PTP demana la paralització d'obres de l'AVE a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

PTP demana la paralització d'obres de l'AVE a Barcelona

Post by wefer »

Associació per a la Promoció del Transport Públic
Telèfons 93 244 49 70
C. Clot 86, entresol C. 08018 Barcelona 93 270 08 62
http://www.laptp.orginfo@laptp.org Fax 93 531 05 67


Defensem els trens de tothom: que es paralitzin les obres i dimiteixi la Ministra
• Els esvorancs causats per les preses en les obres de l’AVE provoquen una setmana tràgica pel transport públic a Catalunya. El bloqueig de les vies més importants de Renfe a Catalunya i dels FGC està perjudicant milers d’usuaris de Rodalies de Barcelona i de Regionals de Tarragona, Terres de l’Ebre i Lleida.
• Les afectacions d’aquestes obres eren previsibles i advertides per la PTP, i ningú no ha dubtat en continuar-les sense canvis per tal de no perjudicar tan greument la mobilitat metropolitana. Si ara cal tallar alguna cosa, són les obres de l’AVE i no els trens de tothom.
• La PTP demanarà la paralització temporal de les obres i la dimissió de la Ministra de Foment per anteposar una data d’inauguració temerària per l’alta velocitat i despreciar els usuaris de Rodalies i Regionals, una majoria silenciosa i que representa l’interès general.
• Exigim un seguit de mesures compensatòries pels milers d’usuaris de Renfe i FGC perjudicats per la manca de sensibilitat del Ministeri de Foment, entre els quals destaquem la necessària implantació de carrils bus i la gratuïtat del servei en els corredors afectats.

Barcelona. 22 de novembre de 2007


Greus afectacions, llargament anunciades. Aquesta és la pitjor setmana en la història del transport públic de Catalunya en 20 anys. Milers de ciutadans s’han vist perjudicats per uns desastrosos esvorancs causats per les temeràries obres d’un tren d’alta velocitat que, a ple rendiment, amb prou feines portarà el 10% de viatgers de Rodalies i Regionals a Catalunya.

Sense ànim de contrariar Rodalies i Regionals amb l’alta velocitat, molt més sostenible que l’aviació o el cotxe, rebutgem contundentment la política del Ministeri de Foment i l’Adif per haver estat incapaços d’executar les noves línies sense afectar greument la resta de trens i posar en
perill treballadors i ciutadans.

Aquesta afectació no és nova i ja era previsible, tant pels pressupostos “tot AVE” i terminis d’obra imposats des de Madrid, com pel traçat irresponsable imposat des de Barcelona, poc coherent amb la xarxa preexistent. Ningú no pot apel·lar als imprevistos d’una obra com a causa de les gravíssimes afectacions succeïdes a Bellvitge, que fins i tot podrien haver tingut conseqüències mortals.

La PTP alerta d’aquests problemes des de fa molts anys. L’any 2002 ja s’advertia de les mancances pressupostàries en Rodalies així com les creixents aglomeracions; l’any 2003 es va fer el primer estudi sobre la congestió de Rodalies, negat per una Renfe governada pel PP; el 2004 es va emetre un comunicat advertint dels riscos que les obres de l’AVE produirien sobre els trens
actuals; el 2005 s’actualitza l’estudi sobre les aglomeracions a Renfe i FGC, amb resultats tan preocupants que s’inicia una recollida de 10.000 signatures per pressionar un Ministeri de Foment que, governat pel PSOE, mai va respondre-hi; el 2006 s’aconsegueix concentrar més de 300
persones davant de l’Estació de Sants en protesta pel pèssim servei; i el 2007 som convidats a participar en el Comité de Clients de Rodalies de Renfe on s’hi constata l’absència d’Adif o el Ministeri de Foment.
Paralització de les obres i auditoria de seguretat. És totalment urgent restablir el servei ferroviari convencional, per sobre de l’agenda política d’inauguracions de la Ministra de Foment.

En primer lloc és necessari una auditoria de seguretat que avaluï les possibilitats de restablir el trànsit ferroviari en el menor temps possible, i depuri les responsabilitats fins a l’últim detall, més enllà de l’empresa constructora. Exigim dedicar tots els recursos d’Adif en la reconstrucció de la plataforma ferroviària al mateix lloc o uns metres desplaçada. Si alguna cosa es pot tallar, són les obres de l’AVE i no el servei del qual depèn la mobilitat de milers d’usuaris al dia, que no tenen vehicle privat o simplement no el volen utilitzar. Pel dret dels ciutadans i respecte a la democràcia, cal respectar la prioritat de la xarxa ferroviària principal.
Una dimissió necessària.

Considerem que el desastre esdevingut a Bellvitge és la gota que vessa el got i ha de marcar un punt d’inflexió en les polítiques del Ministeri de Foment. Per això creiem totalment justificat demanar la dimissió de l’actual Ministra de Foment, Magdalena Álvarez,
amb l’objectiu de donar pas a persones més sensibles amb la mobilitat sostenible, amb els drets dels ciutadans, i amb els interessos generals. La gravetat de la situació ha fet que la PTP demani per primera vegada la dimissió d’un càrrec públic, en considerar-se una irresponsabilitat política
mantenir al govern una persona incapaç de solucionar el que s’anunciava com un desastre anunciat.

La Ministra de Foment no ha canviat el romb polític del govern anterior i els resultats estan servits. El continuïsme del model AVE i autovies per a tothom, acompanyat de l’escassa atenció sobre el dret a la mobilitat de milers de ciutadans, usuaris de Rodalies, Regionals i mercaderies, ha derivat en un desastre de mobilitat sense precedents. És perillós que continuï governant una Ministra que ha imposat uns irresponsable continuïsme, uns temeraris terminis d’execució, i una nula sensibilitat cap als usuaris de les Rodalies Metropolitanes, posant en una
difícil situació a les companyies ferroviàries Renfe i FGC.

Compensacions i reparacions.


Per entendre el problema de mobilitat generat, no es pot perdre de vista que l’afectació ha tallat la línia ferroviària més important de Catalunya i una de les més importants d’Espanya, i que un tren de dos pisos equival a més de 10 autobusos. Exigim al conjunt de les administracions públiques reforçar els efectius plantejats davant la supressió de circulacions ferroviàries de Renfe i FGC als trams Bellvitge/Gornal – Barcelona perquè són encara insuficients per cobrir la magnitud del desastre.

Els principals problemes detectats són la manca de fluïdessa als autobusos substitutoris que provoca excessius temps de viatge i poca capacitat del servei, també trobem insuficient el pla pels trens regionals entre Barcelona i el sud i oest de Catalunya. La xarxa viària ha de sufocar les necessitats de mobilitat procedents dels talls a Renfe i FGC en la seva condició de xarxa d’utilitat pública en funció de l’interès general.

-----------------------------------

Compensació moral als ciutadans
- Dimissió de la Ministra de Foment
- Gratuïtat del servei ferroviari en el tram afectat per a les línies C2, C10 i FGC Llobregat – Anoia, a càrrec del Ministeri de Foment
- Condemna institucional contra la prioritat de l’alta velocitat sobre la resta de trens per part de la Generalitat i administracions locals

Millora del servei ferroviari
- Aturar les obres de l’AVE per dedicar els efectius d’Adif a restablir amb el mínim temps possible el servei ferroviari convencional
- Ampliació del servei de la línia C2, entre Gavà i El Prat de Llobregat
- Restabliment dels serveis semidirectes Catalunya Exprès, Regional Exprès i Delta fins a l’estació del Prat de Llobregat.

Millora del servei substitutori d’autobusos
- Extensió del carril bus substitutori de plaça d’Espanya a Zona
Franca fins les estacions de Renfe de Gavà i Viladecans
- Increment dels vehicles a les línies de bus substituori Gavà –
Pl.Espanya i Viladecans – Pl.Espanya (surten des de Gavà plens)
- Increment dels vehicles a la línia El Prat – Pl. Espanya i creació
de nova línia El Prat – Cornellà Centre.
- Diversificació dels serveis substitutoris amb un servei des de
Gavà i Viladecans fins a Cornellà Centre (Metro L5, Rodalies
C4, Trambaix)
- Reserva exclusiva al transport públic existent i càrrega i
descàrrega pels nous serveis substitutoris plantejats i per a les
línies d’autobusos regulars EMT a la carretera comarcal C-245
entre Cornellà i Gavà.

Millora de la mobilitat per carretera
- Acceleració en l’aplicació dels 80 km/h a l’àrea metropolitana per incrementar la capacitat del trànsit i facilitar la inserció dels autobusos i carrils bus allà on calgui, dins la xarxa d’autovies i autopistes existent
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

De pedra m'he quedat llegint que la PTP demana que es tapin les obres de l'AVE i que es reconstrueixi la plataforma de la via convencional tal com era abans!!! :x

Per favor, si el que han de fer és tallar d'una XXXX vegada el que sigui necessari i acabar les obres ja definitivament!!

Però tapar, mantenir el servei a precari durant uns mesos i d'aquí a un temps tornar a començar... de veritat que no m'explico què els ha agafat a la PTP.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Llegint que volen que es tapin les obres i es tornin a començar, em ve al cap una frase a la seva nota de premsa sobre les declaracions del RACC de la limitació a 80: "Anar contra la reducció de velocitat, és anar contra el progrés, i qui va contra el progrés, és un reaccionari." Doncs el mateix els hi dic.
Watermark
N7
N7
Posts: 328
Joined: Tuesday 12/07/2005 22:55

Post by Watermark »

victorcasta wrote:Llegint que volen que es tapin les obres i es tornin a començar, em ve al cap una frase a la seva nota de premsa sobre les declaracions del RACC de la limitació a 80: "Anar contra la reducció de velocitat, és anar contra el progrés, i qui va contra el progrés, és un reaccionari." Doncs el mateix els hi dic.
Doncs no sabria dir-te jo si tots aquests soterraments forçats i al límit de pendent són la millor idea per tenir bones velocitats. És bastant obvi que el traçat entre Sants i Sant Boi és una autèntica muntanya russa, impropi d'una línia d'alta velocitat. I a sobre, el traçat convencional ha quedat fortament tocat en quan a velocitat degut al llastre del soterrament d'El Prat de Llobregat, abans els trens anaven a gran velocitat per aquesta zona, ara l'han de passar a velocitat de tren de la bruixa. I la guinda de tot: tant els veins d'El Prat com els de Bellvitge s'han queixat de les obres de soterrament. Crec que hi han motius evidents per, com a mínim, dubtar de que aquests soterraments siguin un gran progrés. Potser hauria estat millor fer entrar l'AVE per les vies 9-14 i no haver soterrat, com es fa a la majoria de llocs del món.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,
wefer wrote:De pedra m'he quedat llegint que la PTP demana que es tapin les obres de l'AVE i que es reconstrueixi la plataforma de la via convencional tal com era abans!!! :x

Per favor, si el que han de fer és tallar d'una XXXX vegada el que sigui necessari i acabar les obres ja definitivament!!

Però tapar, mantenir el servei a precari durant uns mesos i d'aquí a un temps tornar a començar... de veritat que no m'explico què els ha agafat a la PTP.
Evidentemente y para lo que queda ya, sea en enero, sea en febrero, lo que hace falta es que acaben de una vez por todas.

Ahora bien, tras todo esto volverá a haber obras para soterrar las cercanías a su paso por L'H como ya se anunció, tendremos cortes y modificaciones cuando se empiece co el soterramiento de RENFE en Sant Feliu donde se supone que las obras harán que en un tramo de unos 2 km se funcione solamente con una vía...

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

victorcasta wrote:Llegint que volen que es tapin les obres i es tornin a començar, em ve al cap una frase a la seva nota de premsa sobre les declaracions del RACC de la limitació a 80: "Anar contra la reducció de velocitat, és anar contra el progrés, i qui va contra el progrés, és un reaccionari." Doncs el mateix els hi dic.
No sé si llegiu la revista que editen, però hi han articles que semblen extrets d'un fanzine de radicals ecologistes. :x :roll: :(
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
foronda 141
N8
N8
Posts: 852
Joined: Monday 14/08/2006 21:14
Location: Poblenou

Post by foronda 141 »

Els de la PTP m'extranya que no hagin demanat el canvi del AVE, per una línia de tramvia, doncs es l'unic en el que creuan i promocionan.

Salutacions.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Hoy por ejemplo hemos visto lo que pasa cuando colocamos alguna medida como el carril BUS sin proponer alternativas con anterioridad: los accesos se colapsan. Y es que el carril BUS, el tranvía, buses de barri y demás medios son tremendamente positivos, pero si se implantan como la única solución sin proponer alternativas válidas de media y alta capacidad como nuevas líneas de metro y cercanías por los corredores reales a través de los que se mueve la gente, el resultado es siempre el mismo y hoy hemos visto un pequeño ejemplo, que recordemos, "solamente" está afectando a 160.000 personas en una RMB de la que forman parte casi 4.000.000 de habitantes, ¿qué ocurrirá cuando las autopistas y autovías no puedan absorver más y nosotros sigamos aquí con el corredor irreal de cercanías por Pl. Catalunya y Passeig de Gràcia y con nuestras líneas de toda la vida?

¿A nadie se le ocurre que todos los huevos no pueden estar en el mismo cesto y que no se pueden hacer pasar todas las líneas por el mismo sitio ni hacer coexistir todos los servicios por las mismas vías y cosillas semejantes?

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Horror lingüístic

Post by Guigui »

Si l'ortografia del comunicat és directament proporcional a la seriositat que es pretén transmetre, van ben servits.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”