Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
---------------------------------------
El Lector Informa: "Presa de pèl del Bicing"
Pèssim funcionament del servei Bicing, on pretenen carregar-te el mort quan els furten una bicicleta. Espero que aquest escrit serveixi almenys d'advertència per als usuaris actuals i sobretot per als potencials. Tal com estan les coses, segueix sent molt millor comprar-se una bicicleta. Almenys, si te la roben, podràs fer la denúncia com Déu mana, no com un manat dels Serveis Municipals de l’Ajuntament de Barcelona
Sóc usuari del Bicing des del 20 d’agost d’enguany. M’hi vaig apuntar per la comoditat que representa no haver de preocupar-te a l’hora de deixar la bicicleta al carrer. Des d’aleshores fins al dia 30 del mateix mes, vaig utilitzar aquest servei unes quantes vegades.
Aquest mateix dia, em disposava per tornar a fer ús del servei, apropant la meva targeta al lector, tal com feia sempre, però en comptes de sortir el número de bicicleta disponible, aquest cop, la pantalla es va posar de color vermell, com a senyal d’advertència i un text ressaltat m’advertia que no podia disposar de cap altre bicicleta mentre no retornés l’última que vaig utilitzar. Jo estava convençut que això era un error ja que sempre havia tingut la prudència d’assegurar-me que la bicicleta quedés perfectament encastada en el sistema.
A partir d’aquest moment vaig començar un llarg pelegrinatge, trist i lamentable a través del telèfon de pagament 902, al qual vaig haver de trucar més de 15 vegades.
Finalment, després d’haver comprovat a través del lloc web del Bicing que en el meu històric d’us constaven totes les bicicletes retornades, vaig fer una última trucada, d’aquelles en les que inevitablement t'has de mossegar la llengua perquè no se t’escapi la mala llet acumulada. Una senyoreta, molt educadament em va advertir que disposava de 15 dies hàbils per fer la denúncia a la policia, ja que en cas contrari em podrien cobrar l’import de la bicicleta. Em vaig quedar tan al·lucinat que vaig decidir penjar per no acabar increpant aquella pobra noia que, segurament, no en tenia cap culpa.
Evidentment vaig haver d’anar al Bicing, a la Plaça Pi i Sunyer, per posar la corresponent reclamació. Allà ja els constava que jo havia retornat la bicicleta a les 20:48h. d’aquell mateix dia i que el furt s’havia produït a les 21:53h., és a dir, una hora i cinc minuts després d’haver-la-hi deixat. La noia que em va atendre, molt amablement, per cert, no se n’estava de mostrar la vergonya aliena que sentia. Al final, vaig haver d’anar igualment a comissaria, per fer la corresponent denúncia. Allà em van dir el que jo ja m’esperava, que en aquest cas, la denúncia l’havia de posar el titular, no pas l’usuari del servei.
Jo em pregunto ara, on volem anar a parar amb aquests serveis de pixarrina? Espero que aquest escrit serveixi almenys d’advertència per als usuaris actuals i sobretot per als potencials. Tal com estan les coses, segueix sent molt millor comprar-se una bicicleta. Almenys, si te la roben, podràs fer la denúncia com Déu mana, no com un manat dels Serveis Municipals de l’Ajuntament de Barcelona.
El Lector Informa: "Presa de pèl del Bicing"
Pèssim funcionament del servei Bicing, on pretenen carregar-te el mort quan els furten una bicicleta. Espero que aquest escrit serveixi almenys d'advertència per als usuaris actuals i sobretot per als potencials. Tal com estan les coses, segueix sent molt millor comprar-se una bicicleta. Almenys, si te la roben, podràs fer la denúncia com Déu mana, no com un manat dels Serveis Municipals de l’Ajuntament de Barcelona
Sóc usuari del Bicing des del 20 d’agost d’enguany. M’hi vaig apuntar per la comoditat que representa no haver de preocupar-te a l’hora de deixar la bicicleta al carrer. Des d’aleshores fins al dia 30 del mateix mes, vaig utilitzar aquest servei unes quantes vegades.
Aquest mateix dia, em disposava per tornar a fer ús del servei, apropant la meva targeta al lector, tal com feia sempre, però en comptes de sortir el número de bicicleta disponible, aquest cop, la pantalla es va posar de color vermell, com a senyal d’advertència i un text ressaltat m’advertia que no podia disposar de cap altre bicicleta mentre no retornés l’última que vaig utilitzar. Jo estava convençut que això era un error ja que sempre havia tingut la prudència d’assegurar-me que la bicicleta quedés perfectament encastada en el sistema.
A partir d’aquest moment vaig començar un llarg pelegrinatge, trist i lamentable a través del telèfon de pagament 902, al qual vaig haver de trucar més de 15 vegades.
Finalment, després d’haver comprovat a través del lloc web del Bicing que en el meu històric d’us constaven totes les bicicletes retornades, vaig fer una última trucada, d’aquelles en les que inevitablement t'has de mossegar la llengua perquè no se t’escapi la mala llet acumulada. Una senyoreta, molt educadament em va advertir que disposava de 15 dies hàbils per fer la denúncia a la policia, ja que en cas contrari em podrien cobrar l’import de la bicicleta. Em vaig quedar tan al·lucinat que vaig decidir penjar per no acabar increpant aquella pobra noia que, segurament, no en tenia cap culpa.
Evidentment vaig haver d’anar al Bicing, a la Plaça Pi i Sunyer, per posar la corresponent reclamació. Allà ja els constava que jo havia retornat la bicicleta a les 20:48h. d’aquell mateix dia i que el furt s’havia produït a les 21:53h., és a dir, una hora i cinc minuts després d’haver-la-hi deixat. La noia que em va atendre, molt amablement, per cert, no se n’estava de mostrar la vergonya aliena que sentia. Al final, vaig haver d’anar igualment a comissaria, per fer la corresponent denúncia. Allà em van dir el que jo ja m’esperava, que en aquest cas, la denúncia l’havia de posar el titular, no pas l’usuari del servei.
Jo em pregunto ara, on volem anar a parar amb aquests serveis de pixarrina? Espero que aquest escrit serveixi almenys d’advertència per als usuaris actuals i sobretot per als potencials. Tal com estan les coses, segueix sent molt millor comprar-se una bicicleta. Almenys, si te la roben, podràs fer la denúncia com Déu mana, no com un manat dels Serveis Municipals de l’Ajuntament de Barcelona.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aplicar el sistema als cotxes oficials
Ja m'agradarà veure si l'Ajuntament fa presentar la denúncia al peix gros de torn en cas de furt de l'A8.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.cat/
-------------------------------
El sistema Bicing s'estendrà a 17 municipis
1. • L'EMT vol un model metropolità de lloguer de bicicletes per a finals del 2008
DAVID PLACER
BARCELONA
L'Entitat Metropolitana de Transport (EMT) va decidir ahir encarregar un informe per avaluar la creació d'un sistema de lloguer de bicicletes en la línia del Bicing que es pugui aplicar als 17 municipis que envolten Barcelona. Els alcaldes metropolitans consideren l'experiència barcelonina com un èxit indiscutible i desitgen absorbir aquest projecte per millorar tot el transport entre els seus municipis.
L'EMT vol desenvolupar el projecte com més aviat millor i espera que les primeres parades, que portaran el nom d'Àrea Bicing, estiguin disponibles a finals del 2008. Els pròxims tres mesos es redactarà l'estudi que haurà de proposar els llocs on s'hauran de crear carrils bici i on s'instal.laran les parades. "El sistema haurà de ser totalment compatible amb el de Barcelona per poder oferir un bon servei de transport", va explicar Antoni Poveda, president de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) i, a més, alcalde de Sant Joan Despí.
Una de les principals preocupacions d'aquests municipis són els possibles problemes de seguretat que poden sorgir amb una massificació de bicicletes a les vies metropolitanes. "Necessitem cerciorar-nos que serà un sistema segur per a tothom", va explicar Poveda.
ORDENANCES COPIADES
Els alcaldes metropolitans estan convençuts que, en vista d'una possible massificació d'aquest servei de bicicletes, també hauran d'endurir les seves ordenances de circulació. Poveda creu que la nova normativa per als ciclistes i els vianants de Barcelona haurà de ser l'exemple que caldrà seguir per a la resta de municipis.
Assumpta Escarp, presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona i també regidora de Seguretat i Mobilitat de Barcelona, confia que tots els alcaldes es puguin posar d'acord en les normatives que podran aplicar. "L'EMT té la suficient coordinació per poder gestionar un servei d'aquesta mena", va explicar la regidora.
-------------------------------
El sistema Bicing s'estendrà a 17 municipis
1. • L'EMT vol un model metropolità de lloguer de bicicletes per a finals del 2008
DAVID PLACER
BARCELONA
L'Entitat Metropolitana de Transport (EMT) va decidir ahir encarregar un informe per avaluar la creació d'un sistema de lloguer de bicicletes en la línia del Bicing que es pugui aplicar als 17 municipis que envolten Barcelona. Els alcaldes metropolitans consideren l'experiència barcelonina com un èxit indiscutible i desitgen absorbir aquest projecte per millorar tot el transport entre els seus municipis.
L'EMT vol desenvolupar el projecte com més aviat millor i espera que les primeres parades, que portaran el nom d'Àrea Bicing, estiguin disponibles a finals del 2008. Els pròxims tres mesos es redactarà l'estudi que haurà de proposar els llocs on s'hauran de crear carrils bici i on s'instal.laran les parades. "El sistema haurà de ser totalment compatible amb el de Barcelona per poder oferir un bon servei de transport", va explicar Antoni Poveda, president de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) i, a més, alcalde de Sant Joan Despí.
Una de les principals preocupacions d'aquests municipis són els possibles problemes de seguretat que poden sorgir amb una massificació de bicicletes a les vies metropolitanes. "Necessitem cerciorar-nos que serà un sistema segur per a tothom", va explicar Poveda.
ORDENANCES COPIADES
Els alcaldes metropolitans estan convençuts que, en vista d'una possible massificació d'aquest servei de bicicletes, també hauran d'endurir les seves ordenances de circulació. Poveda creu que la nova normativa per als ciclistes i els vianants de Barcelona haurà de ser l'exemple que caldrà seguir per a la resta de municipis.
Assumpta Escarp, presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona i també regidora de Seguretat i Mobilitat de Barcelona, confia que tots els alcaldes es puguin posar d'acord en les normatives que podran aplicar. "L'EMT té la suficient coordinació per poder gestionar un servei d'aquesta mena", va explicar la regidora.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Bicing interurbà
Aviat veurem ciclistes anant a tota llet per l'Arrabassada, no fos cas que passessin els 30 minuts per tornar la bici a Barcelona o St. Cugat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Barcelona l'any que ve estendrà més el bicing excepte a barris amb pendents superiors al 4%. Així que si on viviu hi ha forts pendents oblideu-vos del bicing, demaneu com a Santa Coloma que ara tenen rampes mecàniques als carrers.
Penjo un mapa del que proposo de bicing a la regió de Montigalà.
La zona està dotada de grans parcs i voreres molt amples que no dificultaran la senyalització (perque molta construcció no caldrà) de carrils bici. En taronja he marcat els ja senyalitzats i en verd camins per parcs que no caldria senyalitzar.
Les principals estacions:
Fondo L1 L9
Centre Comercial de Montigalà entrada McDonalds
Centre Comercial de Montigalà entrada Zara
IKEA
Decathlon
PC City
Poliesportiu de Montigalà
Zona residencial de Fondo (Paça del Rellotge)
Zona residencial de Montigalà - Vila Olímpica L1
Zona residencial de Lloreda
Zona residencial de Nova Lloreda (Mercat de Lloreda) L1
Ambulatori de Lloreda
Zona residencial Sant Crist (Futur ambulatori i piscina i estadi de futbol i biblioteca ¬¬ la Maite Arque que promet molt cada 4 anys i després no fa res, no m'estranya que a Badalona els socialistes hagin votat convergència)
En definitiva, hi hauria regions de Sant Crist, Lloreda i Fondo on no s'hi podria arribar però hi ha una plana força interessant on s'hi pot instaurar un sistema de bici amb facilitat, a més que cobreix una regió amb molt de potencial comercial, residencial i cultural que ara no té cap infrastrutura de transport i així anem... Que estem en decàdencia... Que fou del Montigalà del 1992... Llavors no existia La Maquinista, Diagonal Mar ni Glòries amb metro...
Penjo un mapa del que proposo de bicing a la regió de Montigalà.
La zona està dotada de grans parcs i voreres molt amples que no dificultaran la senyalització (perque molta construcció no caldrà) de carrils bici. En taronja he marcat els ja senyalitzats i en verd camins per parcs que no caldria senyalitzar.
Les principals estacions:
Fondo L1 L9
Centre Comercial de Montigalà entrada McDonalds
Centre Comercial de Montigalà entrada Zara
IKEA
Decathlon
PC City
Poliesportiu de Montigalà
Zona residencial de Fondo (Paça del Rellotge)
Zona residencial de Montigalà - Vila Olímpica L1
Zona residencial de Lloreda
Zona residencial de Nova Lloreda (Mercat de Lloreda) L1
Ambulatori de Lloreda
Zona residencial Sant Crist (Futur ambulatori i piscina i estadi de futbol i biblioteca ¬¬ la Maite Arque que promet molt cada 4 anys i després no fa res, no m'estranya que a Badalona els socialistes hagin votat convergència)
En definitiva, hi hauria regions de Sant Crist, Lloreda i Fondo on no s'hi podria arribar però hi ha una plana força interessant on s'hi pot instaurar un sistema de bici amb facilitat, a més que cobreix una regió amb molt de potencial comercial, residencial i cultural que ara no té cap infrastrutura de transport i així anem... Que estem en decàdencia... Que fou del Montigalà del 1992... Llavors no existia La Maquinista, Diagonal Mar ni Glòries amb metro...
- Attachments
-
- Bicingbdnmontigala.JPG (210.22 KiB) Viewed 6558 times
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Escales mecàniques en lloc de bicis
Doncs per al meu barri, on hi ha fortes pendents, demanaré un servei d'escalamecàning.EUKibo wrote:Barcelona l'any que ve estendrà més el bicing excepte a barris amb pendents superiors al 4%. Així que si on viviu hi ha forts pendents oblideu-vos del bicing, demaneu com a Santa Coloma que ara tenen rampes mecàniques als carrers.
Ja sé, això ha d'anar al subfòrum de transport aeri i marítim...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Penjo un altre plànol (El Google Earth és un dels invents del segle!) On he marcat en verd la regió del Barcelonès Nord on no hi ha pendents i s'hi podrien posar tantes estacions de bicing com es volgués. (Les zones que es quedarien sense seria per una banda els barris de Llefià, La Salut i Santa Rosa i per l'altra banda el barri del Sant Crist a més de tota la zona propera a la serralada de Marina.
També he marcat en taronja el que haurien de ser les autopistes de les bicis.
-Corredor fluvial (actualment "en servei") i corredor marítim ("en servei" parcialment) [Connexió Sant Adià - Santa Coloma passant per Can Peixauet]
- Connexió directa Badalona - Sant Adrià (Passant per Artigues)
- Connexió directa Badalona - Santa Coloma de Gramanet (Passant per Lloreda i Fondo)
Aquests tres eixos cal que es facil ben fets; donant la màxima seguretat a les bicicletes, sense perill que peatons es fiquin en els carrils bici ni cotxes tampoc. De fet entre Gorg i Pep Ventura hi ha un tram carril bici força ben fet i el tram fluvial també està força bé.
Altres carrils bicis s'haurien de fer per connectar amb aquests eixos així com zones com Badalona Centre i Santa Coloma Centre que ja estan adaptades per circulació de peatons i bicicletes a baixa velocitat.
També he marcat en taronja el que haurien de ser les autopistes de les bicis.
-Corredor fluvial (actualment "en servei") i corredor marítim ("en servei" parcialment) [Connexió Sant Adià - Santa Coloma passant per Can Peixauet]
- Connexió directa Badalona - Sant Adrià (Passant per Artigues)
- Connexió directa Badalona - Santa Coloma de Gramanet (Passant per Lloreda i Fondo)
Aquests tres eixos cal que es facil ben fets; donant la màxima seguretat a les bicicletes, sense perill que peatons es fiquin en els carrils bici ni cotxes tampoc. De fet entre Gorg i Pep Ventura hi ha un tram carril bici força ben fet i el tram fluvial també està força bé.
Altres carrils bicis s'haurien de fer per connectar amb aquests eixos així com zones com Badalona Centre i Santa Coloma Centre que ja estan adaptades per circulació de peatons i bicicletes a baixa velocitat.
- Attachments
-
- bicingbcnesnord.JPG (188.7 KiB) Viewed 6048 times
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Quins són aquests barris amb pujades superiors al 4%? Perquè això és molt relatiu, pot haver-hi un carrer que tingui aquest desnivell però mitjançant un camí alternatiu es pot salvar. De totes formes tampoc sé quina és la referencia aquesta, entenc que no té sentit posar el Bicing al carrer Pantà de Tremp del Carmel o a Mina de la Ciutat (Roquetes) o a l'Avinguda dels Rasos de Peguera (Ciutat Meridiana), pero hi ha casos més discutibles, com pot ser l'accés a la Trinitat Vella, el meu barri.
Jo vaig a vegades a la feina amb bici (al centre de la city) i no cal ser un Induráin per fer-lo. Però si es posen melindrosos per dir aquest barri sí , aquest barri no, no em sembla bé, ja que es passaran a considerar aspectes prou subjectius...
A més, posant bicis a barris alts es poden afavorir els trajectes muntanya-mar, de baixada, encara que a la tornada s'utilitzi el transport públic. Es clar que això comportaria un bon servei de furgos que retornessin les bicis als barris superiors. I si ara ja hi ha problemes per a assortir totes les estacions actuals i fan fora els treballadors amb acomiadaments dubtosos,... quina por que em fa!
Jo vaig a vegades a la feina amb bici (al centre de la city) i no cal ser un Induráin per fer-lo. Però si es posen melindrosos per dir aquest barri sí , aquest barri no, no em sembla bé, ja que es passaran a considerar aspectes prou subjectius...
A més, posant bicis a barris alts es poden afavorir els trajectes muntanya-mar, de baixada, encara que a la tornada s'utilitzi el transport públic. Es clar que això comportaria un bon servei de furgos que retornessin les bicis als barris superiors. I si ara ja hi ha problemes per a assortir totes les estacions actuals i fan fora els treballadors amb acomiadaments dubtosos,... quina por que em fa!
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Com be dius Trystasa tot és relatiu i s'hauria d'estudiar detalladament. Moltes zones que he posat com accessibles per bicing depén per on hi vagis la pendent és forta, però si fas una miqueta de volta s'hi pot anar sense esforç.
La zona que he marcat com no apta és realment molt empinada i dubto que hi hagi una combinació per a fer un camí amb menys pendent. A més que són zones urbanísticament assassinades, els carrers són molt estrets i a sobre amb pendents... Igualment aquestes regions tenen força busos i tindran força metro, a més que són zones reduides i tindran zona bici a prop. Encara que els hi possessin bicings si jo visques per exemple en el barri de Sant Crist (un barri amb molts desnivells que ara li han posat bus de barri perquè busos normals no hi cabien) baixaria a la Rambla de Sant Joan (3min a peu) i alla agafaria el bicing.
La zona que he marcat com no apta és realment molt empinada i dubto que hi hagi una combinació per a fer un camí amb menys pendent. A més que són zones urbanísticament assassinades, els carrers són molt estrets i a sobre amb pendents... Igualment aquestes regions tenen força busos i tindran força metro, a més que són zones reduides i tindran zona bici a prop. Encara que els hi possessin bicings si jo visques per exemple en el barri de Sant Crist (un barri amb molts desnivells que ara li han posat bus de barri perquè busos normals no hi cabien) baixaria a la Rambla de Sant Joan (3min a peu) i alla agafaria el bicing.
Re: Bicing interurbà
Primer Sant Cugat hauria d'entrar a la EMT...Guigui wrote:Aviat veurem ciclistes anant a tota llet per l'Arrabassada, no fos cas que passessin els 30 minuts per tornar la bici a Barcelona o St. Cugat.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.lavanguardia.es/
------------------------------------
El servicio de bicicletas Bicing de Barcelona instala nuevas estaciones
Los responsables de este servicio, que cuenta con 90.000 usuarios, advierten que se pueden producir algunas incidencias por problemas "informáticos"
Barcelona.(EUROPA PRESS). - El servicio de bicicletas Bicing de Barcelona informó que debido a la instalación de nuevas estaciones Bicing y para mejorar el servicio, se están realizando "readaptaciones informáticas", hecho que puede provocar que algunas estaciones "dejen de funcionar momentáneamente".
Dado que estas interrupciones son de corta duración, recomiendan que los clientes esperen en la estación unos minutos, "hasta que el sistema solo vuelva a estar operativo".
En un correo electrónico que envió el servicio de atención al cliente de Bicing a sus usuarios, el servicio se comprometió a seguir "trabajando para que esta adaptación del sistema sea lo más rápida posible y tenga la mínima incidencia en los usuarios".
El Bicing, que se estrenó el pasado mes de marzo, cuenta ya con casi 90.000 usuarios y con 1.500 ciclos. El Ayuntamiento espera incrementar el parque hasta 3.000 bicicletas a finales de año y 6.000 en el próximo verano.
El incremento también irá acompañado de la extensión de la red de estaciones. En la actualidad las paradas están ubicadas en los distritos de Ciutat Vella y el Eixample, aunque también hay algunas paradas en la Diagonal, Sants-Montjuïc y Sant Martí.
El propósito del Ayuntamiento es extender la red a todos los distritos de la ciudad, y en 2008 a la primera corona metropolitana.
------------------------------------
El servicio de bicicletas Bicing de Barcelona instala nuevas estaciones
Los responsables de este servicio, que cuenta con 90.000 usuarios, advierten que se pueden producir algunas incidencias por problemas "informáticos"
Barcelona.(EUROPA PRESS). - El servicio de bicicletas Bicing de Barcelona informó que debido a la instalación de nuevas estaciones Bicing y para mejorar el servicio, se están realizando "readaptaciones informáticas", hecho que puede provocar que algunas estaciones "dejen de funcionar momentáneamente".
Dado que estas interrupciones son de corta duración, recomiendan que los clientes esperen en la estación unos minutos, "hasta que el sistema solo vuelva a estar operativo".
En un correo electrónico que envió el servicio de atención al cliente de Bicing a sus usuarios, el servicio se comprometió a seguir "trabajando para que esta adaptación del sistema sea lo más rápida posible y tenga la mínima incidencia en los usuarios".
El Bicing, que se estrenó el pasado mes de marzo, cuenta ya con casi 90.000 usuarios y con 1.500 ciclos. El Ayuntamiento espera incrementar el parque hasta 3.000 bicicletas a finales de año y 6.000 en el próximo verano.
El incremento también irá acompañado de la extensión de la red de estaciones. En la actualidad las paradas están ubicadas en los distritos de Ciutat Vella y el Eixample, aunque también hay algunas paradas en la Diagonal, Sants-Montjuïc y Sant Martí.
El propósito del Ayuntamiento es extender la red a todos los distritos de la ciudad, y en 2008 a la primera corona metropolitana.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
12/10/2007 PROBLEMAS EN UN NUEVO MEDIO DE TRANSPORTE MUNICIPAL
Solo el 3% de las bicicletas del Bicing circulan con las dos luces operativas
• El servicio de mantenimiento no da abasto para reponer las pilas de alimentación de las lámparas
• El ayuntamiento obliga a la concesionaria Clear Channel a cambiar el sistema por otro más fiable
Dos usuarios del Bicing, en la plaza de Tetuan, sin luz delantera. Foto: JULIO CARBÓ
Si desea ver el gráfico en PDF haga click en la imagen. MÁS INFORMACIÓN
Aprender de los errores
Los diputados piden sin éxito una parada cerca del Parlament
EDWIN WINKELS
BARCELONA
Desde el 17 de septiembre, todas las bicicletas en Barcelona deben llevar luces de noche, una blanca delante y una roja detrás. Lo dicta la nueva ordenanza de circulación del ayuntamiento. Pero son las propias bicicletas municipales las que más incumplen esa norma. Pese a que no tienen ni medio año de antigüedad, las luces del Bicing casi nunca funcionan, con lo que no solo se comete una infracción, sino que origina una situación de peligro para los usuarios, apenas visibles en las calles peor iluminadas.
Las cifras son escandalosas. Durante dos noches, EL PERIÓDICO observó en la ciudad un centenar de bicicletas del Bicing (sobre un total de 1.500 del que dispone ahora el sistema). De esas 100 bicis en marcha, a solo tres les funcionaba tanto la luz delantera como trasera. En 60, más de la mitad, no iba ninguna de las dos luces. Otras 32 solo iban con la luz intermitente trasera, y cinco únicamente con la delantera.
DOS SENSORES
Ir sin iluminación no es la culpa de los usuarios. Ellos cogen la bicicleta que el sistema les asigna. En cuanto se ponen en marcha, unos sensores que detectan tanto la oscuridad como el movimiento deben activar ambas luces. El gran problema de este modelo de bicicleta, llamado Smartbike, es que las luces funcionan con pilas y que éstas, por supuesto, se agotan. Los operarios de mantenimiento no dan abasto para reponerlas, aunque ni siquiera eso parece excusa para que solo tres de 100 bicicletas vayan con la iluminación completa.
Ya que el problema de las luces actuales no tiene solución y el gasto económico se dispara --en total son 3.000 pilas que se deben cambiar cada tres semanas, aunque las de las luces delanteras se gastan incluso antes--, la empresa concesionaria, Clear Channel, ya ha decidido implantar otro sistema de iluminación. Con la próxima ampliación del Bicing, las nuevas bicicletas llevarán seguramente una dinamo, aunque los técnicos están estudiando todavía la mejor solución. "Pero cada sistema tiene su pega", explicó un portavoz de Clear Channel, que añadió que en las bicis actuales se irá cambiando también la iluminación.
El asunto ya provocaba preocupación en en los despachos municipales antes de la entrada en vigor de la ordenanza. Entonces ya se exigió a la concesionaria que se cambiaran las pilas más a menudo, incluso antes de que se agotaran. Dado el poco éxito de dicha medida, "hemos exigido ahora a Clear Channel que adopte una solución lo más rápido posible", según un portavoz municipal, que achaca el problema a la "lógica fase de aprendizaje".
DINAMO EN RENNES Lo curioso, sin embargo, es que en Rennes, donde Clear Channel fue pionera con las bicicletas públicas en 1997, las bicis ya van con dinamo para alimentar las luces, un sistema que no falla casi nunca. La razón por la que se descartó la dinamo en Barcelona es que ésta roza con la llanta de la rueda, por lo que el esfuerzo para el usuario sería mayor. "Pero la opción de las pilas ha sido un error", admiten ahora fuentes municipales.
Según la ordenanza de circulación, no llevar luces puede costarle al ciclista una multa de 30 euros. En el caso del Bicing, sin embargo, la Guardia urbana no multaría a los usuarios, ya que el responsable es la empresa. Además, vistas las estadísticas, la posibilidad de encontrar una bici rojiblanca en condiciones es mínima.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
Solo el 3% de las bicicletas del Bicing circulan con las dos luces operativas
• El servicio de mantenimiento no da abasto para reponer las pilas de alimentación de las lámparas
• El ayuntamiento obliga a la concesionaria Clear Channel a cambiar el sistema por otro más fiable
Dos usuarios del Bicing, en la plaza de Tetuan, sin luz delantera. Foto: JULIO CARBÓ
Si desea ver el gráfico en PDF haga click en la imagen. MÁS INFORMACIÓN
Aprender de los errores
Los diputados piden sin éxito una parada cerca del Parlament
EDWIN WINKELS
BARCELONA
Desde el 17 de septiembre, todas las bicicletas en Barcelona deben llevar luces de noche, una blanca delante y una roja detrás. Lo dicta la nueva ordenanza de circulación del ayuntamiento. Pero son las propias bicicletas municipales las que más incumplen esa norma. Pese a que no tienen ni medio año de antigüedad, las luces del Bicing casi nunca funcionan, con lo que no solo se comete una infracción, sino que origina una situación de peligro para los usuarios, apenas visibles en las calles peor iluminadas.
Las cifras son escandalosas. Durante dos noches, EL PERIÓDICO observó en la ciudad un centenar de bicicletas del Bicing (sobre un total de 1.500 del que dispone ahora el sistema). De esas 100 bicis en marcha, a solo tres les funcionaba tanto la luz delantera como trasera. En 60, más de la mitad, no iba ninguna de las dos luces. Otras 32 solo iban con la luz intermitente trasera, y cinco únicamente con la delantera.
DOS SENSORES
Ir sin iluminación no es la culpa de los usuarios. Ellos cogen la bicicleta que el sistema les asigna. En cuanto se ponen en marcha, unos sensores que detectan tanto la oscuridad como el movimiento deben activar ambas luces. El gran problema de este modelo de bicicleta, llamado Smartbike, es que las luces funcionan con pilas y que éstas, por supuesto, se agotan. Los operarios de mantenimiento no dan abasto para reponerlas, aunque ni siquiera eso parece excusa para que solo tres de 100 bicicletas vayan con la iluminación completa.
Ya que el problema de las luces actuales no tiene solución y el gasto económico se dispara --en total son 3.000 pilas que se deben cambiar cada tres semanas, aunque las de las luces delanteras se gastan incluso antes--, la empresa concesionaria, Clear Channel, ya ha decidido implantar otro sistema de iluminación. Con la próxima ampliación del Bicing, las nuevas bicicletas llevarán seguramente una dinamo, aunque los técnicos están estudiando todavía la mejor solución. "Pero cada sistema tiene su pega", explicó un portavoz de Clear Channel, que añadió que en las bicis actuales se irá cambiando también la iluminación.
El asunto ya provocaba preocupación en en los despachos municipales antes de la entrada en vigor de la ordenanza. Entonces ya se exigió a la concesionaria que se cambiaran las pilas más a menudo, incluso antes de que se agotaran. Dado el poco éxito de dicha medida, "hemos exigido ahora a Clear Channel que adopte una solución lo más rápido posible", según un portavoz municipal, que achaca el problema a la "lógica fase de aprendizaje".
DINAMO EN RENNES Lo curioso, sin embargo, es que en Rennes, donde Clear Channel fue pionera con las bicicletas públicas en 1997, las bicis ya van con dinamo para alimentar las luces, un sistema que no falla casi nunca. La razón por la que se descartó la dinamo en Barcelona es que ésta roza con la llanta de la rueda, por lo que el esfuerzo para el usuario sería mayor. "Pero la opción de las pilas ha sido un error", admiten ahora fuentes municipales.
Según la ordenanza de circulación, no llevar luces puede costarle al ciclista una multa de 30 euros. En el caso del Bicing, sin embargo, la Guardia urbana no multaría a los usuarios, ya que el responsable es la empresa. Además, vistas las estadísticas, la posibilidad de encontrar una bici rojiblanca en condiciones es mínima.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pobrets, no se'ns morissin pas d'extenuació
Una mostra més de la incultura del mínim esforç que impera en aquest país. Quan vivia a Àustria em vaig afartar d'anar amb dinamo i no vaig acabar pas a l'UCI.La razón por la que se descartó la dinamo en Barcelona es que ésta roza con la llanta de la rueda, por lo que el esfuerzo para el usuario sería mayor.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Bicing 24 hores ja!!!
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Ripollet demana la seva inclusió al programa Bicing
A final d'octubre l'alcalde de Ripollet, Juan Parralejo, va sol·licitar a l'Entitat Metropolitana del Transport la inclusió de Ripollet a l'estudi que s'està elaborant per a incloure l'experiència Bicing a 17 municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
Tot i que Ripollet no pertany a l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT), l'alcalde ha demanat aquesta inclusió a causa de la proximitat del nostre municipi a l'àrea de referència de l'estudi.
El Consell plenari de l'EMT va aprovar l'elaboració d'un estudi tècnic que avaluarà, en un màxim de 3 mesos, la viabilitat de desenvolupament d'un sistema de lloguer públic de bicicletes, per als municipis metropolitans, partint de l'experiència de Barcelona. L'estudi identificarà igualment quins són els punts de demanda de bicicletes en els municipis i entre ells i proposar mesures per fer-lo compatible amb el sistema Bicing de Barcelona.
F.R.
31/10/2007
http://ripollet.cat/asp/llistat_noticies.asp?ID=9305
A final d'octubre l'alcalde de Ripollet, Juan Parralejo, va sol·licitar a l'Entitat Metropolitana del Transport la inclusió de Ripollet a l'estudi que s'està elaborant per a incloure l'experiència Bicing a 17 municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
Tot i que Ripollet no pertany a l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT), l'alcalde ha demanat aquesta inclusió a causa de la proximitat del nostre municipi a l'àrea de referència de l'estudi.
El Consell plenari de l'EMT va aprovar l'elaboració d'un estudi tècnic que avaluarà, en un màxim de 3 mesos, la viabilitat de desenvolupament d'un sistema de lloguer públic de bicicletes, per als municipis metropolitans, partint de l'experiència de Barcelona. L'estudi identificarà igualment quins són els punts de demanda de bicicletes en els municipis i entre ells i proposar mesures per fer-lo compatible amb el sistema Bicing de Barcelona.
F.R.
31/10/2007
http://ripollet.cat/asp/llistat_noticies.asp?ID=9305
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Robatoris al Bicing
Notícia de l'Avui:
--------------------------------------------------------------------------------------
Els lladres manipulen els orificis on es fixen les bicicletes per poder treure els vehicles
Robatoris al Bicing
Virginia Mascaró
Barcelona
Ult. Act. 03.11.2007 - 23:44 hs
El robatori de bicicletes a la ciutat de Barcelona afecta també el Bicing. Els lladres manipulen els orificis de la barra on els usuaris fixen els vehicles a les estacions i després se’ls emporten, segons asseguren els Mossos d’Esquadra.
El sistema és prou sofisticat per no aixecar sospites entre els usuaris. Els lladres han aconseguit que el llum de la barra d’ancoratge es posi verd quan l’usuari hi deixa la bicicleta, però sense que hi quedi ben fixada. Un cop marxa i la bicicleta queda lliure, el lladre la sostreu sense aixecar sospites.
Barcelona Serveis Municipals (BSM), que gestiona el servei, minimitza els robatoris. “No tenim comptabilitzades les bicicletes del servei que han robat. Són unes dades amb les quals no treballem habitualment, però podem dir que és un nombre irrisori”, afirma un responsable de BSM.
Sistema segur
Quan es va posar en marxa el Bicing a Barcelona al març, els responsables van afirmar que amb el nou sistema els ciclistes ja no haurien de patir per si els robaven la bicicleta quan es desplacessin amb aquest vehicle per la ciutat. El sistema d’ancoratge del Bicing, asseguraven, era infal·lible perquè tenia un bon dispositiu de seguretat.
Malgrat tot, alguns usuaris del Bicing pateixen les conseqüències de les fallades del sistema. Carles Moreno, de 34 anys, veí de la Vila Olímpica, va optar pel Bicing per als seus desplaçaments habituals per la ciutat. El 6 d’octubre la seva bicicleta va quedar mal fixada a l’estació Marina-Indústria (Eixample) i des de llavors només ha tingut maldecaps. “Dies després algú es va endur per la força la bicicleta que jo havia fet servir. Encara que jo ja havia avisat de l’incident amb la fixació, ara he de fer la denúncia a l’Oficina d’Informació del Bicing. No sé com s’acabarà, al final. Temo que, si el cas no es resol bé, em cobrin els 150 euros amb què es penalitza qui no torna el vehicle”, afirma Moreno.
El sistema de seguretat del Bicing falla. Encara que sigui a tall d’anècdota, “es poden veure quatre bicicletes del Bicing de Barcelona circulant per Sant Sebastià”, afirma un client de la botiga Espai Bici.
No són les úniques. N’hi ha una de pintada que circula per Manresa, afirma un ciclista que viu a la capital del Bages. I una altra que va per Barcelona per lliure. “L’he vist alguns cops lligada en aparcaments convencionals i sense pintar, així passa més desapercebuda”, assenyala aquest client.
--------------------------------------------------------------------------------------
Els lladres manipulen els orificis on es fixen les bicicletes per poder treure els vehicles
Robatoris al Bicing
Virginia Mascaró
Barcelona
Ult. Act. 03.11.2007 - 23:44 hs
El robatori de bicicletes a la ciutat de Barcelona afecta també el Bicing. Els lladres manipulen els orificis de la barra on els usuaris fixen els vehicles a les estacions i després se’ls emporten, segons asseguren els Mossos d’Esquadra.
El sistema és prou sofisticat per no aixecar sospites entre els usuaris. Els lladres han aconseguit que el llum de la barra d’ancoratge es posi verd quan l’usuari hi deixa la bicicleta, però sense que hi quedi ben fixada. Un cop marxa i la bicicleta queda lliure, el lladre la sostreu sense aixecar sospites.
Barcelona Serveis Municipals (BSM), que gestiona el servei, minimitza els robatoris. “No tenim comptabilitzades les bicicletes del servei que han robat. Són unes dades amb les quals no treballem habitualment, però podem dir que és un nombre irrisori”, afirma un responsable de BSM.
Sistema segur
Quan es va posar en marxa el Bicing a Barcelona al març, els responsables van afirmar que amb el nou sistema els ciclistes ja no haurien de patir per si els robaven la bicicleta quan es desplacessin amb aquest vehicle per la ciutat. El sistema d’ancoratge del Bicing, asseguraven, era infal·lible perquè tenia un bon dispositiu de seguretat.
Malgrat tot, alguns usuaris del Bicing pateixen les conseqüències de les fallades del sistema. Carles Moreno, de 34 anys, veí de la Vila Olímpica, va optar pel Bicing per als seus desplaçaments habituals per la ciutat. El 6 d’octubre la seva bicicleta va quedar mal fixada a l’estació Marina-Indústria (Eixample) i des de llavors només ha tingut maldecaps. “Dies després algú es va endur per la força la bicicleta que jo havia fet servir. Encara que jo ja havia avisat de l’incident amb la fixació, ara he de fer la denúncia a l’Oficina d’Informació del Bicing. No sé com s’acabarà, al final. Temo que, si el cas no es resol bé, em cobrin els 150 euros amb què es penalitza qui no torna el vehicle”, afirma Moreno.
El sistema de seguretat del Bicing falla. Encara que sigui a tall d’anècdota, “es poden veure quatre bicicletes del Bicing de Barcelona circulant per Sant Sebastià”, afirma un client de la botiga Espai Bici.
No són les úniques. N’hi ha una de pintada que circula per Manresa, afirma un ciclista que viu a la capital del Bages. I una altra que va per Barcelona per lliure. “L’he vist alguns cops lligada en aparcaments convencionals i sense pintar, així passa més desapercebuda”, assenyala aquest client.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Robatoris al Bicing
Només una empresa pública pot passar olímpicament de les seves propietats. Bravo.“No tenim comptabilitzades les bicicletes del servei que han robat. Són unes dades amb les quals no treballem habitualment, però podem dir que és un nombre irrisori”, afirma un responsable de BSM.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Crec que seria important identificar totes les bicicletes del bicing amb algun xip incrustat i posar detectors en els principals carrils bici per tal de localitzar aquells que circulen amb bicings robades.
Més difícil veig recuperar le que estan fora de BCN si no s'arriba a acords amb altres guàrdies urbanes.
Més difícil veig recuperar le que estan fora de BCN si no s'arriba a acords amb altres guàrdies urbanes.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT