Notícies de la línia Lleida-Manresa
Adif invertirà 62.000 euros en la rehabilitació de l'estació d'Aguilar de Segarra, de la línia que uneix Barcelona i Lleida
L'empresa pública Adif ha licitat les obres de rehabilitació de l'estació d'Aguilar de Segarra, que forma part de la línia Barcelona-Manresa-Lleida. El cost de l'obra ascendeix a 62.000 euros i està previst que s'executi en el termini de cinc mesos. Adif ha justificat aquesta actuació per la necessitat d'augmentar la qualitat del servei als clients. El projecte contempla la impermeabilització de l'edifici de viatgers, que es farà amb la injecció d'un sistema de líquids cristal·litzats especials al paviment i amb l'aplicació d'un tractament per prevenir humitats. També es rehabilitaran les façanes, es refarà la coberta de l'edifici amb una nova teulada, es modernitzaran els tancaments, es renovaran les canonades de serveis i instal·lacions elèctriques i es rehabilitaran els ampits i relleus.
Pel que fa a la zona d'andanes, està previst renovar el sistema d'enllumenat, es refarà el paviment, es rehabilitarà la marquesina, es col·locaran nous elements de mobiliari urbà i s'instal·laran elements de seguretat en els accessos i zones que no són d'ús públic. Aquesta actuació forma part de les millores que Adif està duent a terme en la línia Barcelona-Manresa-Lleida. Fins ara s'han fet obres a les estacions de Tàrrega, Mollerussa, Calaf, Cervera i Bell-lloc d'Urgell.
ACN
L'empresa pública Adif ha licitat les obres de rehabilitació de l'estació d'Aguilar de Segarra, que forma part de la línia Barcelona-Manresa-Lleida. El cost de l'obra ascendeix a 62.000 euros i està previst que s'executi en el termini de cinc mesos. Adif ha justificat aquesta actuació per la necessitat d'augmentar la qualitat del servei als clients. El projecte contempla la impermeabilització de l'edifici de viatgers, que es farà amb la injecció d'un sistema de líquids cristal·litzats especials al paviment i amb l'aplicació d'un tractament per prevenir humitats. També es rehabilitaran les façanes, es refarà la coberta de l'edifici amb una nova teulada, es modernitzaran els tancaments, es renovaran les canonades de serveis i instal·lacions elèctriques i es rehabilitaran els ampits i relleus.
Pel que fa a la zona d'andanes, està previst renovar el sistema d'enllumenat, es refarà el paviment, es rehabilitarà la marquesina, es col·locaran nous elements de mobiliari urbà i s'instal·laran elements de seguretat en els accessos i zones que no són d'ús públic. Aquesta actuació forma part de les millores que Adif està duent a terme en la línia Barcelona-Manresa-Lleida. Fins ara s'han fet obres a les estacions de Tàrrega, Mollerussa, Calaf, Cervera i Bell-lloc d'Urgell.
ACN
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
En principi no hauries de fer cap transbordament en autocar i el trajecte és tot en tren. Aniràs per via renovada recentment de Calaf a Cervera.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Adif licita obres d'arranjament a tres estacions lleidatanes
L'empresa pública Adif ha licitat obres de millora a les estacions de Bell-lloc d'Urgell, Tàrrega i Cervera, situades a la línia Barcelona-Manresa-Lleida. Els treballs d'arranjament tenen un pressupost de 155.000 euros. L'objectiu és facilitar l'accessibilitat i potenciar la qualitat de l'atenció als usuaris. Una de les novetats principals serà la construcció de passos adaptats a persones amb mobilitat reduïda entre les andanes.
SEGRE
L'empresa pública Adif ha licitat obres de millora a les estacions de Bell-lloc d'Urgell, Tàrrega i Cervera, situades a la línia Barcelona-Manresa-Lleida. Els treballs d'arranjament tenen un pressupost de 155.000 euros. L'objectiu és facilitar l'accessibilitat i potenciar la qualitat de l'atenció als usuaris. Una de les novetats principals serà la construcció de passos adaptats a persones amb mobilitat reduïda entre les andanes.
SEGRE
-
- N3
- Posts: 38
- Joined: Thursday 17/11/2005 18:31
Publicat a "EL PERIÓDICO" en l'edició d'avui, divendres 21-9-2007):
"Foment millora el tren entre Calaf i Manresa.
"Les obres de la via, amb un pressupost de 35'5 milions, duraran més de tres anys.
"El Consell de Ministres té previst aprovar avui les obres de millora del tram ferroviari entre Calaf i Manresa. Es tracta dels treballs de modernització de la línia que uneix la capital del Bages amb Lleida i Saragossa. (...)
"En la sessió d'aquest matí el Govern autoritzarà el Ministeri de Foment a licitar les obres, que principalment serviran per augmentar la seguretat de la via i la infraestructura. En total es tracta d'un recorregut de 35'5 km. (...)
""A més de renovar la via (carrils, travesses i balast), es condicionaran els talussos amb esfondraments, els murs, els passos inferiors, els ponts i els túnels. Aquesta actuació també preveu millorar el sistema de comunicacions i l'electrificació. Foment suprimirà i reordenarà els passos a nivell que hi ha en aquest recorregut. (...)
"L'actualització del traçat també inclourà els baixadors, on es rehabilitaran les andanes. Però l'estació que tindrà una transformació més gran serà la de Calaf. (...). "
"Foment millora el tren entre Calaf i Manresa.
"Les obres de la via, amb un pressupost de 35'5 milions, duraran més de tres anys.
"El Consell de Ministres té previst aprovar avui les obres de millora del tram ferroviari entre Calaf i Manresa. Es tracta dels treballs de modernització de la línia que uneix la capital del Bages amb Lleida i Saragossa. (...)
"En la sessió d'aquest matí el Govern autoritzarà el Ministeri de Foment a licitar les obres, que principalment serviran per augmentar la seguretat de la via i la infraestructura. En total es tracta d'un recorregut de 35'5 km. (...)
""A més de renovar la via (carrils, travesses i balast), es condicionaran els talussos amb esfondraments, els murs, els passos inferiors, els ponts i els túnels. Aquesta actuació també preveu millorar el sistema de comunicacions i l'electrificació. Foment suprimirà i reordenarà els passos a nivell que hi ha en aquest recorregut. (...)
"L'actualització del traçat també inclourà els baixadors, on es rehabilitaran les andanes. Però l'estació que tindrà una transformació més gran serà la de Calaf. (...). "
Pere V.
Fomento licita las obras de mejora de la vía en el tramo Calaf -Manresa
Barcelona, 9 oct (EFECOM).- El Ministerio de Fomento licitó hoy las obras de mejora de las condiciones de explotación del subtramo Calaf-Manresa de la línea de ferrocarril Zaragoza-Lleida-Manresa, presupuestadas en 35,6 millones de euros.
Fomento informó en un comunicado de que el plazo de la ejecución de las obras de este subtramo, que tiene una longitud de 35,55 kilómetros, es de 40 meses.
Las mejoras forman parte del programa de actuaciones que el Ministerio de Fomento realiza para la modernización de esta línea, en el que se incluyen también los trabajos entre las estaciones de Cervera y Calaf que están a punto de concluir.
Las obras previstas consisten básicamente en la mejora de las condiciones de explotación del trayecto ferroviario, mediante la renovación de la vía, la rehabilitación de andenes en diversos apeaderos, la supresión, concentración y reordenación de pasos a nivel y actuaciones en instalaciones de electrificación y de comunicaciones, entre otras.
El subtramo discurre en su totalidad por la provincia de Barcelona, en los municipios de Calaf, Els Prats de Rei, Aguilar de Segarra, Sant Pere Sallavinera, Rajadell y Manresa.
Barcelona, 9 oct (EFECOM).- El Ministerio de Fomento licitó hoy las obras de mejora de las condiciones de explotación del subtramo Calaf-Manresa de la línea de ferrocarril Zaragoza-Lleida-Manresa, presupuestadas en 35,6 millones de euros.
Fomento informó en un comunicado de que el plazo de la ejecución de las obras de este subtramo, que tiene una longitud de 35,55 kilómetros, es de 40 meses.
Las mejoras forman parte del programa de actuaciones que el Ministerio de Fomento realiza para la modernización de esta línea, en el que se incluyen también los trabajos entre las estaciones de Cervera y Calaf que están a punto de concluir.
Las obras previstas consisten básicamente en la mejora de las condiciones de explotación del trayecto ferroviario, mediante la renovación de la vía, la rehabilitación de andenes en diversos apeaderos, la supresión, concentración y reordenación de pasos a nivel y actuaciones en instalaciones de electrificación y de comunicaciones, entre otras.
El subtramo discurre en su totalidad por la provincia de Barcelona, en los municipios de Calaf, Els Prats de Rei, Aguilar de Segarra, Sant Pere Sallavinera, Rajadell y Manresa.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
40 mesos? Estem parlant de més de 3 anys d'obres!! Suposo que serà el termini total i que no es tallarà la circulació de trens tant de temps... De fet algú sap si està previst tallar el trànsit o es mantindrà el servei durant les obres?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Per experiències anteriors, quan hi ha pressa tallen la línia i en menys de 6 mesos fan les obres que toquen. Quan no n'hi ha, com en aquest cas, van fent amb la calma amb el tram en servei.Trenscat wrote:40 mesos? Estem parlant de més de 3 anys d'obres!! Suposo que serà el termini total i que no es tallarà la circulació de trens tant de temps... De fet algú sap si està previst tallar el trànsit o es mantindrà el servei durant les obres?
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Si no hi ha pressa, és una línia de poc trànsit (6 trens diaris) i no es vol que el pressupost surti massa alt:
1.- No es treballa de nit.
2.- No es talla la línia.
Per això i mirant horaris Manresa-Calaf i viceversa, els queda un "forat" de cinc hores on poden treballar còmodament: entre les 11 del matí i les 16 de la tarda. Suposo que serà durant aquestes cinc hores que, en un únic torn de personal diari (8h), aniran treballant en el tram.
Salut !!
1.- No es treballa de nit.
2.- No es talla la línia.
Per això i mirant horaris Manresa-Calaf i viceversa, els queda un "forat" de cinc hores on poden treballar còmodament: entre les 11 del matí i les 16 de la tarda. Suposo que serà durant aquestes cinc hores que, en un únic torn de personal diari (8h), aniran treballant en el tram.
Salut !!
Logística ferroviària
SIGFRID ROSÉS. VILANOVA I LA GELTRÚ (GARRAF)
La línia que va de Manresa a Lleida (eix nord), per la qual anys enrere van circular els expressos que anaven a Madrid, Saragossa, Galícia, l'automotor TER a Salamanca, semidirectes a la Pobla de Segur i els altres trens regionals procedents de Barcelona, està tocant la seva fi per falta constatada de manteniment. Durant força quilòmetres travessa zones rurals amb escassa demanda de passatge («trànsit dèbil», en argot ferroviari: tres trens diaris per sentit a/des de Barcelona), passa per nuclis de baixa densitat de població i té alguns dels seus baixadors allunyats d'aquests nuclis, fins a arribar a Cervera, Tàrrega, Mollerussa, Bellpuig i altres poblacions pròximes a Lleida, on en lloc d'oferir-se un bon servei ferroviari s'han afanyat a oferir un substancial servei d'autobusos, i han accelerat així la defunció progressiva (per no dir programada) de la línia del tren.
El 1985 o el 1986, al·legant meres raons econòmiques, es va cometre la barbaritat de clausurar línies i tancar importants relacions transversals (Via de la Plata Gijón-Sevilla, Múrcia-Almeria/Granada, etc.), d'algunes de las quals actualment s'està plantejant la reobertura.
Per les recents incidències entre Prat de Llobregat i Barcelona, molts dels trens de llarg i mitjà recorregut s'han vist obligats a acabar el seu viatge a Tarragona (fent transbord a autobusos) i a Sant Vicenç de Calders (fent transbord a Rodalies). Això obeeix al fet que l'actual saturació del trànsit en la línia de Sant Vicenç de Calders a Barcelona per Vilafranca del Penedès i Martorell no permet «canalitzar» per aquella línia tots els trens que haurien de circular cap a Barcelona per Vilanova i la Geltrú.
Si l'abans expressada línia de Manresa a Lleida hagués estat cuidada com es mereix, les circulacions procedents de Saragossa i Lleida haurien pogut arribar a Barcelona sense majors dificultats que l'adequació dels seus horaris a las circulacions existents de Rodalies entre Manresa i Barcelona, i s'hauria descongestionat així la línia de Sant Vicenç a Barcelona per Vilafranca del Penedès, per la qual, de moment i fins que es restableixi el trànsit entre Gavà i Barcelona, haurien pogut continuar la seva ruta els trens procedents de Móra i Tortosa, i s'haurien evitat transbords a autobusos i a trens de Rodalies.
Crec que ha quedat clar que tancar i/o deixar caure en l'abandonament línies de tren per interessos merament econòmics, més aviat o més tard, passa factura. És un cas de simple logística ferroviària.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2623784
SIGFRID ROSÉS. VILANOVA I LA GELTRÚ (GARRAF)
La línia que va de Manresa a Lleida (eix nord), per la qual anys enrere van circular els expressos que anaven a Madrid, Saragossa, Galícia, l'automotor TER a Salamanca, semidirectes a la Pobla de Segur i els altres trens regionals procedents de Barcelona, està tocant la seva fi per falta constatada de manteniment. Durant força quilòmetres travessa zones rurals amb escassa demanda de passatge («trànsit dèbil», en argot ferroviari: tres trens diaris per sentit a/des de Barcelona), passa per nuclis de baixa densitat de població i té alguns dels seus baixadors allunyats d'aquests nuclis, fins a arribar a Cervera, Tàrrega, Mollerussa, Bellpuig i altres poblacions pròximes a Lleida, on en lloc d'oferir-se un bon servei ferroviari s'han afanyat a oferir un substancial servei d'autobusos, i han accelerat així la defunció progressiva (per no dir programada) de la línia del tren.
El 1985 o el 1986, al·legant meres raons econòmiques, es va cometre la barbaritat de clausurar línies i tancar importants relacions transversals (Via de la Plata Gijón-Sevilla, Múrcia-Almeria/Granada, etc.), d'algunes de las quals actualment s'està plantejant la reobertura.
Per les recents incidències entre Prat de Llobregat i Barcelona, molts dels trens de llarg i mitjà recorregut s'han vist obligats a acabar el seu viatge a Tarragona (fent transbord a autobusos) i a Sant Vicenç de Calders (fent transbord a Rodalies). Això obeeix al fet que l'actual saturació del trànsit en la línia de Sant Vicenç de Calders a Barcelona per Vilafranca del Penedès i Martorell no permet «canalitzar» per aquella línia tots els trens que haurien de circular cap a Barcelona per Vilanova i la Geltrú.
Si l'abans expressada línia de Manresa a Lleida hagués estat cuidada com es mereix, les circulacions procedents de Saragossa i Lleida haurien pogut arribar a Barcelona sense majors dificultats que l'adequació dels seus horaris a las circulacions existents de Rodalies entre Manresa i Barcelona, i s'hauria descongestionat així la línia de Sant Vicenç a Barcelona per Vilafranca del Penedès, per la qual, de moment i fins que es restableixi el trànsit entre Gavà i Barcelona, haurien pogut continuar la seva ruta els trens procedents de Móra i Tortosa, i s'haurien evitat transbords a autobusos i a trens de Rodalies.
Crec que ha quedat clar que tancar i/o deixar caure en l'abandonament línies de tren per interessos merament econòmics, més aviat o més tard, passa factura. És un cas de simple logística ferroviària.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2623784
-
- N3
- Posts: 38
- Joined: Thursday 17/11/2005 18:31
És interessant l'observació de Sigfrid Rosés (a l'article esmentat per Sky), sobre la utilitat que hauria pogut tenir aquesta línia (i d'altres) en casos d'emergència com els d'ara. De tota manera, li pregaria (al periodista) que, abans de llançar afirmacions com que "la línia que va de Manresa a Lleida està tocant la seva fi", es documentés més i millor.
Pere V.