La xarxa es dirà Rodalies Barcelona, nom molt semblant (:D) al existent ara. Apart, diguem que el nom proposat no és, precisament, gaire lògic ni comercialRafa Monty wrote:I Llavors, cóm es diría la xarxa?
Jo opto per SemiRodalies Ifercat - FGC
Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
De cara a construïrse l'estació de Renfe "Barcelona Central" a la Granvia amb la confluència Passeig de Gràcia les estacions de Plaça Catalunya, Arc de Triomf i les vies que pasen properas a l'estació d'Urquinaona podrien passar a ser de la L1 així la L1 tindrà 4 vies i poder fer un metro Exprés. O bé convertir vies de Rodalies per la L1 o futures línies de metro com és el cas de la R10 bé la R10 val com una línia de metro la L14 per eixemple. L'estació de Passeig de Gràcia de Renfe i L3 podrien ser 4 vies per la L3 i així anar allargant a la resta de la xarxa. Això si, s'hauria de doblar més les víes i no sols tenir més competències sinó més diners, més inversió.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Bé, ja que hi som posats normalitzem el nom i deixem-ho en "Rodalia Barcelona".aarongilp wrote:La xarxa es dirà Rodalies Barcelona, nom molt semblant (:D) al existent ara. Apart, diguem que el nom proposat no és, precisament, gaire lògic ni comercialRafa Monty wrote:I Llavors, cóm es diría la xarxa?
Jo opto per SemiRodalies Ifercat - FGC
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
Només hi havia una petita diferència que segurament l'hauria condemnat: el fet que entre la Santpedor i la Colònia Rosal el ferrocarril anés per la carretera general. Això la condemnava ja que suposava haver de refer, no només el tram de la Baells, sinó també tot el traçat.genissimon wrote:Correcte: l'Olvan-Guardiola era de TFEMB, no de CGFC com he dit abans.
Però deixa'm fer una nova conclusió: si la "pantanitis" franquista no hagués afectat el curs del Llobregat o si la TFEMB no hagués mirat només el curt termini (*), potser no s'hauria tancat el Manresa-Olvan-Guardiola i hauria format part de FGC. No hauria fet falta construir l'autovia Manresa-Berga ni es parlaria de la Berga-Bagà.
Total, entre la clausura de l'Olvan-Guardiola (+ 2-5-1972), del Manresa-Olvan (+ 30-6-1973), el traspàs a FEVE (1977), a la Generalitat de Catalunya (1978) i la fundació de FGC (5-9-1979) no va passar tant de temps (**). I la línia no estava gaire pitjor que la d'Igualada, a un pas de tancar-se. I ara la d'Igualada no només no s'ha tancat sinó que s'ha renovat un parell de cops, s'ha electrificat aprofitant la segona renovació, i es parla de tornar l'estació terme d'Igualada altre cop al centre de la ciutat.
I avui, els habitants del Berguedà tindrien un ferrocarril que els donaria un millor servei que el que donava ATSA o dóna Alsina Graells.
Salut !!, i perdoneu el fora de tema.
(*) Suposo que la situació econòmico-financera de TFEMB i CGFC era tal que una entrada de diners, ni que fos migrada, era vista com un baló d'oxígen. I no van tenir en compte els efectes colaterals, que són els que van provocar el tancament del Manresa-Olvan 14 mesos més tard.
(**) Crec fermament que si s'hagués pogut "aguantar" la línia de Guardiola fins al 1977-1978, avui hi hauria tren al Berguedà.
Els qui tingueu una certa edat i anàveu per l'actual Eix del Llobregat segurament recordareu la traça del ferrocarril i fins i tot el tros de línia que funcionava (i funciona) entre Sallent i Manresa. Fins que no el van desviar anava al costat de la carretera (no per l'autovia, sinó per la carretera que la connecta amb Manresa).
I parlant de la variant. Pel que es veu quan la van construir, l'any 85 la van deixar preparada per posar-hi en un futur una doble via. També la van dissenyar per permetre velocitats relativament altes (80-100 km/h). Suposo que la idea final era tornar a allargar la línia, però d'altres prioritats van posar aquest projecte al calaix, com el cremallera de Montserrat.
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
Només hi havia una petita diferència que segurament l'hauria condemnat: el fet que entre la Santpedor i la Colònia Rosal el ferrocarril anés per la carretera general. Això la condemnava ja que suposava haver de refer, no només el tram de la Baells, sinó també tot el traçat.genissimon wrote:Correcte: l'Olvan-Guardiola era de TFEMB, no de CGFC com he dit abans.
Però deixa'm fer una nova conclusió: si la "pantanitis" franquista no hagués afectat el curs del Llobregat o si la TFEMB no hagués mirat només el curt termini (*), potser no s'hauria tancat el Manresa-Olvan-Guardiola i hauria format part de FGC. No hauria fet falta construir l'autovia Manresa-Berga ni es parlaria de la Berga-Bagà.
Total, entre la clausura de l'Olvan-Guardiola (+ 2-5-1972), del Manresa-Olvan (+ 30-6-1973), el traspàs a FEVE (1977), a la Generalitat de Catalunya (1978) i la fundació de FGC (5-9-1979) no va passar tant de temps (**). I la línia no estava gaire pitjor que la d'Igualada, a un pas de tancar-se. I ara la d'Igualada no només no s'ha tancat sinó que s'ha renovat un parell de cops, s'ha electrificat aprofitant la segona renovació, i es parla de tornar l'estació terme d'Igualada altre cop al centre de la ciutat.
I avui, els habitants del Berguedà tindrien un ferrocarril que els donaria un millor servei que el que donava ATSA o dóna Alsina Graells.
Salut !!, i perdoneu el fora de tema.
(*) Suposo que la situació econòmico-financera de TFEMB i CGFC era tal que una entrada de diners, ni que fos migrada, era vista com un baló d'oxígen. I no van tenir en compte els efectes colaterals, que són els que van provocar el tancament del Manresa-Olvan 14 mesos més tard.
(**) Crec fermament que si s'hagués pogut "aguantar" la línia de Guardiola fins al 1977-1978, avui hi hauria tren al Berguedà.
Els qui tingueu una certa edat i anàveu per l'actual Eix del Llobregat segurament recordareu la traça del ferrocarril i fins i tot el tros de línia que funcionava (i funciona) entre Sallent i Manresa. Fins que no el van desviar anava al costat de la carretera (no per l'autovia, sinó per la carretera que la connecta amb Manresa).
I parlant de la variant. Pel que es veu quan la van construir, l'any 85 la van deixar preparada per posar-hi en un futur una doble via. També la van dissenyar per permetre velocitats relativament altes (80-100 km/h). Suposo que la idea final era tornar a allargar la línia, però d'altres prioritats van posar aquest projecte al calaix, com el cremallera de Montserrat.
- Rafa Monty
- N6
- Posts: 167
- Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
- Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC
Doncs, sincerament, si s' hagués conservat aquesta línia sencera a dia d' avui, de Manresa a Guardiola i Castellar, la línia hauria passat a mans de
la F.G.C., I No tardarien gaire de fer un projecte de una segona continuació per anar allá on no hi ha comunicació Ferroviária, l' estat Andorrá, i si déu vol, fins i tot a Tolouse...
Quí Sap!
Salutacions,
Rafa Monty.
la F.G.C., I No tardarien gaire de fer un projecte de una segona continuació per anar allá on no hi ha comunicació Ferroviária, l' estat Andorrá, i si déu vol, fins i tot a Tolouse...
Quí Sap!
Salutacions,
Rafa Monty.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Aquesta va ser la primera variant en la qual la plataforma es va dissenyar i construir per a una doble via en ample normal (1435mm) independentment que ara només hi hagi una via en ample mètric. Posteriorment ja s'ha anat fent així a tot arreu.davidbarna wrote:[...]I parlant de la variant. Pel que es veu quan la van construir, l'any 85 la van deixar preparada per posar-hi en un futur una doble via. També la van dissenyar per permetre velocitats relativament altes (80-100 km/h). Suposo que la idea final era tornar a allargar la línia, però d'altres prioritats van posar aquest projecte al calaix, com el cremallera de Montserrat.
Salut !!
De Vilaweb:
La Generalitat es nega a acceptar el traspàs de la rodalia amb les condicions actuals
Les línies C-2, C-10 i C-7 de rodalia estaran tallades quinze dies · El govern espanyol qüestiona per primera vegada la data prevista per l'arribada del TGV
El conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha dit que els darrers incidents provocats per les obres del TGV entre Sants i Bellvitge són inacceptables i ha reclamat més inversions del govern espanyol perquè millori el servei de la rodalia. Nadal ha dit que, en les actuals condicions, sense l'actualització del servei, no es pot acceptar el traspàs de la gestió de la rodalia, que Zapatero va dir que faria el gener vinent. Després de la reunió del consell executiu, Nadal ha dit que compareixeria al Parlament per donar explicacions de les incidències ferroviàries.
Pel què fa al restabliment de les línies de rodalia afectades, Nadal ha dit que hauria de ser possible durant els propers dotze dies. Amb tot, avui mateix, el director de la línia del TGV Madrid-Barcelona-Figueres, Antonio Fernández Gil, ha dit en unes declaracions a Catalunya Ràdio que el servei no es podria restablir abans de quinze dies, perquè cal fer una anàlisi en profunditat del terreny on s'han produït moviments, a l'altura de Bellvitge, i apuntalar l'interior del túnel. Ahir, el secretari d'estat d'infrastructures, Víctor Morlán, va dir que no es baixaria d'una setmana. De moment, cap dels tres s'ha aventurat a fixar una data concreta pel restabliment de la normalitat.
En tot cas, per Nadal, el restabliment del servei és una prioritat, com ho és també el fet de garantir la seguretat dels passatgers i dels treballadors de les obres del TGV.
D'altra banda, el conseller ha anunciat que el govern interposaria una demanda a la companyia OHL, encarregada de les obres, pel perjudici causat a Ferrocarrils de la Generalitat, empresa pública catalana.
Per consultar la notícia sencera, premeu al link de dalt.
La Generalitat es nega a acceptar el traspàs de la rodalia amb les condicions actuals
Les línies C-2, C-10 i C-7 de rodalia estaran tallades quinze dies · El govern espanyol qüestiona per primera vegada la data prevista per l'arribada del TGV
El conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha dit que els darrers incidents provocats per les obres del TGV entre Sants i Bellvitge són inacceptables i ha reclamat més inversions del govern espanyol perquè millori el servei de la rodalia. Nadal ha dit que, en les actuals condicions, sense l'actualització del servei, no es pot acceptar el traspàs de la gestió de la rodalia, que Zapatero va dir que faria el gener vinent. Després de la reunió del consell executiu, Nadal ha dit que compareixeria al Parlament per donar explicacions de les incidències ferroviàries.
Pel què fa al restabliment de les línies de rodalia afectades, Nadal ha dit que hauria de ser possible durant els propers dotze dies. Amb tot, avui mateix, el director de la línia del TGV Madrid-Barcelona-Figueres, Antonio Fernández Gil, ha dit en unes declaracions a Catalunya Ràdio que el servei no es podria restablir abans de quinze dies, perquè cal fer una anàlisi en profunditat del terreny on s'han produït moviments, a l'altura de Bellvitge, i apuntalar l'interior del túnel. Ahir, el secretari d'estat d'infrastructures, Víctor Morlán, va dir que no es baixaria d'una setmana. De moment, cap dels tres s'ha aventurat a fixar una data concreta pel restabliment de la normalitat.
En tot cas, per Nadal, el restabliment del servei és una prioritat, com ho és també el fet de garantir la seguretat dels passatgers i dels treballadors de les obres del TGV.
D'altra banda, el conseller ha anunciat que el govern interposaria una demanda a la companyia OHL, encarregada de les obres, pel perjudici causat a Ferrocarrils de la Generalitat, empresa pública catalana.
Per consultar la notícia sencera, premeu al link de dalt.
Re: Rodalies es traspasarà a la Generalitat al gener de 2008
javi82 wrote:El president Zapatero ho acava d'anunciar durant el transcurs del debat de l'estat de la nació, en els propers dies es coneixeran els detalls però ja tenen el plànning preparat pq a partir de gener sigui la Generalitat la gestora del servei de Rodalies.
Com totes i tots sabeu, FGC té la intenció de prolongar la línia del «Metro del Vallès» més enllà de Sabadell-Rambla, dirigint-lo cap a una barriada del nord de la ciutat de Sabadell anomenada Can Oriach on, en principi, s'hi ubicarà la cua de maniobres i les cotxeres. Però els ciutadans de Castellar del Vallès, amb el seu alcalde al front, estan molt interessats en que el tren arribi fins el seu municipi. Inclús s'havia parlat que el tren, un cop arribés a Castellar del Vallès, podria continuar camí fins a enllaçar amb la prolongació que es vol du a terme a Terrassa, fent com una espècie de circumval·lació.
Com totes i tots sabeu, és a punt d'inaugurar-se, si no s'ha fet ja, el desdoblament de la línia Barcelona-Martorell, dels FGC (Anoia), així com la nova estació soterrada de Pallejà.
Tot això vol dir, que FGC i la mateixa Generalitat, tenen competències i capacitat suficient per poder construir tantes línies de tren com fessin falta a Catalunya. Vaja, suposo.
Llavors, crec que hauria d'ésser del tot innecessari que el Govern Central traspassés a la Generalitat Rodalies Barcelona.
Si el traspàs es remoreja que s'ha d'efectuar a primers de gener del 2008, el que traspassaran seran unes infraestructures obsoletes que, com també sabeu, fa molts anys que no s'hi ha invertit un sol euro. Dit en poques paraules; traspassaran un saldo!
La meva modesta opinió és, que donat que el Govern de la Generalitat té poders per construir noves línies, crec que fora millor això. No voler de cap manera el traspàs de Rodalies, i començar a construir noves línies ferroviàries per tots el racons de la geografia catalana on i fos necessària l'arribada o el pas del tren dels FGC.
Al menys, tant infraestructures com material mòbil seria nou de trinca, i podria durar molts anys amb un mínim manteniment.
Si la Generalitat accepta el traspàs de Rodalies de RENFE, serà un pou sense fons d'anar-hi posant diners per tenir sempre unes instal·lacions, un material mòbil i unes infraestructures velles i atrotinades.
Opino que és un pas molt important això del traspàs, i crec que la Generalitat s'ho hauria de pensar a consciència. Els hi va l'economia de la nació catalana!
Galderic
A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Un dubte que no em queda clar del tot:
El traspàs de rodalies què inclou? Infraestructura? Immobles? Trens? Personal?
Jo crec que s'hauria de traspassar el que pertany a la U.N. de Cercanías. Les vies, com que serien d'ús comú haurien de seguir éssent d'Adif, perquè sinò serà un cacau absolut, especialment a l'hora d'establir les connexions entre CTCs.
El traspàs de rodalies què inclou? Infraestructura? Immobles? Trens? Personal?
Jo crec que s'hauria de traspassar el que pertany a la U.N. de Cercanías. Les vies, com que serien d'ús comú haurien de seguir éssent d'Adif, perquè sinò serà un cacau absolut, especialment a l'hora d'establir les connexions entre CTCs.
No estic segur de res, però intueixo que es deuen referir només al tema de l'administració; de dur-ne el control. Ho dic perquè a la línia Lleida-Pirineus - La pobla de Segur, el material mòbil i vies són encara de RENFE-Operadora. Francament «megapauer», no sé com ho faran a Rodalies Barcelona.megapauer wrote:Un dubte que no em queda clar del tot:
El traspàs de rodalies què inclou? Infraestructura? Immobles? Trens? Personal?
Jo crec que s'hauria de traspassar el que pertany a la U.N. de Cercanías. Les vies, com que serien d'ús comú haurien de seguir éssent d'Adif, perquè sinò serà un cacau absolut, especialment a l'hora d'establir les connexions entre CTCs.
Salutacions!
Galderic
A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No massa
Pel que tinc entès, trens, personal i horaris, però en aquests últims Adif tindrà l'última paraula. En resum, misèria i companyia...megapauer wrote:El traspàs de rodalies què inclou? Infraestructura? Immobles? Trens? Personal?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Una promesa incomplerta més.
I ja van... uf!!!!
I ja van... uf!!!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La Generalitat potser no assumirà Rodalies l'1 de gener
Notícia de l'Avui:
--------------------------------------------------------------------------------------
La Generalitat no garanteix assumir Rodalies l'1 de gener
EFE
Parlament de Catalunya
Ult. Act. 25.10.2007 - 21:11 hs
El govern català ha assegurat avui que no garanteix que el procés de traspàs del servei de Rodalies de Renfe a la Generalitat comenci l'1 de gener, la data fixada, i que contempla la possibilitat de sol·licitar una "auditoria independent" abans d'assumir-ne la gestió.
Així ho ha dit el vicepresident del govern català, Josep-Lluís Carod-Rovira, després de la reunió del consell de seguiment i impuls de l'Estatut, òrgan en el qual estan representats tots els partits catalans.
Carod ha afirmat que atesa la situació del servei de Rodalies de Renfe, ara per ara, "no es donen les condicions perquè el traspàs es pugui efectuar", ja que aquest servei "no funciona" i seria com assumir "un problema".
El vicepresident del govern català ha explicat que, formalment, la data de l'1 de gener per iniciar el traspàs de Rodalies es manté, i ha opinat: "Tant de bo fos possible mantenir la data".
Una auditoria
Carod ha admès que el govern català es planteja la "possibilitat" de disposar d'una "auditoria independent" sobre l'estat del servei de Rodalies abans de fer-se càrrec de la seva gestió.
D'una altra banda, Carod ha contraposat la "bona" gestió al capdavant de Ferrocarrils de la Generalitat amb la gestió de Rodalies de Renfe.
Els grups de PPC i de CiU han criticat a la sortida de la reunió al govern català per mantenir formalment la data de l'1 de gener per iniciar aquest traspàs.
--------------------------------------------------------------------------------------
La Generalitat no garanteix assumir Rodalies l'1 de gener
EFE
Parlament de Catalunya
Ult. Act. 25.10.2007 - 21:11 hs
El govern català ha assegurat avui que no garanteix que el procés de traspàs del servei de Rodalies de Renfe a la Generalitat comenci l'1 de gener, la data fixada, i que contempla la possibilitat de sol·licitar una "auditoria independent" abans d'assumir-ne la gestió.
Així ho ha dit el vicepresident del govern català, Josep-Lluís Carod-Rovira, després de la reunió del consell de seguiment i impuls de l'Estatut, òrgan en el qual estan representats tots els partits catalans.
Carod ha afirmat que atesa la situació del servei de Rodalies de Renfe, ara per ara, "no es donen les condicions perquè el traspàs es pugui efectuar", ja que aquest servei "no funciona" i seria com assumir "un problema".
El vicepresident del govern català ha explicat que, formalment, la data de l'1 de gener per iniciar el traspàs de Rodalies es manté, i ha opinat: "Tant de bo fos possible mantenir la data".
Una auditoria
Carod ha admès que el govern català es planteja la "possibilitat" de disposar d'una "auditoria independent" sobre l'estat del servei de Rodalies abans de fer-se càrrec de la seva gestió.
D'una altra banda, Carod ha contraposat la "bona" gestió al capdavant de Ferrocarrils de la Generalitat amb la gestió de Rodalies de Renfe.
Els grups de PPC i de CiU han criticat a la sortida de la reunió al govern català per mantenir formalment la data de l'1 de gener per iniciar aquest traspàs.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sortir
A la foto, sempre!faristol wrote:....pero ells no surten pas.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Si han de traspassar la gestió de rodalies a la Generalitat, mentre que la infraestructura ha de quedar en mans de l'Estat a través d'ADIF, millor que s'ho estalviïn tot plegat i deixin la gestió com ara.
Si hi ha implicades dues administracions diferents, sempre hi haurà problemes: l'Estat no voldrà invertir en unes infraestructures (això tampoc seria cap novetat) perquè s'hi "llueixin" els trens de la Generalitat, i la Generalitat culparà de qualsevol problema que hi hagi a l'estat de les infraestructures de l'Estat.
Ningú assumirà res i les coses continuaran sense funcionar. Això avui dia que hi ha el mateix partit governant arreu... però el dia que siguin de dos partots polítics diferents, no vull ni pensar què pot arribar a passar!!!
Per això, crec que la millor situació seria traspassar tot, infraestructura i gestió a la Generalitat, juntament amb els recursos necessaris per fer-ho funcionar.
En cas que l'anterior no sigui possible, millor deixem-ho com està.
Si hi ha implicades dues administracions diferents, sempre hi haurà problemes: l'Estat no voldrà invertir en unes infraestructures (això tampoc seria cap novetat) perquè s'hi "llueixin" els trens de la Generalitat, i la Generalitat culparà de qualsevol problema que hi hagi a l'estat de les infraestructures de l'Estat.
Ningú assumirà res i les coses continuaran sense funcionar. Això avui dia que hi ha el mateix partit governant arreu... però el dia que siguin de dos partots polítics diferents, no vull ni pensar què pot arribar a passar!!!
Per això, crec que la millor situació seria traspassar tot, infraestructura i gestió a la Generalitat, juntament amb els recursos necessaris per fer-ho funcionar.
En cas que l'anterior no sigui possible, millor deixem-ho com està.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Així no
Perquè això passi, haurem d'esperar que d'aquí al 2014 canviï radicalment l'estat d'opinió en aquest país. I, en aquest sentit, no cal fer-se gaire il·lusions...wefer wrote:Per això, crec que la millor situació seria traspassar tot, infraestructura i gestió a la Generalitat, juntament amb els recursos necessaris per fer-ho funcionar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.