NAVIGO Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Locked
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

NAVIGO Barcelona

Post by EUKibo »

Obro aquest tema en aquest apartat del foro, ja que es tracta d'un assumpre que afecta principalment al ferrocarril a l'àrea de Barcelona i també a altres transports, però en tot cas és competència ATM, i per aquí s'ha parlat sobre els abonaments. La qüestió és l'implantació d'un sistema NAVIGO a Barcelona.

El sistema de tarja sense contacte parisenc es tracta d'una tarja sense contacte on s'hi carreguen els abonaments. Aquests abonaments són de caràcter temporal, és a dir, s'hi poden ficar els abonaments setmanals, mensuals i anuals. Els abonaments setmanals i mensuals fa poc que s'han instaurat en el sistema NAVIGO degut a que s'han exhaurit les Carte Orange ( Abans de treure'm el NAVIGO, La Carte Orange que em vaig fer tenia la lletra Y... ) La quüestió és que han vist que el sistema funciona molt bé i ho han estés a més abonaments.

A París existeix el Velib' (VÉLo LIBerté), vamos, el Bicing, i la tarja magnètica que utilitzàvem allà els usuaris era el mateix NAVIGO

A Londres, l'Oyster funciona amb recàrrec de saldo, la màquina et retalla saldo en funció dels viatges que fas, fins que arribes a un tope que són sobre unes 5 lliures diàries i l'Oyster llavors es converteix en una T-Dia.


En definitiva, ara que la integració tarifària a la regió metropoitana de Barcelona ja està ben implantada amb un gran nombre d'operadors i s'ha demostrat el seu èxit i ja tot rutlla bé. També el fet de ser urgent la implantació ara i no abans d'aquest sistema és la creació del bicing i la inmediata expansió a la regió metropolitana i la possible jurisdicció EMT o ATM. Ara els usuaris del bicing tenen una tarjeta sense contacte pel bicing i una tarjera de banda magnètica per la resta de TP. Per comoditat i agilitat del sistema ara que ens ve el Bicing s'hauria de plantejar la implantació ràpida del sistema.


PROBLEMES PER A LA INSTAURACIÓ:
- S'ha de compatibilitzar el NAVIGO Barcelona entre Bicing, TMB, FGC, renfe, TUSGSAL, Mataró bus, TRAM, MOHN, Sarbus...

- Bicing i TRAM ja estan adaptats per abonaments sense contacte però caldà adaptar moltes estacions de metro. I renfe seria un molt greu problema, de fet jo penso que si no s'ha aplicat el sistema encara a Barcelona és perque renfe l'ha boicotejat. Té validadores prehistòriques que estan sempre espatllades i en dècades no les han canviat amb reclamacions i queixes dels passatgers i ara a lo millor posa validadores noves a totes les estacions...

-Hauria d'haver fases transitòries, de fet fins que totes les estacions i autobusos no tinguessin una validadora sense contacte no podria funcionar el sistema.

-Es podria plantejar l'erradicació total o parcial de tarjetes de paper com a Paris faran amb la Carte Orange. S'expediran NAVIGO a les estacions per aquests abonaments.

-Pels usuaris de T-Jove és quelcom ridícul el sistema actual. Si et compres uan tarjeta de tres mesos i la perds al dia seguent has perdut 100€, en canvi NAVIGO és personal i en cas de pèrdua et tornen a donar els dies que et quedaven.

-La banda magnètica és molt lenta, sobretot als busos, en canvi NAVIGO és molt àgil, no cal ni treure'l de la motxila o el bolso. El problema és que a busos el frau pot augmentar força...



Per a més informació:
http://www.amtu.cat/joomla/index.php?op ... &Itemid=80
User avatar
Sr.Horn
N4
N4
Posts: 64
Joined: Monday 24/09/2007 12:14
Location: Barcelona - L2 - Encants

Post by Sr.Horn »

Aixó vindria a ser com la SUICA als ferrocarrils urbans de Tòquio..que per cert, el divendres va fallar el sistema i van tindre que "alçar barreres" i el tren va ser gratuït :D
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Sr.Horn wrote:Aixó vindria a ser com la SUICA als ferrocarrils urbans de Tòquio..que per cert, el divendres va fallar el sistema i van tindre que "alçar barreres" i el tren va ser gratuït :D
Pues mira, un altre avantage que se m'havia passat per alt! Si fálla el transport és gratis! (De fet a Paris la RATP-SNCF més o menys un cop l'any deixen el transport públic gratis per pics de polució). I igualment a Castelldefels per exemple quan plou no es pot validar els bitllets a l'andana sentit Barcelona, així que potser en el cas de Barcelona potser serà menys gratis el transport.
User avatar
Sr.Horn
N4
N4
Posts: 64
Joined: Monday 24/09/2007 12:14
Location: Barcelona - L2 - Encants

Post by Sr.Horn »

Doncs sí, estes son les webs de les dos tarjetes sense contacte a l'àrea de Tòquio, la Suica (vàlida en l'ambit Japan Rail també a Osaka) i algunes companyies de Metro de Tòquio, y la PASMO que val en totes les empreses de bus, metro, monoraíl... de l'àrea de la capital

http://en.wikipedia.org/wiki/Suica
http://en.wikipedia.org/wiki/PASMO

També pots comprar a les tendes :D
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

EUKibo wrote:a Castelldefels per exemple quan plou no es pot validar els bitllets a l'andana sentit Barcelona
Almenys això fot els xorissos que hi viatgen sense pagar des del Penedès i marquen allà la tarja d'una zona.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Sobre el tema de les targes sense contacte, ja se'n parla aquí.
Locked

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”