450/451 cap a Mitjana Distància
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
450/451 cap a Mitjana Distància
Hola!
No creieu que les 450 o les 451 farien un millor servei a línies de Mitjana Distància de Gran Demanda (Tarragona-Reus i Girona-Figueres) que a Rodalies? Més que res per aspectes com els temps de càrrega i descàrrega de viatgers, l'acceleració i la velocitat màxima.
A la R2, un cop que es millorin les freqüències amb l'entrada en funcionament del túnel de la LAV no caldran trens amb tanta capacitat perquè passaran més sovint i la veritat és que més aviat molestarien perquè s'estarien massa temps aturades a les estacions. L'únic problema seria la pèrdua dels pocs trens de Rodalies (a excepció de les 440) que poden assolir velocitats de 140 km/h si no m'equivoco.
Si es traspassen a Mitjana Distància, s'haurien de reformar per tal de fer-les més còmodes i millorar aspectes com la distància entre seients i l'estretor dels passadissos, que es podria millorar fent una disposició de seients 2+2, no 3+2 com a l'actualitat.
No creieu que les 450 o les 451 farien un millor servei a línies de Mitjana Distància de Gran Demanda (Tarragona-Reus i Girona-Figueres) que a Rodalies? Més que res per aspectes com els temps de càrrega i descàrrega de viatgers, l'acceleració i la velocitat màxima.
A la R2, un cop que es millorin les freqüències amb l'entrada en funcionament del túnel de la LAV no caldran trens amb tanta capacitat perquè passaran més sovint i la veritat és que més aviat molestarien perquè s'estarien massa temps aturades a les estacions. L'únic problema seria la pèrdua dels pocs trens de Rodalies (a excepció de les 440) que poden assolir velocitats de 140 km/h si no m'equivoco.
Si es traspassen a Mitjana Distància, s'haurien de reformar per tal de fer-les més còmodes i millorar aspectes com la distància entre seients i l'estretor dels passadissos, que es podria millorar fent una disposició de seients 2+2, no 3+2 com a l'actualitat.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Les 448 ja fan el seu fet
Considero que les 448 ja fan un molt bon servei a MD. Anant en composició doble i cada mitja hora a Tarragona i Girona, no hauria d'haver-hi cap problema de capacitat.
Parlo d'un desideràtum, és clar.
Parlo d'un desideràtum, és clar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Déu meu senyor, això clama ala cel! Quantes vegades ho he dit, i quantes vegades m'han ignorat!
Des de temps inmemorial que reclamo automotors de dos pisos per serveis regionals en corredors saturats!,
Per favor, que no es tracta de res de l'altre mon: Que mitja Europa fa anys que els fa servir!
En fi..., en tot cas les unitats existents requeririen d'una profunda reforma interior i alguna petita reforma exterior (bàsicament per modernitzar el seu aspecte).
Respecte a l'interior; canvi de seients (pels normalitzats per mitjana distància) i sobretot canvi de distribució, abandonant el 2 + 3 per un mès habitable 2 + 2. Això comportaria una reducció del número de places respecte a versió rodalienca, però encara continuarien sent trens amb una capacitat molt superior als actuals. A mès no estaria de mès l'habilitació d'un espai per equipatges mès capaç que els actuals ja que situar estants al sostre ho trobo "harto complicado". Tampoc seria molt complicat la reforma dels panells interiors per fer-los mès semblants als de les unitats 448R o TRD598 (mès que res per unificar interiors). Tot aixo seria vàlid, tant per la serie 450 com per la 451. Esdevindria una nova serie 452?. Per una altra banda s'hauria d'estudiar la possibilitat d'incrementar la seva velocitat màxima per convertir-los en trens de tipus 160 en lloc de 140 com són en l'actualitat.
Amb això, a mès, els rondinaires Castello-madrilenys que tant es queixen de la presència dels 448R per Catalunya s'haurien de buscar arguments nous per continuar amb la seva "productiva" activitat (tot i que, no crec que els hi costès gaire...)
Ara bè, l'opció mès lògica, considerant que no anem sobrats en quant a material de rodalies, seria adquirir una serie completament nova com els aquells TER francesos de dues plantes, o una versió autopropulsada dels push-pull alemanys (no recordo la serie).
Salutacions
Des de temps inmemorial que reclamo automotors de dos pisos per serveis regionals en corredors saturats!,
Per favor, que no es tracta de res de l'altre mon: Que mitja Europa fa anys que els fa servir!
En fi..., en tot cas les unitats existents requeririen d'una profunda reforma interior i alguna petita reforma exterior (bàsicament per modernitzar el seu aspecte).
Respecte a l'interior; canvi de seients (pels normalitzats per mitjana distància) i sobretot canvi de distribució, abandonant el 2 + 3 per un mès habitable 2 + 2. Això comportaria una reducció del número de places respecte a versió rodalienca, però encara continuarien sent trens amb una capacitat molt superior als actuals. A mès no estaria de mès l'habilitació d'un espai per equipatges mès capaç que els actuals ja que situar estants al sostre ho trobo "harto complicado". Tampoc seria molt complicat la reforma dels panells interiors per fer-los mès semblants als de les unitats 448R o TRD598 (mès que res per unificar interiors). Tot aixo seria vàlid, tant per la serie 450 com per la 451. Esdevindria una nova serie 452?. Per una altra banda s'hauria d'estudiar la possibilitat d'incrementar la seva velocitat màxima per convertir-los en trens de tipus 160 en lloc de 140 com són en l'actualitat.
Amb això, a mès, els rondinaires Castello-madrilenys que tant es queixen de la presència dels 448R per Catalunya s'haurien de buscar arguments nous per continuar amb la seva "productiva" activitat (tot i que, no crec que els hi costès gaire...)
Ara bè, l'opció mès lògica, considerant que no anem sobrats en quant a material de rodalies, seria adquirir una serie completament nova com els aquells TER francesos de dues plantes, o una versió autopropulsada dels push-pull alemanys (no recordo la serie).
Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Jo he votat no perquè:
- Si fan falta trens de dos pisos a les línies regionals, aquests no són els 450/451. Són trens adaptats per rodalies, amb una velocitat màxima baixa i amb uns interiors que s'haurien de refer totalment per poder fer regionals.
- A cap línia de regionals catalana fan falta trens de dos pisos. En algunes el que cal són millors freqüències i més trens directes entre capitals. No hi ha cap línia de regionals amb més d'un tren cada 15 minuts que justifiqui trens de doble pis.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
De vegades la demanda va molt supeditada a l'oferta. Si hi ha oferta, es genera demanda (sino mireu els inicis de la xarxa Catalunya Express). Molta oferta, generaria molta demanda, i qui sap, fins i tot tindríem menys cotxes a la carretera...wefer wrote:
[*]A cap línia de regionals catalana fan falta trens de dos pisos. En algunes el que cal són millors freqüències i més trens directes entre capitals. No hi ha cap línia de regionals amb més d'un tren cada 15 minuts que justifiqui trens de doble pis.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
No voto que no perquè posa que a Rodalies ja estan bé.
Per respondre només dir una cosa, probeu d'estar en un trens d'aquests més de 20min sense invadir el seient de davant o del costat, i si us poseu a la finestra tindreu un plus de comoditat, un xorro d'aire irritador d'ulls. Fent el que us dic, la pregunta no té més que una resposta.
De fet els porcs quan es transporten en camions van amb condicions molt més bones que amb aquest tipus de tren de Renfe, almenys tenen moooooolt més espai per animal que nosaltres, de fet potser que surt mig metre quadrat per persona li poso jo a ull si el tren no va saturat.
Estar-se dins d'un d'aquests trens fa mal físic si no pots ocupar més d'un seient i tot i així no és que sigui molt còmode...
Per respondre només dir una cosa, probeu d'estar en un trens d'aquests més de 20min sense invadir el seient de davant o del costat, i si us poseu a la finestra tindreu un plus de comoditat, un xorro d'aire irritador d'ulls. Fent el que us dic, la pregunta no té més que una resposta.
De fet els porcs quan es transporten en camions van amb condicions molt més bones que amb aquest tipus de tren de Renfe, almenys tenen moooooolt més espai per animal que nosaltres, de fet potser que surt mig metre quadrat per persona li poso jo a ull si el tren no va saturat.
Estar-se dins d'un d'aquests trens fa mal físic si no pots ocupar més d'un seient i tot i així no és que sigui molt còmode...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Llàstima que les 440R tinguin el cul acoltxat i siguin més àmplies, eh.EUKibo wrote:No voto que no perquè posa que a Rodalies ja estan bé.
Per respondre només dir una cosa, probeu d'estar en un trens d'aquests més de 20min sense invadir el seient de davant o del costat, i si us poseu a la finestra tindreu un plus de comoditat, un xorro d'aire irritador d'ulls. Fent el que us dic, la pregunta no té més que una resposta.
De fet els porcs quan es transporten en camions van amb condicions molt més bones que amb aquest tipus de tren de Renfe, almenys tenen moooooolt més espai per animal que nosaltres, de fet potser que surt mig metre quadrat per persona li poso jo a ull si el tren no va saturat.
Estar-se dins d'un d'aquests trens fa mal físic si no pots ocupar més d'un seient i tot i així no és que sigui molt còmode...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ai, ai, ai...
No saps amb qui t'has ficat per parlar de les 440...victorcasta wrote:Llàstima que les 440R tinguin el cul acoltxat i siguin més àmplies, eh.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Jajajaja
Tot cal dir-ho, les 440 de comoditat de seient la mateixa que una 447.
Potser li falten els "estrapontins" com li diuen els Franciliens, vamos, els asientos que es recullen per posar bicis, carritos o més espai per a gent de peu, però pels asseguts una 440 NO fa mal com una dos pisos.
Realment, qui no hagi estat en un tren de dos pisos saturat li recomano per a que sàpiga el que és el dolor de cames, esquena i ulls made in renfe.
Tot cal dir-ho, les 440 de comoditat de seient la mateixa que una 447.
Potser li falten els "estrapontins" com li diuen els Franciliens, vamos, els asientos que es recullen per posar bicis, carritos o més espai per a gent de peu, però pels asseguts una 440 NO fa mal com una dos pisos.
Realment, qui no hagi estat en un tren de dos pisos saturat li recomano per a que sàpiga el que és el dolor de cames, esquena i ulls made in renfe.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
I per cert, els TER són de dos pisos i són comodíssims. La RERC també és de dos pisos, més vell, però vell que es veu clàssic no com aquí que ja els Civia estan que fan fàstic de la ronya que tenen alguns que no pots ni deixar la motxila al terra.
I a la RERB de tant en tant també posaven de dos pisos i molt còmodes, amples, amb més portes i força espai per si s'ha d'anar de peu també.
En definitiva, que les dos pisos de Renfe les han fetes com el cul, pero malament malament, estic segur que cap jefe de Renfe ha anat en un tren d'aquests més de 20min assagut, o potser sí i per això ens van possar unes quantes a Barcelona.
I a la RERB de tant en tant també posaven de dos pisos i molt còmodes, amples, amb més portes i força espai per si s'ha d'anar de peu també.
En definitiva, que les dos pisos de Renfe les han fetes com el cul, pero malament malament, estic segur que cap jefe de Renfe ha anat en un tren d'aquests més de 20min assagut, o potser sí i per això ens van possar unes quantes a Barcelona.
- Proastiakos
- N5
- Posts: 147
- Joined: Wednesday 31/01/2007 4:10
- Location: Badalona
Potser en fas un gra massa. Per començar no es mes net qui mes neteja sino qui menys embruta i el problema de la neteja es culpa de tots. Amb lo que dius de trens fets com el cul....bueno pots dir, però dir per dir em sembla que no és gaire ortodoxe...per començar perque parles de situacions en les quals el factor "tren" es nul, basicament perque el tren anirà sobresaturat i com tot quan esta saturat no es que sigui de lo més còmode. Suma-li que aquests trens van ser dissenyats a la seva època, amb les necessitats de llavors i sense tenir en compte "colapses", que és un tema a part que veig que t'agrada. Per cert, encara crec que no han posat a l'abast els trens a la carta.EUKibo wrote:I per cert, els TER són de dos pisos i són comodíssims. La RERC també és de dos pisos, més vell, però vell que es veu clàssic no com aquí que ja els Civia estan que fan fàstic de la ronya que tenen alguns que no pots ni deixar la motxila al terra.
I a la RERB de tant en tant també posaven de dos pisos i molt còmodes, amples, amb més portes i força espai per si s'ha d'anar de peu també.
En definitiva, que les dos pisos de Renfe les han fetes com el cul, pero malament malament, estic segur que cap jefe de Renfe ha anat en un tren d'aquests més de 20min assagut, o potser sí i per això ens van possar unes quantes a Barcelona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Culet, culet!
Ep, un respecte pels culs, que n'hi ha de ben bonics!EUKibo wrote:En definitiva, que les dos pisos de Renfe les han fetes com el cul [...]
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Ai, ai, ai...
Sí, sí... ho he dit amb intencióGuigui wrote:No saps amb qui t'has ficat per parlar de les 440...victorcasta wrote:Llàstima que les 440R tinguin el cul acoltxat i siguin més àmplies, eh.
Molt curiós que mr. Odioalarenfefalangista odii a les 450 quan són calques de les Z20500 (tot Alstom) que circulen per la RER C i RER D, molt semblants a les Z5600/8800 de la RER C i també a les Z20900 de la RER C i Réseau Nord. És més, els seients de les Z20500 són un xic més incòmodes que els de les 450 (almenys a mi em va semblar això). Ai que tant odi no és bo...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
No recordo de quina sèrie es tracta, però sé que al pis de dalt d'un RER C de dos pisos hi havia cinc seients acotxats per filera i amb més sensació d'amplitud que a una 450/1. El passadís era estretet, però s'hi podia passar. I tot això amb un gàlib igual o inferior (no sé si les 450 tenen gàlib ibèric o UIC, algú ho sap?)
Les 450 són descendents directes de les Z5600/8800, molt similars a les Z20500, i en quant a mesures són iguals teòricament (tot i que les Z5600 en els cotxes motors almenys a mi em donen sensació de menor espai que les 450/1).
Respecte a això dels seients acotxats, jo no recordo que ho estiguessin (les Z5600/8800 duen banquetes d'sky, i les Z20500 eren un xic més còmodes -no sé si acotxats- però més estrets els seients, crec).
Respecte a això dels seients acotxats, jo no recordo que ho estiguessin (les Z5600/8800 duen banquetes d'sky, i les Z20500 eren un xic més còmodes -no sé si acotxats- però més estrets els seients, crec).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Home, ara que ens hi posem en temes de comoditat, les 451.003, 004 i 009 han fet un pas endavant força important en incorporar un tapis de seient similar al dels Civia. Com a mínim no es tan traumàtic per la part baixa de l'esquena com els de plàstic "puro y duro". No estaria de mès que fos un exemple a seguir per la resta de la serie.
A mès, per donar-hi mès voltes al tema, us recomeno un viatje els les unitats de dos pisos de Fertagus, a Portugal, directament derivades de les nostres 450 e infinitament mès cómodes:
http://www.railfaneurope.net/pix/pt/ele ... s/pix.html
http://www.fertagus.pt/Artigo_Generico.aspx?
A mès com que nomès tene quatre cotxes enlloc de sis, l'acceleració es força mès contundent.
Salutacions
A mès, per donar-hi mès voltes al tema, us recomeno un viatje els les unitats de dos pisos de Fertagus, a Portugal, directament derivades de les nostres 450 e infinitament mès cómodes:
http://www.railfaneurope.net/pix/pt/ele ... s/pix.html
http://www.fertagus.pt/Artigo_Generico.aspx?
A mès com que nomès tene quatre cotxes enlloc de sis, l'acceleració es força mès contundent.
Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Proastiakos wrote:Potser en fas un gra massa. Per començar no es mes net qui mes neteja sino qui menys embruta i el problema de la neteja es culpa de tots. Amb lo que dius de trens fets com el cul....bueno pots dir, però dir per dir em sembla que no és gaire ortodoxe...per començar perque parles de situacions en les quals el factor "tren" es nul, basicament perque el tren anirà sobresaturat i com tot quan esta saturat no es que sigui de lo més còmode. Suma-li que aquests trens van ser dissenyats a la seva època, amb les necessitats de llavors i sense tenir en compte "colapses", que és un tema a part que veig que t'agrada. Per cert, encara crec que no han posat a l'abast els trens a la carta.EUKibo wrote:I per cert, els TER són de dos pisos i són comodíssims. La RERC també és de dos pisos, més vell, però vell que es veu clàssic no com aquí que ja els Civia estan que fan fàstic de la ronya que tenen alguns que no pots ni deixar la motxila al terra.
I a la RERB de tant en tant també posaven de dos pisos i molt còmodes, amples, amb més portes i força espai per si s'ha d'anar de peu també.
En definitiva, que les dos pisos de Renfe les han fetes com el cul, pero malament malament, estic segur que cap jefe de Renfe ha anat en un tren d'aquests més de 20min assagut, o potser sí i per això ens van possar unes quantes a Barcelona.
Llavors per què a TMB no van mai grafitejats els trens i de bruticia hi ha molta menys? De fet a renfe m'han entrat nàusees algun cop al veura la de caqueta que havia als vidres.
I el que vull dir amb això de les saturacions és que els trens de dos pisos per anar mínimament còmode necessites ocupar 3 seients, el de costat perque mira que soc prim, però no hi quepo d'ample i el de davant perquè em càpiguen les cames. I com que a Renfe rarament et pots permetre aquest luxe en aquests trens un desitjaria posar-se de peu, però és impossible, primer perque per sortir del teu seient és impossible fer-ho sense empènyer les cames dels altres i perquè el sostre és molt baix. Pel passadís no s'hi pot passar perque no hi cap ni una persona de front i les escales solen estar plenes de gent...
En canvi una 440. una 447 o un Civia no plantegen aquests problemes, si seus amb un seient ja vas prou còmode que pots aguantar 1 horeta sense fer-te mal i en cas de saturacions pots estar be de peu, podente agarrar bé i tenint molt d'espai i sense molestar als altres passatgers.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Perquè TMB té uns tallers i cotxeres relativament propers, i es poden permetre retirar un tren al moment de ser grafitejat. A Rodalies, no hi ha prou llocs on netejar grafitis, ni els trens poden desplaçar-se tan fàcilment als llocs habilitats per fer-ho. La solució, doncs, seria habilitar llocs de neteja de trens a estacions com Manresa, Terrassa, Vilafranca, Martorell... on es netegin els trens i se'ls hi treguin els grafittis.EUKibo wrote:Llavors per què a TMB no van mai grafitejats els trens i de bruticia hi ha molta menys? De fet a renfe m'han entrat nàusees algun cop al veura la de porqueria que havia als vidres.