http://www.elperiodico.cat/
------------------------------------------------
L'ús de l'autobús metropolità es dispara pel caos de Rodalies
1. • Les línies amb rutes interurbanes creixen el 7,3% en 8 mesos, el doble que les urbanes
2. • Les de l'aeroport i el Baix Llobregat són les que més viatgers guanyen
DAVID PLACER
BARCELONA
Farts del tren i obligats a agafar l'autobús. Els continus caos de Rodalies han impulsat el creixement dels busos de Barcelona, en especial dels que cobreixen rutes metropolitanes. En els últims vuit mesos, els autobusos de la ciutat, així com el metro i el tramvia, no han deixat de créixer. Des del gener fins a l'agost s'han realitzat 428 milions de viatges, cosa que representa un augment del 4% respecte al mateix període de l'any anterior.
Però els autobusos que comuniquen els municipis metropolitans desborden aquesta pujada. Les línies interurbanes van créixer el 7,3%, una mica més del doble que les línies urbanes. La línia PR2 d'Esplugues de Llobregat ha augmentat el 195%, la L97 de Castelldefels s'ha incrementat el 50,7% i les línies nocturnes N-2, N-16 i N-17 han superat el 50%. L'autobús de l'aeroport també ha anat en augment: va tenir un 10,8% de passatgers més que l'any passat.
TREN A LA BAIXA
El president de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) i alcalde de Sant Joan Despí, Antoni Poveda, va reconèixer ahir que els usuaris s'han vist obligats a buscar "alternatives de transport diferents de Rodalies". Des del gener fins a l'agost el metro ha guanyat gairebé nou milions de viatgers, mentre que l'autobús en va obtenir set milions, un creixement que contrasta amb la disminució que va experimentar el servei de Rodalies de Renfe l'any passat, que va perdre 400.000 usuaris.
Els viatgers metropolitans semblen haver primat la fiabilitat del servei abans que la rapidesa. Un tren de Rodalies triga uns 15 minuts entre la plaça de Catalunya i l'estació de Badalona. Per a un trajecte similar, un autobús --diürn o nocturn-- fa un recorregut de més d'una hora. La mateixa diferència es repeteix amb molts municipis de l'àrea metropolitana. "És un aspecte que estem estudiant millorar. No és lògic que un trajecte així tardi més d'una hora", va dir Poveda.
Les autoritats metropolitanes també atribueixen el creixement de l'ús del bus a una millora de les freqüències. Segons l'EMT, des de l'any passat s'han afegit 60 noves unitats a les línies regulars dels dies laborals.
NOUS VIATGERS
Les línies de bus de Castelldefels, Gavà i Viladecans que enllacen amb la plaça de Catalunya de Barcelona han crescut més del 58% els últims vuit mesos. "L'augment de la freqüència dels busos ha motivat un creixement elevat de l'ús que se'n fa. Tot i que l'increment pot provenir d'usuaris d'altres mitjans, creiem que molts són nous viatgers. Tots els mitjans de transport són complementaris", va opinar la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona, Assumpta Escarp.
Veure el gràfic en PDF
.
El caos a Renfe dispara l'ús dels autobusos metropolitans
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
El caos a Renfe dispara l'ús dels autobusos metropolitans
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
XD Yo soy uno de esos que utiliza el L95 para ir a Castelldefels porque llego antes que con Renfe, cronometrado. Encima me deja exactamente en la puerta de la UPC que no he de estar andando desde la estación, así que en definitiva se tarda lo mismo en llegar pero con una diferencia de seguridad incomparable. Mientras que Renfe un trayecto planeado con aceleraciones de 440 se tarda 30min, pero nunca tardas menos de 35min y (por ejemplo ayer mismo) tarde 55min (aprovecho para desear todo el mal, dolor, sufrimiento y penurias para los responables de Renfe), con bus tardas siempre 40min y sin andar ni desesperaciones.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Potser que ens ho fem mirar
Entre les (...) festes de l'Ecotelesfèric i la teva paranoia amb les 440, potser que obrim un nou subfòrum: "El Divan del Fotracat"EUKibo wrote:Mientras que Renfe un trayecto planeado con aceleraciones de 440 se tarda 30min, pero nunca tardas menos de 35min y (por ejemplo ayer mismo) tarde 55min (aprovecho para desear todo el mal, dolor, sufrimiento y penurias para los responables de Renfe).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N4
- Posts: 65
- Joined: Sunday 28/08/2005 18:55
- Location: Barcelona. L1, L3, L8 --> Espanya
- Contact:
Hola!
Seguretat en quin sentit, ja que pel que fa a la conducció hi hauria molt a discutir (en general, esclar) sobretot quan fan tard, que, o els horaris a les parades estan desactualitzats o gairebé sempre van fora d'hora.EUKibo wrote:...seguridad incomparable...
Salutacions!
Fora el logo de Rodalies als senzills de metro!
Fora el logo de Rodalies als senzills de metro!
Empreses que cobreixen línies bus a Barcelona tenen el doble
Les firmes que cobreixen les línies d'autobús a Barcelona tenen el doble de passatgers
Autocars Plana ajorna el canvi de temporada i prorroga indefinidament les vuit expedicions diàries des de Tarragona
ÒSCAR MESEGUER. Tarragona Tortosa
El fet que el servei de rodalies a la línia C2, que també afecta la mitja i llarga distància al pas de Tarragona, no es restableixi fins al desembre, no farà més que consolidar l'alternativa de l'autobús, cosa que constaten les companyies que cobreixen el servei entre Tarragona i Barcelona i entre Tortosa i la capital catalana. Les tres principals firmes, Autocars Plana, Alsa i Hife, sostenen que han doblat el nombre de passatgers en aquestes línies, sobretot des que el caos de Renfe ha resultat insostenible. De fet, és simptomàtic que la companyia Plana hagi decidit prorrogar la seva oferta de temporada alta amb 16 trajectes diaris entre la capital del Camp i la ciutat comtal –vuit d'anada i vuit de tornada–, com a mínim fins una setmana després que Renfe normalitzi el seu servei.
+ Passatgers baixen d'un autobús procedent de Barcelona, ahir a Tarragona. Foto: ROSA BONCOMPTE
La diferència de preu tampoc no és prohibitiva: des de 7,15 euros el bitllet senzill per anar des de Tarragona a Barcelona amb Alsa, un euro i mig més del que costa un Catalunya Expres. Amb Autocars Plana és una mica més car, fins als 9,8 euros.
La qüestió és que les fonts empresarials consultades apunten que la dinàmica actual ja s'arrossega des d'abans de l'estiu passat. «Fa més de sis mesos que ho vam comprovar i vam decidir posar en funcionament una expedició diària més entre Tortosa i Barcelona», manifesta el gerent d'Hife a les Terres de l'Ebre, Josep Maria Chavarria, que situa l'increment actual de viatgers al voltant del 50%. En dies laborables, Hife està oferint set viatges d'anada i tornada a Barcelona des de la capital ebrenca i, a més a més, s'ha vist obligada a reforçar el servei amb vehicles de més capacitat, especialment els divendres –el dia 2, en ple pont de Tots Sants, es van comptabilitzar uns 2.500 viatgers– i els diumenges. Els estudiants universitaris són un dels grups que han començat a canviar d'hàbits.
També a Tarragona, les companyies Plana i la madrilenya Alsa han hagut de reforçar serveis puntualment. També consideren que s'ha duplicat la demanda, tot i que de vegades no n'hi ha hagut prou doblant l'oferta: el servei de Plana que surt de Tarragona els diumenges a les sis de la tarda es va haver de proveir abans d'ahir de tres vehicles.
De fet, Plana tenia previst passar, com cada any, de vuit a sis viatgers diaris al novembre, quan arribés la temporada baixa, però els responsables de la línia ja van confirmar ahir que mantindran la dotació d'estiu indefinidament, o com a mínim fins que el restabliment del servei de Renfe tingui garanties de continuïtat. «Els serveis amb més afluència són els de primera hora del matí», comenta un dirigent de la firma tarragonina, que disposa d'una flota de més de 290 vehicles i que allarga el tram Tarragona-Barcelona fins als principals municipis de la Costa Daurada. «En aquestes estacions, ara puja un 10% de la gent que ho feia a l'estiu, però a la ciutat de Tarragona s'ha triplicat la demanda i s'equilibra la situació», expliquen les mateixes fonts. Una demanda que en bona mesura també respon a gent que va i ve cap al País Valencià i prefereix no fer transbords a l'estació de Renfe.
Personal d'Alsa a l'estació d'autobusos de la ciutat de Tarragona, des d'on té programats fins a 11 serveis diaris a Barcelona, també confirma que el nombre de viatgers a la línia de la costa s'ha multiplicat per dos i que en les últimes dues setmanes han hagut de reforçar uns quants serveis amb un segon vehicle.
LABORABLES
Tarragona-Barcelona (una hora i mitja): - Autocars Plana:
6.30 h, 7.30, 8.45, 10.00, 11.00, 12.00, 15.00 i 20.05.
- Alsa: 4.25 h, 5.35, 5.40, 5.50, 9.00, 11.00, 15.45, 18.00, 19.45, 20.55 i 21.40.
Barcelona-Tarragona (una hora i mitja: - Autocars Plana (des de passeig Sant Joan): 8.45 h, 14.00, 16.00, 17.15, 18.15, 19.15, 20.15 i 23.00.
- Alsa (des de Barcelona Nord): 8.30 h, 9.00, 10.30, 12.00, 16.00, 16.30, 17.01, 18.30, 21.30, 22.00 i 23.30.
Tortosa-Barcelona
(dues hores i quart):
- Autocars Hife:
6.45 h, 7.50, 8.35, 9.35, 14.10, 16.10 i 18.05.
Barcelona-Tortosa: - Autocars Hife: 10.00 h, 11.00, 13.00, 15.00, 16.30, 18.00, 19.30 i 21.30.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2618160
Autocars Plana ajorna el canvi de temporada i prorroga indefinidament les vuit expedicions diàries des de Tarragona
ÒSCAR MESEGUER. Tarragona Tortosa
El fet que el servei de rodalies a la línia C2, que també afecta la mitja i llarga distància al pas de Tarragona, no es restableixi fins al desembre, no farà més que consolidar l'alternativa de l'autobús, cosa que constaten les companyies que cobreixen el servei entre Tarragona i Barcelona i entre Tortosa i la capital catalana. Les tres principals firmes, Autocars Plana, Alsa i Hife, sostenen que han doblat el nombre de passatgers en aquestes línies, sobretot des que el caos de Renfe ha resultat insostenible. De fet, és simptomàtic que la companyia Plana hagi decidit prorrogar la seva oferta de temporada alta amb 16 trajectes diaris entre la capital del Camp i la ciutat comtal –vuit d'anada i vuit de tornada–, com a mínim fins una setmana després que Renfe normalitzi el seu servei.
+ Passatgers baixen d'un autobús procedent de Barcelona, ahir a Tarragona. Foto: ROSA BONCOMPTE
La diferència de preu tampoc no és prohibitiva: des de 7,15 euros el bitllet senzill per anar des de Tarragona a Barcelona amb Alsa, un euro i mig més del que costa un Catalunya Expres. Amb Autocars Plana és una mica més car, fins als 9,8 euros.
La qüestió és que les fonts empresarials consultades apunten que la dinàmica actual ja s'arrossega des d'abans de l'estiu passat. «Fa més de sis mesos que ho vam comprovar i vam decidir posar en funcionament una expedició diària més entre Tortosa i Barcelona», manifesta el gerent d'Hife a les Terres de l'Ebre, Josep Maria Chavarria, que situa l'increment actual de viatgers al voltant del 50%. En dies laborables, Hife està oferint set viatges d'anada i tornada a Barcelona des de la capital ebrenca i, a més a més, s'ha vist obligada a reforçar el servei amb vehicles de més capacitat, especialment els divendres –el dia 2, en ple pont de Tots Sants, es van comptabilitzar uns 2.500 viatgers– i els diumenges. Els estudiants universitaris són un dels grups que han començat a canviar d'hàbits.
També a Tarragona, les companyies Plana i la madrilenya Alsa han hagut de reforçar serveis puntualment. També consideren que s'ha duplicat la demanda, tot i que de vegades no n'hi ha hagut prou doblant l'oferta: el servei de Plana que surt de Tarragona els diumenges a les sis de la tarda es va haver de proveir abans d'ahir de tres vehicles.
De fet, Plana tenia previst passar, com cada any, de vuit a sis viatgers diaris al novembre, quan arribés la temporada baixa, però els responsables de la línia ja van confirmar ahir que mantindran la dotació d'estiu indefinidament, o com a mínim fins que el restabliment del servei de Renfe tingui garanties de continuïtat. «Els serveis amb més afluència són els de primera hora del matí», comenta un dirigent de la firma tarragonina, que disposa d'una flota de més de 290 vehicles i que allarga el tram Tarragona-Barcelona fins als principals municipis de la Costa Daurada. «En aquestes estacions, ara puja un 10% de la gent que ho feia a l'estiu, però a la ciutat de Tarragona s'ha triplicat la demanda i s'equilibra la situació», expliquen les mateixes fonts. Una demanda que en bona mesura també respon a gent que va i ve cap al País Valencià i prefereix no fer transbords a l'estació de Renfe.
Personal d'Alsa a l'estació d'autobusos de la ciutat de Tarragona, des d'on té programats fins a 11 serveis diaris a Barcelona, també confirma que el nombre de viatgers a la línia de la costa s'ha multiplicat per dos i que en les últimes dues setmanes han hagut de reforçar uns quants serveis amb un segon vehicle.
LABORABLES
Tarragona-Barcelona (una hora i mitja): - Autocars Plana:
6.30 h, 7.30, 8.45, 10.00, 11.00, 12.00, 15.00 i 20.05.
- Alsa: 4.25 h, 5.35, 5.40, 5.50, 9.00, 11.00, 15.45, 18.00, 19.45, 20.55 i 21.40.
Barcelona-Tarragona (una hora i mitja: - Autocars Plana (des de passeig Sant Joan): 8.45 h, 14.00, 16.00, 17.15, 18.15, 19.15, 20.15 i 23.00.
- Alsa (des de Barcelona Nord): 8.30 h, 9.00, 10.30, 12.00, 16.00, 16.30, 17.01, 18.30, 21.30, 22.00 i 23.30.
Tortosa-Barcelona
(dues hores i quart):
- Autocars Hife:
6.45 h, 7.50, 8.35, 9.35, 14.10, 16.10 i 18.05.
Barcelona-Tortosa: - Autocars Hife: 10.00 h, 11.00, 13.00, 15.00, 16.30, 18.00, 19.30 i 21.30.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2618160