Indicadors, senyals, icones i decoració a les estacions...

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

I el tema balances per pesar-se a l'andana, qui les recorda?
User avatar
Rafa Monty
N6
N6
Posts: 167
Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Post by Rafa Monty »

No recordo haver-les vist al Metro...
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

metring wrote:I el tema balances per pesar-se a l'andana, qui les recorda?
anaven amb edmonson i hi ha una botiga a Barcelona que en ven una com a objecte de col.leccionista per 1200 euros.

A Portugal n'està ple i les van adaptar a l'euro!!!

Si ha dejado parar el disco...
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Retro

Post by JaMiRo! »

metring wrote:I el tema balances per pesar-se a l'andana, qui les recorda?
Jo mateix... :D

Molt retro, feien bon conjunt amb la sèrie 1000 en estat d'orígen... :)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Jo les recordo, eran de color verd tirant a groguenc. :roll:
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Els FGC tenen les seves estacions amb una decoració ben original. Els rètols de les estacions de les línies de vía estreta son de color blanc amb lletres negres. Els rètols de les estacions del Metro Vallès son rombos amb els colors blau-grana i les lletres blanques. L'estació d'Europa Fira del Metro Baix Llobregat és l'excepció, ja que el fons del rètol és negre amb lletres blanques. Algú sap si en un futur la resta d'estacions d'FGC seran com la d'Europa Fira?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Espero que no, per que la senyalitzacio d'Europa_Fira es la menys practica: Retols massa seguits, fons de vidre, o sigui brillant que fa reflexos... que no, que no, que millor que FGC posi la seva tipivca senyalitzacio de la LL-A o que posi com la de TMB.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Si ho fan a l'estil TMB hauran de posar cinc franjes de color: Rosa (L8, S33), Marró (S4), Blau Cel (S8), Turquesa (R5) i Gris (R6). I en les parades que no paran tots hi hauran menys franjes. Oi?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

A la xarxa Llobregat - Anoia haurien de posar la senyalètica de la xarxa del Vallès, té més categoria que l'actual, que està bé per les estacions dels ramals, però que no fa per la L8...
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

sortrens wrote:Si ho fan a l'estil TMB hauran de posar cinc franjes de color: Rosa (L8, S33), Marró (S4), Blau Cel (S8), Turquesa (R5) i Gris (R6). I en les parades que no paran tots hi hauran menys franjes. Oi?
No volia dir aixo, si es fa a l'estil TMB com a color de linia es pot posar el negre, i les lletres blanques, per que si no quedara un mosaic arco iris molt maco pero gens practic.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

A l'estació de Fontana on els automàtics venda de bitllets han posa't unes rajoles al terra de color vermell per tal de seguir fent joc amb els colors dels automàtics. Molt encertat. ;)
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Túnels del Garraf wrote:A la xarxa Llobregat - Anoia haurien de posar la senyalètica de la xarxa del Vallès, té més categoria que l'actual, que està bé per les estacions dels ramals, però que no fa per la L8...
Esque per mi el tram de la L8 és una línia mès pròpia de ferrocarril que no pas de metro,la LL-A mai serà cap línia de metro,no nomès per la seva extensió,sinó per qué les freqüencies no sòn les pròpies d'un metro,perqué hi ha moltes línies i acaben en llocs diferents,trens que és salten d'estació,jo la LL-A la considero una línia mès pròpia d'un ferrocarril que no pas de metro.Respecte a la senyaletica,jo prefereixo la que ja hi ha actualment,que pot ser una mica desoriginal,peró són els colors que els hi pega al símbol de FGC,i els cartels propis d'una línia de ferrocaril.
La B-V és pot considerar mès metro que la de la LL-A,peró tampoc no la veig funcionant com a metro,li falten algunes coses per tenir la característica de línia d'un metro.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Mako448 wrote:
Túnels del Garraf wrote:A la xarxa Llobregat - Anoia haurien de posar la senyalètica de la xarxa del Vallès, té més categoria que l'actual, que està bé per les estacions dels ramals, però que no fa per la L8...
Esque per mi el tram de la L8 és una línia mès pròpia de ferrocarril que no pas de metro,la LL-A mai serà cap línia de metro,no nomès per la seva extensió,sinó per qué les freqüencies no sòn les pròpies d'un metro,perqué hi ha moltes línies i acaben en llocs diferents,trens que és salten d'estació,jo la LL-A la considero una línia mès pròpia d'un ferrocarril que no pas de metro.Respecte a la senyaletica,jo prefereixo la que ja hi ha actualment,que pot ser una mica desoriginal,peró són els colors que els hi pega al símbol de FGC,i els cartels propis d'una línia de ferrocaril.
La B-V és pot considerar mès metro que la de la LL-A,peró tampoc no la veig funcionant com a metro,li falten algunes coses per tenir la característica de línia d'un metro.
Gens d'acord amb tú. Primer de tot fins i tot la xarxa de Rodalies Renfe i xarxa de Rodalies FGC va en camir de ser en un futur llunyà xarxa de Metro Exprés de Barcelona. En segon lloc la L8 està disenyada per que en un futur passi a ser una línia separada de la S8, S4, R5 i R6, per això a plaça ESpanya les dos vies que estan a un nivell més inferior arribaran a Gràcia i es separaran de les línies ja citades. En tercer lloc hem de començar a vendre la idea de Metro, ja que Barcelona i AMB creix i es ridícul pensar que ciutats com Hospitalet o Cornellà o Sant Boi etc estan separadas del nucli urbà.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sobre el concepte de metro

Post by Guigui »

sortrens wrote:Gens d'acord amb tú. Primer de tot fins i tot la xarxa de Rodalies Renfe i xarxa de Rodalies FGC va en camir de ser en un futur llunyà xarxa de Metro Exprés de Barcelona. En segon lloc la L8 està disenyada per que en un futur passi a ser una línia separada de la S8, S4, R5 i R6, per això a plaça ESpanya les dos vies que estan a un nivell més inferior arribaran a Gràcia i es separaran de les línies ja citades. En tercer lloc hem de començar a vendre la idea de Metro, ja que Barcelona i AMB creix i es ridícul pensar que ciutats com Hospitalet o Cornellà o Sant Boi etc estan separadas del nucli urbà.
El concepte de metro no és en absolut aplicable a l'ideal de rodalia de la RMB, excepte pel que fa a les freqüències (tot i que ja em direu si cal un tren cada 6 minuts, per exemple, de Barcelona a Vilafranca o St. Celoni).

Deixem-nos de malabarismes semàntics i anomenem les coses amb propietat: el metro és un ferrocarril segregat dels altres modes, en trama bàsicament urbana i amb distàncies entre estacions que solen rondar els 600 metres. I ja em direu si aquesta idea, amb tots els seus aspectes, tindria èxit si s'exportés a la rodalia. Ja veiem els exemples de la B-V i la LL-A fins a Martorell, que van força més a poc a poc que la Renfe (el dia que funciona, és clar).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Re: Sobre el concepte de metro

Post by sortrens »

Guigui wrote:
sortrens wrote:Gens d'acord amb tú. Primer de tot fins i tot la xarxa de Rodalies Renfe i xarxa de Rodalies FGC va en camir de ser en un futur llunyà xarxa de Metro Exprés de Barcelona. En segon lloc la L8 està disenyada per que en un futur passi a ser una línia separada de la S8, S4, R5 i R6, per això a plaça ESpanya les dos vies que estan a un nivell més inferior arribaran a Gràcia i es separaran de les línies ja citades. En tercer lloc hem de començar a vendre la idea de Metro, ja que Barcelona i AMB creix i es ridícul pensar que ciutats com Hospitalet o Cornellà o Sant Boi etc estan separadas del nucli urbà.
El concepte de metro no és en absolut aplicable a l'ideal de rodalia de la RMB, excepte pel que fa a les freqüències (tot i que ja em direu si cal un tren cada 6 minuts, per exemple, de Barcelona a Vilafranca o St. Celoni).

Deixem-nos de malabarismes semàntics i anomenem les coses amb propietat: el metro és un ferrocarril segregat dels altres modes, en trama bàsicament urbana i amb distàncies entre estacions que solen rondar els 600 metres. I ja em direu si aquesta idea, amb tots els seus aspectes, tindria èxit si s'exportés a la rodalia. Ja veiem els exemples de la B-V i la LL-A fins a Martorell, que van força més a poc a poc que la Renfe (el dia que funciona, és clar).
Com diu una dita: "No defensaré mai el que pensas però defensaré fins a la mort al teu dret a dir-ho".
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Avui m'ha cridat l'atenció una senyal que havia a la via direcció Fondo, a l'estació de Clot de la línia 1. És un quadrat, amb la part de sobre de color vermell, a on posa "L1-1", i a sota, amb el fons blanc, "113 440". Què deu voler dir?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Obres de millora d'accessibilitat

Post by Guigui »

Em pregunto a què respon el fet d'enganxar inclinats els adhesius que anuncien obres de millora d'accessibilitat. Aquells vermells amb una A majúscula en blanc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jlr
N6
N6
Posts: 176
Joined: Wednesday 14/12/2005 21:26
Location: Badalona

Post by jlr »

metring wrote:Avui m'ha cridat l'atenció una senyal que havia a la via direcció Fondo, a l'estació de Clot de la línia 1. És un quadrat, amb la part de sobre de color vermell, a on posa "L1-1", i a sota, amb el fons blanc, "113 440". Què deu voler dir?
Aquests senyals també hi són a la línia 2, i em sembla que a les demés línies.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Però són de fa poc temps, oi? Se les veu netes i polides ;)
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

metring wrote:Avui m'ha cridat l'atenció una senyal que havia a la via direcció Fondo, a l'estació de Clot de la línia 1. És un quadrat, amb la part de sobre de color vermell, a on posa "L1-1", i a sota, amb el fons blanc, "113 440". Què deu voler dir?
Pels túnels hi ha un munt. A Fabra i Puig es veuen molt bé sota l'andana.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”