ( bueno, es que son montacàrregues ) i que per cert, ja fa dies que resta fora de servei el que hi ha a l'andana direcció Mataró.
Salut,
A Badalona hi ha el típic elevador mecànic que transcurreix per les escales, com el que hi ha a Sant Andreu Arenal o Bellvitge, però en el cas de Badalona funciona correctament, doncs fa menys d'un més el vaig veure funcionar.
En el cas de Sant Adrià hi ha dos "montacàrregues" que es desplacen lentament i fant molt de sorloll ( bueno, es que son montacàrregues ) i que per cert, ja fa dies que resta fora de servei el que hi ha a l'andana direcció Mataró.
Salut,
Vilanova i la Geltrú (quan van, ascensor a cada andana fins a pas inferior)entfe001 wrote:Jo distingiria entre les estacions adaptades sense haver de creuar les vies i aquelles en què l'accés PMR depèn d'un pas a nivell.
Sense ser una llista exhaustiva, de memòria em surten aquestes:
Accessibles sense pas a nivell
Barcelona Sants
Plaça de Catalunya
Torre Baró
Cerdanyola del Vallès
Sabadell Sud
Terrassa
Cerdanyola Universitat
Sant Cugat del Vallès
Rubí
Granollers Nord
Cardedeu
Llinars del Vallès
Sant Celoni
Tordera
Santa Susanna
Mataró
Sant Adrià de Besòs
-
- N7
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- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Igualment, en aquestes estacions només és accessible el pas entre andanes, no de les andanes al tren si no és un Civia...
També hi ha moltes, com Sitges, que són accessibles només en una andana (normalment la que està al costat de l'edifici de viatgers), en aquest cas la de la via sentit Barcelona.
També hi ha moltes, com Sitges, que són accessibles només en una andana (normalment la que està al costat de l'edifici de viatgers), en aquest cas la de la via sentit Barcelona.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges