Seguiment de 1100s a la L4

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Post by El LLOP »

traveller wrote:No crec que consumeixin mes k un 1100 eh...? pensa en tota la calor que desprenen, sobretot al frenar... a més, a partir del 2100, els trens moderns porten un sistema de fre regeneratiu que fa que una bona part de l'energia consumida en frenar, la retorni a la xarxa per que la aprofiti el tren de darrere...

Saluts
1)el frè regeneratiu ja l'equipen les sèries 3000 i 4000 que estan a prop de complir els 20 anys.

2) els 1100 desprenen calor només al frenar. Si no frenessin (elèctricament) no desprendrien calor (a part de l'animal).[/u]
User avatar
traveller
N6
N6
Posts: 255
Joined: Friday 24/08/2007 20:48

Post by traveller »

El LLOP wrote:
1)el frè regeneratiu ja l'equipen les sèries 3000 i 4000 que estan a prop de complir els 20 anys.

2) els 1100 desprenen calor només al frenar. Si no frenessin (elèctricament) no desprendrien calor (a part de l'animal).[/u]
Bona matització quant a la antiguitat d'aquest sistema de fre, però la qüestió és que els 1100 no tenen aquest sistema, i per tant, és una energia que es transforma en calor (efectivament a la frenada) quan podia ser reaprofitada per un altre tren; a més, es normal que la principal despesa de calor sigui al frenar, ja que és quan es consumeix més energia. El meu argument es basa a l'aprofitament d'aquesta gran despesa d'energia, que amb un carrussel de 19 trens sèrie 1100 s'ha de notar força respecte a 19 trens """"moderns"""" (ja m'enteneu).

P.D.: "Només" a la frenada tampoc es precís; l'aire condicionat desprèn també molta calor, fins al punt que a tallers sempre l'han de tenir anul·lat.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Post by El LLOP »

traveller wrote:
El LLOP wrote:
1)el frè regeneratiu ja l'equipen les sèries 3000 i 4000 que estan a prop de complir els 20 anys.

2) els 1100 desprenen calor només al frenar. Si no frenessin (elèctricament) no desprendrien calor (a part de l'animal).[/u]
Bona matització quant a la antiguitat d'aquest sistema de fre, però la qüestió és que els 1100 no tenen aquest sistema, i per tant, és una energia que es transforma en calor (efectivament a la frenada) quan podia ser reaprofitada per un altre tren; a més, es normal que la principal despesa de calor sigui al frenar, ja que és quan es consumeix més energia. El meu argument es basa a l'aprofitament d'aquesta gran despesa d'energia, que amb un carrussel de 19 trens sèrie 1100 s'ha de notar força respecte a 19 trens """"moderns"""" (ja m'enteneu).

P.D.: "Només" a la frenada tampoc es precís; l'aire condicionat desprèn també molta calor, fins al punt que a tallers sempre l'han de tenir anul·lat.
1)quan els 1100 frenen no consumeixen energia sinó que la generen, per aixó s'ha de "cremar" a les resistències del tren. Es aquesta energia generada la que s'aprofita en els altres trens mitjançant el fre regeneratiu de les sèries 3000 en endavant.
2) a l'aire condicionat el que dona calor son els disipadors, que es el que en els aires condicionats domèstics s'instal.la a l'exterior. Als trens que hi han a la cotxera, com es lògic, no es poden deixar fora, per aixó i per no fer treballar els equips inutilment, s'opta per desconnectar-los. Però aquesta calor apenes es aprecialbe amb el tren en servei.
User avatar
Pep
N5
N5
Posts: 130
Joined: Thursday 26/07/2007 11:08
Location: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63

Post by Pep »

Sobre això del fre regeneratiu hi ha coses que no entenc...

dieu que fa 20 anys que circulen trens amb el fre regeneratiu. Aquest fre es capaç de retornar l'energia elèctrica que es produeix en les frenades perquè un altre tren la consumeixi, així es redueix el consum d'electricitat total.

Llavors, perquè fa uns mesos van fer tanta propaganda que gràcies als nous metros (5000's i 9000's) s'havia reduit el consum? A veure, mentira no era, perquè al retirar els 1000 clar que això havia de passar. Però jo vaig interpretar que venien la moto com si fossin els primers trens que portaven aquesta tecnologia!

Vaig ser l'únic "tontu" que ho va interpretar aixi? :oops:
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Estratègia sistemàtica

Post by Guigui »

Pep wrote:Vaig ser l'únic "tontu" que ho va interpretar aixi? :oops:
Segur que no, perquè és amb aquesta idea que ens venen la moto amb tot allò modenno.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Post by Miquel »

Fa un temps que a cotxeres van dir-me que quan un 3000 va fer un servei amb passatgers a la L-5 ara fa molts anys, cada cop que el 3000 frenava tornava elèctricitat a la catenaria i com els 1000 no la recollien, la tensió a la catenaria augmentava i la tensió marxava i és bloquejava el servei.
D'ençà, com és que els 2100 poden conviure amb els 1100 i els 3000 no poden amb els 1000 i com diueu, el 3000 i el 2100 porten el mateix sistèma?
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Post by El LLOP »

Miquel wrote:Fa un temps que a cotxeres van dir-me que quan un 3000 va fer un servei amb passatgers a la L-5 ara fa molts anys, cada cop que el 3000 frenava tornava elèctricitat a la catenaria i com els 1000 no la recollien, la tensió a la catenaria augmentava i la tensió marxava i és bloquejava el servei.
D'ençà, com és que els 2100 poden conviure amb els 1100 i els 3000 no poden amb els 1000 i com diueu, el 3000 i el 2100 porten el mateix sistèma?
els que patien aquesta sobre-tensió eren els 1000 que circulaven a prop del 3000 que feia que sel's hi obrissin les disjuntors i diferents problemes elèctrics. Aixó va passar durant l'època "negre" de la l5 quan els tren estaven mes fets malbé. Aixó es va sol.lucionar quan es va començar a a instal.lar a les sèries 1000 i 1100 convertidors estàtics i disjuntors tipus s3000. Per aixó quan van començar a circular els 5000 a la L5 no va passar res, com tampoc passa res ara a la L4 amb els 2100.
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Post by aim »

Avui he fet el tram de Barceloneta-La Pau i només he vist que 1100's, cap rastre de 2100's.

He anat en una de les unitats sense logos però no m'he quedat amb quina unitat era, ja que estava mirant pel visor de la càmera :D
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Post by aim »

Avui en el mateix tram m'he creuat amb 4 (o 5, ara no recordo) 2100, tots seguits. Els números de torn no els he vist gaire bé, però crec que el d'un era el 402.

De 1100:

M-R-M-1176-1175
1207-?-?-?-?
User avatar
traveller
N6
N6
Posts: 255
Joined: Friday 24/08/2007 20:48

Post by traveller »

avui dimecres:

2100: 401, 402, 403, 404. 410.
1100: 405, 406, 407, 408, 409, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419.

sobre les 13 el torn 407 l'han cambiat a 2100, ja que el 403 estava retirat per horari.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

7/9/07: M-R-M-M-1167
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

11/9/07: 1166-1417-1165-1168-1167
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

Avui al Pg. de Colom a les 11.46 h he vist un camió amb un cotxe de 1000/1100 (no duia numeració) en direcció a la Zona Franca.

Tinc fotos però no me les deixa carregar.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

I un altre...

Post by JaMiRo! »

Túnels del Garraf wrote:Avui al Pg. de Colom a les 11.46 h he vist un camió amb un cotxe de 1000/1100 (no duia numeració) en direcció a la Zona Franca.

Tinc fotos però no me les deixa carregar.
Un altre cap a l'OCSAL... :|
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

Una foto:
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Post by El LLOP »

l'empresa de la gòndola es farà d'or a aquest pas. >:(
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

:'(
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Post by faristol »

Jo encara diria mes

:'( :'( :'(
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

jo abandono la meva tasca altruístico-milcentera, si algú vol agafar el relleu el marrón és tot vostre
:tranqui
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

26/10/07: 1142-1411-1141-1144-1143 (contràriament al que s'havia dit, el 1142 continua al seu lloc, o bé el tren del remolc amb plaques 1411 continua encapçalat per un motor que porta les plaques 1142 :x )
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”