Bus urbà de Vilanova
Bus Vilanova amplia servei per adaptar-lo torns fàbriques
Penedès. El bus de Vilanova amplia el servei per adaptar-lo als torns de les fàbriques
L'horari cobrirà els torns d'entrada i sortida de la indústria i els itineraris arribaran fins al polígon
LAURA MARÍN. Vilanova i la Geltrú
El bus urbà de Vilanova adaptarà el seu horari i ampliarà l'itinerari per cobrir les necessitats dels treballadors dels polígons industrials de la ciutat. La iniciativa forma part del pla de millora de la mobilitat de la Generalitat, que ha signat un conveni de col·laboració amb l'Ajuntament de Vilanova per cofinançar el projecte. A més d'ampliar el servei del bus urbà, també es contractarà un agent de la mobilitat –que vetllarà per l'evolució del pla– i s'impulsaran mesures per pacificar el trànsit, com ara la potenciació del cotxe compartit i la creació de nous carrils bici fins al polígon industrial. Aquest projecte té un pressupost de 300.000 euros.
+ L'entrada a la fàbrica de Prysmian a Vilanova està plena de cotxes aparcats, fins i tot a sobre de les voreres. Foto: L.M.
El secretari de la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, i l'alcalde de Vilanova, Joan Ignasi Elena, van segellar divendres passat l'acord mitjançant el qual les dues administracions intentaran disminuir l'ús del vehicle privat per anar a treballar. La iniciativa pretén beneficiar els 5.700 treballadors que es desplacen diàriament al polígon industrial de Vilanova mitjançant la implantació del servei del bus urbà. Segons han avançat fonts de l'Ajuntament, el projecte es tradueix en el perllongament de les línies L-1 i L-2 del bus urbà fins al polígon Masia d'en Notari amb un augment de quatre expedicions per coincidir amb els horaris de les empreses i en l'ampliació dels horaris de les línies L-3 i L-4 per ajustar-se també als torns de la resta de fàbriques. Paral·lelament, el bus urbà incrementarà en tres hores el servei de cadascuna de les línies per poder cobrir els horaris laborals.
Masia d'en Notari no serà l'únic polígon que es beneficia del pla de mobilitat, ja que el bus urbà també cobreix els sectors Sínia de les Vaques, Bòbila, Roquetes, Masia Barreres, Marquès, Masia Frederic, La Plana, Zona Nord i Torrent de la Pastera, on es reparteixen un total de 191 empreses. I l'ampliació del servei de transport públic significarà anualment un cost de 186.200 euros. Però aquesta mesura anirà acompanyada de la creació de 1.100 metres més de carril bici fins al polígon Masia Barreres i les instal·lacions de Venca, la creació de la figura del gestor de la mobilitat (per adaptar el pla a les necessitats de futur) i la promoció de la campanya de potenciació del cotxe compartit per anar a la feina.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2116817
L'horari cobrirà els torns d'entrada i sortida de la indústria i els itineraris arribaran fins al polígon
LAURA MARÍN. Vilanova i la Geltrú
El bus urbà de Vilanova adaptarà el seu horari i ampliarà l'itinerari per cobrir les necessitats dels treballadors dels polígons industrials de la ciutat. La iniciativa forma part del pla de millora de la mobilitat de la Generalitat, que ha signat un conveni de col·laboració amb l'Ajuntament de Vilanova per cofinançar el projecte. A més d'ampliar el servei del bus urbà, també es contractarà un agent de la mobilitat –que vetllarà per l'evolució del pla– i s'impulsaran mesures per pacificar el trànsit, com ara la potenciació del cotxe compartit i la creació de nous carrils bici fins al polígon industrial. Aquest projecte té un pressupost de 300.000 euros.
+ L'entrada a la fàbrica de Prysmian a Vilanova està plena de cotxes aparcats, fins i tot a sobre de les voreres. Foto: L.M.
El secretari de la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, i l'alcalde de Vilanova, Joan Ignasi Elena, van segellar divendres passat l'acord mitjançant el qual les dues administracions intentaran disminuir l'ús del vehicle privat per anar a treballar. La iniciativa pretén beneficiar els 5.700 treballadors que es desplacen diàriament al polígon industrial de Vilanova mitjançant la implantació del servei del bus urbà. Segons han avançat fonts de l'Ajuntament, el projecte es tradueix en el perllongament de les línies L-1 i L-2 del bus urbà fins al polígon Masia d'en Notari amb un augment de quatre expedicions per coincidir amb els horaris de les empreses i en l'ampliació dels horaris de les línies L-3 i L-4 per ajustar-se també als torns de la resta de fàbriques. Paral·lelament, el bus urbà incrementarà en tres hores el servei de cadascuna de les línies per poder cobrir els horaris laborals.
Masia d'en Notari no serà l'únic polígon que es beneficia del pla de mobilitat, ja que el bus urbà també cobreix els sectors Sínia de les Vaques, Bòbila, Roquetes, Masia Barreres, Marquès, Masia Frederic, La Plana, Zona Nord i Torrent de la Pastera, on es reparteixen un total de 191 empreses. I l'ampliació del servei de transport públic significarà anualment un cost de 186.200 euros. Però aquesta mesura anirà acompanyada de la creació de 1.100 metres més de carril bici fins al polígon Masia Barreres i les instal·lacions de Venca, la creació de la figura del gestor de la mobilitat (per adaptar el pla a les necessitats de futur) i la promoció de la campanya de potenciació del cotxe compartit per anar a la feina.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2116817
(Notícia extreta de http://www.vilanova.cat)
L'AJUNTAMENT DE VNG I EL DPTOP I MILLORARAN LA MOBILITAT ALS POLÍGONS
Les millores beneficiaran als prop de 5.700 treballadors dels polígons de la ciutat
27/10/06 - 15.10 h
La signatura del conveni ha estat seguida d'una roda de premsa
El secretari per a la Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, Manel Nadal , i l'alcalde de VNG, Joan Ignasi Elena, han signat avui un conveni per a la millora de l'accessibilitat en transport públic i de la mobilitat al conjunt de polígons del Mercat de Treball d'aquest municipi.
Aquest conveni es traduirà en un conjunt de mesures com el perllongament i l'ampliació d'horari de quatre línies, l'ampliació de carrils bici i la promoció del Car-Pooling , entre d'altres. Aquesta actuació suposarà una inversió total de 287.496 euros, 186.200 euros de caràcter anual, que seran aportats el 50% per ambdues administracions.
El conveni que avui s'ha signat, a Vilanova i la Geltrú, pretén impulsar un conjunt d'actuacions per a la millora de l'accessibilitat, als aproximadament 5.700 treballadors dels corresponents polígons d'aquest municipi. Aquestes actuacions, suposaran una inversió global de 287.496 euros, a sufragar paritàriament per cadascuna de les parts. D'aquesta xifra, 186.200 euros correspondran al perllongament i l'ampliació de les línies del transport urbà. Aquesta és la inversió que es destinarà anualment per aquest servei.
Els polígons industrials inclosos en aquest pla de millora són: Sínia de les Vaques, Bòbila, Roquetes, Masia Barreres, Sector Marquès, Masia Federic, Masia d'en Notari, La Plana, Zona Nord i Torrent Pastera. Aquests polígons abasten fins a 191 empreses.
Transport públic, mobilitat i infraestructures són els principals eixos al voltant del qual giren les actuacions que es posaran en marxa. Les principals iniciatives que es preveuen són les següents:
• Perllongament de les línies L-1 i L-2 del transport urbà de Vilanova fins al polígons Masia d'en Notari amb un augment de quatre expedicions per a coincidir amb els horaris de les empreses industrials dels polígons.
• Ampliació dels horaris de les línies L-3 i L-4 del transport urbà de Vilanova per a coincidir amb els horaris de les empreses industrials dels polígons, amb un increment de 3 hores de servei en cadascuna de les línies.
• Ampliació de 625 metres del carril bici existent a l'Av. Vilafranca des del carrer Sevilla fins al carrer del Guix del polígon industrial Masia d'en Barreres.
• Ampliació de 468 metres del carril bici existent a la C-15 fins a la fàbrica VENCA del sector Marquès.
• Caracterització i nomenament de la figura, prevista en la Llei de la Mobilitat, del gestor de mobilitat per al conjunt dels polígons industrials de Vilanova i la Geltrú. Aquest gestor s'encarregarà d'adaptar aquest pla als possibles canvis que es produeixin.
• Potenciació del cotxe compartit ( car-pooling ), com a sistema per intensificar l'ocupació dels vehicles privats. De manera que, Vilanova i la Geltrú s'incorporarà a la web http://www.compartir.org , la qual s'encarrega de gestionar l'oferta i la demanda d'aquest servei.
L'AJUNTAMENT DE VNG I EL DPTOP I MILLORARAN LA MOBILITAT ALS POLÍGONS
Les millores beneficiaran als prop de 5.700 treballadors dels polígons de la ciutat
27/10/06 - 15.10 h
La signatura del conveni ha estat seguida d'una roda de premsa
El secretari per a la Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, Manel Nadal , i l'alcalde de VNG, Joan Ignasi Elena, han signat avui un conveni per a la millora de l'accessibilitat en transport públic i de la mobilitat al conjunt de polígons del Mercat de Treball d'aquest municipi.
Aquest conveni es traduirà en un conjunt de mesures com el perllongament i l'ampliació d'horari de quatre línies, l'ampliació de carrils bici i la promoció del Car-Pooling , entre d'altres. Aquesta actuació suposarà una inversió total de 287.496 euros, 186.200 euros de caràcter anual, que seran aportats el 50% per ambdues administracions.
El conveni que avui s'ha signat, a Vilanova i la Geltrú, pretén impulsar un conjunt d'actuacions per a la millora de l'accessibilitat, als aproximadament 5.700 treballadors dels corresponents polígons d'aquest municipi. Aquestes actuacions, suposaran una inversió global de 287.496 euros, a sufragar paritàriament per cadascuna de les parts. D'aquesta xifra, 186.200 euros correspondran al perllongament i l'ampliació de les línies del transport urbà. Aquesta és la inversió que es destinarà anualment per aquest servei.
Els polígons industrials inclosos en aquest pla de millora són: Sínia de les Vaques, Bòbila, Roquetes, Masia Barreres, Sector Marquès, Masia Federic, Masia d'en Notari, La Plana, Zona Nord i Torrent Pastera. Aquests polígons abasten fins a 191 empreses.
Transport públic, mobilitat i infraestructures són els principals eixos al voltant del qual giren les actuacions que es posaran en marxa. Les principals iniciatives que es preveuen són les següents:
• Perllongament de les línies L-1 i L-2 del transport urbà de Vilanova fins al polígons Masia d'en Notari amb un augment de quatre expedicions per a coincidir amb els horaris de les empreses industrials dels polígons.
• Ampliació dels horaris de les línies L-3 i L-4 del transport urbà de Vilanova per a coincidir amb els horaris de les empreses industrials dels polígons, amb un increment de 3 hores de servei en cadascuna de les línies.
• Ampliació de 625 metres del carril bici existent a l'Av. Vilafranca des del carrer Sevilla fins al carrer del Guix del polígon industrial Masia d'en Barreres.
• Ampliació de 468 metres del carril bici existent a la C-15 fins a la fàbrica VENCA del sector Marquès.
• Caracterització i nomenament de la figura, prevista en la Llei de la Mobilitat, del gestor de mobilitat per al conjunt dels polígons industrials de Vilanova i la Geltrú. Aquest gestor s'encarregarà d'adaptar aquest pla als possibles canvis que es produeixin.
• Potenciació del cotxe compartit ( car-pooling ), com a sistema per intensificar l'ocupació dels vehicles privats. De manera que, Vilanova i la Geltrú s'incorporarà a la web http://www.compartir.org , la qual s'encarrega de gestionar l'oferta i la demanda d'aquest servei.
Bitllet senzill bus Vilanova passarà a costar 1 euro el 2007
Penedès. El bitllet senzill de l'autobús de Vilanova passarà a costar un euro el 2007
EL PUNT. Vilanova i la Geltrú
El govern de Vilanova ha aprovat aquesta setmana la revisió de tarifes de l'autobús per al 2007. A partir de dilluns, el bitllet senzill de l'autobús costarà un euro a Vilanova, encara que els dies festius el preu serà d'1,10 euros.
Pel que fa als abonaments, la targeta multiviatge T-Verda Pensionistes tindrà un cost de 4,15 euros i la targeta T-10 costarà 6,25 euros. Tot i que les noves tarifes entraran en vigor l'1 de gener, l'Ajuntament ha informat que els títols antics es podran fer servir durant els dos primers mesos de l'any. D'aquesta manera, les targetes multiviatge seran vàlides fins al 28 de febrer.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2212690
EL PUNT. Vilanova i la Geltrú
El govern de Vilanova ha aprovat aquesta setmana la revisió de tarifes de l'autobús per al 2007. A partir de dilluns, el bitllet senzill de l'autobús costarà un euro a Vilanova, encara que els dies festius el preu serà d'1,10 euros.
Pel que fa als abonaments, la targeta multiviatge T-Verda Pensionistes tindrà un cost de 4,15 euros i la targeta T-10 costarà 6,25 euros. Tot i que les noves tarifes entraran en vigor l'1 de gener, l'Ajuntament ha informat que els títols antics es podran fer servir durant els dos primers mesos de l'any. D'aquesta manera, les targetes multiviatge seran vàlides fins al 28 de febrer.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2212690
Bus urbà de Vilanova
Penedès. Vilanova rebrà 941.000 euros del govern de la Generalitat per millorar el servei de transport urbà
El govern local vol augmentar la freqüència de pas i anar ampliar el recorregut
L. MARÍN. Vilanova i la Geltrú
La Generalitat ajudarà l'Ajuntament de Vilanova a millorar el servei de transport urbà, que des d'aquest mes de setembre ha començat a augmentar la freqüència de pas de les línies L1 i L2. En total, el govern donarà a Vilanova 941.000 euros per ampliar el recorregut i millorar les condicions del servei fins al 2010. La primera aportació de la Generalitat ja ha permès que el bus urbà passi cada 20 minuts per les línies L1 i L2 i que circuli els dissabtes per les línies L3 i L4.
+ Un dels nous vehicles incorporats a la flota de Vilanova.
Vilanova rebrà una subvenció de la Generalitat de 941.000 euros per al transport urbà que es repartirà entre quatre partides anuals. La primera, de 87.726 euros, ja s'ha gastat en les millores que es van incorporar al setembre. La resta dels diners es distribuirà en tres anualitats: 234.248,97 euros que arribaran el 2008, 284.445,17 euros, el 2009, i 334.641,38 euros, el 2010. L'Ajuntament no ha concretat en què es gastaran els diners concedits per la Generalitat fins al 2010, encara que la voluntat del govern local és que a mitjan termini es pugui ampliar la freqüència de pas de totes les línies i resoldre els problemes de transport d'algunes zones perifèriques. Precisament, l'alcalde de Vilanova, Joan Ignasi Elena, va defensar la participació de la ciutat a l'Associació Metropolitana del Transport Urbà (AMTU) per iniciatives com aquesta, que implica el compromís de les dues administracions d'invertir en transport urbà. A més, creu que sense la creació de l'entitat municipalista, ciutats de la segona corona metropolitana com ara Vilanova no podrien tenir una interlocució directa amb el govern en temes de mobilitat.
Les millores en el servei de bus urbà es comencen a notar progressivament, tot i que entre els usuaris encara són habituals les queixes pels retards i per uns recorreguts massa llargs. Una de les darreres novetats del servei va ser la incorporació a la flota d'autobusos de dos nous vehicles en què s'havia millorat l'accessibilitat.
De fet, la incorporació de nous cotxes és fonamental per poder complir el compromís del govern local d'ampliar la freqüència de pas de les línies. La primera reforma dels horaris es va fer aquest setembre a les línies L1 i L2, però el regidor de Mobilitat de Vilanova, Xavier Carbonell, vol que s'apliqui pròximament també a les línies L3 i L4.
UN 5% SENSE TRANSPORT
En aquest sentit, la regidoria està estudiant la fórmula per poder oferir un servei de transport públic a tot el territori de Vilanova. El regidor Xavier Carbonell ha explicat que hi ha un 5% de la població que no disposa d'una línia de bus urbà a prop de casa. La ciutat té un total de 31 urbanitzacions periurbanes i l'Ajuntament estudiarà la possibilitat d'implantar el transport a la carta, una iniciativa que s'aplica en altres municipis. En algun cas, es tracta de taxis que fan el servei del bus o de parades amb telèfons per avisar de la presència d'un viatger.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2592048
El govern local vol augmentar la freqüència de pas i anar ampliar el recorregut
L. MARÍN. Vilanova i la Geltrú
La Generalitat ajudarà l'Ajuntament de Vilanova a millorar el servei de transport urbà, que des d'aquest mes de setembre ha començat a augmentar la freqüència de pas de les línies L1 i L2. En total, el govern donarà a Vilanova 941.000 euros per ampliar el recorregut i millorar les condicions del servei fins al 2010. La primera aportació de la Generalitat ja ha permès que el bus urbà passi cada 20 minuts per les línies L1 i L2 i que circuli els dissabtes per les línies L3 i L4.
+ Un dels nous vehicles incorporats a la flota de Vilanova.
Vilanova rebrà una subvenció de la Generalitat de 941.000 euros per al transport urbà que es repartirà entre quatre partides anuals. La primera, de 87.726 euros, ja s'ha gastat en les millores que es van incorporar al setembre. La resta dels diners es distribuirà en tres anualitats: 234.248,97 euros que arribaran el 2008, 284.445,17 euros, el 2009, i 334.641,38 euros, el 2010. L'Ajuntament no ha concretat en què es gastaran els diners concedits per la Generalitat fins al 2010, encara que la voluntat del govern local és que a mitjan termini es pugui ampliar la freqüència de pas de totes les línies i resoldre els problemes de transport d'algunes zones perifèriques. Precisament, l'alcalde de Vilanova, Joan Ignasi Elena, va defensar la participació de la ciutat a l'Associació Metropolitana del Transport Urbà (AMTU) per iniciatives com aquesta, que implica el compromís de les dues administracions d'invertir en transport urbà. A més, creu que sense la creació de l'entitat municipalista, ciutats de la segona corona metropolitana com ara Vilanova no podrien tenir una interlocució directa amb el govern en temes de mobilitat.
Les millores en el servei de bus urbà es comencen a notar progressivament, tot i que entre els usuaris encara són habituals les queixes pels retards i per uns recorreguts massa llargs. Una de les darreres novetats del servei va ser la incorporació a la flota d'autobusos de dos nous vehicles en què s'havia millorat l'accessibilitat.
De fet, la incorporació de nous cotxes és fonamental per poder complir el compromís del govern local d'ampliar la freqüència de pas de les línies. La primera reforma dels horaris es va fer aquest setembre a les línies L1 i L2, però el regidor de Mobilitat de Vilanova, Xavier Carbonell, vol que s'apliqui pròximament també a les línies L3 i L4.
UN 5% SENSE TRANSPORT
En aquest sentit, la regidoria està estudiant la fórmula per poder oferir un servei de transport públic a tot el territori de Vilanova. El regidor Xavier Carbonell ha explicat que hi ha un 5% de la població que no disposa d'una línia de bus urbà a prop de casa. La ciutat té un total de 31 urbanitzacions periurbanes i l'Ajuntament estudiarà la possibilitat d'implantar el transport a la carta, una iniciativa que s'aplica en altres municipis. En algun cas, es tracta de taxis que fan el servei del bus o de parades amb telèfons per avisar de la presència d'un viatger.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2592048
http://www.vilanova.cat/jsp/noticies/de ... d=25883700
10/10/2007
La Generalitat destina a VNG 941.000 euros per a millores del transport urbà
Iolanda Sánchez, Joan Ignasi Elena i Tomàs Álvaro, aquest matí Una part de l'aportació, gestionada a través de l'AMTU, ja ha permès augmentar la freqüència de pas de les línies L1 i L2
L'Ajuntament de VNG ha rebut una subvenció de la Generalitat 941.000 euros per a millores del transport urbà en el període 2007-2010. L'alcalde de VNG, Joan Ignasi Elena ha explicat que una part dels diners destinats a VNG, 87.726,63 euros enguany, ja han estat utilitzats per augmentar la freqüència de pas de les línies L1 i L2, que ara és de 20 minuts i per implantar el servei de les línies L3 i L4 els dissabtes. La resta de la quantitat assignada es distribuirà en tres anualitats, 234.248,97 euros el 2008; 284.445,17 euros el 2009 i 334.641,38 euros el 2010.
Joan Ignasi Elena ha destacat la importància de ser a l'Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU), ja que suposa, per als més de cinquanta municipis que la conformen, disposar de molts recursos per a transport urbà que prèviament a l'existència d'aquesta associació no eren accessibles a les poblacions de la segona corona metropolitana. Així mateix, l'alcalde de VNG ha explicat que el fet de pertànyer a l'AMTU ha permès que aquests municipis siguin interlocutors, en temes de transport urbà, davant del govern de la Generalitat.
Divendres passat, 5 d'octubre, es va celebrar a Vilafranca del Penedès l'assemblea general de l'AMTU. La reunió va servir per fer balanç i per presentar el programa d'actuació de l'associació per a l'any vinent. Entre els projectes de futur de l'AMTU destaca la creació d'una xarxa local d'oficines d'informació de mobilitat i la necessitat de millorar el transport interurbà entre els municipis que formen part de l'associació i amb la capital, Barcelona.
Un altre projecte de gran importància per l'AMTU és la implantació del tren orbital, segons ha explicat Joan Ignasi Elena, hi ha el compromís del govern català de fer passar aquest mitjà de transport per tots els municipis de l'associació. Així mateix, des de l'AMTU s'ha constatat l'interès de la Generalitat per què el tren orbital estigui completat el 2015.
L'AMTU és l'associaciació de municipis de la segona corona metropolitana de Barcelona i compta actualment amb 54 municipis associats. L'objectiu de l'entitat és promocionar el transport públic urbà entre les ciutats de l'associació i amb la Regió Metropolitana de Barcelona.
10/10/2007
La Generalitat destina a VNG 941.000 euros per a millores del transport urbà
Iolanda Sánchez, Joan Ignasi Elena i Tomàs Álvaro, aquest matí Una part de l'aportació, gestionada a través de l'AMTU, ja ha permès augmentar la freqüència de pas de les línies L1 i L2
L'Ajuntament de VNG ha rebut una subvenció de la Generalitat 941.000 euros per a millores del transport urbà en el període 2007-2010. L'alcalde de VNG, Joan Ignasi Elena ha explicat que una part dels diners destinats a VNG, 87.726,63 euros enguany, ja han estat utilitzats per augmentar la freqüència de pas de les línies L1 i L2, que ara és de 20 minuts i per implantar el servei de les línies L3 i L4 els dissabtes. La resta de la quantitat assignada es distribuirà en tres anualitats, 234.248,97 euros el 2008; 284.445,17 euros el 2009 i 334.641,38 euros el 2010.
Joan Ignasi Elena ha destacat la importància de ser a l'Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU), ja que suposa, per als més de cinquanta municipis que la conformen, disposar de molts recursos per a transport urbà que prèviament a l'existència d'aquesta associació no eren accessibles a les poblacions de la segona corona metropolitana. Així mateix, l'alcalde de VNG ha explicat que el fet de pertànyer a l'AMTU ha permès que aquests municipis siguin interlocutors, en temes de transport urbà, davant del govern de la Generalitat.
Divendres passat, 5 d'octubre, es va celebrar a Vilafranca del Penedès l'assemblea general de l'AMTU. La reunió va servir per fer balanç i per presentar el programa d'actuació de l'associació per a l'any vinent. Entre els projectes de futur de l'AMTU destaca la creació d'una xarxa local d'oficines d'informació de mobilitat i la necessitat de millorar el transport interurbà entre els municipis que formen part de l'associació i amb la capital, Barcelona.
Un altre projecte de gran importància per l'AMTU és la implantació del tren orbital, segons ha explicat Joan Ignasi Elena, hi ha el compromís del govern català de fer passar aquest mitjà de transport per tots els municipis de l'associació. Així mateix, des de l'AMTU s'ha constatat l'interès de la Generalitat per què el tren orbital estigui completat el 2015.
L'AMTU és l'associaciació de municipis de la segona corona metropolitana de Barcelona i compta actualment amb 54 municipis associats. L'objectiu de l'entitat és promocionar el transport públic urbà entre les ciutats de l'associació i amb la Regió Metropolitana de Barcelona.
S'amplien les línies L3 i L4 de l'autobús urbà de Vilanova
19/11/2007
S'amplien les línies L3 i L4 de l'autobús urbà
Ampliació del recorregut del bus urbà al barri del Fondo Somella Les noves parades donaran servei al barri del Fondo de Somella
A partir del dimecres 21 de novembre les línies de l'autobús urbà, L3 i L4, amplien el seu recorregut per donar servei al barri del Fondo Somella, des de la plaça dels Sis Camins, pels carrers de l'Agricultura, de la Falç, de la Dalla, de l'Estaca i l'avinguda de Somella.
La L3 tindrà parada des de la plaça dels Sis Camins a les cruïlles dels carrers Agricultura/Aixada; Dalla/Estaca i avinguda de Somella/Estaca, mentre que la L4 començarà des de l'avinguda de Somella/Estaca i tindrà parada també a l'avinguda de Somella/carrer de l'Aixada per continuar pel barri de la Collada com fins ara.
Les línies de l'autobús urbà L3 i L4 tenen una freqüència de pas de 30 minuts. La L3 té la primera sortida de la Fita, en dies feiners,a les 5.55 hores i la última sortida a les 20.55 hores. La L4 té la primera sortida de l'avinguda de Somella/carrer de l'Aixada a les 8.15 hores i la darrera sortida a les 20.45 hores
Ambdues línies també tenen servei els dissabtes, en el cas de la L3, la primera sortida és a les 8 hores i la darrera a les 20.55 hores i en el cas de la L4, la primera sortida és a les 8.15 hores i la darrera a les 20.45 hores.
Des de la Regidoria de Mobilitat també és preveu ampliar, durant el 2008, el servei de l'autobús urbà per l'interior del barri del Fondo Somella fins al carrer del Fes.
http://www.vilanova.cat/jsp/noticies/de ... d=10914703
S'amplien les línies L3 i L4 de l'autobús urbà
Ampliació del recorregut del bus urbà al barri del Fondo Somella Les noves parades donaran servei al barri del Fondo de Somella
A partir del dimecres 21 de novembre les línies de l'autobús urbà, L3 i L4, amplien el seu recorregut per donar servei al barri del Fondo Somella, des de la plaça dels Sis Camins, pels carrers de l'Agricultura, de la Falç, de la Dalla, de l'Estaca i l'avinguda de Somella.
La L3 tindrà parada des de la plaça dels Sis Camins a les cruïlles dels carrers Agricultura/Aixada; Dalla/Estaca i avinguda de Somella/Estaca, mentre que la L4 començarà des de l'avinguda de Somella/Estaca i tindrà parada també a l'avinguda de Somella/carrer de l'Aixada per continuar pel barri de la Collada com fins ara.
Les línies de l'autobús urbà L3 i L4 tenen una freqüència de pas de 30 minuts. La L3 té la primera sortida de la Fita, en dies feiners,a les 5.55 hores i la última sortida a les 20.55 hores. La L4 té la primera sortida de l'avinguda de Somella/carrer de l'Aixada a les 8.15 hores i la darrera sortida a les 20.45 hores
Ambdues línies també tenen servei els dissabtes, en el cas de la L3, la primera sortida és a les 8 hores i la darrera a les 20.55 hores i en el cas de la L4, la primera sortida és a les 8.15 hores i la darrera a les 20.45 hores.
Des de la Regidoria de Mobilitat també és preveu ampliar, durant el 2008, el servei de l'autobús urbà per l'interior del barri del Fondo Somella fins al carrer del Fes.
http://www.vilanova.cat/jsp/noticies/de ... d=10914703
Re: Bus urbà de Vilanova
Una sentència obliga a canviar les rutes del bus urbà
Les línies 3 i 4 de l'autobús urbà canvien part del seu recorregut, concretament el que entra en competència amb les parades de la línia de transport interurbà de viatgers, entre Vilanova i la Geltrú i Sant Pere de Ribes, que realitza l'empresa Autocars Plana
A partir del dilluns 12 de setembre l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú aplicarà la modificació del recorregut de les línies 3 i 4 de l'autobús urbà, donant així compliment a una sentencia del Tribunal Superior Justícia de Catalunya que obliga al consistori a eliminar les parades en aquelles zones de la ciutat on s'entra en competència amb les parades de la línia de transport interurbà de viatgers, entre Vilanova i la Geltrú i Sant Pere de Ribes, que realitza l'empresa Autocars Plana.
Les parades que s'eliminen són:
- rambla de l'Exposició / carrer de Francesc Puig i Figueres : L3 i L4
- ronda d'Europa / avinguda de la Terrossa : L3 i L4
- carrer d'Albert Ferrer i Soler / ronda d'Europa : L3 i L4
- carrer d'Albert Ferrer i Soler / carrer de la Fita : L4
- carrer d'Albert Ferrer i Soler / carrer de Pau Roig i Estradé: L4
- carrer de la Fita: L3 i L4
Per fer els seus desplaçaments els usuaris disposen de les següents parades alternatives, que corresponen a l'autobús interurbà :
- ronda d'Europa / carrer d'Albert Ferrer i Soler
- avinguda de la Terrossa / ronda d'Europa
- avinguda d'Eduard Toldrà / carrer del Solicrup
- avinguda d'Eduard Toldrà / carrer de la Bòbila Figueras (costat muntanya)
- avinguda d'Eduard Toldrà / carrer de Josep Juliachs
A causa d'aquesta situació, l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha optat per fer canvis en el recorregut de les línies 3 i 4, i donar servei de bus urbà a una zona que compta amb diversos equipaments com són l'escola Sant Jordi, la llar d'infants l'Escateret, la Zona Esportiva i el Tanatori. Tal i com ha destacat aquest migdia la regidora de Serveis Viaris, Mobilitat, Participació i Cooperació, Glòria Garcia, el canvi resultarà molt positiu. "A partir d'ara es donarà cobertura a una zona que s'havia desenvolupat ens darrers anys, i on s'hi troben ubicats instal·lacions i equipaments utilitzats per molta gent, part de la qual es podran beneficiar del servei" La regidora també ha explicat que els usuaris de l'anterior ruta ( a partir de dilluns) no quedaran desatesos ja que podran utilitzar el servei que els ofereix Autocars Plana.
Glòria Garcia, que ha estat acompanyada del gerent de l'empresa Transports Ciutat Comtal, Josep Carles Herrero, i el director general de Moventis, Joan Gimenez, ha explicat que a Vilanova i la Geltrú existia la necessitat d'augmentar la cobertura de l'autobús urbà, i que la sentència del TSJC ha servit per donar un impuls a aquesta voluntat i poder-la fer realitat de manera més ràpida.
A partir de la setmana vinent l'autobús urbà es desviarà cap al carrer de Ventosa i Roig, rambla de Sant Jordi i ronda Ibèrica fins el polígon de Santa Magdalena.
Les noves parades estaran situades a:
- rambla de Sant Jordi / Escola Sant Jordi : L4
- rambla de Sant Jordi / carrer de la Mare Isabel Ventosa: L3
- rambla de Sant Jordi / ronda Ibèrica : L4
- rambla de Sant Jordi / carrer de la Creu de Xirivia : L3
- ronda Ibèrica / CEM Parc del Garraf: L3 i L4
- ronda Ibèrica / carrer d'Eusebi Millan: L4
- ronda Ibèrica / Tanatori: L3 i L4 (final de línia)
La freqüència de pas de les dues línies serà de cada trenta minuts. Pel que fa als horaris, el primer autobús de la L3 sortirà del polígon de Santa Magdalena, a les 6,07 hores de dilluns a divendres i a les 8,07 hores els dissabtes. L'últim autobús sortirà a les 21'07 hores, de dilluns a dissabte.
En el cas de la L4, el primer autobús sortirà del Fondo Somella a les 5,20 hores de dilluns a divendres, i els dissabtes a les 8,20 hores. L'últim recorregut de la línia sortirà a les 20.50 hores, de dilluns a dissabte.
FONT: Vilanova Digital
Les línies 3 i 4 de l'autobús urbà canvien part del seu recorregut, concretament el que entra en competència amb les parades de la línia de transport interurbà de viatgers, entre Vilanova i la Geltrú i Sant Pere de Ribes, que realitza l'empresa Autocars Plana
A partir del dilluns 12 de setembre l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú aplicarà la modificació del recorregut de les línies 3 i 4 de l'autobús urbà, donant així compliment a una sentencia del Tribunal Superior Justícia de Catalunya que obliga al consistori a eliminar les parades en aquelles zones de la ciutat on s'entra en competència amb les parades de la línia de transport interurbà de viatgers, entre Vilanova i la Geltrú i Sant Pere de Ribes, que realitza l'empresa Autocars Plana.
Les parades que s'eliminen són:
- rambla de l'Exposició / carrer de Francesc Puig i Figueres : L3 i L4
- ronda d'Europa / avinguda de la Terrossa : L3 i L4
- carrer d'Albert Ferrer i Soler / ronda d'Europa : L3 i L4
- carrer d'Albert Ferrer i Soler / carrer de la Fita : L4
- carrer d'Albert Ferrer i Soler / carrer de Pau Roig i Estradé: L4
- carrer de la Fita: L3 i L4
Per fer els seus desplaçaments els usuaris disposen de les següents parades alternatives, que corresponen a l'autobús interurbà :
- ronda d'Europa / carrer d'Albert Ferrer i Soler
- avinguda de la Terrossa / ronda d'Europa
- avinguda d'Eduard Toldrà / carrer del Solicrup
- avinguda d'Eduard Toldrà / carrer de la Bòbila Figueras (costat muntanya)
- avinguda d'Eduard Toldrà / carrer de Josep Juliachs
A causa d'aquesta situació, l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha optat per fer canvis en el recorregut de les línies 3 i 4, i donar servei de bus urbà a una zona que compta amb diversos equipaments com són l'escola Sant Jordi, la llar d'infants l'Escateret, la Zona Esportiva i el Tanatori. Tal i com ha destacat aquest migdia la regidora de Serveis Viaris, Mobilitat, Participació i Cooperació, Glòria Garcia, el canvi resultarà molt positiu. "A partir d'ara es donarà cobertura a una zona que s'havia desenvolupat ens darrers anys, i on s'hi troben ubicats instal·lacions i equipaments utilitzats per molta gent, part de la qual es podran beneficiar del servei" La regidora també ha explicat que els usuaris de l'anterior ruta ( a partir de dilluns) no quedaran desatesos ja que podran utilitzar el servei que els ofereix Autocars Plana.
Glòria Garcia, que ha estat acompanyada del gerent de l'empresa Transports Ciutat Comtal, Josep Carles Herrero, i el director general de Moventis, Joan Gimenez, ha explicat que a Vilanova i la Geltrú existia la necessitat d'augmentar la cobertura de l'autobús urbà, i que la sentència del TSJC ha servit per donar un impuls a aquesta voluntat i poder-la fer realitat de manera més ràpida.
A partir de la setmana vinent l'autobús urbà es desviarà cap al carrer de Ventosa i Roig, rambla de Sant Jordi i ronda Ibèrica fins el polígon de Santa Magdalena.
Les noves parades estaran situades a:
- rambla de Sant Jordi / Escola Sant Jordi : L4
- rambla de Sant Jordi / carrer de la Mare Isabel Ventosa: L3
- rambla de Sant Jordi / ronda Ibèrica : L4
- rambla de Sant Jordi / carrer de la Creu de Xirivia : L3
- ronda Ibèrica / CEM Parc del Garraf: L3 i L4
- ronda Ibèrica / carrer d'Eusebi Millan: L4
- ronda Ibèrica / Tanatori: L3 i L4 (final de línia)
La freqüència de pas de les dues línies serà de cada trenta minuts. Pel que fa als horaris, el primer autobús de la L3 sortirà del polígon de Santa Magdalena, a les 6,07 hores de dilluns a divendres i a les 8,07 hores els dissabtes. L'últim autobús sortirà a les 21'07 hores, de dilluns a dissabte.
En el cas de la L4, el primer autobús sortirà del Fondo Somella a les 5,20 hores de dilluns a divendres, i els dissabtes a les 8,20 hores. L'últim recorregut de la línia sortirà a les 20.50 hores, de dilluns a dissabte.
FONT: Vilanova Digital
Salvem l'Estació de França!
Re: Bus urbà de Vilanova
A partir de este viernes 1 de abril, Plana será la encargada de realizar las líneas L3/L4 del urbano de Vilanova. Los horarios de ambas líneas ya aparecen en la web de Plana.
A ver qué material pondrá Plana en estas líneas a partir del viernes. Ahora me queda la duda de si alguno de los actuales urbanos de Vilanova pasará a formar parte de la flota de Plana.
También podría pasar que Plana no recibiera ningún autobús de TCC para hacer las L3/L4, lo que significaría que sobrarían algunos autobuses. Si se cumpliera esta teoría ¿Material sobrante a Sarbus o Casas?
A ver qué material pondrá Plana en estas líneas a partir del viernes. Ahora me queda la duda de si alguno de los actuales urbanos de Vilanova pasará a formar parte de la flota de Plana.
También podría pasar que Plana no recibiera ningún autobús de TCC para hacer las L3/L4, lo que significaría que sobrarían algunos autobuses. Si se cumpliera esta teoría ¿Material sobrante a Sarbus o Casas?
- Danilleida
- N7
- Posts: 578
- Joined: Friday 03/10/2008 2:16
- Location: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Re: Bus urbà de Vilanova
Si sobren busos que en portin algun a lleida que fan falta pel bus demanda o linies amb poca demanda.... aixi que aprofitin i donin de baixa alguna tartana que esta a les ultimes...trainman wrote:A partir de este viernes 1 de abril, Plana será la encargada de realizar las líneas L3/L4 del urbano de Vilanova. Los horarios de ambas líneas ya aparecen en la web de Plana.
A ver qué material pondrá Plana en estas líneas a partir del viernes. Ahora me queda la duda de si alguno de los actuales urbanos de Vilanova pasará a formar parte de la flota de Plana.
También podría pasar que Plana no recibiera ningún autobús de TCC para hacer las L3/L4, lo que significaría que sobrarían algunos autobuses. Si se cumpliera esta teoría ¿Material sobrante a Sarbus o Casas?
Re: Bus urbà de Vilanova
Tiene pinta que los coches 710 a 712 tienen un futuro negro en TCC-Vilanova. Los mejores sitios en Moventis seria en Lleida, para acompañar al 4146 en la 4; en Sant Cugat para renovar el 305; o en Poch para el urbano de Albinyana.
-
- N6
- Posts: 283
- Joined: Sunday 11/01/2015 18:45
Re: Bus urbà de Vilanova
Els busos del servei urbà de Vilanova són comprats per l'ajuntament per tant passaran al nou concecionari. I el 305 de Sant Cugat es baixa des que van arribar els 2319 i 2320.sag470 wrote:Tiene pinta que los coches 710 a 712 tienen un futuro negro en TCC-Vilanova. Los mejores sitios en Moventis seria en Lleida, para acompañar al 4146 en la 4; en Sant Cugat para renovar el 305; o en Poch para el urbano de Albinyana.
- Danilleida
- N7
- Posts: 578
- Joined: Friday 03/10/2008 2:16
- Location: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Re: Bus urbà de Vilanova
El 4146 hace meses que no esta en la linea 4.... ahora suele hacer cada dia de lunes a viernes el bus demanda a la partida de butsenit☺sag470 wrote:Tiene pinta que los coches 710 a 712 tienen un futuro negro en TCC-Vilanova. Los mejores sitios en Moventis seria en Lleida, para acompañar al 4146 en la 4; en Sant Cugat para renovar el 305; o en Poch para el urbano de Albinyana.
Re: Bus urbà de Vilanova
Totalment d'acord que els cotxes són de l'ajuntament, pero TCC ha de rebre una compensació pel judici. Quina és aquesta? Dubto que l'ajuntament li pagui la resta de concessió de la L3 a TCC sense operar-la. Una altra opció seria l'ampliació de la concessió de la L1. Opció remota, que no descarto, pagar en especie, vendre a TCC algún cotxe (compensar els beneficis de la L3 amb el valor d'alguns cotxes).ferran6420 wrote:Els busos del servei urbà de Vilanova són comprats per l'ajuntament per tant passaran al nou concecionari. I el 305 de Sant Cugat es baixa des que van arribar els 2319 i 2320.sag470 wrote:Tiene pinta que los coches 710 a 712 tienen un futuro negro en TCC-Vilanova. Los mejores sitios en Moventis seria en Lleida, para acompañar al 4146 en la 4; en Sant Cugat para renovar el 305; o en Poch para el urbano de Albinyana.
Tan fa que el 305 és baixa? El que si és baixa és el 306. El que si que crec que ja no és actiu, és el 311.
Re: Bus urbà de Vilanova
Aquí unos cuantos vídeos de Canal Blau sobre el tema del bus urbano de Vilanova
19/11/2015: http://www.canalblau.cat/lajuntament-de4-del-bus-urba/
4/12/2015: http://www.canalblau.cat/52083-2/
14/1/2016: http://www.canalblau.cat/acord-per-gara ... s-l3-i-l4/
15/1/2016: http://www.canalblau.cat/acord-per-mate ... -vilanova/
19/2/2016: http://www.canalblau.cat/signat-definit ... -vilanova/
19/11/2015: http://www.canalblau.cat/lajuntament-de4-del-bus-urba/
4/12/2015: http://www.canalblau.cat/52083-2/
14/1/2016: http://www.canalblau.cat/acord-per-gara ... s-l3-i-l4/
15/1/2016: http://www.canalblau.cat/acord-per-mate ... -vilanova/
19/2/2016: http://www.canalblau.cat/signat-definit ... -vilanova/
Re: Bus urbà de Vilanova
Solucionado mi duda, prorroga de la concesión urbana actual y traspaso de gestion de la L3.trainman wrote:Aquí unos cuantos vídeos de Canal Blau sobre el tema del bus urbano de Vilanova
19/11/2015: http://www.canalblau.cat/lajuntament-de4-del-bus-urba/
4/12/2015: http://www.canalblau.cat/52083-2/
14/1/2016: http://www.canalblau.cat/acord-per-gara ... s-l3-i-l4/
15/1/2016: http://www.canalblau.cat/acord-per-mate ... -vilanova/
19/2/2016: http://www.canalblau.cat/signat-definit ... -vilanova/
Pd: Como pensaba, Plana ha asignado los 2 últimos midis ex-Aisa.
Last edited by sag470 on Sunday 03/04/2016 15:20, edited 1 time in total.
Re: Bus urbà de Vilanova
Plana s'ha sortit amb la seva, ha fet xantatge durant força temps a l'Ajuntament de Vilanova, i finalment ho ha aconseguit. Ja poden estar contents. Espero que mantinguin la regularitat del servei com quan gestionava TCC.
Re: Bus urbà de Vilanova
Finalmente sí que ha pasado material de TCC a Plana, concretamente han sido los Magnus 714-717 que ya están a nombre de la empresa tarraconense .
Re: Bus urbà de Vilanova
Sembla que el culebrón sobre les línies 3 i 4 no ha acabat.
De Eix Diari
De Eix Diari
I més llenya al foc...Eix Diari, l'1 d'agost wrote:El TSJC tomba l’acord que permetia mantenir les línies de bus urbà L3 i L4 a Vilanova
El govern es mostra “sorprès” i anuncia que recorrerà la sentència al TS per “guanyar temps” i evitar suprimir el servei
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha anul•lat l’acord signat entre l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i Autocars Plana amb el qual es mantenien les línies de bus urbà L3 i L4 perquè quedaven integrades al servei interurbà. Amb aquell acord, l’Ajuntament donava per tancat el litigi amb Autocars Plana –concessionària del servei entre Vilanova, Sitges i Vilafranca del Penedès-, que havia denunciat el consistori perquè una part de les L3 i L4 es solapava amb els seus recorreguts. Fa un any, el jutge va emetre una interlocutòria donant-li la raó i demanant la cessió de les línies, però l’Ajuntament i l’empresa van acordar un sistema per mantenir-les. El jutge, però, no ho ha acceptat. El regidor de Mobilitat, Joan Giribet, ha explicat a l’ACN que està “sorprès” de la sentència i ha avançat que presentaran un recurs al Tribunal Suprem amb el qual confien “guanyar temps” per mantenir el servei.
Segons ha informat el consistori i ha confirmat el govern a l’ACN, el jutge ha donat ara dos mesos de marge per anul•lar les línies i deixar sense efecte el pacte que havia establert l’Ajuntament amb Autocars Plana a mitjans de gener, i que va quedar signat al febrer. Aquella entesa va ser ratificada pel Ple municipal, amb un acord que ara el jutge demana deixar sense efecte.
El regidor Joan Giribet ha lamentat la sentència que ha dictat el jutge, la qual l’Ajuntament va conèixer divendres. “Vam arribar a una solució per resoldre el conflicte, que, després de molts mesos de reunions, permetia assolir un pacte amb l’empresa perjudicada, però sorprèn que el jutge ens digui que no val”, ha explicat el regidor.
Tot i que el Tribunal fixa l’1 d’octubre com a data màxima per executar l’ordre de cessament de les línies, el govern està “buscant alternatives”. En aquest sentit, Giribet ha assegurat que s’està analitzant la sentència de forma jurídica i tècnica, de manera que el consistori vol recórrer el cas al Tribunal Suprem, alhora que definirà nous traçats per donar servei als barris afectats si finalment no es permeten les línies tal com són ara.
Es dona la circumstància que el març del 2017 finalitza la concessió actual de les línies de bus urbà L1 i L2 –que es troben ara prorrogades-, de manera que una de les possibilitats que el govern té damunt la taula és definir un nou concurs públic de tot el servei urbà on les L3 i L4 tinguin un traçat diferent a l’actual. Amb tot, aquesta solució dependrà del temps que transcorri entre el recurs de l’Ajuntament i la nova resolució judicial. En tots els casos, Giribet ha afirmat que mentrestant es mantindrà el servei tant de l’L3 com de l’L4.
Per la seva part, Josep Albert Vallcorba, gerent d’Autocars Plana, ha destacat que la sentència no és ferma, de manera que admet recurs durant els propers 30 dies i s’ha mostrat esperançat: “jo espero que trobarem una solució, perquè les dues parts hi tenim voluntat”, ha subratllat. Així, ha apuntat que “caldrà tenir imaginació i buscar altres fórmules que permetin oferir el servei a l’usuari, que és el més important.”
Mateix tribunal que els casos Nowa Reggae i Faraday
La sentència que anul•la l’acord entre l’Ajuntament de Vilanova i Autocars Plana per redefinir les línies L3 i L4 la va emetre divendres la Sala Tercera del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. Es tracta dels mateixos jutges que els últims mesos han fallat contra el consistori vilanoví en els casos del Nowa Reggae i Faraday, en els quals s’ha condemnat l’Ajuntament a indemnitzar uns veïns que van denunciar patir problemes de descans degut als nivell de decibels que emetien els festivals de música.
Eix Diari, l'endemà de la diada wrote:Vilanova redissenyarà la línia 3 i 4 del bus urbà per recuperar el servei municipal
El Tribunal Superior de Justícia va anul·lar l’acord signat entre l’Ajuntament i Autocars Plana amb el qual es mantenien les línies de bus urbà L3 i L4 perquè quedaven integrades al servei interurbà
El ple municipal de Vilanova i la Geltrú ha aprovat aquesta vespre per unanimitat de tots els grups "executar la Interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya", que tomba l’acord que permetia mantenir les línies de bus urbà L3 i L4 a Vilanova. La sentència anul·la l'acord de ple, el decret d'alcaldia i el conveni que es va signar entre l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i Autocars Plana amb el qual es mantenien les línies de bus urbà L3 i L4 perquè quedaven integrades al servei interurbà. Amb aquell acord, l’Ajuntament donava per tancat el litigi amb Autocars Plana –concessionària del servei entre Vilanova, Sitges i Vilafranca del Penedès-, que havia denunciat el consistori perquè una part de les L3 i L4 es solapava amb els seus recorreguts. Fa un any, el jutge va emetre una interlocutòria donant-li la raó i demanant la cessió de les línies, però l’Ajuntament i l’empresa van acordar un sistema per mantenir-les. El jutge, però, no ho ha acceptat.
Segons ha apuntat el govern local al ple, s'ha de presentar una nova proposta abans del 10 d'octubre. El regidor de Mobilitat, Joan Giribet, ha explicat que es treballa en el "traçat d'una línia alternativa" per poder mantenir el servei de bus que s'ofereix en aquesta zona de la ciutat i resoldre els problemes que s'arrosseguen des de fa 11 anys. L'actual concessió del bus urbà finalitza el proper 31 de març de 2017.
Per la seva part, la regidora de Som VNG, Deborah Zimmerman, ha lamentat la situació i ha dit sentir "vergonya" pel fet que hagi de ser un jutge "qui li doni lliçons als nostres governants perquè cada cop han anant enfangant més aquest assumpte". El grup municipal ha demanat l'elaboració d'un nou traçat per tal que l'Ajuntament recuperi les seves competències: "hem d'assegurar-nos que no entri en conflicte amb el servei interurbà per evitar la cobdícia de les empreses malintencionades".
En la mateixa línia, ERC i la CUP han votat a favor de l'execució, tot alertant de la "situació rocambolesca" que està patint el servei i els ciutadans: "s'ha de donar cobertura a aquesta part de la ciutat però amb una alternativa que deixi de jugar amb les sentències", ha reclamat Queti Vinyals (ERC). Per la seva part, Raimon Ràfosl (CUP), ha apuntat que l'origen del problema "és no poder generar amb recursos propis els serveis públics i tenir una xarxa pública de transport executada des de l'administració". La CUP ha demanat "redibuixar les línies 3 i 4" i ha recordat que "el punt més conflictiu serà el pas pel tanatori"
Re: Bus urbà de Vilanova
Desde el sábado ya no circulan las L3 y L4 del urbano de Vilanova
http://www.canalblau.cat/canvis-transpo ... -vilanova/
http://www.canalblau.cat/canvis-transpo ... -vilanova/