No lo puedo abrir por que esta en PDF: http://www.mobilitatsostenible.org/not07/1015-pa-b.pdf pero me pregunto que tiene que ver el Che Guevara con esa estación. ¿Acaso hay alguna calle con su nombre por esa zona?EL PAÍS wrote:Vecinos de Badalona quieren bautizar una estación como Salut Che Guevara
Veïns de Badalona volen que es digui Salut Che Guevara
- Ecomobisostrans
- N10
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Veïns de Badalona volen que es digui Salut Che Guevara
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
El motiu és que l'estació queda just per sota d'una plaça dedicada al Che Guevara, a l'avinguda Marquès de Sant Mori, i les seves dues sortides a l'exterior donen directament a aquesta plaça. A mès hi ha el fet de que l'estació queda en el límit de dos barris, el de Llefià i el de la Salut, provocant certa controversia respecte a quina denominació és la mès adient. La opció mès salomónica, proposada pels mateixos veins, és la de donar el nom de la plaça que queda just a sobre i, en certa manera, fer un homenatge a aquest personatge històric.
Salutacions
Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
- Ecomobisostrans
- N10
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ara s'enten aquest nom que proposen. De totes maneres si queda entre els barris de La Salut i Llefià no es pot dir La Salut-Llefià? No queda tant llarg, i orienta millor a la gent que no pas el nom d'una plaça poc coneguda.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
El problema és que ja hi han previstes una estació amb el nom de Llefià i una altra amb el nom de la Salut (ambdues sites mès cap el centre dels respectius barris). Això que proposes, entenc que seria una mica confòs (massa Saluts i Llefias). Reitero allò que he dit abans. Hem de suposar que és la proposta veïnal és l'opció mès salomónica.Ecomobisostrans wrote:Ara s'enten aquest nom que proposen. De totes maneres si queda entre els barris de La Salut i Llefià no es pot dir La Salut-Llefià? No queda tant llarg, i orienta millor a la gent que no pas el nom d'una plaça poc coneguda.
Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
Re: Vecinos d Badalona qieren bautizar estacio Salut Che Gue
En una capital donde la estación del TAV quede razonablemente cerca de alguna via pública dedicada a Julio César podrían bautizar la estación como Ave Caesar (retardaturi te salutant).EL PAÍS wrote:Vecinos de Badalona quieren bautizar una estación como Salut Che Guevara
- EUKibo
- N9
De fet ja hi haurà una parada que es dirà Llefià que es troba gairebé en el límit entre Llefià i Santa Coloma. La qüestió és que ambdues parades es troven en els mercats dels barris.Ecomobisostrans wrote:Ara s'enten aquest nom que proposen. De totes maneres si queda entre els barris de La Salut i Llefià no es pot dir La Salut-Llefià? No queda tant llarg, i orienta millor a la gent que no pas el nom d'una plaça poc coneguda.
La Salut-> Mercat de la Salut
Llefià-> Mercat de Llefià
Jo penso que el nom ja va bé com està. De fet (excepte Pep Ventura) la resta d'estacions de Badalona segueixen uns estàndards que és la denominació de l'estació amb el nom del barri (Artigas, Sant Roc, Gorg, BDN-Centre, Montigalà, Lloreda|Sant Crist, Bufalà) i qui sap si a Pep Ventura amb l'extensió li canvien el nom com fan sempre (Roquetes->Via Julia amb l'extensió a Trinitat Nova, Consell Comarcal->Torreblanca amb l'extensió a Sant Feliu... i altres canvis de nom com de JoanXXIII a Artigues, de Feixa Llarga a Hospital de Bellvitge...)
En definitiva, ja els hi està bé el nom que tenen, si a La Salut se li vol annexar Che Guevara perque els veins ho reclament que ho facin, així tmbé serveix per especificar que es troba sota aquella plaça. [tiriririrí pròxima estació: La Salut | Che Guevara] i per a Pep Ventura que tal Progrès | Pep Ventura o Progrès | Raval.
- Attachments
-
- 05_directori-centres_planol.JPG (27.31 KiB) Viewed 9220 times
-
- N7
A mi em sembla perfecte que es digui Che Guevara, jo crec que és una plaça força coneguda allà. Que no siguis del barri i no la coneguis és una altra cosa.
Per cert, aquest mapa m'agrada molt Eukibo però em sona a "chiste" ja eh? Perque em sembla que la prolongació de la L-1 és un projecte a llarguíssim termini (Encara que crec recordar que havia d'estar acabada al 2010)
Per cert, aquest mapa m'agrada molt Eukibo però em sona a "chiste" ja eh? Perque em sembla que la prolongació de la L-1 és un projecte a llarguíssim termini (Encara que crec recordar que havia d'estar acabada al 2010)
Personalment, pel que fa a noms d'estacions de metro i tranvia, no m'oposo a que continguin el nom d'una persona sempre i quan sigui per fer referència a un important carrer o plaça del mateix nom, i sempre i quan sigui un personatge acceptable més o menys per a tots els públics, cosa que crec que no passa amb el sr. Guevara.
El que sí no aconsegueixo digerir en cap cas són els darrers deliris de l'Adif de "dedicar" estacions ferroviàries a persones, sense cap necessitat ni el més mínim criteri d'orientació geogràfica. Sóc partidari d'acabar amb les estacions-dedicatòria tipus Indalecio Prieto o María Zambrano. I ja de pas a veure si es dignen a canviar el nom de l'estació de Fanjul, que fa vergonya aliena la cosa...
El que sí no aconsegueixo digerir en cap cas són els darrers deliris de l'Adif de "dedicar" estacions ferroviàries a persones, sense cap necessitat ni el més mínim criteri d'orientació geogràfica. Sóc partidari d'acabar amb les estacions-dedicatòria tipus Indalecio Prieto o María Zambrano. I ja de pas a veure si es dignen a canviar el nom de l'estació de Fanjul, que fa vergonya aliena la cosa...
- Alfredo_21
- N6
- Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]
Personalmente, creo que no las estaciones de metro deberían de llevar el nombre de la zona o calle que atraviesan, no la de personajes históricos que puedan provocar disparidad de opiniones. Ya que dado el caracter histórico unos avalarían la decisión y otros me veo que romperan el cartel de la estación en cuatro días (y si no, al tiempo).
Yo creo que es más práctico poner el nombre de algo que identifique al barrio, sabemos que Salut i LLefià estan cogidos, pero segurisimo que hay alguna calle que se considere importante en los alrededores. De todas maneras si es lo que quieren los vecinos, que asi sea.
Yo creo que es más práctico poner el nombre de algo que identifique al barrio, sabemos que Salut i LLefià estan cogidos, pero segurisimo que hay alguna calle que se considere importante en los alrededores. De todas maneras si es lo que quieren los vecinos, que asi sea.
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
-
- N7
L'estació de Canyelles (L3) està al costat de la plaça Karl Marx. En cap moment he sentit que li volguessin posar de nom Canyelles - Karl Marx.
Al ramal de Badalona de la L9-L10 només hi haurà 3 estacions: Llefià, La Salut i Gorg. Quina és l'estació que dieu que ja té el nom de Llefià agafat i que per tant no es pot repetir? És que això no ho he acabat d'entendre... La que està als límits de Badalona i Sta Coloma no és Can Peixauet?
Gràcies
Al ramal de Badalona de la L9-L10 només hi haurà 3 estacions: Llefià, La Salut i Gorg. Quina és l'estació que dieu que ja té el nom de Llefià agafat i que per tant no es pot repetir? És que això no ho he acabat d'entendre... La que està als límits de Badalona i Sta Coloma no és Can Peixauet?
Gràcies
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Si no s'hi poden posar noms de personatges, encara que hi tinguin una via pública dedicada just a sobre o al costat, ja tenim feina per canviar de nom:Alfredo_21 wrote:Personalmente, creo que no las estaciones de metro deberían de llevar el nombre de la zona o calle que atraviesan, no la de personajes históricos que puedan provocar disparidad de opiniones. Ya que dado el caracter histórico unos avalarían la decisión y otros me veo que romperan el cartel de la estación en cuatro días (y si no, al tiempo).
L1:
Rbla. Just Oliveras
Rocafort
Urgell
Urquinaona
Fabra i Puig
Torras i Bages
Baró de Viver
L2:
Pep Ventura
L3:
Maria Cristina
L4:
Maragall
Alfons X
Joanic
Verdaguer
Urquinaona
Jaume I
L5:
Maragall
Virrei Amat
- Guigui
- Administrador
Seguint aquest argument...
A més:
L2: Bac de Roda
L5: Entença
Per no parlar de batalles (Llucmajor, Tetuan, Navas, etc.), que també podrien ferir sensibilitats per la seva càrrega històrico-ideològica.
Com a idea base, no em sembla malament. Però, com en tot a la vida, cal saber on s'acaba el rigor i on comença el ridícul.
L2: Bac de Roda
L5: Entença
Per no parlar de batalles (Llucmajor, Tetuan, Navas, etc.), que també podrien ferir sensibilitats per la seva càrrega històrico-ideològica.
Com a idea base, no em sembla malament. Però, com en tot a la vida, cal saber on s'acaba el rigor i on comença el ridícul.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguint aquest argument...
Home, jo no li posaria a l'estació "Salut Che Guevara", però no tinc inconvenient en les alternatives...Guigui wrote:Però, com en tot a la vida, cal saber on s'acaba el rigor i on comença el ridícul.
- Guigui
- Administrador
Noms de personatges polèmics
Totalment d'acord. Aquest personatge no està lliure de polèmica. Pot ser una icona "progre", però no oblidem que va fer afusellar molta gent.orique wrote:Home, jo no li posaria a l'estació "Salut Che Guevara", però no tinc inconvenient en les alternatives...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
- EUKibo
- N9
De_Bufalà wrote:A mi em sembla perfecte que es digui Che Guevara, jo crec que és una plaça força coneguda allà. Que no siguis del barri i no la coneguis és una altra cosa.
L'extensió de la L1 tu que deus conèixer la zona sabràs que és uns dels dèficits més greus de transport a l'àrea metropolitana de Barcelona. Montigalà, Lloreda, Sant Crist, Bufalà i Centre estan sense metro ni cap mena de transport públic real a les proximitats.
Com bé dius, l'any 2010 era data límit per finalitzar aquesta i altres infrastructures per acabar amb els dèficits d'urgència a l'àrea de Barcelona i després del 2010 fer "millores" a partir de les necessitats bàsiques cobertes.
Pel que fa a com està la cosa ara mateix és la següent. L'extensió de la L2 fins Badalona Centre on connectarà amb la L1 ja està en obres i l'extensió Fondo-Badalona Centre es trova en marxa des del juliol de 2007. Ara està en fase de "Desenvolupament i Edició de l'Estudi" i pel març del 2008 ja haurà finalitzat el "Lliurament i Aprovació de l'Estudi" començant les obres.
Si la Generalitat vol i fos competent el 2010 estaria acabada l'obra si van a per feina, és a dir, fan totes les estacions alhora i contracten prou obrers i els estudis estan ben fets i no hi ha problemes després.
La L1 planteja un problema; la saturació. La L1 passa per les ciutats més denses de Catalunya; Hospitalet, Barcelona, Santa Coloma i Badalona, a Santa Coloma no te cap altra alternativa ferroviària i Badalona no li arriba la L1 pero és la linia de metro més propera per a molts habitants d'aquesta ciutat. Aquests fets fan que ja des de Fondo surtin trens sobresaturats.
La solució a aquest problema és la L9, que buidarà la L1 amb les connexions entre Barcelona (Sagrera) i Fondo. Segurament hagin esperat a fer l'extensió de la L1 a que la L9 estigues acabada perque la L1 no suporta més passatgers, i si a sobre l'extensió és a una zona on hi hauria tanta demanda, la saturació ja seria totalment insostenible.
Un altre problema ha estat la manca de material mòvil, caldrà que s'acabin les cotxeres d'Hospital de Bellvitge per encabir-hi més trens que són necessaris per l'expansió.
I sortint de l'offtopic el que una cosa estem segurs és que l'estació s'ha de dir La Salut. Ara caldrà votar si hi "añadimos/ajoutons" Che Guevara, Llefià o res.
Personalment jo la deixava tal qual o amb Che Guevara si als veins els hi fa gràcia.
Això, no sigui que algú se'n mori de l'ensurt si li posen Che Guevara...De_Bufalà wrote:Jo crec que si aquesta plaça és la que està entre Juan Valera i Avinguda Marqués de Sant Mori aquesta parada es podria dir perfectament (a banda de Che Guevara que possiblement si que causaria algún problema) "Sant Mori" perque no hi ha persona a Llefià o la Salut que no la conegui.
Aquest és meu... ¬¬