tall ribes - ripoll

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
César
N5
N5
Posts: 152
Joined: Wednesday 31/05/2006 16:42
Location: Flaçà
Contact:

Post by César »

Si lo haces en sábado o domingo no tendrás problemas. En cambio, si vas el viernes los dos TER franceses que citas se realizan en autocar.
Si, ya me habia fijado en la pagina de los SNCF que el tren del mediodia a Foix, el viernes se substituye por un autocar por lo menos en el tramo Latour - Ax les Thermes.
De todas formas gracias por tu aviso !! ;)
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Post by ABB_Traccion »

Altaria_trianilla i jo, aquest dissabte tenim planejat el mateix... és curios oi? xDD
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Post by oriolp13 »

Hola!!!!

avui he agafat el tren des de ripoll a bcn-sants i dir 2 coses (ya se que no entra a la renovació pro ho poso aquí x no obrir un altre fil.)

1-Cosa rara, el tren ha anat puntual tant al sortir com al arribar.
2-El tren que he agafat provenia de la Tor de Carol i eren una doble de 447, a Balenyà-Tona-Seva hem fet creuament amb una 447 on el teleindicador marcava la Tor de C. Què fa la renfe, fer-lis fer transbord als passatgers a Ribes :?: :?:
O es que arà han fet magia i les 447 passen la collada :?: :?:
X cert el tren anava molt buit i a vic s'ha omplert del tot, i l'altra anecdota ha sigut quan el revisor ha demanat bitllets, darrere meu hi havia un pare i el seu fill, sudamericans tots dos, que al demanals-hi el bitllet portaven una T-10 de 5 zones (a mi ma semblat que no era com la de 1 zona, ja que la franja verda d'ATM era molt més estreta, però el fet es que a vic son 6 zones i el revisor ha dit que 5 es a partir de tona i, els hi ha dit que aquesta vegada no els feia pagar, però la seguent els hi cobraria 8.85€ a cadascú
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

oriolp13 wrote:Què fa la renfe, fer-lis fer transbord als passatgers a Ribes :?: :?:
Sí.
oriolp13 wrote:[...] el fet es que a vic son 6 zones i el revisor ha dit que 5 es a partir de tona
Fa temps vaig tenir una forta enganxada amb un interventor en ruta de Rodalies: l'home deia que amb un bitllet integrat de tres zones no podia pujar al tren a Mataró i volia multar-me, tot i que jo anava al Masnou (zona 2) i per tant la meva T-50/30 de dues zones era vàlida.

(de fet, en realitat anava a Barcelona, però baixava al Masnou per tornar a validar un segon viatge i així fer el trajecte amb tota legalitat)
User avatar
Sr.Horn
N4
N4
Posts: 64
Joined: Monday 24/09/2007 12:14
Location: Barcelona - L2 - Encants

Post by Sr.Horn »

avui he anat per la Cerdanya de turisme i he passat per Puigcerdà, no he pogut agafar cap foto de tren pero sí de les víes... hem pensava que estaria en millor estat la veritat

Image

Per cert, sobre el trenet de 3er carril electrificat que passa per la part francesa, funciona? tindria que mirar horaris a la web de la SNCF?

Adeuu
User avatar
Sr.Horn
N4
N4
Posts: 64
Joined: Monday 24/09/2007 12:14
Location: Barcelona - L2 - Encants

Post by Sr.Horn »

Bé, ja he vist que tenen uns quants trens cap a Tolosa i Perpinyá :D a la web dels TER de la SNCF :o
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Sr.Horn wrote:Bé, ja he vist que tenen uns quants trens cap a Tolosa i Perpinyá :D a la web dels TER de la SNCF :o
Per ser exactes, el Tren Groc (el carrilet que menciones) va fins a Villefranche de Conflent, a mig camí entre Latour i Perpignan. Allí s'ha d'agafar un TER normal fins a Perpignan. Des de Latour també tens TER's cap a Toulouse, també dels "normals".
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Per raons que desconec, a la web no es poden baixar en format PDF els horaris entre Perpinyà i Vilafranca de Conflent. És per això que vaig passar per l'escàner els impresos:

Image
Image

Sí que pots descarregar-te complets els de Perpinyà a Cervera de la Marenda i Portbou (el PDF arriba fins a Tolosa via Narbona i Carcassona) i els de la Tor de Querol a Tolosa via Foix fins el 19 d'octubre i a partir del 20 d'octubre (la línia està en obres).

Per altra banda, les diferents renovacions de via espanyola del transpirinenc ara s'han quedat a Ribes de Freser. El tram Ribes - Puigcerdà encara resta pendent.

P.S: Suposo que ja haurà acabat la vaga estranya del Tren Groc...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

aarongilp wrote:
Sr.Horn wrote:Bé, ja he vist que tenen uns quants trens cap a Tolosa i Perpinyá :D a la web dels TER de la SNCF :o
Per ser exactes, el Tren Groc (el carrilet que menciones) va fins a Villefranche de Conflent, a mig camí entre Latour i Perpignan. Allí s'ha d'agafar un TER normal fins a Perpignan. Des de Latour també tens TER's cap a Toulouse, també dels "normals".
En aquesta linia s'hi haurien de posar trens de Rodadura Desplaçable per poguer fer serveis directes La Tor de Querol - Perpinyà.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Jordi Freixas wrote:
aarongilp wrote:
Sr.Horn wrote:Bé, ja he vist que tenen uns quants trens cap a Tolosa i Perpinyá :D a la web dels TER de la SNCF :o
Per ser exactes, el Tren Groc (el carrilet que menciones) va fins a Villefranche de Conflent, a mig camí entre Latour i Perpignan. Allí s'ha d'agafar un TER normal fins a Perpignan. Des de Latour també tens TER's cap a Toulouse, també dels "normals".
En aquesta linia s'hi haurien de posar trens de Rodadura Desplaçable per poguer fer serveis directes La Tor de Querol - Perpinyà.
Ja em diras tu quin interès tindria això. Si dius que és per evitar el transbordament, la veritat, és una tonteria força grossa. Apart, és força comú que autocars deixin gent a un dels dos extrems i els vagin a recollir a l'altre o a un punt intermedi. Els calers que es gastaria la SNCF en això podrien servir, per exemple, en adecentar les línies que rodejen al Tren Groc.

Igualment, em sembla que els únics que inventem coses rares (que funcionen, sí, però són invents raros) som els espanyols. Fixa't que no hi ha cap lloc en el món (a excepció de Japó que no ho tinc tant clar) on s'hagi inventat cap artilugi per poder passar sense transbordament de l'ample UIC al mètric i vv. (no incloc els sistemes tipus Vevey, és a dir, posar un vehícle sobre d'uns bogis de l'altre ample per circular i d'altres sistemes que hi ha pel món)
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

--
Last edited by Jordi Freixas on Sunday 14/10/2007 17:52, edited 1 time in total.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Jordi Freixas wrote:En aquesta linia s'hi haurien de posar trens de Rodadura Desplaçable per poguer fer serveis directes La Tor de Querol - Perpinyà.
O millor encara: separem una mica el tercer carril electrificat per fer l'ample europeu.

Image
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Perdoneu tots dos, però el sistema de canvi d'ample espanyol, o el japonès, que com molt bé has recordat, aaron, és per passar d'ample europeu a ample mètric, són prou efectius per no ser considerats "raros". Funcionen, són ràpids i no té més volta de fulla.

A més, Espanya i el Japó no són els únics estats del món a on els trens canvioen d'ample de via em sembla a mi. En definitiva no tindria res de "raro" ficar trens de rodadura desplaçable entre Perpinyà i La Tor. Una altra cosa és que hi hagi gent que segueixi interessada en considerar-ho "raro"; de La Tor tens un tren directe amb París, però no n'hi ha cap fins a Perpinyà. París és la capital de França i Perpinyà, no.
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

La Tour de Carol - Vilafranca és ample mètric amb 3r rail a 750 V.
Vilafranca - Perpinyà és ample UIC amb catenària a 1500 V.

Òbviament el gàlib és diferent a les dues línies, condicionat per les característiques d'alta muntanya de la línia del Tren Groc (ponts, túnels, radis de corba...).
Vols construir trens amb rodadura desplaçable, bitensió i amb presa de corrent per pantògraf i 3r rail al mateix temps? :x

Igualment no crec que sigui tan molest fer un canvi de via a l'estació de Vilafranca, el transbordament és molt simple, no has ni de canviar d'andana, que a més està coberta i la diferència entre l'arribada d'un tren i la sortida de l'altre és de només 5-10 minuts.

El que seria útil és fer un canviador d'ample UIC - Ibèric a La Tour de Carol o quelcom tan senzill com canviar d'ample la línia espanyola (bé, de fet no és tan senzill...).
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Perdoneu tots dos, però el sistema de canvi d'ample espanyol, o el japonès, que com molt bé has recordat, aaron, és per passar d'ample europeu a ample mètric, són prou efectius per no ser considerats "raros". Funcionen, són ràpids i no té més volta de fulla.

A més, Espanya i el Japó no són els únics estats del món a on els trens canvioen d'ample de via em sembla a mi. En definitiva no tindria res de "raro" ficar trens de rodadura desplaçable entre Perpinyà i La Tor. Una altra cosa és que hi hagi gent que segueixi interessada en considerar-ho "raro"; de La Tor tens un tren directe amb París, però no n'hi ha cap fins a Perpinyà. París és la capital de França i Perpinyà, no.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Llàstima que agafi el tren d'aquí una hora, perquè el fil està assolint unes cotes surrealistes brutals.

Serà la influència daliniana de l'estació de Perpinyà?
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Túnels del Garraf wrote:La Tour de Carol - Vilafranca és ample mètric amb 3r rail a 750 V.
Vilafranca - Perpinyà és ample UIC amb catenària a 1500 V.

Òbviament el gàlib és diferent a les dues línies, condicionat per les característiques d'alta muntanya de la línia del Tren Groc (ponts, túnels, radis de corba...).
Vols construir trens amb rodadura desplaçable, bitensió i amb presa de corrent per pantògraf i 3r rail al mateix temps? :x

Igualment no crec que sigui tan molest fer un canvi de via a l'estació de Vilafranca, el transbordament és molt simple, no has ni de canviar d'andana, que a més està coberta i la diferència entre l'arribada d'un tren i la sortida de l'altre és de només 5-10 minuts.

El que seria útil és fer un canviador d'ample UIC - Ibèric a La Tour de Carol o quelcom tan senzill com canviar d'ample la línia espanyola (bé, de fet no és tan senzill...).
Home, primerament parteixo de la base que caldria eliminar el tercer rail de la línia del TrenGroc per ficar-hi catenaria normal i corrent.

D'altra banda, sobre el tema del gàlib, em sembla que tampoc seria tan estrany veure circular per ample europeu un tren amb gàlib propi d'ample mètric. Ni seria tan estrany, ni seria el primer cas.

Evidentment, ja és important si és que nivell de correspondències hi ha una fluidesa, però repeteixo el que he dit fa un moment: entre La Tor de Querol (Catalunya Nord) i Perpinyà (Catalunya Nord), no hi ha accés directe com sí que hi és amb París.

Tot això no treu que també seria igualment útil un intercanviador entre Puigcerdà i La Tor de Querol, que tranquilament podria servir per ficar trens Alvia (o com he dit en algun altre fil, algun tren tipo Civia amb Rodadura Desplaçable, amb la carcaterístiques tècniques que fóssin requerides per la ocasió) per a fer trajectes directes Barcelona - Tolouse.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

entfe001 wrote:Serà la influència daliniana de l'estació de Perpinyà?
No, sóc més d'en Gaudí ;)
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

Jordi Freixas wrote:Perdoneu tots dos, però el sistema de canvi d'ample espanyol, o el japonès, que com molt bé has recordat, aaron, és per passar d'ample europeu a ample mètric, són prou efectius per no ser considerats "raros". Funcionen, són ràpids i no té més volta de fulla.

A més, Espanya i el Japó no són els únics estats del món a on els trens canvioen d'ample de via em sembla a mi. En definitiva no tindria res de "raro" ficar trens de rodadura desplaçable entre Perpinyà i La Tor. Una altra cosa és que hi hagi gent que segueixi interessada en considerar-ho "raro"; de La Tor tens un tren directe amb París, però no n'hi ha cap fins a Perpinyà. París és la capital de França i Perpinyà, no.
Digues on està aquest canviador d'ample Mètric - UIC que dius que hi ha a Espanya...

Resposta: Enlloc

A Espanya hi ha canviadors d'ample Ibèric - UIC, per posar-te exemples, Roda de Barà, Valdestillas, Valladolid, Atocha, Chamartín, Sevilla, Antequera...

Tinc fotos de l'estació de Vilafranca d'aquest hivern on es veuen les dues vies juntes en un tram a les afores de l'estació direcció La Tor, on hi ha una via morta UIC i altres fotos de l'estació mateixa, amb l'andana coberta. Malhauradament, no me les deixa pujar, perquè em diu que he exhaurit el límit de càrrega de 300 kb quan la foto ocupa 30 kb... :x
Last edited by Túnels del Garraf on Sunday 14/10/2007 18:22, edited 2 times in total.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Jordi Freixas wrote:
entfe001 wrote:Serà la influència daliniana de l'estació de Perpinyà?
No, sóc més d'en Gaudí ;)
Ale-buieeeee
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”