D'aqui ve el meu comentari, no le fet en vaGeorge85 wrote:He parlat de la línia orbital quan volia dir l'Eix Transversal Ferroviari. I crec que aixó a dut a confusió.
Segons el que es podia veure al BcnRail a l'estand FGCIFERCATGISA l'Eix Transversal Ferroviari en ample UIC serà complementari al Tram-tren de Manresa a Lleida.
Per desgràcia ni tenien ni un trist triptic al stand però intentarè fer una mica de memòria.
L'ETF sortirà de la LAV - BCN_França .
Tren-trams FGC a Lleida, Balaguer, Manresa i Igualada
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Ah llavors et referies a la línia Barcelona - Frontera... és que el company havia dit Estació de França... i d'aquí la contradicció.jordidr wrote:D'aqui ve el meu comentari, no le fet en vaGeorge85 wrote:He parlat de la línia orbital quan volia dir l'Eix Transversal Ferroviari. I crec que aixó a dut a confusió.
Segons el que es podia veure al BcnRail a l'estand FGCIFERCATGISA l'Eix Transversal Ferroviari en ample UIC serà complementari al Tram-tren de Manresa a Lleida.
Per desgràcia ni tenien ni un trist triptic al stand però intentarè fer una mica de memòria.
L'ETF sortirà de la LAV - BCN_França .
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Velocitat de l'ETF
Em sembla que estem confonent els termes: si LAV es considera (així ho recordo) tota velocitat a partir de 250 km/h, ja em diràs quin sentit tindrà fer una LAV Lleida-Girona. Per servir Manresa i Vic? El que sí que sembla és que estarà pensada per a una vmax d'uns 200 o 220, però considerant les línies ja existents i els llocs per on passa serà més aviat per a serveis regionals i mercaderies passants.jordidr wrote:No, no el eix ferroviari que "pasara" pel centre de catalunya esta pensat per a LAV
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
El dia 5 de novembre vaig a unes jornades on parlaran de la implantació dels tren-trams a Catalunya. Ja us en faré cinc cèntims
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Jornades?
No les organitzen els Enginyers Industrials, aquestes jornades?Trenscat wrote:El dia 5 de novembre vaig a unes jornades on parlaran de la implantació dels tren-trams a Catalunya. Ja us en faré cinc cèntims
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Jornades?
Doncs sí... però espero que malgrat això siguin interessants T'hi apuntes?JaMiRo! wrote:No les organitzen els Enginyers Industrials, aquestes jornades?Trenscat wrote:El dia 5 de novembre vaig a unes jornades on parlaran de la implantació dels tren-trams a Catalunya. Ja us en faré cinc cèntims
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Extret de http://www.latossa.com/301-11Octubre07-1.pdf
Jo personalment opino que la idea del tren-tram és bona però potser no per dur a terme aviat sinó més endavant. Ara el què cal és que es faci amb èxit el metro comarcal de l'Anoia, de moment amb passos a nivell si és necessari, i que segueixi "dividint" les poblacions com diu aquest home. La veritat és que soterrar a Igualada encara pot tenir cert sentit però a Vallbona d'Anoia ho trobo absurd!L'enllaç dels anoiencs wrote:El President del Consell Comarcal afirma que el Tren-tram “allunyaria l’Anoia encara més de Barcelona”
El President del Consell Comarcal de l’Anoia, Xavier Boquete, afirma que la proposta de la Generalitat de convertir els Ferrocarrils en un Trentram “ens allunyaria encara més de Barcelona, perquè alentiria més el trajecte”. Boquete reclama al Govern català que, més enllà de l’increment de freqüència que suposarà l’entrada en funcionament del Metro Comarcal, “faci urgentment les millores necessàries per poder reduir el temps del trajecte”. Considera que la Generalitat ha de garantir a l’Anoia una “connexió ràpida amb Barcelona mentre no disposem d’una altra infrastructura”. En referència al projecte de fer un ramal del Tren transversal que connecti la Conca d’Òdena amb Martorell, afirma que “es
tracta d’una proposta a trenta anys vista i que tot just està a les beceroles”.
El President del Consell reclama el soterrament de la via del tren al seu pas per Igualada, Vilanova del Camí, Vallbona d’Anoia i Masquefa,
i hi afegeix que “no pot ser que els Ferrocarrils acabin dividint els municipis en dues parts”. Després que el conseller de Política Territorial i Obres Públiques es decantés públicament, la setmana passada, per la conversió dels Ferrocarrils en un Tren-tram, Boquete entén que la Generalitat “no té voluntat d’invertir en el soterrament”. En aquest sentit,
qualifica de “molt greu” que, en el cas d’Igualada, “hi hagi un projecte per soterrar la via fet i pagat, que ha costat més de 900.000 euros, i ara el vulguin deixar en un calaix”. “La Generalitat ens veu com una comarca de segona a l’hora de fer inversions”.
D’altra banda, el President de l’ens anoienc lamenta que “mentre municipis de l’àrea metropolitana com Sabadell reben inversions milionàries per millorar les infrastructures ferroviàries, l’Anoia queda
fora de tot i no rep ajudes de la Generalitat”. En opinió de Boquete, l’Anoia “ofereix serveis a l’àrea metropolitana, acollint infrastructures
com abocadors, i, en canvi, el Govern català ens veu com una comarca de segona a l’hora de fer inversions”.
Per a Boquete, la manca d’inversions en projectes ferroviaris s’afegeix “al dèficit general en matèria d’infrastructures” que pateix la comarca.
Afirma que “la Conca d’Òdena es veu obligada a dependre d’una carretera com l’A-2, el sud de l’Anoia d’una carretera com la B-224, que diuen que es vol millorar però no hi ha calendari, i del futur Quart Cinturó,
que ni tan sols té definit el traçat entre Abrera i Vilafranca”.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Divide et impera
O sigui, el tren "divideix" els pobles. Que jo sàpiga, totes les estacions es van fer, en el seu moment, en un extrem de les poblacions, precisament per no "dividir". Passa que, en aquests temps, algú ha trobat terreny baratet per fer-hi la seva caseta, aprofitant, precisament, la "divisió", i ara aquests que han comprat baratet diuen que allò que els ha salvat d'arruïnar-se "divideix".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- sigfrid440s
- N6
- Posts: 292
- Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
- Facebook: ssygger
- Location: Barcelona
- Contact:
Novetats a Igualada
El Conseller Nadal parla dels estudis en curs pel que fà a Igualada:
Regió7
Regió7
Per integrar la línia de Ferrocarrils
El Govern proposa crear un tren-tramvia a Igualada
L'estació actual es traslladaria a la Torre del Requesens i s'eliminaria el pas a nivell que hi ha a l'avinguda de Montserrat
El pas a nivell que encara hi ha a l'avinguda de Montserrat se suprimirà amb aquest projecte
ARXIU/MANUEL HIDALGO
JOSE SÁNCHEZIGUALADA La Generalitat de Catalunya ha decidit que la millor opció per resoldre la integració de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a Igualada és construir una nova estació a la Torre de Requesens que substitueixi l'actual i crear un servei de tren-tramvia que travessi la ciutat i arribi al límit municipal amb el nucli veí de Santa Margarida de Montbui. Així ho va anunciar el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, durant la seva visita d'ahir a Igualada, on es va reunir amb alcaldes, regidors i agents socials de la zona per tractar diversos temes d'actualitat que afecten la comarca de l'Anoia.
El conseller va explicar que de les sis propostes que tenia el seu departament sobre la taula, finalment han decidit fusionar-ne dues. En primer lloc, es traslladarà l'estació actual als afores de la ciutat. La nova estació proposada se situarà a l'entrada del municipi des de Vilanova del Camí, a l'espai que ocupaven les antigues piscines de la Torre de Requesens, a prop de la plaça del Mil·lenari.
Amb la construcció d'aquesta nova estació, se solucionaria un dels problemes més grans de mobilitat i seguretat que té actualment la ciutat d'Igualada: l'existència d'un pas a nivell a l'encreuament del passeig Verdaguer amb l'avinguda de Montserrat. Aquest element afecta d'una manera important el trànsit d'aquesta darrera via i, a més, és a només uns metres de l'escola Gabriel Castellà. Per això, des d'Igualada s'ha anant reivindicant des de fa molts anys la supressió d'aquest pas a nivell. Amb la nova estació s'acabaria aquest problema i, a més, es milloraria la comunicació del barri del Sant Crist amb la resta de la ciutat. L'execució de la nova estació també comportaria la construcció d'un nou pont, a partir del tram de via ja existent, per enllaçar amb el nou traçat previst. Es compta que la nova estació doni servei a més de 2.600 viatgers cada dia.
Però, com a complement de la nova estació, el departament de Política Territorial i Obres Públiques també preveu perllongar la línia dels FGC en forma de tren-tramvia per l'interior de la ciutat d'Igualada. A partir de la futura estació de la Torre de Requesens, la via continuaria per l'avinguda Montserrat fins a enllaçar amb Mestre Muntaner i l'avinguda de Balmes. La línia de tramvia tindria el punt final al límit de la ciutat, a tocar de Santa Margarida de Montbui. També es preveu que aquest sistema de tren-tramvia connecti l'entrada a la ciutat amb l'estació intermodal de l'eix transversal ferroviari. Nadal va explicar que es preveu executar aquesta obra en dues fases, encara que no va voler donar cap calendari. La longitud de la via pel centre d'Igualada seria de 5,6 quilòmetres, i el recorregut, que es faria en un total de 16 minuts, tindria vuit parades. L'inversió prevista és de 56,5 milions d'euros.
Nadal va exlicar que el seu departament ha optat per aquesta alternativa pels bons resultats que està donant en diferents ciutats europees, entre les quals també es troba Barcelona. Per al conseller, "a la mobilitat moderna, la combinació tren-tramvia dóna molt bons resultats i és un model satisfactori que complementa l'ús del vehicle privat i els autobusos". De moment, aquest sistema de tramvia només s'aplica a Barcelona i és previst fer-lo a Manresa, encara que Nadal va matisar que la línia de FGC Llobregat-Anoia, per les seves característiques en alguns trams, també es pot considerar un tren-tramvia.
Entre els altres anuncis que va fer Nadal, també destaca la millora de línies urbanes i interurbanes d'autobusos a la Conca d'Òdena amb un increment de la inversió del Govern de 650.000 euros l'any. D'altra banda, el departament ha aprovat l'estudi informatiu de la fase 2 de la ronda sud.
Re: Tren-trams FGC a Lleida, Balaguer, Manresa i Igualada
No sóc d'Igualada, però crec que no és gaire intel·ligent treure l'estació del final del passeig per posar-la a les afores i fer passar el tren-tranvia per tota la perifèria. :S Jo crec que s'hauria d'allargar la línia pel centre. El problema suposo que és que l'opció passeig es descarta pel tema de "molestar al trànsit" i a les persones. Jo he estat al passeig aquest i si no m'equiboco hi ha 2 carrils de trànsit per costat (potser en alguns llocs 1, ara no recordo) i a més a cada costat doble línia d'aparcament. Amb tant d'espai i sense tocar el passeig central jo crec que es podria fer lloc per fer-hi passar 2 vies de tranvia.
Re: Tren-trams FGC a Lleida, Balaguer, Manresa i Igualada
El més greu d'això no és l'atac de soterratitis/encaixonatitis/eltrenemprenyatitis que tenen a Igualada, sinó el parxe que hi volen fer. El tema és el de sempre: el tren sempre molesta; els cotxes no. I es treuen com a "solució" allunyar l'estació d'FGC del poble, només perquè passi pel pas a nivell.
Re: Tren-trams FGC a Lleida, Balaguer, Manresa i Igualada
Si els viatges en tren-tram duren més, però tens més frequència de trens, de fet estàs escurçant el temps de viatge.
Dit d'altre manera, potser abans anaves més depressa dalt del tren, però t'havies d'esperar a les 10:00 per sortir, i ara potser pots agafar un tren a les 9:40 i arribes 10 o 15 minuts abans a Barcelona del que ho faries amb un directe.
No sé si m'explico...
Miquel Bodro
Dit d'altre manera, potser abans anaves més depressa dalt del tren, però t'havies d'esperar a les 10:00 per sortir, i ara potser pots agafar un tren a les 9:40 i arribes 10 o 15 minuts abans a Barcelona del que ho faries amb un directe.
No sé si m'explico...
Miquel Bodro
Miquel Bodro
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
T'expliques, però el que cal és que el tren directe vagi ràpid. Bé, en el cas del Igualada-Barcelona, tarda força i encara més des que van augmentar les freqüències dels L8 amb parades a tot arreu. Però convé mantenir el servei tal com va de ràpid i des del centre, i, si es vol obrir un nou servei per la perifèria o el centre de caire local (urbà/semiurbà) amb més parades, es fa.Cervià wrote:Si els viatges en tren-tram duren més, però tens més frequència de trens, de fet estàs escurçant el temps de viatge.
Dit d'altre manera, potser abans anaves més depressa dalt del tren, però t'havies d'esperar a les 10:00 per sortir, i ara potser pots agafar un tren a les 9:40 i arribes 10 o 15 minuts abans a Barcelona del que ho faries amb un directe.
No sé si m'explico...
Miquel Bodro
Salut!
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Tren-trams FGC a Lleida, Balaguer, Manresa i Igualada
No deixa de ser curiós que en una comarca i una ciutat on fa 3 dècades van lluitar fortament per conservar aquest valuós mitjà de transport ara li tinguin tan odi, amb campanyes contra l'increment de freqüència perquè fa baixar més estona la barrera del pas a nivell i ara volen el tren més allunyat encara del que és el centre de la ciutat.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Tren-trams FGC a Lleida, Balaguer, Manresa i Igualada
Com és que el tren-tram anirà més lent? A quina velocitat comercial pot anar?
A Alacant, a 750 V, va a 48 km/h, que, al meu parer, dóna molt a desitjar.
A Alacant, a 750 V, va a 48 km/h, que, al meu parer, dóna molt a desitjar.