El transport públic de l'àrea de Girona ha guanyat cap a 300.000 viatgers en un any
Les línies d'autobús urbanes de la ciutat de Girona són les que més han augmentat en nombre d'usuaris en termes absoluts
ORIOL MAS. Girona
El transport públic de l'àrea urbana de Girona ha guanyat cap a 300.000 viatgers en un any –una mitjana d'uns 800 al dia–, coincidint amb l'augment del nombre de línies i també de la freqüència de les ja existents que va suposar la posada en servei de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de l'àrea de Girona. Les línies urbanes de la ciutat de Girona han estat les que més usuaris han guanyat en termes absoluts, amb percentatges d'augment que van del 12% al 157%. Percentualment, la ruta que més ha crescut és la que va d'Amer a Sils passant per Santa Coloma, que té un 226% més de viatgers. El director de Política Territorial i Obres Públiques a Girona, Ramon Ceide, aposta per consolidar aquests serveis abans de voler incrementar-los.
+ Viatgers pujant a un autobús, ahir a Girona. Foto: JORDI SOLER
L'ATM va entrar en servei avui fa un any, però al llarg del 2007 també s'ha anat ampliant a altres rutes, que fan 7 empreses i que afecten 46 municipis. En total, s'ha ampliat el nombre de freqüències i s'han creat rutes en 26 línies. L'ATM disposa actualment de les dades fins a l'agost de 17 d'aquestes 26 línies, i en totes hi ha hagut un increment del nombre d'usuaris, que va del 6% de la línia Amer-Girona –la que menys ha crescut– al 226% de la ruta Sils-Santa Coloma-Amer, que ha guanyat més de 3.000 passatgers. De línies com les que uneixen Girona amb altres municipis del Gironès o de la Selva encara no hi ha xifres definitives.
Les línies urbanes de la ciutat de Girona han estat, però, les que han notat més l'increment de viatgers, i les noves línies com la circular de Salt i la de l'àrea urbana de Banyoles també han tingut una bona acceptació. Ramon Ceide ha destacat per sobre de l'increment de viatgers l'augment i la millora del servei, ja que per exemple s'han doblat les freqüències entre Girona i Banyoles o les línies internes de Girona, que passen cada 10 o 15 minuts: «Estem arribant a un punt que fa atractiu l'ús del transport públic.» Tot i l'increment del nombre de viatgers, el director territorial de PTOP aposta per consolidar aquests serveis anant pas a pas, «i a mesura que creixi la demanda incrementar l'oferta actual». En aquest sentit, els possibles canvis que s'hagin de fer dependran de les demandes que facin els ajuntaments i els consells comarcals, que es reuneixen amb el departament a la comissió consultiva de l'ATM.
SUBVENCIONS DEL 70%
La conselleria destinarà 3,1 milions d'euros a subvencionar els nous serveis, tal com es va acordar amb les empreses del sector, unes previsions que equivalen aproximadament al 70% del preu del bitllet. El motiu és ajudar així les companyies perquè puguin pagar l'augment de les despeses que els ha suposat l'increment d'expedicions i línies, de manera que això no repercuteixi en el preu del bitllet que ha de pagar el viatger. Les línies 1, 2 i 11 de Girona són les que s'enduen una part més elevada de les subvencions, cap a un milió d'euros entre totes tres. De les interurbanes, la línia que fa Girona-Salt-Riudellots -Campllong-Cassà i Caldes és la més beneficiada.
Amer-Girona - 4 viatges més per dia feiner i sentit
- Augment de viatgers: 9.958 (6% més)
Girona-Salt-Riudellots- Cassà-Caldes - 8 viatges més per dia feiner i sentit
- Augment de viatgers: 18.637 (55,7 % més)
Girona-Banyoles - 14 viatges més per dia feiner i sentit
- Augment de viatgers: 17.764 (12,4% més)
Girona-Santa Coloma de Farners - 8 viatges més per dia feiner i sentit
- Augment de viatgers: 18.719 (70,4% més)
Amer-Sta.Coloma-Sils - 3 viatges més per dia feiner i sentit
- Augment de viatgers: 3.172 (226% més)
Girona-Llagostera - 8 viatges més per dia feiner i sentit
- Augment de viatgers: 9.042 (6,4% més)
Camós-Porqueres- Banyoles-Fontcoberta + demanda a Fares (nou) - 14 viatges més per dia feiner i sentit
- Augment de viatgers: 11.129 (100% més)
Línia 3 Girona-Salt (pel carrer Major) - 30 circuits (un bus cada deu minuts)
- Augment de viatgers: 37.135 (12,4 % més)
Línia 4 Girona-Salt (Espai Gironès) - 10 circuits (un bus cada 15 minuts en hora punta)
- Augment de viatgers: 15.802 (22,6% més)
Línia C bus circular de Salt (nou) - 25 circuits
- Augment de viatgers: 7.729 (100% més)
Línia 6 Girona-Sarrià - 19 viatges més per dia feiner i sentit
- Augment de viatgers: 1.982 (16,53% més)
Línia 1 Montjuïc-Jutjats- Avellaneda - 30 viatges més per dia feiner i sentit
- Augment de viatgers: 35.386 (35% més)
Línia 2 Hospital Trueta- Jutjats-Renfe-Avellaneda - 30 viatges més per dia feiner i sentit
- Augment de viatgers: 29.582 (43,5% més)
Línia 7 Torre Gironella- Can Gibert-Hospital de Salt - 15 viatges més per dia feiner i sentit
- Augment de viatgers: 17.303 (46,7% més)
Línia 10 Renfe-Fornells - 16 viatges més per dia feiner i sentit
- Augment de viatgers: 19.323 (127% més)
Línia 11 CAP Güell-CAP SantaClara-CAP Montilivi- Sant Daniel - 45 viatges més per dia feiner i sentit
- Augment de viatgers: 16.860 (157,6% més)
Línia 5 Germans Sàbat- Jutjats-Sant Narcís- Vilablareix-Sant Daniel - No hi ha increment de freqüències
- Augment de viatgers: 39.723 (15,3% més)
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2592210
Transport públic àrea de Girona ha guanyat cap a 300000 viat
La veritat és que estic molt content amb aquests resultats. Sembla ser que cada cop el TP a Girona és més usat. Això sí, curiosament també hi ha força més cotxes.
M'ha cridat l'atenció que la LC de Salt hagi dut 7729 passatgers, quan sembla que no hi pugi ningú. També espectacular l'increment de passatgers de la L11, que l'any passat va ser d'un 66% però aquest any s'ha disparat fins a un 157,6%. Ara, el que fa falta, és que s'implanti el bitllet únic i desapareixin la multiplicitat de tarifes i targetes.
M'ha cridat l'atenció que la LC de Salt hagi dut 7729 passatgers, quan sembla que no hi pugi ningú. També espectacular l'increment de passatgers de la L11, que l'any passat va ser d'un 66% però aquest any s'ha disparat fins a un 157,6%. Ara, el que fa falta, és que s'implanti el bitllet únic i desapareixin la multiplicitat de tarifes i targetes.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
20 al dia
Divideix aquesta xifra pels 365 dies que té l'any i arribaràs a una mica més de 20 passatgers diaris. Potser així queda explicada la teva impressió.aarongilp wrote:M'ha cridat l'atenció que la LC de Salt hagi dut 7729 passatgers, quan sembla que no hi pugi ningú.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: 20 al dia
Però aquesta línia no circula els festius ni dissabtes, pel que realment, serien uns 25-30, cosa que concorda més amb el que he vist...Guigui wrote:Divideix aquesta xifra pels 365 dies que té l'any i arribaràs a una mica més de 20 passatgers diaris. Potser així queda explicada la teva impressió.aarongilp wrote:M'ha cridat l'atenció que la LC de Salt hagi dut 7729 passatgers, quan sembla que no hi pugi ningú.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: 20 al dia
Si té 25 passatgers i fa 25 circuits, vol dir que com a cada servei hi va de mitjana 1 personaGuigui wrote:Divideix aquesta xifra pels 365 dies que té l'any i arribaràs a una mica més de 20 passatgers diaris. Potser així queda explicada la teva impressió.aarongilp wrote:M'ha cridat l'atenció que la LC de Salt hagi dut 7729 passatgers, quan sembla que no hi pugi ningú.
I si comptem que aquests viatgers normalment van i tornen, tenim que la línia la utilitzen la impressionant xifra de 13 persones
No sé si això és gaire sostenible, la veritat. Segurament seria més barat i efectiu posar un taxi "a la demanda".
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Justament pel mal disseny que té fa que es pugui anar amb una línia i tornar amb una altra. És a dir, que aquestes 25 persones poden ser en realitat unes 15-20.
En un fil obert a tal efecte fa un any jo ja pronosticava, de totes formes, el que ha passat, que ha tingut poc èxit, i posava una alternativa millor, la qual tot i ésser enviada a l'ajuntament va ser, simplement, no observada.
En un fil obert a tal efecte fa un any jo ja pronosticava, de totes formes, el que ha passat, que ha tingut poc èxit, i posava una alternativa millor, la qual tot i ésser enviada a l'ajuntament va ser, simplement, no observada.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...