Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Es la ley de Murphy de los 5000: de las veces que te los encuentras, incluso aunque tu llegada y la suya a la estación sean simultáneas, la mayoría es en sentidos contrarios
Nótese que esta tendencia se irá invirtiendo a medida que los 5000 vayan colonizando más y más la L5, de suerte que terminará por ser aplicable a los 1000, cuando, quien más quien menos, todos queramos tropezarnos con los "últimos mohicanos" para nuestro viaje de despedida particular.
Esta última frase me acaba de dar una idea: viendo el calendario de implantación previsto http://www.tramvia.org/ELMETRO/ELMETRO5000.htm podríamos tener algún 1000 circulando hasta diciembre de 2006 aproximadamente, ¿verdad? Pues bien, quedan 14 meses para organizar una despedida formal. No será por tiempo.
(Pido a Wefer que traspase este último mensaje al tema "Adeu 1000... snifff", donde creo que tiene más sentido)
Nótese que esta tendencia se irá invirtiendo a medida que los 5000 vayan colonizando más y más la L5, de suerte que terminará por ser aplicable a los 1000, cuando, quien más quien menos, todos queramos tropezarnos con los "últimos mohicanos" para nuestro viaje de despedida particular.
Esta última frase me acaba de dar una idea: viendo el calendario de implantación previsto http://www.tramvia.org/ELMETRO/ELMETRO5000.htm podríamos tener algún 1000 circulando hasta diciembre de 2006 aproximadamente, ¿verdad? Pues bien, quedan 14 meses para organizar una despedida formal. No será por tiempo.
(Pido a Wefer que traspase este último mensaje al tema "Adeu 1000... snifff", donde creo que tiene más sentido)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Avistat nous 5000
Bon día,
Aquest matí mentre em dirigia a Sabadell per una col·lapsada C58 he pogut veure en direcció a Barcelona les unitats 5020 (motora) i la 5019. Imagino que aniran en direcció a les cotxeres de Sant Genís.
Una salutació!
Aquest matí mentre em dirigia a Sabadell per una col·lapsada C58 he pogut veure en direcció a Barcelona les unitats 5020 (motora) i la 5019. Imagino que aniran en direcció a les cotxeres de Sant Genís.
Una salutació!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Pensava que un x100 representava una evolució d'un model de tren!
Llavors un x100 representa la numeració d'una composició de tren dstinada a unaltre línea? 1000 --> 1100 per la L4 / 5000 ---> 5100.
Llavors els 2100 de la L2 no es diuen així pq siguin més moderns que els 2000?
Recordem que la L2 haura de demanar algun tren més per la nova ampliació fins Fira2 (pel 2089 ), els nous de la L4 per d'aqui a uns anys.. Seran 5000, no? Però obviament més moderns, estil un 3000 i un 2100, que oer fora son iguals quasibé pero un es més modern.
Vox
Llavors un x100 representa la numeració d'una composició de tren dstinada a unaltre línea? 1000 --> 1100 per la L4 / 5000 ---> 5100.
Llavors els 2100 de la L2 no es diuen així pq siguin més moderns que els 2000?
Recordem que la L2 haura de demanar algun tren més per la nova ampliació fins Fira2 (pel 2089 ), els nous de la L4 per d'aqui a uns anys.. Seran 5000, no? Però obviament més moderns, estil un 3000 i un 2100, que oer fora son iguals quasibé pero un es més modern.
Vox
La L5 en te 4 ja? Se que la L2 ha de tenir els seus 3 abans d'acabar l'any i que els dos primers de la L5 havien d'arrivar pel maig i agost i que fins finals d'any arrivaria algun més. Pensava que en total la L5 en tenia 3, no pas 4, no concorda amb les frequencies augmentades que van anunciar en prensa. Tot i que pot ser que el 4rt 5000 encara estigui en proves?Fran-Ikarus wrote:Si fan les coses "com cal", se suposa que serà la 5à per la L5 (primera: 5001-5004, segona: 5005-5008, tercera: 5009-5012, quarta: 5013-5016). Si fos per la L2, hauria de ser una "5100" (5137-5138-5535-5139-5140?)
Vox
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Depèn del cas. De la sèrie 2000, no esgotada ni de bon tros, es va passar a les 2100 perquè hi han diferències tècniques de relleu.
De la 1000 a la 1100, es dona la casualitat de que la 1000 té 25 trens i arriba exactament fins al 1100. Si bé, jo penso que haguessin volgut diferenciar clarament, haurien començat els de l'actual L4 per 1201 i no per 1101, és a dir que en aquest cas ho veig més aviat com a continuació natural de la sèrie 1000.
De la 1000 a la 1100, es dona la casualitat de que la 1000 té 25 trens i arriba exactament fins al 1100. Si bé, jo penso que haguessin volgut diferenciar clarament, haurien començat els de l'actual L4 per 1201 i no per 1101, és a dir que en aquest cas ho veig més aviat com a continuació natural de la sèrie 1000.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
cal dir que és curiós que els 1100 tinguin diferències amb els 1000, quisir que toooots els 1000 tenen coses d'una manera i tooots els 1100 d'una altra (bueno, algun 1100 és peculiar en sí mateix també).Fran-Ikarus wrote:Depèn del cas. De la sèrie 2000, no esgotada ni de bon tros, es va passar a les 2100 perquè hi han diferències tècniques de relleu.
De la 1000 a la 1100, es dona la casualitat de que la 1000 té 25 trens i arriba exactament fins al 1100. Si bé, jo penso que haguessin volgut diferenciar clarament, haurien començat els de l'actual L4 per 1201 i no per 1101, és a dir que en aquest cas ho veig més aviat com a continuació natural de la sèrie 1000.
en canvi dels 2000 als 2100 hi ha moltíssimes diferències tècniques (com d'una 446 a una 447 de renfe)
entre els 5000 i els 5100 no se jo si hi haurà gaires diferències, m'hi jugaria una T10 d'una zona a que molt poques si és que n'hi ha.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Segurament només és una sensació, ja que probablement facin la mateixa amplada que els mils. Potser ho fa la lleugera inclinació de les parets dels cotxes cap endintre o que potser són més alts o qui sap. Per què si no quin sentit tindria posar un tren nou més petit?...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Jo també crec que són un xic més estrats, doncs la distància entre estrep i andana és notablement major que en els 2100 que circulen per la L2. He pogut comprovar com una persona gran tingué dificultats per fer entrar un carro de la compra, quedant-ne les rodes encallades a l'espai entre tren i andana i necessitant ajuda de tercers.
Si això no s'arregla (i no sé pas com), suposa un pas enrere en l'accessibilitat de la L2.
El proper dia baixaré al metro amb una cinta mètrica, valgui la redundància.
Si això no s'arregla (i no sé pas com), suposa un pas enrere en l'accessibilitat de la L2.
El proper dia baixaré al metro amb una cinta mètrica, valgui la redundància.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
.entfe001 wrote:Jo també crec que són un xic més estrats, doncs la distància entre estrep i andana és notablement major que en els 2100 que circulen per la L2. He pogut comprovar com una persona gran tingué dificultats per fer entrar un carro de la compra, quedant-ne les rodes encallades a l'espai entre tren i andana i necessitant ajuda de tercers..
Doncs això no pot ser de cap manera. Ara que és habitual veure persones de mobilitat reduïda en aquesta línia...
És realment lamentable que en comptes d'anar cap endavant, anem cap enrera.
Si això és cert (la veritat és que no m'hi he fixat), caldrà adoptar alguna solució, encara que sigui "cutre", com per exemple posar estreps a l'estil 1000 però arran d'andana
I a la RENFE com hi vas? Amb una cinta trènica? O rodaliènica? Ho sentoentfe001 wrote:El proper dia baixaré al metro amb una cinta mètrica, valgui la redundància.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Estratocúmuls? Cúmulonimbus?entfe001 wrote:Jo també crec que són un xic més estrats, doncs la distància entre estrep i andana és notablement major...
Ja saps que joc més de "media distancia", com ara s'està mosant de moda anomenar a "Regionales" per dissimular el desastre de gestió, així que aniria amb una cinta regiònica. Sona bastant a ciencia-ficciówefer wrote:I a la RENFE com hi vas? Amb una cinta trènica? O rodaliènica? Ho sento
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Us puc comunicar en exclusiva, em primícia i Breaking News que ja corren dos 5000 per la L2. Ara fa pocsa minuts els he vist creuar-se a l'estació de Sagrada Família.
Per cert... confirmo que en el que anava jo, com a mínim, la quantitat de ronya exterior ja comença a ser més que considerable.
Manteniment TMB = Penós
Per cert... confirmo que en el que anava jo, com a mínim, la quantitat de ronya exterior ja comença a ser més que considerable.
Manteniment TMB = Penós
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT