Carrils VAO: on i com
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Carrils VAO: on i com
Refonc un off-topic que jo mateix he iniciat en aquest fil en un de nou perquè la il·lustre societat dels FoTraCaires faci un buidatge d'idees sobre on fer carrils VAO i, sobre tot, com.
En aquest sentit, exposo la meva proposta per l'entrada a Barcelona per la B-23. Es tractaria de fer un túnel a que comenci a l'alçada del Palau de Congressos de Catalunya i acabi al lateral, tornant a la superfície passat Dr. Marañón i evitant així el trànsit que causa aquella cruïlla. No sé com seria el creuament amb el metro però, en el millor dels casos, fins i tot podria crear-s'hi una parada subterrània que connectés directament amb l'estació (L3 i futura L9).
A més d'aquest aspecte tècnic i de l'econòmic (baratet no sortirà, evidentment), també dubto que aconsegueixin fer-lo en un sol estiu per evitar els monumentals embussos. Tot i que, posant-me en pla fonamentalista anti-transport-privat-perquè-sí, tampoc em preocuparia massa aquesta qüestió.
En aquest sentit, exposo la meva proposta per l'entrada a Barcelona per la B-23. Es tractaria de fer un túnel a que comenci a l'alçada del Palau de Congressos de Catalunya i acabi al lateral, tornant a la superfície passat Dr. Marañón i evitant així el trànsit que causa aquella cruïlla. No sé com seria el creuament amb el metro però, en el millor dels casos, fins i tot podria crear-s'hi una parada subterrània que connectés directament amb l'estació (L3 i futura L9).
A més d'aquest aspecte tècnic i de l'econòmic (baratet no sortirà, evidentment), també dubto que aconsegueixin fer-lo en un sol estiu per evitar els monumentals embussos. Tot i que, posant-me en pla fonamentalista anti-transport-privat-perquè-sí, tampoc em preocuparia massa aquesta qüestió.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Carrils VAO: on i com
El problema és que si també ens tocaria patir els embussos als usuaris d'autobús interurbà.Guigui wrote: també dubto que aconsegueixin fer-lo en un sol estiu per evitar els monumentals embussos. Tot i que, posant-me en pla fonamentalista anti-transport-privat-perquè-sí, tampoc em preocuparia massa aquesta qüestió.
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
La meva proposta: http://transport.cat/viewtopic.php?t=6679
Crec que l'ideal seria que el túnel acabés en una estació subterrània d'autobusos, per tal de millorar l'intercanvi amb el metro. L'estació de Zona Universitària està pendent de reforma, per obres d'accessibilitat i per la propera arribada de la L9. Què millor que aprofitar aquesta reforma per construir un bon intercanviador amb els busos interurbans?
L'únic problema que hi puc veure és que caldria fer una estació suficientment gran per tal de que els busos poguessin canviar de sentit i sortir cap al Baix Llobregat una altre cop. Seria una estació amb forma de cullera per dir alguna cosa, estacionant-se els busos a l'extrem ovalat de l'estació per no haver de fer maniobres de canvi de sentit. D'altra banda això implica que els busos tindrien Zona Universitària com a estació terminal, el que origina un problema als viatgers que haurien de fer transbord obligat per arribar al centre de la ciutat si el seu destí final no són les universitats.
S'hauria de pensar en integrar el bitllet senzill per tal de no penalitzar els viatgers. D'atra banda, també proposo l'arribada d'un ramal subterrani del TRAM. Bé, no vull dir una línia totalment nova, sinó una branca que seguís recte per la Diagonal un cop el tramvia gira per Adolf Florensa. I només seria subterrani l'últim tram, sota Dr. Marañón. Això serviria com a prolongació natural dels busos que actualment acaben a Francesc Macià. El que encara no tinc clar és com s'explotaria aquesta infraestructura, ja que aquests travies que només recorrissin un tram de la Diagonal penalitzarien les freqüències de la resta de la línia, pel cantó Baix Llobregat.
I ara em centro amb l'estació de Zona Universitària:
A alçada de carrer: La ubicació de les boques actuals ja estan bé, cal adpatar-les a PMR i no sé si el projecte de L9 contempla algun accés més, per Av. Dr. Marañón.
Actual nivell de vestíbul: Seria on es trobaria la terminal de busos interurbans i la de tramvia, situades una com a continuació de l'altra, seguint l'eix de la Diagonal, costat lateral mar. En aquest nivell també es trobarien els passadissos d'enllaç amb la L9 i el pas subterrani de sota de la Diagonal.
Actual nivell d'andanes: Tot igual que ara, amb ascensors PMR, òbviament.
Nivell inferior: Andanes L9.
Tot plegat fa que ens trobem amb un macro-intercanviador, amb un grau nivell d'accessibilitat al trobar-se les instal·lacions de Bus i TRAM a poca profunditat.
Què us sembla?
Crec que l'ideal seria que el túnel acabés en una estació subterrània d'autobusos, per tal de millorar l'intercanvi amb el metro. L'estació de Zona Universitària està pendent de reforma, per obres d'accessibilitat i per la propera arribada de la L9. Què millor que aprofitar aquesta reforma per construir un bon intercanviador amb els busos interurbans?
L'únic problema que hi puc veure és que caldria fer una estació suficientment gran per tal de que els busos poguessin canviar de sentit i sortir cap al Baix Llobregat una altre cop. Seria una estació amb forma de cullera per dir alguna cosa, estacionant-se els busos a l'extrem ovalat de l'estació per no haver de fer maniobres de canvi de sentit. D'altra banda això implica que els busos tindrien Zona Universitària com a estació terminal, el que origina un problema als viatgers que haurien de fer transbord obligat per arribar al centre de la ciutat si el seu destí final no són les universitats.
S'hauria de pensar en integrar el bitllet senzill per tal de no penalitzar els viatgers. D'atra banda, també proposo l'arribada d'un ramal subterrani del TRAM. Bé, no vull dir una línia totalment nova, sinó una branca que seguís recte per la Diagonal un cop el tramvia gira per Adolf Florensa. I només seria subterrani l'últim tram, sota Dr. Marañón. Això serviria com a prolongació natural dels busos que actualment acaben a Francesc Macià. El que encara no tinc clar és com s'explotaria aquesta infraestructura, ja que aquests travies que només recorrissin un tram de la Diagonal penalitzarien les freqüències de la resta de la línia, pel cantó Baix Llobregat.
I ara em centro amb l'estació de Zona Universitària:
A alçada de carrer: La ubicació de les boques actuals ja estan bé, cal adpatar-les a PMR i no sé si el projecte de L9 contempla algun accés més, per Av. Dr. Marañón.
Actual nivell de vestíbul: Seria on es trobaria la terminal de busos interurbans i la de tramvia, situades una com a continuació de l'altra, seguint l'eix de la Diagonal, costat lateral mar. En aquest nivell també es trobarien els passadissos d'enllaç amb la L9 i el pas subterrani de sota de la Diagonal.
Actual nivell d'andanes: Tot igual que ara, amb ascensors PMR, òbviament.
Nivell inferior: Andanes L9.
Tot plegat fa que ens trobem amb un macro-intercanviador, amb un grau nivell d'accessibilitat al trobar-se les instal·lacions de Bus i TRAM a poca profunditat.
Què us sembla?
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Digne de reproduir
Vist així, de primeres (sense entrar massa en la qüestió tècnica, dificultats, costos, etc.), sona molt llaminer. De fet, digne de reproduir en indrets com Pl. Espanya (C-31 sud), Glòries (C-31 nord) i Sagrera AV (Nus de la Trinitat), i Barcelona disposaria d'una solució a una part dels seus problemes de mobilitat amb l'extrarradi.Túnels del Garraf wrote:Què us sembla?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Els carrils VAO haurien de ser tots els carrils de tots els carrers de la ciutat. Ara bé, com que hi ha gent que no té més remei que delinq... anar sol al seu cotxet, deixaria un únic carril no-VAO per sentit als accessos principals a la ciutat i els permetria circular per la xarxa secundària (quin remei!).
- Alfredo_21
- N6
- Posts: 220
- Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
- Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]
Me parece una salvajada lo que acabas de decir. Puedo entender que la gente de aquí se oponga totalmente al uso del coche ni que sea para ir de aquí a Cantallops de Dalt, pero de ahí a llamar delicuentes a los conductores...en fin, oidos sordos. Yo voy con mic cohe solo cada tarde de Sarrià a Sant Martí y de momento no tengo cargos jurídicos. Que se sepa.Platanito wrote:Els carrils VAO haurien de ser tots els carrils de tots els carrers de la ciutat. Ara bé, com que hi ha gent que no té més remei que delinq... anar sol al seu cotxet, deixaria un únic carril no-VAO per sentit als accessos principals a la ciutat i els permetria circular per la xarxa secundària (quin remei!).
¿Y que todos los carriles deberían de ser BUS-VAO? ¿Tú tienes coche para opinar sobre eso? Porque me da a mí que no. De hecho, los BUSVAO se usan para hacer una entrada más ligera a las ciudadas de cara a los vehículos que más gente transportan, si quieres eso, pon que los de BUS tambien sean VAO, o mejor aún quememos todos los coches y asi no habrá problemas de tráfico, convirtamos la Diagonal en una rambla del copón y las rondas en un inmenso carril bici además de 4 vías de tren para cada sentido. ¡Por dios! Pensemos con un poco de lógica! Que no todo el mundo esta dando vueltas con su coche para generar tráfico! Gran parte de la gente por los motivos que sea necesita el coche para ir a trabajar. Yo soy uno de ellos, y no pienso cambiare ste sistema hasta que mi trabajo no este en Barcelona ciudad o area circundante. Que facil es decir no a los coches, cuando no se dependen de ellos, tal y como demuestran las encuentas. pero en fín, basta de off-topics y demás historias.
A lo que vamos, para mí lo suyo en carriles BUS VAO sería prolongar el vial que une la Maquinista con el Nus de la Trinitat, al menos desde Bac de Roda, ya se que esto es dificultoso, entre las vias del tren y el Triangle Ferroviari...pero nada que el dinero no arregle. Y además hacer el mismo vial de entrada(que ahora acaba en el puente de la calle Palomar). El BUS VAO lo colcoaría a la izquierda, ya que por la derecha se podrían habilitar salidas, y de esta manera además se descongestionaría muchísimo la Meridiana, y permitiria casi un enlace directo con la calle Mallorca y Aragón.
El siguiente en la B-23, esta claro que se h dde hacer, ya que la van a soterrar, aprovecharía para hacer un túnel de 4 carriles por sentido y do en medio para carril BUS VAO, direccionales y totalmente segregados. Lo suyo sería que cuando los 4 carriles de cada sentido salieran a la superficie, los de BUS VAO continuaran por debajo hasta antes de llegar a Doctor Marañon. Antes de llegar a este punto el túnel se bifurcaría, y cada caril iria a parar a un lateral de la Diagonal. Yo la conexión con el metro la haría bajo tierra aprovechando este túnel, total, mucha diferencia de nivel no creo que halla. La boca del tunel sentido B-23 la haría en el lateral, pasado la calle Gonzalez Tablas, en este lateral se habilitaría la conexión en superficie. Pero por el otro lado el carril subiria antes de llegar a Doctor Marañon de esta manera la conexión podría ser subterranea, ya que el pasillo de conexión no llegaría ni a los 50 metros. es más, propondría un semaforo para BUS con prioridad, de esta manera los buses siempre ganarían tiempo, y siempre que este diera paso a los Buses también se podría dar luz verde a los carriles troncales, ya que en el lateral ningún bus puede invadir la calzada central.
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
- Alfredo_21
- N6
- Posts: 220
- Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
- Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
En el caso de Badalona se esta contruyendo un lateral de 3 carriles por sentido a lo largo de toda la autopista. Cuando quiera la alcaldesa cumplir su promesa electoral de no se que año de enterrar la autopista podrá hacerlo; se suprimiria la autopista y de alternativas estarian la B20 para los que van al Maresme y los laterales para los badaloninos.Alfredo_21 wrote:Pues de la misma manera que quieren soterrar la C-31 en Sant Adrià y Badalona.
Siempre digo lo mismo, ¡nada que el dinero no consiga!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No és ben bé el mateix
Les circumstàncies de la B-23 i la C-31 no són ben bé les mateixes. Mentre a Badalona queda un bon espai entre el viaducte i els edificis, permetent un bon marge entre una via soterrada i els fonaments, la B-23 està molt al damunt de les cases al seu pas per Esplugues.Alfredo_21 wrote:Pues de la misma manera que quieren soterrar la C-31 en Sant Adrià y Badalona.
En teoria, tot és possible tècnicament, però arriba un punt on cal pensar si tot plegat val la pena.
Per cert:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
A ver, Alfredo_21, Platanito ha puesto eso de "delinq..." en un tono mas bien humoristico y no llamando literalmente delinquentes a los conductores. Ahora bien, lo que esta claro es que quien usa su coche por que le sale de los (...) habiendo alternativas sostenibles es una persona irresponsable. Yo no se cual es tu caso en particular, puede que por algun motivo necesites el coche, pero para ir de Sarrià a Sant Marti lo mas probable es que tengas combinacion en transporte publico.Alfredo_21 wrote:Me parece una salvajada lo que acabas de decir. Puedo entender que la gente de aquí se oponga totalmente al uso del coche ni que sea para ir de aquí a Cantallops de Dalt, pero de ahí a llamar delicuentes a los conductores...en fin, oidos sordos. Yo voy con mic cohe solo cada tarde de Sarrià a Sant Martí y de momento no tengo cargos jurídicos. Que se sepa.Platanito wrote:Els carrils VAO haurien de ser tots els carrils de tots els carrers de la ciutat. Ara bé, com que hi ha gent que no té més remei que delinq... anar sol al seu cotxet, deixaria un únic carril no-VAO per sentit als accessos principals a la ciutat i els permetria circular per la xarxa secundària (quin remei!).
Saludos.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Alfredo_21
- N6
- Posts: 220
- Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
- Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]
Desde luego que la hay.
Pero la cosa es que yo por las mañanas voy a trabajar a Polinyà, desde Sant Martí. A la 1 y media plego y por la tarde voy a estudiar a Sarrià.
Y no voy a coger la Sagalés(que pasa a las 2) llegar a Barcelona/Meridiana a las 3. Y de allí L1 hasta Sagrera L5 hasta Diagonal y despues L6 hatsa Tres Torres. Porque para cuando llego a Barcelona con la Sagalés con el coche ya estoy en Barcelona Sur. Lo cual es obvio que es perdida de tiempo y tambien de energias. Más que nada que es etrayecto lo he realizado en algunas ocasiónes y la mayor parte de las veces lo he hecho de pie, y despierto desde las 6 de la mañána es lo que menos apatece.
Pero la cosa es que yo por las mañanas voy a trabajar a Polinyà, desde Sant Martí. A la 1 y media plego y por la tarde voy a estudiar a Sarrià.
Y no voy a coger la Sagalés(que pasa a las 2) llegar a Barcelona/Meridiana a las 3. Y de allí L1 hasta Sagrera L5 hasta Diagonal y despues L6 hatsa Tres Torres. Porque para cuando llego a Barcelona con la Sagalés con el coche ya estoy en Barcelona Sur. Lo cual es obvio que es perdida de tiempo y tambien de energias. Más que nada que es etrayecto lo he realizado en algunas ocasiónes y la mayor parte de las veces lo he hecho de pie, y despierto desde las 6 de la mañána es lo que menos apatece.
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella