Jordi Freixas wrote:Perdoneu tots dos, però el sistema de canvi d'ample espanyol, o el japonès, que com molt bé has recordat, aaron, és per passar d'ample europeu a ample mètric, són prou efectius per no ser considerats "raros". Funcionen, són ràpids i no té més volta de fulla.
A més, Espanya i el Japó no són els únics estats del món a on els trens canvioen d'ample de via em sembla a mi. En definitiva no tindria res de "raro" ficar trens de rodadura desplaçable entre Perpinyà i La Tor. Una altra cosa és que hi hagi gent que segueixi interessada en considerar-ho "raro"; de La Tor tens un tren directe amb París, però no n'hi ha cap fins a Perpinyà. París és la capital de França i Perpinyà, no.
Digues on està aquest canviador d'ample Mètric - UIC que dius que hi ha a Espanya...
Resposta: Enlloc
A Espanya hi ha canviadors d'ample Ibèric - UIC, per posar-te exemples, Roda de Barà, Valdestillas, Valladolid, Atocha, Chamartín, Sevilla, Antequera...
Tinc fotos de l'estació de Vilafranca d'aquest hivern on es veuen les dues vies juntes en un tram a les afores de l'estació direcció La Tor, on hi ha una via morta UIC i altres fotos de l'estació mateixa, amb l'andana coberta. Malhauradament, no me les deixa pujar, perquè em diu que he exhaurit el límit de càrrega de 300 kb quan la foto ocupa 30 kb...