josep_serre wrote:l'ubicació de l'estació de la Sagrera és molt desfavorable al tren d'alta velocitat tant per la llunyania amb el centre
EUKibo wrote:Perdona, m'ofens.
A no ser que la comparis amb Catalunya o Passeig de Gràcia, Sants no és més cèntica que Sagrera. Al mapa adjunt es veu que amb la mateixa cobertura Sagrera cobreix molt millor el Barcelonès, a més que Sagrera seria l'estació del Mareme, Vallès Oriental i si comptem amb la proximitat de l'estació Sagrera Meridiana, també amb el Vallès Occidental. En canvi Sants només és millor estació pels del Baix Llobregat i el Barcelonès Sud.
A més a sobre que dels de fa molt de temps es va idear la bipolarització de Barcelonès i conurbació i van fer Sants i no Sagrera...
I de fet avui dia l'enllaç L1 - L5 de l'estació veina de Sagrera Meridiana diuen els del TMB que es l'enllaç més utilitzat i compta que encara han d'arribar les L4 L9 L10 i unes quantes linies de Rodalies i MD.
PELS AFORES MILLOR
Considero que de la mateixa manera que es va fer arribar el TGV a Tarragona, així mateix s’hauria d’haver fet en l’arribada a Barcelona i propera continuació cap a la frontera francesa.
Que què vull dir? Molt senzill. El TGV que va arribar a Tarragona, ho va fer a una estació nova de trinca que es va construir expressament per aquest tipus de tren. I es va construir bastant allunyada del centre de la ciutat, i molt lluny també de l’estació central que hi ha arran del mar des del dia de la seva inauguració.
Des de la nova estació, anomenada Camp de Tarragona, hi ha un servei d’autobusos i taxis (bastant deficient de moment), que acosten el viatger al centre de la ciutat. Són molts els passatgers que resideixen habitualment a Barcelona, que van i venen d’aquesta estació per traslladar-se a Madrid com si fos la cosa més natural del món, tot i que per anar de Barcelona a l’estació Camp de Tarragona a vegades no resulta gens fàcil.
En el lloc on la van construir no molestava per res a ningú. La van anant construint tranquil•lament fins que la van poder inaugurar, també tranquil•lament.
No comprenc per què els que van decidir l’arribada del TGV a Barcelona, es van entestar en fer-lo entrar per l’estació de Sants. Hagués estat molt més fàcil construir una gran estació als afores de Barcelona, i implantar un bon servei d’autobusos i trens llançadora, així com una exclusiva flota de taxis, única i exclusivament al servei dels trens TGV que arribessin o sortissin de Barcelona. Crec que hagués estat molt millor. I per extensió, des d’aquesta nova estació als afores de Barcelona, podrien seguir camí sense massa enrenou (com el que hi ha ara muntat amb això de fer passar el TGV per sota de la Sagrada Família), cap a la frontera francesa.
La meva modesta opinió, és que si ho haguessin fet d’aquesta manera, em fa l’efecte que les obres ja faria dies que estarien finalitzades, i ja faria dies que podríem anar amb el TGV des de Sevilla a París (això és el que es comenta que volen que faci aquest traçat), passant per Barcelona en un obrir i tancar d’ulls!
El que em sorprèn, és que ningú vagi ésser capaç de veure que l’arribada del TGV per Sants només podria dur que problemes, com així ha estat. I si algú se’n va adonar i ho va comentar, ja s’ha vist quin poc cas n’hi han fet.
Tot plegat, entre una cosa i altre, s’han quedat un munt de promeses per complir per part de molta gent amb molta responsabilitat política i molta implicació en les obres, que ja es veurà com se’n sortiran.
Galderic