Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent
En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent
Surt al Berguedà Actual nº 46 , quan pugui penjare l'article.
Surt al Berguedà Actual nº 46 , quan pugui penjare l'article.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ferran Adrià ferroviari
Tren-tram diesel. A la Catalunya rapsòdica, tot és possible...Túnels del Garraf wrote:
Ara cal saber com, és a dir, com a tren normal o com a tren-tram... I si s'electrificarà o es farà en dièsel.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Aqui la noticia:
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Ferran Adrià ferroviari
[mode ironic on]Guigui wrote:Tren-tram diesel. A la Catalunya rapsòdica, tot és possible...Túnels del Garraf wrote:
Ara cal saber com, és a dir, com a tren normal o com a tren-tram... I si s'electrificarà o es farà en dièsel.
Si això vol dir un parell de remolcs de tramvia de fusta ex-Salou o ex-Barcelona (via estreta) remolcats per una Alsthom de Catalans... M'hi apunto !!
[mode ironic off]
Salut !!
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
No sé, jo fins que no vegi inciades les obres no m'ho creuré massa. De tota manera, el què jo proposava era una versió molt més modesta (i econòmica) d'oferir servei i no fer un tren-tram. El tren-tram és molt bonic i tot el què vulguis però crec que per anar de Manresa a Súria i Sallent és una despesa excessivament elevada. El què jo proposava era "simplement" posar trens de viatgers a la línia actual, sense haver-la d'electrificar, i col·locant andanes estandaritzades a Santpedor i Sallent.entfe001 wrote:Bernat, t'han fet cas?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Bestieses transportils
Més animalades a puntapala! Ara creuen solucionar els problemes de mobilitat del Bages nord i el Berguedà encolomant-los un tren-tram. El dia que facin l'autòpsia a tots aquests inútils només en sortiran serradures!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
Aquesta seria la solució més lògica, però té dos grans inconvenients: el primer és que costa fer-se la foto quan només has arreglat un parell d'andanes i allò que no es veu; el segon, que una obra petita no dóna feina (i diners) als compromisos.Trenscat wrote:No sé, jo fins que no vegi inciades les obres no m'ho creuré massa. De tota manera, el què jo proposava era una versió molt més modesta (i econòmica) d'oferir servei i no fer un tren-tram. El tren-tram és molt bonic i tot el què vulguis però crec que per anar de Manresa a Súria i Sallent és una despesa excessivament elevada. El què jo proposava era "simplement" posar trens de viatgers a la línia actual, sense haver-la d'electrificar, i col·locant andanes estandaritzades a Santpedor i Sallent.entfe001 wrote:Bernat, t'han fet cas?
Amb un parell d'automotors diesel d'un vagó, un parell d'andanes i millorant una mica les instal·lacions es podria donar servei en pocs mesos.
-
- N1
- Posts: 3
- Joined: Saturday 27/10/2007 9:08
TREN DEL BERGUEDA
Ja fa temps que deurien haver fet una prolongacio de la linea de Manresa fins a Berga. Esta clar quue la carretera no serveix del tot.
Aqui si que la Generalitat en aquests anys enrredera, que tenia plenes competencies en ferrocarrils interiors, no ha fet res, quand es una gran necessitat per el Bergueda.
Aqui si que la Generalitat en aquests anys enrredera, que tenia plenes competencies en ferrocarrils interiors, no ha fet res, quand es una gran necessitat per el Bergueda.
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
Re: TREN DEL BERGUEDA
Prou feina tenia la Generalitat arreglant la línia fins Martorell. Ara sembla que no pugui ser, però tampoc fa massa temps que la doble via s'acabava a Sant Boi i que a l'estació de Pl. Espanya s'hi arribava en via única.Agusti Bonet wrote:Ja fa temps que deurien haver fet una prolongacio de la linea de Manresa fins a Berga. Esta clar quue la carretera no serveix del tot.
Aqui si que la Generalitat en aquests anys enrredera, que tenia plenes competencies en ferrocarrils interiors, no ha fet res, quand es una gran necessitat per el Bergueda.
Potser millor un sistema apropiat per a desplaçaments curts en aquestes dues noves línies. Perquè desenganyem-nos de veure gaires bitllets que comencin a Súria i Sallent que passin de Martorell. De Berga com a molt arribarien a Manresa. El traçat a partir d'Olesa i fins la mateixa Berga no pot ser el d'un ferrocarril per recórrer trajectes de 100 km. Tindrà una velocitat comercial de 40 km/h com a molt. Entre Martorell i Barcelona tot i poder-se desenvolupar més altes velocitats serà dificilíssim encabir-hi trens directes en el futur. La clau de la pervivència de la línia com a eix de grans distàncies ha de passar per apropar els viatgers a les línies de RENFE a Martorell i Manresa. ¿O que sigui el mateix ADIF qui continui per l'eix del Llobregat?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Tenim l'exemple del Tramtren Alacant-Dènia, on al costat de trans totalment urbans, tenim zones de la línia totalment ferroviàries, amb trens que tenen una velocitat màxima de 80 km/h, trens semidirectes i parades facultatives.ddbar wrote:El traçat a partir d'Olesa i fins la mateixa Berga no pot ser el d'un ferrocarril per recórrer trajectes de 100 km. Tindrà una velocitat comercial de 40 km/h com a molt
Crec que en el cas de Berga, la línia s'ha de contemplar en la majoria dels trams amb una velocitat màxima de 120 Km/h, capacitat per transportar mercaderies lleugeres en un futur construint algunes variants i amb ample 1435 des de l'inici.
També s'ha de tenir en compte que el traçat no pot acabar a Manresa FGC, sinó que ha de travessar Manresa de forma ràpida (soterrada) per arribar fins a Manresa-Renfe.
Per la seva part, Renfe ha de dotar la línia de Manresa amb trens regionals ràpids que portin fins al centre de BCN en 30-40 minuts
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
Per anar de Manresa a Barcelona la majoria de gent prefereix agafar la Renfe que no pas els FGC, tot i que tampoc hi ha massa diferència de temps de trajecte. Potser la principal explicació és que la Renfe et deixa a Pl. Catalunya i els FGC a la Pl. Espanya.ddbar wrote:Potser millor un sistema apropiat per a desplaçaments curts en aquestes dues noves línies. Perquè desenganyem-nos de veure gaires bitllets que comencin a Súria i Sallent que passin de Martorell. De Berga com a molt arribarien a Manresa. El traçat a partir d'Olesa i fins la mateixa Berga no pot ser el d'un ferrocarril per recórrer trajectes de 100 km. Tindrà una velocitat comercial de 40 km/h com a molt. Entre Martorell i Barcelona tot i poder-se desenvolupar més altes velocitats serà dificilíssim encabir-hi trens directes en el futur. La clau de la pervivència de la línia com a eix de grans distàncies ha de passar per apropar els viatgers a les línies de RENFE a Martorell i Manresa. ¿O que sigui el mateix ADIF qui continui per l'eix del Llobregat?
De qualsevol manera, fixant-nos en els desplaçaments de la línia Llobregat dels FGC, es pot veure el següent:
- Fins a Martorell, els fluxos de viatgers van majoritàriament a Barcelona.
- De Martorell fins Monistrol, els fluxos de viatgers van majoritàriament cap a Martorell.
- De Monistrol cap amunt, els fluxos de viatgers van cap a Manresa.
Per tant, segurament bona part del trànsit dels ramals de Sallent i Súria seria local i aniria a Manresa. El mateix passaria si es decidís perllongar cap a Berga.
Això no és pas dolent, ja que s'està oferint un servei de rodalies a nivell comarcal, que és precisament un dels punts forts del ferrocarril enfront d'altres mitjans de transport.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Exactament, tal com vaig observar al meu projecte de final de carrera la principal vinculació de Sallent i Santpedor (i és d'esperar que també de Callús i Súria) és amb Manresa, amb diferència.davidbarna wrote:Per anar de Manresa a Barcelona la majoria de gent prefereix agafar la Renfe que no pas els FGC, tot i que tampoc hi ha massa diferència de temps de trajecte. Potser la principal explicació és que la Renfe et deixa a Pl. Catalunya i els FGC a la Pl. Espanya.ddbar wrote:Potser millor un sistema apropiat per a desplaçaments curts en aquestes dues noves línies. Perquè desenganyem-nos de veure gaires bitllets que comencin a Súria i Sallent que passin de Martorell. De Berga com a molt arribarien a Manresa. El traçat a partir d'Olesa i fins la mateixa Berga no pot ser el d'un ferrocarril per recórrer trajectes de 100 km. Tindrà una velocitat comercial de 40 km/h com a molt. Entre Martorell i Barcelona tot i poder-se desenvolupar més altes velocitats serà dificilíssim encabir-hi trens directes en el futur. La clau de la pervivència de la línia com a eix de grans distàncies ha de passar per apropar els viatgers a les línies de RENFE a Martorell i Manresa. ¿O que sigui el mateix ADIF qui continui per l'eix del Llobregat?
De qualsevol manera, fixant-nos en els desplaçaments de la línia Llobregat dels FGC, es pot veure el següent:
- Fins a Martorell, els fluxos de viatgers van majoritàriament a Barcelona.
- De Martorell fins Monistrol, els fluxos de viatgers van majoritàriament cap a Martorell.
- De Monistrol cap amunt, els fluxos de viatgers van cap a Manresa.
Per tant, segurament bona part del trànsit dels ramals de Sallent i Súria seria local i aniria a Manresa. El mateix passaria si es decidís perllongar cap a Berga.
Això no és pas dolent, ja que s'està oferint un servei de rodalies a nivell comarcal, que és precisament un dels punts forts del ferrocarril enfront d'altres mitjans de transport.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Tens tota la raó, si es tramviaritza la línia de Manresa cap amunt, el tren perd competivitat respecte l'autobus interurbà i el cotxe.wefer wrote:Tenim l'exemple del Tramtren Alacant-Dènia, on al costat de trans totalment urbans, tenim zones de la línia totalment ferroviàries, amb trens que tenen una velocitat màxima de 80 km/h, trens semidirectes i parades facultatives.ddbar wrote:El traçat a partir d'Olesa i fins la mateixa Berga no pot ser el d'un ferrocarril per recórrer trajectes de 100 km. Tindrà una velocitat comercial de 40 km/h com a molt
Crec que en el cas de Berga, la línia s'ha de contemplar en la majoria dels trams amb una velocitat màxima de 120 Km/h, capacitat per transportar mercaderies lleugeres en un futur construint algunes variants i amb ample 1435 des de l'inici.
També s'ha de tenir en compte que el traçat no pot acabar a Manresa FGC, sinó que ha de travessar Manresa de forma ràpida (soterrada) per arribar fins a Manresa-Renfe.
Per la seva part, Renfe ha de dotar la línia de Manresa amb trens regionals ràpids que portin fins al centre de BCN en 30-40 minuts
Estic absolutament d'acord amb el que dius que la unió entre Renfe i FGC a Manresa ha de ser soterrada. Caldria soterrar a partir de Manresa-Alta, desmantellant l'estació de Manresa-Baixador (insult a l'arquitectura) i construint una de soterrada sota la Plça Espanya, a 100 m de l'actual estació. A partir d'aquí el túnel aniria fins a Manresa - Renfe, amb possibilitat d'alguna estació soterrada més a la zona de la Plaça St. Domènec, on acaba el Casc Antic i comença l'Eixample manresà. Així hi hauria una veritable xarxa de "metro", amb 4 estacions a Manresa, 3 d'elles soterrades.
Però òbviament aquí predomina el tema ecònomic i per tant es farà un tramvia...
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Vaja...
Adéu el meu somni de metro a Manresa!
I seguint amb els ramals, se sap alguna cosa de com continuarà el servei de mercaderies? Perquè es faria força curiós veure trens de mercaderies per unes vies de tramvia... I ja posats, perquè FGC no compra màquines elèctriques pel servie de mercaderies? Si han d'electrificar la línia crec que resultaria més profitós que no utilitzar màquines dièsel, que són molestes pels passatgers que espren a les estacions soterrades i contaminen més. L'única obra adicional seria electrificar el ramal del Port.
Adéu el meu somni de metro a Manresa!
I seguint amb els ramals, se sap alguna cosa de com continuarà el servei de mercaderies? Perquè es faria força curiós veure trens de mercaderies per unes vies de tramvia... I ja posats, perquè FGC no compra màquines elèctriques pel servie de mercaderies? Si han d'electrificar la línia crec que resultaria més profitós que no utilitzar màquines dièsel, que són molestes pels passatgers que espren a les estacions soterrades i contaminen més. L'única obra adicional seria electrificar el ramal del Port.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges