Tren-trams FGC a Lleida, Balaguer, Manresa i Igualada

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

George85 wrote:He parlat de la línia orbital quan volia dir l'Eix Transversal Ferroviari. I crec que aixó a dut a confusió.

Segons el que es podia veure al BcnRail a l'estand FGCIFERCATGISA l'Eix Transversal Ferroviari en ample UIC serà complementari al Tram-tren de Manresa a Lleida.

Per desgràcia ni tenien ni un trist triptic al stand però intentarè fer una mica de memòria.

L'ETF sortirà de la LAV - BCN_França .
D'aqui ve el meu comentari, no le fet en va
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Post by Sky »

Sigui com sigui crec que de l'ETF no es veurà res, i quan hi hagi un canvi de Govern acabarà com la L12 del metro de Barcelona.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

jordidr wrote:
George85 wrote:He parlat de la línia orbital quan volia dir l'Eix Transversal Ferroviari. I crec que aixó a dut a confusió.

Segons el que es podia veure al BcnRail a l'estand FGCIFERCATGISA l'Eix Transversal Ferroviari en ample UIC serà complementari al Tram-tren de Manresa a Lleida.

Per desgràcia ni tenien ni un trist triptic al stand però intentarè fer una mica de memòria.

L'ETF sortirà de la LAV - BCN_França .
D'aqui ve el meu comentari, no le fet en va
Ah llavors et referies a la línia Barcelona - Frontera... és que el company havia dit Estació de França... i d'aquí la contradicció. ;)
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

No, no el eix ferroviari que "pasara" pel centre de catalunya esta pensat per a LAV
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Velocitat de l'ETF

Post by Guigui »

jordidr wrote:No, no el eix ferroviari que "pasara" pel centre de catalunya esta pensat per a LAV
Em sembla que estem confonent els termes: si LAV es considera (així ho recordo) tota velocitat a partir de 250 km/h, ja em diràs quin sentit tindrà fer una LAV Lleida-Girona. Per servir Manresa i Vic? El que sí que sembla és que estarà pensada per a una vmax d'uns 200 o 220, però considerant les línies ja existents i els llocs per on passa serà més aviat per a serveis regionals i mercaderies passants.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

El dia 5 de novembre vaig a unes jornades on parlaran de la implantació dels tren-trams a Catalunya. Ja us en faré cinc cèntims ;)
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Jornades?

Post by JaMiRo! »

Trenscat wrote:El dia 5 de novembre vaig a unes jornades on parlaran de la implantació dels tren-trams a Catalunya. Ja us en faré cinc cèntims ;)
No les organitzen els Enginyers Industrials, aquestes jornades? :D 8-)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Jornades?

Post by Trenscat »

JaMiRo! wrote:
Trenscat wrote:El dia 5 de novembre vaig a unes jornades on parlaran de la implantació dels tren-trams a Catalunya. Ja us en faré cinc cèntims ;)
No les organitzen els Enginyers Industrials, aquestes jornades? :D 8-)
Doncs sí... però espero que malgrat això siguin interessants :D T'hi apuntes? ;)
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Extret de http://www.latossa.com/301-11Octubre07-1.pdf
L'enllaç dels anoiencs wrote:El President del Consell Comarcal afirma que el Tren-tram “allunyaria l’Anoia encara més de Barcelona”

El President del Consell Comarcal de l’Anoia, Xavier Boquete, afirma que la proposta de la Generalitat de convertir els Ferrocarrils en un Trentram “ens allunyaria encara més de Barcelona, perquè alentiria més el trajecte”. Boquete reclama al Govern català que, més enllà de l’increment de freqüència que suposarà l’entrada en funcionament del Metro Comarcal, “faci urgentment les millores necessàries per poder reduir el temps del trajecte”. Considera que la Generalitat ha de garantir a l’Anoia una “connexió ràpida amb Barcelona mentre no disposem d’una altra infrastructura”. En referència al projecte de fer un ramal del Tren transversal que connecti la Conca d’Òdena amb Martorell, afirma que “es
tracta d’una proposta a trenta anys vista i que tot just està a les beceroles”.
El President del Consell reclama el soterrament de la via del tren al seu pas per Igualada, Vilanova del Camí, Vallbona d’Anoia i Masquefa,
i hi afegeix que “no pot ser que els Ferrocarrils acabin dividint els municipis en dues parts”. Després que el conseller de Política Territorial i Obres Públiques es decantés públicament, la setmana passada, per la conversió dels Ferrocarrils en un Tren-tram, Boquete entén que la Generalitat “no té voluntat d’invertir en el soterrament”. En aquest sentit,
qualifica de “molt greu” que, en el cas d’Igualada, “hi hagi un projecte per soterrar la via fet i pagat, que ha costat més de 900.000 euros, i ara el vulguin deixar en un calaix”. “La Generalitat ens veu com una comarca de segona a l’hora de fer inversions”.
D’altra banda, el President de l’ens anoienc lamenta que “mentre municipis de l’àrea metropolitana com Sabadell reben inversions milionàries per millorar les infrastructures ferroviàries, l’Anoia queda
fora de tot i no rep ajudes de la Generalitat”. En opinió de Boquete, l’Anoia “ofereix serveis a l’àrea metropolitana, acollint infrastructures
com abocadors, i, en canvi, el Govern català ens veu com una comarca de segona a l’hora de fer inversions”.
Per a Boquete, la manca d’inversions en projectes ferroviaris s’afegeix “al dèficit general en matèria d’infrastructures” que pateix la comarca.
Afirma que “la Conca d’Òdena es veu obligada a dependre d’una carretera com l’A-2, el sud de l’Anoia d’una carretera com la B-224, que diuen que es vol millorar però no hi ha calendari, i del futur Quart Cinturó,
que ni tan sols té definit el traçat entre Abrera i Vilafranca”.
Jo personalment opino que la idea del tren-tram és bona però potser no per dur a terme aviat sinó més endavant. Ara el què cal és que es faci amb èxit el metro comarcal de l'Anoia, de moment amb passos a nivell si és necessari, i que segueixi "dividint" les poblacions com diu aquest home. La veritat és que soterrar a Igualada encara pot tenir cert sentit però a Vallbona d'Anoia ho trobo absurd!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Divide et impera

Post by Guigui »

O sigui, el tren "divideix" els pobles. Que jo sàpiga, totes les estacions es van fer, en el seu moment, en un extrem de les poblacions, precisament per no "dividir". Passa que, en aquests temps, algú ha trobat terreny baratet per fer-hi la seva caseta, aprofitant, precisament, la "divisió", i ara aquests que han comprat baratet diuen que allò que els ha salvat d'arruïnar-se "divideix".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Sense oblidar que molts pobles no serien absolutament res de no ser pel tren.
User avatar
sigfrid440s
N6
N6
Posts: 292
Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
Facebook: ssygger
Location: Barcelona
Contact:

Post by sigfrid440s »

I si es tracta d'un trentram, per que no pot circular per una plataforma tranviaria? ...
brito_cat
N5
N5
Posts: 128
Joined: Tuesday 17/06/2008 21:53
Location: Sant Joan de Vilatorrada

Novetats a Igualada

Post by brito_cat »

El Conseller Nadal parla dels estudis en curs pel que fà a Igualada:
Regió7
Per integrar la línia de Ferrocarrils
El Govern proposa crear un tren-tramvia a Igualada
L'estació actual es traslladaria a la Torre del Requesens i s'eliminaria el pas a nivell que hi ha a l'avinguda de Montserrat

Image
El pas a nivell que encara hi ha a l'avinguda de Montserrat se suprimirà amb aquest projecte
ARXIU/MANUEL HIDALGO

JOSE SÁNCHEZIGUALADA La Generalitat de Catalunya ha decidit que la millor opció per resoldre la integració de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a Igualada és construir una nova estació a la Torre de Requesens que substitueixi l'actual i crear un servei de tren-tramvia que travessi la ciutat i arribi al límit municipal amb el nucli veí de Santa Margarida de Montbui. Així ho va anunciar el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, durant la seva visita d'ahir a Igualada, on es va reunir amb alcaldes, regidors i agents socials de la zona per tractar diversos temes d'actualitat que afecten la comarca de l'Anoia.
El conseller va explicar que de les sis propostes que tenia el seu departament sobre la taula, finalment han decidit fusionar-ne dues. En primer lloc, es traslladarà l'estació actual als afores de la ciutat. La nova estació proposada se situarà a l'entrada del municipi des de Vilanova del Camí, a l'espai que ocupaven les antigues piscines de la Torre de Requesens, a prop de la plaça del Mil·lenari.
Amb la construcció d'aquesta nova estació, se solucionaria un dels problemes més grans de mobilitat i seguretat que té actualment la ciutat d'Igualada: l'existència d'un pas a nivell a l'encreuament del passeig Verdaguer amb l'avinguda de Montserrat. Aquest element afecta d'una manera important el trànsit d'aquesta darrera via i, a més, és a només uns metres de l'escola Gabriel Castellà. Per això, des d'Igualada s'ha anant reivindicant des de fa molts anys la supressió d'aquest pas a nivell. Amb la nova estació s'acabaria aquest problema i, a més, es milloraria la comunicació del barri del Sant Crist amb la resta de la ciutat. L'execució de la nova estació també comportaria la construcció d'un nou pont, a partir del tram de via ja existent, per enllaçar amb el nou traçat previst. Es compta que la nova estació doni servei a més de 2.600 viatgers cada dia.
Però, com a complement de la nova estació, el departament de Política Territorial i Obres Públiques també preveu perllongar la línia dels FGC en forma de tren-tramvia per l'interior de la ciutat d'Igualada. A partir de la futura estació de la Torre de Requesens, la via continuaria per l'avinguda Montserrat fins a enllaçar amb Mestre Muntaner i l'avinguda de Balmes. La línia de tramvia tindria el punt final al límit de la ciutat, a tocar de Santa Margarida de Montbui. També es preveu que aquest sistema de tren-tramvia connecti l'entrada a la ciutat amb l'estació intermodal de l'eix transversal ferroviari. Nadal va explicar que es preveu executar aquesta obra en dues fases, encara que no va voler donar cap calendari. La longitud de la via pel centre d'Igualada seria de 5,6 quilòmetres, i el recorregut, que es faria en un total de 16 minuts, tindria vuit parades. L'inversió prevista és de 56,5 milions d'euros.
Nadal va exlicar que el seu departament ha optat per aquesta alternativa pels bons resultats que està donant en diferents ciutats europees, entre les quals també es troba Barcelona. Per al conseller, "a la mobilitat moderna, la combinació tren-tramvia dóna molt bons resultats i és un model satisfactori que complementa l'ús del vehicle privat i els autobusos". De moment, aquest sistema de tramvia només s'aplica a Barcelona i és previst fer-lo a Manresa, encara que Nadal va matisar que la línia de FGC Llobregat-Anoia, per les seves característiques en alguns trams, també es pot considerar un tren-tramvia.
Entre els altres anuncis que va fer Nadal, també destaca la millora de línies urbanes i interurbanes d'autobusos a la Conca d'Òdena amb un increment de la inversió del Govern de 650.000 euros l'any. D'altra banda, el departament ha aprovat l'estudi informatiu de la fase 2 de la ronda sud.
brito_cat
N5
N5
Posts: 128
Joined: Tuesday 17/06/2008 21:53
Location: Sant Joan de Vilatorrada

Re: Tren-trams FGC a Lleida, Balaguer, Manresa i Igualada

Post by brito_cat »

Uns esquemes que he fet amb el google (em penso que son correctes):
Nova estació
Image
Recorregut en tramvia:
Image
Suposo que la intenció a partir d'aquí és baixar per l'av. Gaudí fins al riu.
pukyxd
N6
N6
Posts: 254
Joined: Thursday 31/01/2008 11:12
Location: Santa Coloma de Gramenet

Re: Tren-trams FGC a Lleida, Balaguer, Manresa i Igualada

Post by pukyxd »

No sóc d'Igualada, però crec que no és gaire intel·ligent treure l'estació del final del passeig per posar-la a les afores i fer passar el tren-tranvia per tota la perifèria. :S Jo crec que s'hauria d'allargar la línia pel centre. El problema suposo que és que l'opció passeig es descarta pel tema de "molestar al trànsit" i a les persones. Jo he estat al passeig aquest i si no m'equiboco hi ha 2 carrils de trànsit per costat (potser en alguns llocs 1, ara no recordo) i a més a cada costat doble línia d'aparcament. Amb tant d'espai i sense tocar el passeig central jo crec que es podria fer lloc per fer-hi passar 2 vies de tranvia.
joarló88
N4
N4
Posts: 71
Joined: Sunday 18/01/2009 22:25

Re: Tren-trams FGC a Lleida, Balaguer, Manresa i Igualada

Post by joarló88 »

El més greu d'això no és l'atac de soterratitis/encaixonatitis/eltrenemprenyatitis que tenen a Igualada, sinó el parxe que hi volen fer. El tema és el de sempre: el tren sempre molesta; els cotxes no. I es treuen com a "solució" allunyar l'estació d'FGC del poble, només perquè passi pel pas a nivell.
Cervià
N2
N2
Posts: 12
Joined: Saturday 02/08/2008 0:26
Location: Cervià de Ter - Girona

Re: Tren-trams FGC a Lleida, Balaguer, Manresa i Igualada

Post by Cervià »

Si els viatges en tren-tram duren més, però tens més frequència de trens, de fet estàs escurçant el temps de viatge.
Dit d'altre manera, potser abans anaves més depressa dalt del tren, però t'havies d'esperar a les 10:00 per sortir, i ara potser pots agafar un tren a les 9:40 i arribes 10 o 15 minuts abans a Barcelona del que ho faries amb un directe.
No sé si m'explico...

Miquel Bodro
Miquel Bodro
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Post by 593Dromedario »

Cervià wrote:Si els viatges en tren-tram duren més, però tens més frequència de trens, de fet estàs escurçant el temps de viatge.
Dit d'altre manera, potser abans anaves més depressa dalt del tren, però t'havies d'esperar a les 10:00 per sortir, i ara potser pots agafar un tren a les 9:40 i arribes 10 o 15 minuts abans a Barcelona del que ho faries amb un directe.
No sé si m'explico...

Miquel Bodro
T'expliques, però el que cal és que el tren directe vagi ràpid. Bé, en el cas del Igualada-Barcelona, tarda força i encara més des que van augmentar les freqüències dels L8 amb parades a tot arreu. Però convé mantenir el servei tal com va de ràpid i des del centre, i, si es vol obrir un nou servei per la perifèria o el centre de caire local (urbà/semiurbà) amb més parades, es fa.

Salut!
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Tren-trams FGC a Lleida, Balaguer, Manresa i Igualada

Post by josep_serre »

No deixa de ser curiós que en una comarca i una ciutat on fa 3 dècades van lluitar fortament per conservar aquest valuós mitjà de transport ara li tinguin tan odi, amb campanyes contra l'increment de freqüència perquè fa baixar més estona la barrera del pas a nivell i ara volen el tren més allunyat encara del que és el centre de la ciutat.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
joarló88
N4
N4
Posts: 71
Joined: Sunday 18/01/2009 22:25

Re: Tren-trams FGC a Lleida, Balaguer, Manresa i Igualada

Post by joarló88 »

Com és que el tren-tram anirà més lent? A quina velocitat comercial pot anar?

A Alacant, a 750 V, va a 48 km/h, que, al meu parer, dóna molt a desitjar.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”