Tramvies que es salten semàfors

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
metring
Administrador

Tramvies que es salten semàfors

Post by metring »

Enceto aquest fil per comentar una cosa que vaig veure la setmana passada, i que desconec si és gaire habitual: un tram, direcció La Mina, davant del centre comercial de Glòries, es va saltar un semàfor en vermell, quan unes quantes persones, erem a punt de creuar el carrer. Va ser el primer cop que ho vaig veure, no sé si han hagut més casos. De qualsevol forma, em sembla bastant perillós aquest fet. Algú més ho ha pogut veure?
Santfeliuenc
N10
N10

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Yo en la red "trambaix" he podido comprobar cómo los tranvías tienen como práctica habitual el pasar los semáforos antes de que la línea vertical aparezca visible.

Es decir, la línea blanca se encuentra en horizontal, el sistema detecta al tranvía que se aproxima, el triángulo de petición de prioridad comienza a parpadear, y cuando finalmente el triángulo se queda fijo, que indica que la línea blanca horizontal cambiará a vertical, el tranvía y su conductor ya no esperan y el convoy pasa muchas veces con la línea horizontal aún visible. A veces los he visto pasar con el triángulo parpadeando, es decir, que ni siquiera esperan a que se ponga fijo.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
victorcasta
N10
N10

Re: Tramvies que es salten semàfors

Post by victorcasta »

metring wrote:Enceto aquest fil per comentar una cosa que vaig veure la setmana passada, i que desconec si és gaire habitual: un tram, direcció La Mina, davant del centre comercial de Glòries, es va saltar un semàfor en vermell, quan unes quantes persones, erem a punt de creuar el carrer. Va ser el primer cop que ho vaig veure, no sé si han hagut més casos. De qualsevol forma, em sembla bastant perillós aquest fet. Algú més ho ha pogut veure?
Però era un semàfor en color vermell? O et refereixes amb la barra horitzontal? Ho dic perquè el Tram, no té semàfors en verd o vermell, a excepció del tram soterrat de la Gran Via.
Estrella_de_Galicia
N6
N6

Re: Tramvies que es salten semàfors

Post by Estrella_de_Galicia »

metring wrote:Enceto aquest fil per comentar una cosa que vaig veure la setmana passada, i que desconec si és gaire habitual: un tram, direcció La Mina, davant del centre comercial de Glòries, es va saltar un semàfor en vermell, quan unes quantes persones, erem a punt de creuar el carrer. Va ser el primer cop que ho vaig veure, no sé si han hagut més casos. De qualsevol forma, em sembla bastant perillós aquest fet. Algú més ho ha pogut veure?
ara entenc lo del TramCrash
Saludos

Pedro Aguilar
metring
Administrador

Post by metring »

Era semàfor vermell, si, i punt de passar gent
wefer
Administrador

Post by wefer »

Aquest semàfor del que parleu potser és un cas estrany.
És un semàfor que regula només un pas de vianants a la Diagonal al costat de Pl. Glòries costat mar, sentit Fòrum. Davant del consolador, per entendre'ns :D
Només té indicadors de colors convencionals, i no els de barres pel tramvia. En canvi, el pas de vianants travessa tant la calçada com les vies del tramvia, sense que hi hagi separació entre una i altra.
Per tant, els tramvies haurien de respectar la senyalització per tal de no emportar-se per dvant els vinanants... però sembla que no sempre ho fan.
Mortadel·lo
N9
N9

Post by Mortadel·lo »

ah, ja se quin semàfor dieu, és una mica peculiar tot plegat i els cotxes munten uns saraus importants perquè hi ha semàfor pels que segueixen fent la rotonda de glòries i un pels que giren i quan un està verd l'altre vermell, però el carril del mig és tant per girar per la diagonal com per seguir per glòries, així que ja us podeu imaginar...
ES PELIGROSO ASOMARSE
Platanito
N9
N9

Post by Platanito »

Jo diria que, amb el codi de circulació a la mà, a falta de semàfors específics per al transport col.lectiu, aquest s'ha de regir per la senyalització comuna. En aquest cas, si el tramvia creua un pas de vianants protegit (el que no té semàfor per a vianants o bé el té en verd) ha de cedir el pas als vianants que s'hi esperin.
Miquel
Administrador

Post by Miquel »

Jo aixó ho he vist molts cops, però la més sonada em va passar al Trambaix i crec que era al sortir de l'estació de Can Clota direcció Francesc Macià.
El conductor tanca les portes i mira un semàfor de les barres situat més avall, estava obert al pas del tramvia, però el semàfor dels vianants era verd i un home amb la seva dona anaven a creuar-lo, en el moment que començen a caminar, el tramvia accelera i de poc els atropella.
A partir d'això, els semàfors no estaven coordinats, quina explicació hi ha per això?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Santfeliuenc
N10
N10

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,
A partir d'això, els semàfors no estaven coordinats, quina explicació hi ha per això?
A ver si va a tener razón el Acebillo y vamos a tener que poner monoraíles por todas partes...

:x

Bueno, ahora fuera guasas, Miquel tiene toda la razón, esta descoordinación sea fallo técnico o del programa informático es algo muy serio, a ver si va a pasar ahora como en "La Junga de Cristal 4.0", que todos vamos a tener verde el mismo semáforo.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”