Quines estacions de metro, FGC, etc., són prescindibles?
- Rafa Monty
- N6
- Posts: 167
- Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
- Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC
Ningú ha mencionat les aglomeracions a Casa de l'Aigua (L11)?
Per altra banda, Clot és una estació amb una elevada demanda i molt allunyada de les parades més properes (Passeig de Gràcia i Sant Andreu Comtal). Fins que no estigui feta Sagrera no es pot parlar de tancar-la.
Si no fos per la poca capacitat de Plaça de Catalunya, fa temps que Arc de Triomf d'ADIF hauria d'estar tancada.
Finalment, potser no s'hauria d'haver fet mai Encants (L2) per permetre un traçat més favorable entre Sagrada Família i Clot, si bé això és llençar-me pedres al propi teulat perquè la tinc al costat.
Per altra banda, Clot és una estació amb una elevada demanda i molt allunyada de les parades més properes (Passeig de Gràcia i Sant Andreu Comtal). Fins que no estigui feta Sagrera no es pot parlar de tancar-la.
Si no fos per la poca capacitat de Plaça de Catalunya, fa temps que Arc de Triomf d'ADIF hauria d'estar tancada.
Finalment, potser no s'hauria d'haver fet mai Encants (L2) per permetre un traçat més favorable entre Sagrada Família i Clot, si bé això és llençar-me pedres al propi teulat perquè la tinc al costat.
A simple vista diria que una històrica del metro com Hostafrancs no és gaire concorreguda. Can Boixeres tampoc té gaire més afluència.
La xarxa dels FGC té nombrosíssimes estacions amb poquíssima utilització. Des de Martorell fins a Igualada o Manresa són majoria les parades on en total no baixen i pugen més de 5 viatgers. Per exemple Castellbell, Abrera, La Pobla de Claramunt o Can Parellada. A la xarxa del Vallès ja les heu comentat. Encara no entenc com a FGC no es plantegen eliminar parades en benefici de la durada dels trajectes més llargs. A RENFE mantenen freqüències de 30 minuts en parades concorregudíssimes com Sitges i Vilanova excepte a l'hora punta direcció Barcelona. Són les mateixes freqüències de fa 20 anys i no ha significat perdre viatgers precisament. Ni tan sols la construcció de l'autopista ha aconseguit capgirar l'estadística més favorable del transport públic entre Barcelona i les comarques del voltant. Segueix sent el Garraf la comarca amb més percentatge de desplaçaments realitzats amb transport públic cap a Barcelona.
La xarxa dels FGC té nombrosíssimes estacions amb poquíssima utilització. Des de Martorell fins a Igualada o Manresa són majoria les parades on en total no baixen i pugen més de 5 viatgers. Per exemple Castellbell, Abrera, La Pobla de Claramunt o Can Parellada. A la xarxa del Vallès ja les heu comentat. Encara no entenc com a FGC no es plantegen eliminar parades en benefici de la durada dels trajectes més llargs. A RENFE mantenen freqüències de 30 minuts en parades concorregudíssimes com Sitges i Vilanova excepte a l'hora punta direcció Barcelona. Són les mateixes freqüències de fa 20 anys i no ha significat perdre viatgers precisament. Ni tan sols la construcció de l'autopista ha aconseguit capgirar l'estadística més favorable del transport públic entre Barcelona i les comarques del voltant. Segueix sent el Garraf la comarca amb més percentatge de desplaçaments realitzats amb transport públic cap a Barcelona.
- Alfredo_21
- N6
- Posts: 220
- Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
- Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]
Yo creo que entre Sagrada Familia y Clot no hacer ninguna estación de metro hubiera sido un error. Por las mañanas siempre he visto batsante gente allí. Además tambien esta la zona comercial dels Encants.entfe001 wrote: Finalment, potser no s'hauria d'haver fet mai Encants (L2) per permetre un traçat més favorable entre Sagrada Família i Clot, si bé això és llençar-me pedres al propi teulat perquè la tinc al costat.
A mi no me parece mal situada esta estación.
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Voldràs dir entre Diagonal i Fontana, no?Rafa Monty wrote:El que sí seria bo es tornar a crear el Projecte de la Estació "Travessera" a La L3, El trajecte entre Fontana i Lesseps es bastant llarguet.
Aquesta estació seria de molta utilitat si es perllonga la L8 fins a Gràcia, ja que així també hi hauria possibilitat d'enllaçar des dels FGC fins la L3.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Cal mirar les coses racionalment.Jordilar wrote:Doncs jo no suprimiria cap parada, doncs crec que la funció del Transport Public és més aviat social que no comercial i que penseu que aquestes 2 o 3 persones que utilitzen l'estació els hi va molt bé i que si els hi treuen, probablement buscaran algun altre tipus de mitjà per arribar a les seves destinacions.
No és lògic que diverses desenes de mil·lers de persones hagin de perdre temps, cada dia, per parar a una estació que només faran servir unes poques dotzenes.
Caldria estudiar quan temps es perd parant en una estació concreta, i quins beneficis i problemes comporta.
Posem, per exemple, que eliminant l'estació de Baixador de Vallvidrera entre BCN i St Cugat ens estalviem un minut (és només un exemple). Caldria veure quants viatgers més captaries a Terrassa, Sabedell, Rubí, etc. retallant un minut el temps de viatge. Segurament serien molt pocs donat que el temps guanyat és poc, però posem que fossin només un +0,05%
Si resulta que aquest 0,05% són més passatgers que els que reculls a l'estació en qüestió... ja tens la resposta. Cal eliminar-la i donar una alternativa a la gent que es quedi sense transport. En cas contrari, cal deixar-la com està.
El que està clar és que actualment l'ús del transport privat es fa principalment perquè és molt més ràpid (embussos inclosos) que el transport públic. Per tant, la lluita que ha de lliurar ara el T. públic és l'aconseguir ser molt més ràpid, i si una eina pot ser el tancament d'estacions de molt baix trànsit, caldrà fer-ho.
De tota manera, tots sabem que no és aquesta la mesura principal a prendre, sinó que el que cal és ampliar a quatre vies els accessos per permetre trens semidirectes.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Per a ser justos no seria una equació així de senzilla, ja hauríem de parlar de funcions d'utilitat agregades... ja q no és el mateix el benefici q n'obté la persona q s'estalvia un minut entre Terrassa i BCN; q el perjudici q li causes a la persona q es queda sense poder agafar el tren a la seva estació i ha d'anar a una altra agafant un bus o el q sigui.wefer wrote: Caldria estudiar quan temps es perd parant en una estació concreta, i quins beneficis i problemes comporta.
Posem, per exemple, que eliminant l'estació de Baixador de Vallvidrera entre BCN i St Cugat ens estalviem un minut (és només un exemple). Caldria veure quants viatgers més captaries a Terrassa, Sabedell, Rubí, etc. retallant un minut el temps de viatge. Segurament serien molt pocs donat que el temps guanyat és poc, però posem que fossin només un +0,05%
Si resulta que aquest 0,05% són més passatgers que els que reculls a l'estació en qüestió... ja tens la resposta. Cal eliminar-la i donar una alternativa a la gent que es quedi sense transport. En cas contrari, cal deixar-la com està.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Ostres, no m'imagino els FGC amb parades facultatives al Baixador de Vallvidrera per exemple... ara que el botonet de "STOP" darrera la porta de les cabines per als PMR ja hi és.orique wrote:I allò de parades facultatives?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Tal com ja he explicat, es tracta de quants viatgers més pots agafar des de Terrassa (que actualment no agafen el tren per ser massa lent) en comparació dels viatgers que perds tancant una estació.javi82 wrote:Per a ser justos no seria una equació així de senzilla, ja hauríem de parlar de funcions d'utilitat agregades... ja q no és el mateix el benefici q n'obté la persona q s'estalvia un minut entre Terrassa i BCN;
Es tracta de transportar el màxim de viatgers possible, treient-los de la carretera.
De vegades em sembla que costa d'entendre que molta gent no agafa el tren simplement perquè els és molt lent. Si per anar de Terrassa a BCN trigo 30 minuts porta-porta i en tren el trajecte se me'n va a més d'una hora... l'elecció de la majoria de la gent és clara. Que bombin el transport públic I ho dic per pròpia experiència. Això és el que cal evitar.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
No és la veu d'en Jordi Royo, però servirà: Tin ton...Trenscat wrote:no m'imagino els FGC amb parades facultatives
Donat que no la puc escoltar... és la megafonia de FGV que anuncia allò de "Pròxim baixador... cal sol·licitar parada per abaixar"?orique wrote:No és la veu d'en Jordi Royo, però servirà: Tin ton...Trenscat wrote:no m'imagino els FGC amb parades facultatives
Per això no cal suprimir parades perquè no hi pari cap tren. Simplement s'ha d'adecuar la infraestructura per permetre trens el més semidirectes possible, però en cap cas tancar estacions. El fet de tancar estacions només em sembla una actitud egoista de la gent de les ciutats en dir "vull anar el més ràpid possible de A i B, i que els que viuen entremig es fotin, total, són cuatre gats..."wefer wrote:Tal com ja he explicat, es tracta de quants viatgers més pots agafar des de Terrassa (que actualment no agafen el tren per ser massa lent) en comparació dels viatgers que perds tancant una estació.
Es tracta de transportar el màxim de viatgers possible, treient-los de la carretera.
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
De la mateixa manera que ho fas en una parada de bus. El tren ja porta una velocitat que li permeti aturar-se de forma segura. I invertint una mica, es poden instal·lar botons a les estacions (o millor: coordinar-ho amb torniquets: si no es paga no es puja al tren)Túnels del Garraf wrote:Això de les parades facultatives mai ho he entès, i si és al revès, és una persona la que està a l'andana i vol pujar al tren? Com avisa al maquinista?
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Crec que no m'has entès. De totes maneres: per aturar un tren en una parada facultativa li has de fer un senyal amb la mà al maquinista. Jo proposava d'instal·lar botons a les estacions que avisin al maquinista amb prou antelació (encara que si arribes just de temps, de ben poc serveix...)Túnels del Garraf wrote:Gràcies
Aquests botons existeixen a Catalunya?
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
Aixo está be si algu hi vol pujar desde la parada facultativa pero... per baixar-hi?orique wrote:Crec que no m'has entès. De totes maneres: per aturar un tren en una parada facultativa li has de fer un senyal amb la mà al maquinista. Jo proposava d'instal·lar botons a les estacions que avisin al maquinista amb prou antelació (encara que si arribes just de temps, de ben poc serveix...)Túnels del Garraf wrote:Gràcies
Aquests botons existeixen a Catalunya?
Es complicat... La pregunta es : Les parades aquestes on pujen o baixen poques o nules persones... no podria fer-se servei parcial? es a dir.. que pari un de cada 3 , 4 o 5 trens? No se... bueno clar a renfe seria més complexe aixo, pero em refereixo a metro i f.g.c
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No hi veig el què
D'una banda, no hi ha problema en crear parades facultatives, sempre que es tracti de línies amb una freqüència relativament baixa. Té l'avantatge de ser més flexible de cara a l'usuari que no pas decretar que s'hi aturi un de cada tants trens a una hora determinada (que potser ve pitjor a molts usuaris que no pas una altra). Ara bé, en termes de servei, no hi veig l'avantatge, ni tan sols en un regional o rodalies, ja que, d'alguna manera o altra, cal preveure aquestes parades a l'horari.fredebcnteatre wrote:Les parades aquestes on pujen o baixen poques o nules persones... no podria fer-se servei parcial? es a dir.. que pari un de cada 3 , 4 o 5 trens? No se... bueno clar a renfe seria més complexe aixo, pero em refereixo a metro i f.g.c
Precisament a causa de la densitat, aquest sistema seria molt complicat i farragós d'implantar al metro i a FGC, especialment perquè al primer no m'imagino cap estació que pugui ser "facultativa". Que a Baró de Viver i d'altres no hi baixa ni una ànima, d'acord, però entre fer-hi parada de servei i facultativa, la diferència seria de mig minut, si fa no fa: res que faci el trajecte significativament més ràpid.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
És que aquests botons si que existeixen dins dels trens que fan parades facultatives (a FGV, per exemple). Sinó és tan senzill com avisar al revisor (línia de La Pobla).fredebcnteatre wrote:Aixo está be si algu hi vol pujar desde la parada facultativa pero... per baixar-hi?orique wrote:Crec que no m'has entès. De totes maneres: per aturar un tren en una parada facultativa li has de fer un senyal amb la mà al maquinista. Jo proposava d'instal·lar botons a les estacions que avisin al maquinista amb prou antelació (encara que si arribes just de temps, de ben poc serveix...)Túnels del Garraf wrote:Gràcies
Aquests botons existeixen a Catalunya?
Es complicat... La pregunta es : Les parades aquestes on pujen o baixen poques o nules persones... no podria fer-se servei parcial? es a dir.. que pari un de cada 3 , 4 o 5 trens? No se... bueno clar a renfe seria més complexe aixo, pero em refereixo a metro i f.g.c
Orique, sí que t'havia entès, però volia saber si aquests botons ja estaven patentats i si hi havia alguna estació de Catalunya que en disposés... (Em smebla que línies amb aquest tipus de parades només hi ha la de La Pobla, i com fa poc la van modernitzar els de FGC...)
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges