Foment vol anul·lar l'apertura manual de portes als trens
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Qüestió de fons
Llegint el caire que està prenent aquest fil, hom podria interpretar (cosa que no faig) que el principal problema del cas és la imprudència de la gent. Si Renfomentadif no tingués el passatge tancat durant hores dins el tren sinó que apliqués un protocol de rescat d'actuació immediata, la discussió no hauria arribat a aquest grau de surrealisme. I em refereixo, concretament, a que a algun insensat se li hagi passat pel cap desactivar el desbloqueig manual de les portes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Qüestió de fons
Això mateix... perquè per la mateixa regla de tres, desactivem els pals SOS de les autopistes, no sigui cas que se'n faci un mal ús, i sobretot, eliminem els telèfons d'emergència (091,092,061,088,112)... perquè clar, es fan tantes bromes que s'han de tancar!!Guigui wrote:Llegint el caire que està prenent aquest fil, hom podria interpretar (cosa que no faig) que el principal problema del cas és la imprudència de la gent. Si Renfomentadif no tingués el passatge tancat durant hores dins el tren sinó que apliqués un protocol de rescat d'actuació immediata, la discussió no hauria arribat a aquest grau de surrealisme. I em refereixo, concretament, a que a algun insensat se li hagi passat pel cap desactivar el desbloqueig manual de les portes.
No s'hauria de caminar per les vies? d'acord. ÉS INTOLERABLE LA SITUACIÓ ACTUAL? TAMBÉ.
És allò de "se'ns pixen a sobre i ens diuen que plou"...
Evidentment si hi ha una emergència REAL s'ha de fer servir i baixar amb les dents si convé, no cal pas dir-ho, crec que desde el punt de vista del passatge ja està tot dit, en dues paraules: sentit comú.
Per part de renfe, és ben clar que no estan fent bé gairebé res del que tracten entre mans, incloses les evacuacions de pasatge dels trens avariats a plena via, així com plantejarse treure la possibilitat del desbloqueig de portes, al qui se l'hi hagi ocurregut aquesta idea, o té ganes d'acabar a la presó, o no sap el que es diu, és obvi.
Tinc una idea, perque no posem una reclamació a renfe dient que entrin al forum i demanin consell abans de fer / tocar res? a veure si així començen a "dar pie con bola"
Per part de renfe, és ben clar que no estan fent bé gairebé res del que tracten entre mans, incloses les evacuacions de pasatge dels trens avariats a plena via, així com plantejarse treure la possibilitat del desbloqueig de portes, al qui se l'hi hagi ocurregut aquesta idea, o té ganes d'acabar a la presó, o no sap el que es diu, és obvi.
Tinc una idea, perque no posem una reclamació a renfe dient que entrin al forum i demanin consell abans de fer / tocar res? a veure si així començen a "dar pie con bola"
Doncs amb l'anul·lació de portes comdemnada es faria un "xic" difícil. A més, cal tenir en compte l'ingent quantitat de col·leccionistes de martells d'emergència que campen per aquestes terres...FGC wrote:Evidentment si hi ha una emergència REAL s'ha de fer servir i baixar amb les dents si convé
Quan es va fer el test d'evaquació de l'Airbus A380, una trentena dels 870 passatgers van acabar ferits (un amb una cama trencada), representant un 3,5%. En aquella prova, la meitat de les portes estaven bloquejades simulant sortides impracticables en un accident (foc, fum, etc). Aquests passatgers sabien que feien un simulacre. Així i tot 3 de cada 100 passatgers van acabar ferits.
Ara posa una 447 en doble o una 450, en hora punta, en la que es declari una emergència, com per exemple, un incendi. A saber quants ferits i MORTS hi hauria...
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
En primer lloc no sóc favorable a l'anul·lació de l'obertura manual de les portes.
L'obertura manual està pensada per el seu ús en cas d'emergència tot i que normalment es fa servir per gamberrades.
En cas d'avaria, excepte si es produís una situació de risc evident (fum, incendi) o la situació de salut d'algun viatger esdevingués prou greu que aconsellés la seva retirada decidida i coordinada per equips d'emergència i el personal del tren, el que ha de fer el passatge és quedar-se al tren.
Les evacuacions excepte si es produeix una situació d'evident risc no es poden decidir a la brava pels viatgers, les ha de coordinar el personal del tren.
La majoria de la gent no està acostumada a caminar pels túnels on a més s'hi sol acumular molts elements estranys que poden generar ensurts, i tampoc sol conèixer la situació de les sortides d'emergència i a més a més llevat d'aquell tren aturat la circulació per la via contrària no està aturada necessàriament i per la via del tren aturat pot venir un tren de rescat que evidentment també és un perill amb gent a la via.
I per últim després de totes les coses que heu dit, on són els mecanismes d'anul·lació d'obertura de les portes als trens 1100, 2000, 2100, 3000, 4000 i 500 del metro de Barcelona?
L'obertura manual està pensada per el seu ús en cas d'emergència tot i que normalment es fa servir per gamberrades.
En cas d'avaria, excepte si es produís una situació de risc evident (fum, incendi) o la situació de salut d'algun viatger esdevingués prou greu que aconsellés la seva retirada decidida i coordinada per equips d'emergència i el personal del tren, el que ha de fer el passatge és quedar-se al tren.
Les evacuacions excepte si es produeix una situació d'evident risc no es poden decidir a la brava pels viatgers, les ha de coordinar el personal del tren.
La majoria de la gent no està acostumada a caminar pels túnels on a més s'hi sol acumular molts elements estranys que poden generar ensurts, i tampoc sol conèixer la situació de les sortides d'emergència i a més a més llevat d'aquell tren aturat la circulació per la via contrària no està aturada necessàriament i per la via del tren aturat pot venir un tren de rescat que evidentment també és un perill amb gent a la via.
I per últim després de totes les coses que heu dit, on són els mecanismes d'anul·lació d'obertura de les portes als trens 1100, 2000, 2100, 3000, 4000 i 500 del metro de Barcelona?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Només una observació, en el país de l'agent únic hi ha més possibilitats de que aquest agent no estigui "disponible", per dir-ho finament. Sempre es bo tenir un mecanisme a l'abast dels viatgers, encara que en aquest reialme bananer (que no República) gairebé sempre s'utilitzi per tocar els bemols al personal.josep_serre wrote:Les evacuacions excepte si es produeix una situació d'evident risc no es poden decidir a la brava pels viatgers, les ha de coordinar el personal del tren.
Bona pregunta. Els 1100 podrien tenir un "pase" per antiguitat, desconec des de quan s'instal·len aquests mecanismes (i ja sé que hi ha hagut temps per instal·lar-lo)... els altres no sé, tot i que es va dir que les portes dels 5000 no costava gaire obrir-les!I per últim després de totes les coses que heu dit, on són els mecanismes d'anul·lació d'obertura de les portes als trens 1100, 2000, 2100, 3000, 4000 i 500 del metro de Barcelona?
has donat al clau. L'única situació on es pot abandonar el tren es quan el perill es troba a dins del mateix, no pel caprici o les presses per molts coneixements ferroviaris que es tinguin, perquè t'hi pot anar la vida.josep_serre escrigué:
Les evacuacions excepte si es produeix una situació d'evident risc no es poden decidir a la brava pels viatgers, les ha de coordinar el personal del tren.
Pel que fa al metro, els protocols d'evacuació es compleixen rigorosament. Si l'avaria està al tren i no es pot bellugar ni remolcar, en primera instància s'evaqua el passatge transbordant'lo a un tren que vingui per l'altre via. Si aquesta operació tampoc es possible, el que es fa es dessallotjar el passatge per la via. Com qualsevol de les opcions les ha de coordinar el motorista, una vegada coneix les instruccions, dòna la informació al passatge si no es que ho fa directament el CCM mitjançant la megafonia del tren. Tot aixó no s'allarga més de mitja hora.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Molt bé, el maquinista no va actuar correctament, però això no justifica el que va fer el passatge, a més el passatge va consultar amb el maquinista que saben on és? en tal cas alguna cosa els deuria dir.
El que s'ha de fer és que la gent compleixi bé els protocols d'actuació en aquests casos tant pel que fa a les accions a realitzar com a la informació.
El que s'ha de fer és que la gent compleixi bé els protocols d'actuació en aquests casos tant pel que fa a les accions a realitzar com a la informació.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Siguent realistes, quan hi ha una avaria d'aquest tipus sol ser pq tota la xarxa renfe ha fet figa i no pq el tren concret no funcioni (parlo generalment, clar), pel que si surts a la via es probable que no vegis cap tren en molta molta estona.
Després, cal dir que la llei impedeix retenir a algú, ja sigui dins d'un vagó o fins i tot, dintre d'una estació per culpa de les canceladores de comprovació. Qualsevol guardia jurat no te cap dret a retenir-te ni a demanar-te documentació si no ets tu qui voluntariament es presta o si qui ho fa no es membre d'algun cos policial oficial (policia nacional, mossos, ...)
Jo tinc coses a fer més importants que estar fent el panolis en un vagó de Renfe, així que si algun dia estic més de 3/4 d'hora dins d'un dells sens dubte no confiaré en el seu gran servei de solució d'avaries i me n'aniré on tingui que anar.
Ells s'ho prenen tot a mode de burla. Aquest estiu alguns recordaran quan viatjava en un tren de Rodalies que es va començar a incendiar (el mateix dia d'avaries per culpa de l'euromed descarrilat) i qualsevol servei que Renfe va prestar als usuaris en màteria d'informació o d'activació d'algun pla d'emergencies va ser NUL.
Després, cal dir que la llei impedeix retenir a algú, ja sigui dins d'un vagó o fins i tot, dintre d'una estació per culpa de les canceladores de comprovació. Qualsevol guardia jurat no te cap dret a retenir-te ni a demanar-te documentació si no ets tu qui voluntariament es presta o si qui ho fa no es membre d'algun cos policial oficial (policia nacional, mossos, ...)
Jo tinc coses a fer més importants que estar fent el panolis en un vagó de Renfe, així que si algun dia estic més de 3/4 d'hora dins d'un dells sens dubte no confiaré en el seu gran servei de solució d'avaries i me n'aniré on tingui que anar.
Ells s'ho prenen tot a mode de burla. Aquest estiu alguns recordaran quan viatjava en un tren de Rodalies que es va començar a incendiar (el mateix dia d'avaries per culpa de l'euromed descarrilat) i qualsevol servei que Renfe va prestar als usuaris en màteria d'informació o d'activació d'algun pla d'emergencies va ser NUL.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
El més probalbe no és un condicionant suficient alhora d'actuar en una situació d'aquest tipus, n'has d'estar completament segur, d'altra banda, un incendi és un motiu suficient per decidir l'evacuació del tren sense que ningú ho ordeni, però perquè és una situació d'extrema emergència.
I bé, seguint el teu plantejament quan ens trobem amb un embús a la carretera deixarem el cotxe allà baixarem del cotxe i seguirem tots a peu.
I bé, seguint el teu plantejament quan ens trobem amb un embús a la carretera deixarem el cotxe allà baixarem del cotxe i seguirem tots a peu.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Sens dubte, però la millor mesura de seguretat l'exerceix el propi individu sobre si mateix.El LLOP wrote:Estic totalment d'acord amb FGC. La seguretat de les persones està devant de tot, de les presses, del horaris, de les obligacions, de tot.
Perquè per aquesta màxima no s'hauria de poder permetre fumar, ni beure alcohol, ni practicar esports de risc.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Despropòsit total
Precisament per això, al metro no hi ha queixes per retenció i manca d'informació als viatgers en trens avariats. I aquesta és la mare dels ous d'aquest nou despropòsit de Renfomentadif. Si tinguessin un protocol amb cara i ulls (que potser sí que el tenen, però només en teoria) i l'apliquessin al peu de la lletra, no hauríem arribat a aquest grau de surrealisme i discutir si cal tancar el passatge al tren a pany i forrellat.El LLOP wrote:Pel que fa al metro, els protocols d'evacuació es compleixen rigorosament. Si l'avaria està al tren i no es pot bellugar ni remolcar, en primera instància s'evaqua el passatge transbordant'lo a un tren que vingui per l'altre via. Si aquesta operació tampoc es possible, el que es fa es dessallotjar el passatge per la via. Com qualsevol de les opcions les ha de coordinar el motorista, una vegada coneix les instruccions, dòna la informació al passatge si no es que ho fa directament el CCM mitjançant la megafonia del tren. Tot aixó no s'allarga més de mitja hora.
L'individu que ha ideat aquesta barrabassada hauria de ser acomiadat immediatament per incitació al segrest i conducta negligent amb possible resultat de mort i ferides greus.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Exacte Guigui.
I faig un incis, al metro hi ha també desblocatge de portes i no hi ha aquests problemes, a mi el metro mai m'ha deixat més de 10min dins un tren. De fet mai m'ha deixat ni 10 seg. Quan hi ha avaria s'aturen a les estacions, deixen les portes obertes, diuen el que hi ha i tu valores si vols sortir, que et tornin el bitllet i agafar un altre transport o quedar-te els 10min que triguen en fer servei parcial.
I faig un incis, al metro hi ha també desblocatge de portes i no hi ha aquests problemes, a mi el metro mai m'ha deixat més de 10min dins un tren. De fet mai m'ha deixat ni 10 seg. Quan hi ha avaria s'aturen a les estacions, deixen les portes obertes, diuen el que hi ha i tu valores si vols sortir, que et tornin el bitllet i agafar un altre transport o quedar-te els 10min que triguen en fer servei parcial.
Em sona que tinc per Girona (aquest cap de setmana em quedo a Barcelona) un PDF amb un informe de la SNCF d'un incident al RER, crec que a Villeneuve, on un tren quedà aturat parcialment a l'andana i el maquinista ordenà l'evacuació a l'andana sense adonar-se que no tot el tren hi tenia accés. La gent dels últims cotxes veia l'andana contrària, i van baixar creuant l'altra via per on venia un tren a tota velocitat. Per sort ningú prengué mal.
L'hauré de buscar perquè em sona que es parlava de dissenyar un sistema que bloquegés les portes del tren de tal forma que només es podien obrir si anteriorment s'accionava el dispositiu d'alarma. És a dir, sense tirar de l'alarma no les podies desbloquejar. Amb això es pretenia que, mitjançant l'intèrfon de l'alarma, el maquinista digués per quin costat podia baixar la gent si era necessari.
P.S: Haig de confessar que en una ocasió vaig desbloquejar una porta d'una 447. Aquesta es trobava correctament estacionada a Cerdanyola Universitat, però després d'un minut llarg en què el maquinista no va autoritzar l'obertura de les portes pel botó verd vaig optar per desbloquejar-la manualment abans que algú altre aconseguís sortir trencant una finestra a cops de motxilla.
L'hauré de buscar perquè em sona que es parlava de dissenyar un sistema que bloquegés les portes del tren de tal forma que només es podien obrir si anteriorment s'accionava el dispositiu d'alarma. És a dir, sense tirar de l'alarma no les podies desbloquejar. Amb això es pretenia que, mitjançant l'intèrfon de l'alarma, el maquinista digués per quin costat podia baixar la gent si era necessari.
P.S: Haig de confessar que en una ocasió vaig desbloquejar una porta d'una 447. Aquesta es trobava correctament estacionada a Cerdanyola Universitat, però després d'un minut llarg en què el maquinista no va autoritzar l'obertura de les portes pel botó verd vaig optar per desbloquejar-la manualment abans que algú altre aconseguís sortir trencant una finestra a cops de motxilla.
Es sorprenent, increible, que encara hi hagi gent questionant el tema de la seguretat, de debó. No pasa res, d'altra banda les empreses que fan mantes tèrmiques també s'han de guanyar la vida......i caixes de pi.....floristes....etc.....
En cuant els protocols d'evacuació, dubto que a dia d'avui ni hagi cap de perfecte, doncs per desgracia vivim en una societat que salvant honroses excepcions, està ben plena d'animals e inconscients que per molt que els hi diguin, faran els que els hi roti, rebentant qualsevol intent d'aplicació "correcte" de qualsevol pla.
En cuant els protocols d'evacuació, dubto que a dia d'avui ni hagi cap de perfecte, doncs per desgracia vivim en una societat que salvant honroses excepcions, està ben plena d'animals e inconscients que per molt que els hi diguin, faran els que els hi roti, rebentant qualsevol intent d'aplicació "correcte" de qualsevol pla.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Àngelamaria!
fantito wrote:Renfe ens tracta a hòsties, doncs a hòsties sortirem del problema. Així de clar.
Exacte! I com que parem l'altra galta en lloc de tornar-los la garrotada, ens violenten desbocadament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.