Expedient X ahir a la nit a Universitat L1

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Expedient X ahir a la nit a Universitat L1

Post by Mortadel·lo »

Ahir vaig agafar cap a quarts de dotze el metro a la L1, i vaig baixar a Universitat (direcció Fondo), i quan baixo veig que baixa algú de la cabina, vaig pensar que no seria el motorista si no algun company i que el metro arrencaria tot seguit...doncs bé, quan vaig arribar a l'alçada de la cabina vaig veure que estava buida, per tant la persona que havia sortit (i estava ja pujant tranquilament les escales mecàniques cap el vestíbul de dalt d'universitat) era efectivament el motorista d'aquella unitat i per si això fos poc el tren estava amb els llums de cua engegats (però a la punta de davant! :x ) no se on coi va anar l'home aquest, però el tren es va quedar allà parat...jo vaig marxar que tenia pressa :D
ES PELIGROSO ASOMARSE
BCN06
N2
N2
Posts: 15
Joined: Thursday 27/09/2007 17:15

Post by BCN06 »

Home, suposo que el tren s'en aniría sol amb l'ATO.
En quant a lo que va anar a fer el conductor, ni idea.
Un pregunta, el tren que era, 4000 o 6000?
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

ja, però la gent no va baixar ni van dir res per megafonia, i encara no eren les 12!
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
sigfrid440s
N6
N6
Posts: 292
Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
Facebook: ssygger
Location: Barcelona
Contact:

Post by sigfrid440s »

Bueno, hi han varies possibilitats que expliquin aquest fet:

A- El motorista tenia que passar al lavabo.

B-Un passatger va teure d'una patada al motrista a Can serra per que anava massa lent y va agafar el 4000 fins a Universitat

C-Hi havia relleu de motorista

D: El 4000 no tiraba.

E: La linia estaba aturada y el va aprofitar per pendres un cafe

F: El cridaven a Universitat

G: Per qualsevol altre problema el tren no podia continuar.

H: Hi havia una baralla kung fu al tren y el motorista va sortir escopetejat.

I: Inserteu la vostra hipotesi :festa :riure
BCN06
N2
N2
Posts: 15
Joined: Thursday 27/09/2007 17:15

Post by BCN06 »

BCN06 wrote:Un pregunta, el tren que era, 4000 o 6000?
M'auto-respong, un 4000, ja que intueixo que el maquinista no va sortir de la cabina per la zona de viatgers.
Per lo que diu en sigfrid, jo voto per la B o per la A. :)
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Post by El LLOP »

No flipeu tant. Aixó que va passar a l'argot del metro s'anomena "inversió de retirades" i vol dir que quan hi ha retràs, perquè els motoristes pleguin al dipòsit que els correspon, sel's fa canviar del tren per un altre que circuli per l'altre via. El tren retira al dipòsit contrari però el motorista, al correcte.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Explicació menys plausible

Post by Guigui »

El LLOP wrote:No flipeu tant. Aixó que va passar a l'argot del metro s'anomena "inversió de retirades" i vol dir que quan hi ha retràs, perquè els motoristes pleguin al dipòsit que els correspon, sel's fa canviar del tren per un altre que circuli per l'altre via. El tren retira al dipòsit contrari però el motorista, al correcte.
Sort que hi ha un entès que ens ho aclareix, perquè ja començava a sospitar que al motorista li havia semblat veure la Fomentòtila i anava a córrer a posar-li un extintor per barret. :twisted:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Re: Explicació menys plausible

Post by EUKibo »

Guigui wrote:
El LLOP wrote:No flipeu tant. Aixó que va passar a l'argot del metro s'anomena "inversió de retirades" i vol dir que quan hi ha retràs, perquè els motoristes pleguin al dipòsit que els correspon, sel's fa canviar del tren per un altre que circuli per l'altre via. El tren retira al dipòsit contrari però el motorista, al correcte.
Sort que hi ha un entès que ens ho aclareix, perquè ja començava a sospitar que al motorista li havia semblat veure la Fomentòtila i anava a córrer a posar-li un extintor per barret. :twisted:
Jajaja

Lavors aquest motorista seria el meu idol, un heroi, el salvador de la humanitat.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

sigfrid440s wrote:Bueno, hi han varies possibilitats que expliquin aquest fet:

A- El motorista tenia que passar al lavabo.

B-Un passatger va teure d'una patada al motrista a Can serra per que anava massa lent y va agafar el 4000 fins a Universitat

C-Hi havia relleu de motorista

D: El 4000 no tiraba.

E: La linia estaba aturada y el va aprofitar per pendres un cafe

F: El cridaven a Universitat

G: Per qualsevol altre problema el tren no podia continuar.

H: Hi havia una baralla kung fu al tren y el motorista va sortir escopetejat.

I: Inserteu la vostra hipotesi :festa :riure

em sembla que la resposta del llop és més correcta xD
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Bé és molt apresurat dir que això és un expedient X. Per el que fa el sistema ATO es fa servir gaire? Per quan un sistema ATO las 24 horas?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

sortrens wrote:Bé és molt apresurat dir que això és un expedient X. Per el que fa el sistema ATO es fa servir gaire? Per quan un sistema ATO las 24 horas?
La L1 no te ATO.
BCN06
N2
N2
Posts: 15
Joined: Thursday 27/09/2007 17:15

Post by BCN06 »

George85 wrote:
sortrens wrote:Bé és molt apresurat dir que això és un expedient X. Per el que fa el sistema ATO es fa servir gaire? Per quan un sistema ATO las 24 horas?
La L1 no te ATO.
Doncs jo diria que si, a la pagina de http://www.tramvia.org/ELMETRO/ELMETRO4000.htm diu:
Pilotos laterales:
3.-Azul- ATP-ATO desconectado.
Això en teoria vol dir que quan es encès esta desconectat el ATO.
Això vol dir que En Bernat Borràs deu haver vist un tren fantasma, ja que segons aquesta foto:
http://www.trenscat.com/tmb/images/metr ... 260201.jpg, el ATO esta en funcionament.
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

BCN06 wrote:
George85 wrote:
sortrens wrote:Bé és molt apresurat dir que això és un expedient X. Per el que fa el sistema ATO es fa servir gaire? Per quan un sistema ATO las 24 horas?
La L1 no te ATO.
Doncs jo diria que si, a la pagina de http://www.tramvia.org/ELMETRO/ELMETRO4000.htm diu:
Pilotos laterales:
3.-Azul- ATP-ATO desconectado.
Això en teoria vol dir que quan es encès esta desconectat el ATO.
Això vol dir que En Bernat Borràs deu haver vist un tren fantasma, ja que segons aquesta foto:
http://www.trenscat.com/tmb/images/metr ... 260201.jpg, el ATO esta en funcionament.
A set. 2007 la situació és la següent:

L1 - ATP en procès d'instal•lació i proves, es preveu operatiu al 1r trimestre del 08. ATO s'instal•larà a continuació.
L2 - ATP i ATO instal•lats i operatius
L3 - ATP instal•lat i ATO s'instal•larà al desembre d'aquest any
L4 - ATP instal•lat i sense data per l'ATO
L5 - ATP i ATO instal•lats i operatius
L11 - ATP i ATO instal•lats i operatius

Tal com diu la web que tu cites, els 4000 venen de fàbrica amb els sitema instal•lat però aquest no serveix de re si la infraestructura no el te també. Ja que el sistema del tren s'alimenta de la informació que li proporciona la via. I en aquests moments ens trobem en aquesta situacio.

Efectivament el pilot blau encès indica que s'esta conduint en mode manual. Desconeixo perquè en la foto de'n Bernat no esta encès. Algu amb més coneixements tècnics ens ho podrà comfirmar. M'atreviria a aventurar que com que ni reben ni deixen de rebre info, l'estat de la llum no vol dir re.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Els 4000 no porten el llum blau encès perquè no tenen l'ATO configurat. Els 6000, sí que ho tenen i per això duen el llum blau encès.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Post by El LLOP »

els trens de la S4000 actualment quan duen la llum blava encesa significa que el tren stop està anul.lat.Quan funcionin en ATP sí que voldrà dir que està anul.lat però ara no.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”