Disseny i transport
Disseny i transport
-----------------------------------
Nota d'administració. Aquet fil procedeix d'aquest altre:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=6799
-----------------------------------
Bah, jo no hi vaig. No hi som convidats els Enginyers Industrials, que som qui dissenyem el material mòbil que tant us agrada fotografiar...
(és conya eh)
Nota d'administració. Aquet fil procedeix d'aquest altre:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=6799
-----------------------------------
Bah, jo no hi vaig. No hi som convidats els Enginyers Industrials, que som qui dissenyem el material mòbil que tant us agrada fotografiar...
(és conya eh)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Bah...
De fet, els que dissenyen el material mòbil, com qualsevol altre producte, són (o haurien de ser) els dissenyadors industrials.JaMiRo! wrote:Bah, jo no hi vaig. No hi som convidats els Enginyers Industrials, que som qui dissenyem el material mòbil que tant us agrada fotografiar...
Els enginyers industrials, el que han de fer és implementar les solucions tècniques per fer-ne possible la fabricació i l'òptim funcionament.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
No és cert
Perdona'm perquè penso que he iniciat un off-topic sense voler, però vas totalment errat Marçal.wefer wrote:De fet, els que dissenyen el material mòbil, com qualsevol altre producte, són (o haurien de ser) els dissenyadors industrials.
Els enginyers industrials, el que han de fer és implementar les solucions tècniques per fer-ne possible la fabricació i l'òptim funcionament.
La concepció íntegra d'un vehicle ferroviari és tasca d'enginyers, no només industrials ja que hi poden participar d'altres si bé de moment els industrials són l'única carrera universitària on es dona formació sobre material mòbil ferroviari.
Per cert, dins de la pròpia carrera d'Enginyeria Industrial hom pot especialitzar-se en disseny...Em sembla que el mot "dissenyador" porta a confusió, ja que els productes tecnològics generalment són dissenyats per enginyers experts en la matèria.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Trobeu bé?
Això no val, és trampa, defenses allò que és teu...metring wrote:
Vaaal és conya, tornem a l'assumpte.
Per cert, trobarieu bé l'establiment de trens de rodalia tipus tren-tram per donar servei a les àrees metropolitanes de Catalunya que no tenen aquest servei (Tarragona, Lleida i Girona).
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: No és cert
Em sap greu dir-te que, com a Dissenyador Industrial que sóc (tot i que no n'exerceixo) sé perfectament a qui pertoca el disseny, i no és als enginyers.JaMiRo! wrote:La concepció íntegra d'un vehicle ferroviari és tasca d'enginyers, no només industrials ja que hi poden participar d'altres si bé de moment els industrials són l'única carrera universitària on es dona formació sobre material mòbil ferroviari.
Els enginyers, en cap cas, estan capacitats per dissenyar ni morfològicament, ni estèticament ni ergonòmicament cap producte, perquè no se'ls dóna formació adequada per això.
Evidentment, hi ha enginyers que ho fan, com hi ha arquitectes que fan de dissenyadors o enginyers, metges que fan de polític, etc, etc, però a part de ser intrusisme professional això fa que, moltes vegades, surtin els nyaps que surten.
És cert que la indústria ferroviària encara està poc evolucionada en aquest aspecte, però la gran majoria d'indústries ja fa molts anys que funcionen correctament fent servir cada professional pel que cal i pel que sap fer. Exemple clar és el sector de l'automòbil.
A cadascú la seva feina... i la dels enginyers no és dissenyar, que després surt el que surt.
Ah sí...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Uuuh...
Uuuh m'estàs picant...
Que no podem ficar-nos en la morfologia? Que no podem ficar-nos en l'ergonomia? Que no se'ns dona formació? Continues errat, Marçal.
Continuo dient: per què hi ha una formació específica d'enginyers industrials especialitzats en disseny? Per tocar la pera als dissenyadors industrials?
D'intrusisme professional cap ni un. Cadascú fa allò per al què s'ha format.
ai carai!, m'he fotut en un bon lio...wefer wrote:Em sap greu dir-te que, com a Dissenyador Industrial que sóc (tot i que no n'exerceixo) sé perfectament a qui pertoca el disseny, i no és als enginyers.
Quèeeeee???!!wefer wrote:Els enginyers, en cap cas, estan capacitats per dissenyar ni morfològicament, ni estèticament ni ergonòmicament cap producte, perquè no se'ls dóna formació adequada per això.
Que no podem ficar-nos en la morfologia? Que no podem ficar-nos en l'ergonomia? Que no se'ns dona formació? Continues errat, Marçal.
Continuo dient: per què hi ha una formació específica d'enginyers industrials especialitzats en disseny? Per tocar la pera als dissenyadors industrials?
Això és una pixada fora de test.wefer wrote:Evidentment, hi ha enginyers que ho fan, com hi ha arquitectes que fan de dissenyadors o enginyers, metges que fan de polític, etc, etc, però a part de ser intrusisme professional això fa que, moltes vegades, surtin els nyaps que surten.
D'intrusisme professional cap ni un. Cadascú fa allò per al què s'ha format.
Per dissenyar productes més o menys senzills potser sí que un dissenyador industrial pot ser la seva feina, però en el món de l'automoció moltes vegades darrere d'un "dissenyador" s'amaga un enginyer o bé un grup d'enginyers que hi ha darrere dient-li: nen si em fas aquest morro no sé on posaré els 100 CV que vols...wefer wrote:És cert que la indústria ferroviària encara està poc evolucionada en aquest aspecte, però la gran majoria d'indústries ja fa molts anys que funcionen correctament fent servir cada professional pel que cal i pel que sap fer. Exemple clar és el sector de l'automòbil.
Eh, jo no m'he ficat amb els dissenyadors industrials...wefer wrote:A cadascú la seva feina... i la dels enginyers no és dissenyar, que després surt el que surt.
wefer wrote:Ah sí...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
A veure, tornem a començar.
Cada professional té una formació específica. Estic segur que a Enginyeria us deuen donar nocions d'ergonomia, d'estil o fins i tot de màrqueting... però només són nocions que no us permeten dissenyar eficientment els productes.
Igual que a enginyeria es donen nocions de tot això, a disseny Industral també es donen nocions de materials, física, química, producció, mecànica, electricitat i electrònica... però significa això que un Dissenyador industrial està capacitat per fer un producte ell sol? NO, a l'igual que tampoc ho està un enginyer. Ni tan sols amb els dos junts tampoc n'hi hauria prou.
No és el mateix tenir "nocions" que una carrera de 4 anys... oi?
Altra cosa és que em diguessis que ets enginyer especialitat en disseny industrial... que també n'hi ha.
La vostra feina resideix més en la resolució tècnica del producte que no pas en la concepció del mateix, que és el que normalment s'entén com a "disseny".
veig que pel teu comentari de que hi ha d'haver un enginyer darrera del dissenyador de cotxes per dir-li el que ha de fer, que no saps ben bé de què va això del disseny ni com s'acostuma a treballar a les empreses grans (segurament la ferroviària i alguna més són excepcions, també en podríem parlar de per què i si ho seran molt temps).
Segons com tu creus, el dissenyador fa un dibuix "maco", basant-se en l'estètica que a ell li agrada, i després bé l'enginyer i li rectifica les coses perquè es puguin fer. Producte acabat... no?
Doncs no.
El dissenyador el que fa és donar resposta al que li demanen diversos departaments: primer, ve el tio de màrqueting i li diu "necessitem un producte tal, que transmeti tal sensació, dirigit al segment X, etc, etc". I el dissenyador ja comença a saber quin aspecte pot tenir, quins materials ha de fer servir, etc.
Després, ve l'enginyer, i li diu: mira, jo necessito posar un motor ben gros davant, aquesta roda allà i a més s'ha de construir d'X manera. I el dissenyador haurà de tenir en compte aquestes premises pel seu disseny.
Després el visita el responsable d'aerodinàmica, i li mana que faci una fletxa ben afilada.
El d'ergonomia li demana un espai interior ben ampli.
També és possible que el visitin altres professionals de producció, planificació, psicologia... vés a saber!!!
Per tant... el que dissenya el producte és el DISSENYADOR (si és que la paraula ja ho diu, no? ). L'enginyer s'encarrega de la resolució tècnica.
Vol dir això que és més important una cosa que l'altre? NO. Cadascú ha de fer la seva feina. TOTS han de fer bé la seva feina i coordinats.
en el cas dels trens, per exmple, ni tan sols n'hi ha prou amb dissenyadors industrials: necessites dissenyadors gràfics per tot el que siguin grafies i senyalització així com per les interfícies de software, dissenyadors d'interiors per tot l'habitacle dels passatgers, etc.
I per acabar: sí que hi ha enginyers que treuen feina als dissenyadors. Com també hi ha dissenyadors que es creuen que són enginyers o arquitectes, i també a l'inversa, etc.
Cada professional té una formació específica. Estic segur que a Enginyeria us deuen donar nocions d'ergonomia, d'estil o fins i tot de màrqueting... però només són nocions que no us permeten dissenyar eficientment els productes.
Igual que a enginyeria es donen nocions de tot això, a disseny Industral també es donen nocions de materials, física, química, producció, mecànica, electricitat i electrònica... però significa això que un Dissenyador industrial està capacitat per fer un producte ell sol? NO, a l'igual que tampoc ho està un enginyer. Ni tan sols amb els dos junts tampoc n'hi hauria prou.
No és el mateix tenir "nocions" que una carrera de 4 anys... oi?
Altra cosa és que em diguessis que ets enginyer especialitat en disseny industrial... que també n'hi ha.
La vostra feina resideix més en la resolució tècnica del producte que no pas en la concepció del mateix, que és el que normalment s'entén com a "disseny".
veig que pel teu comentari de que hi ha d'haver un enginyer darrera del dissenyador de cotxes per dir-li el que ha de fer, que no saps ben bé de què va això del disseny ni com s'acostuma a treballar a les empreses grans (segurament la ferroviària i alguna més són excepcions, també en podríem parlar de per què i si ho seran molt temps).
Segons com tu creus, el dissenyador fa un dibuix "maco", basant-se en l'estètica que a ell li agrada, i després bé l'enginyer i li rectifica les coses perquè es puguin fer. Producte acabat... no?
Doncs no.
El dissenyador el que fa és donar resposta al que li demanen diversos departaments: primer, ve el tio de màrqueting i li diu "necessitem un producte tal, que transmeti tal sensació, dirigit al segment X, etc, etc". I el dissenyador ja comença a saber quin aspecte pot tenir, quins materials ha de fer servir, etc.
Després, ve l'enginyer, i li diu: mira, jo necessito posar un motor ben gros davant, aquesta roda allà i a més s'ha de construir d'X manera. I el dissenyador haurà de tenir en compte aquestes premises pel seu disseny.
Després el visita el responsable d'aerodinàmica, i li mana que faci una fletxa ben afilada.
El d'ergonomia li demana un espai interior ben ampli.
També és possible que el visitin altres professionals de producció, planificació, psicologia... vés a saber!!!
Per tant... el que dissenya el producte és el DISSENYADOR (si és que la paraula ja ho diu, no? ). L'enginyer s'encarrega de la resolució tècnica.
Vol dir això que és més important una cosa que l'altre? NO. Cadascú ha de fer la seva feina. TOTS han de fer bé la seva feina i coordinats.
en el cas dels trens, per exmple, ni tan sols n'hi ha prou amb dissenyadors industrials: necessites dissenyadors gràfics per tot el que siguin grafies i senyalització així com per les interfícies de software, dissenyadors d'interiors per tot l'habitacle dels passatgers, etc.
I per acabar: sí que hi ha enginyers que treuen feina als dissenyadors. Com també hi ha dissenyadors que es creuen que són enginyers o arquitectes, i també a l'inversa, etc.
Last edited by wefer on Friday 26/10/2007 0:57, edited 1 time in total.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Per cert, mostra d'això que dic: la sèrie 7000 del metro de Madrid, com comencen a fer altres productes, no sols porten la marca del fabricant sinó del dissenyador. Per cert, aquests trens fallaven més que una escopeta de fira... perquè no estaven ben solucionats "enginyerilment"
- Attachments
-
- Pininfarina
- pininfarina.jpg (36.53 KiB) Viewed 2089 times
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
No hi ha censura
Pensava que havieu esmotxat el tema.
El que si que et dic és que la formació de base et permet dedicar-te a l'ergonomia (hi ha màsters dirigits a enginyers per ampliar coneixements) així com a d'altres matèries tècniques.
A més el resultat segur que deixa molt que desitjar, perquè un no pot ser expert de tot: necessitarà un enginyer de materials que li calculi l'estructura del vehicle, un enginyer de telecos per a dissenyar les comunicacions tren-terra, etc.
Ah, la meva "especialitat" no és disseny, sinó transports i vehicles (només automòbil i ferrocarril; malauradament no exerceixo però espero fer-ho en el futur ).
Quan un enginyer estudia la concepció d'un sistema es diu que dissenya.
Si no es treballa plegats i en grup, i no hi ha coordinació, després passa el que passa: surten nyaps.
No em convences, Marçal.
Els companys especialistes en disseny (jo només sé dibuixar i fer croquis) continuaran a su rollo.
I ara que hem iniciat el tema aquest tan curiòs: és possible que molts enginyers hagin passat a fer de dissenyadors gràcies a la irrupció del CAD (dibuix assistit per ordinador, com bé sabràs), no creus?
Pozi.wefer wrote:A veure, tornem a començar.
Cert, són nocions; ningú (i qui digui el contrari menteix) surt de la carrera sent un superexpert en un tema concret. És curiòs, però un surt de la carrera tenint més dubtes que a l'entrar.wefer wrote:Cada professional té una formació específica. Estic segur que a Enginyeria us deuen donar nocions d'ergonomia, d'estil o fins i tot de màrqueting... però només són nocions que no us permeten dissenyar eficientment els productes.
El que si que et dic és que la formació de base et permet dedicar-te a l'ergonomia (hi ha màsters dirigits a enginyers per ampliar coneixements) així com a d'altres matèries tècniques.
Bé, un enginyer poder, pot intentar fer un tren tot sol. Això sí, que no s'esperi FGC, Renfe o TMB a tenir-lo llest en un parell d'anys...wefer wrote:Igual que a enginyeria es donen nocions de tot això, a disseny Industral també es donen nocions de materials, física, química, producció, mecànica, electricitat i electrònica... però significa això que un Dissenyador industrial està capacitat per fer un producte ell sol? NO, a l'igual que tampoc ho està un enginyer. Ni tan sols amb els dos junts tampoc n'hi hauria prou.
A més el resultat segur que deixa molt que desitjar, perquè un no pot ser expert de tot: necessitarà un enginyer de materials que li calculi l'estructura del vehicle, un enginyer de telecos per a dissenyar les comunicacions tren-terra, etc.
Correcte (la carrera és de 5 anys per això ), són nocions, un no surt expert en un tema.wefer wrote:No és el mateix tenir "nocions" que una carrera de 4 anys... oi?
Altra cosa és que em diguessis que ets enginyer especialitat en disseny industrial... que també n'hi ha.
Ah, la meva "especialitat" no és disseny, sinó transports i vehicles (només automòbil i ferrocarril; malauradament no exerceixo però espero fer-ho en el futur ).
Bé, tú tens una noció del disseny i jo una altra.wefer wrote:La vostra feina resideix més en la resolució tècnica del producte que no pas en la concepció del mateix, que és el que normalment s'entén com a "disseny".
Quan un enginyer estudia la concepció d'un sistema es diu que dissenya.
Doncs em penso que hi ha massa excepcions Marçal.wefer wrote:veig que pel teu comentari de que hi ha d'haver un enginyer darrera del dissenyador de cotxes per dir-li el que ha de fer, que no saps ben bé de què va això del disseny ni com s'acostuma a treballar a les empreses grans (segurament la ferroviària i alguna més són excepcions, també en podríem parlar de per què i si ho seran molt temps).
Sí.wefer wrote:Segons com tu creus, el dissenyador fa un dibuix "maco", basant-se en l'estètica que a ell li agrada, i després bé l'enginyer i li rectifica les coses perquè es puguin fer. Producte acabat... no?
Vaaaaaal...wefer wrote:Doncs no.
També et confons, l'aerodinàmic per norma general és un especialista en mecànica de fluïds, i pot ser un enginyer (o un físic, o un matemàtic).wefer wrote:El dissenyador el que fa és donar resposta al que li demanen diversos departaments: primer, ve el tio de màrqueting i li diu "necessitem un producte tal, que transmeti tal sensació, dirigit al segment X, etc, etc". I el dissenyador ja comença a saber quin aspecte pot tenir, quins materials ha de fer servir, etc. Després, ve l'enginyer, i li diu: mira, jo necessito posar un motor ben gros davant, aquesta roda allà i a més s'ha de construir d'X manera. I el dissenyador haurà de tenir en compte aquestes premises pel seu disseny.
Després el visita el responsable d'aerodinàmica, i li mana que faci una fletxa ben afilada.
Els de producció i planificació també són enginyers, som una plaga.wefer wrote:El d'ergonomia li demana un espai interior ben ampli.
També és possible que el visitin altres professionals de producció, planificació, psicologia... vés a saber!!!
Com bé t'he comentat, l'enginyer també dissenya. Dissenyar és concebre un sistema, estem d'acord?wefer wrote:Per tant... el que dissenya el producte és el DISSENYADOR (si és que la paraula ja ho diu, no? ). L'enginyer s'encarrega de la resolució tècnica.
Ni molt menys, no estic menyspreant ningú.wefer wrote:Vol dir això que és més important una cosa que l'altre? NO. Cadascú ha de fer la seva feina. TOTS han de fer bé la seva feina i coordinats.
Si no es treballa plegats i en grup, i no hi ha coordinació, després passa el que passa: surten nyaps.
Molts d'aquests actors són enginyers de diferents àmbits fora de l'industrial.wefer wrote:en el cas dels trens, per exmple, ni tan sols n'hi ha prou amb dissenyadors industrials: necessites dissenyadors gràfics per tot el que siguin grafies i senyalització així com per les interfícies de software, dissenyadors d'interiors per tot l'habitacle dels passatgers, etc.
Clar, ja t'ho he dit: som uns robapieras.wefer wrote:I per acabar: sí que hi ha enginyers que treuen feina als dissenyadors. Com també hi ha dissenyadors que es creuen que són enginyers o arquitectes, i també a l'inversa, etc.
No em convences, Marçal.
Els companys especialistes en disseny (jo només sé dibuixar i fer croquis) continuaran a su rollo.
I ara que hem iniciat el tema aquest tan curiòs: és possible que molts enginyers hagin passat a fer de dissenyadors gràcies a la irrupció del CAD (dibuix assistit per ordinador, com bé sabràs), no creus?
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: No hi ha censura
Veus? Ja tenim una cosa en comú... tu tampoc em convences!!!JaMiRo! wrote:No em convences, Marçal.
A més, pel que conec de la indústria cada vegada es va més a equips multidisciplinars. Cert és que abans els enginyers s'encarregaven de tot, però cada vegada menys i, tal com t'he explicat, en la majoria d'empreses competitives els enginyers fan una feina molt concreta, que és la que saben fer, deixant la resta als especialistes.
A més, sortosament molts de les meus companys d'estudis estan en els llocs que els correponen en empreses prou conegudes
No n'he conegut mai cap dins del món de la indústria... però potser en deu existir algun. No ho sé...JaMiRo! wrote:Els companys especialistes en disseny (jo només sé dibuixar i fer croquis) continuaran a su rollo.
JaMiRo! wrote:I ara que hem iniciat el tema aquest tan curiòs: és possible que molts enginyers hagin passat a fer de dissenyadors gràcies a la irrupció del CAD (dibuix assistit per ordinador, com bé sabràs), no creus?
No entenc aquesta afirmació. Què té a veure el CAD en tot això?
I sí, com a dissenyador he fet servir "una mica" de CAD. Diguem que uns quants milers d'hores. El suficient per conèixer a fons AutoCad 2D/3D, Microstation, CAD-CAM enllaçat amb dibuix paramètric 3D, modelat i animació en 3dStudio, Mecanichal Desktop... vaig estar a punt de liar-me amb el Solid Edge, Solid Works, el Catia i fer coses en Rapid Prototyping (ja saps, impressores en 3D), però al final vaig "virar" cap a un altre sector professional i vaig abandonar el disseny.
Sembla que això és "una mica més" que fer croquis, no? Segons la teva manera de veure les coses, potser això em converteix a mi en eginyer?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Eina de disseny
Tú mateix et respons, Marçal.wefer wrote:
No entenc aquesta afirmació. Què té a veure el CAD en tot això?
I sí, com a dissenyador he fet servir "una mica" de CAD. Diguem que uns quants milers d'hores. El suficient per conèixer a fons AutoCad 2D/3D, Microstation, CAD-CAM enllaçat amb dibuix paramètric 3D, modelat i animació en 3dStudio, Mecanichal Desktop... vaig estar a punt de liar-me amb el Solid Edge, Solid Works, el Catia i fer coses en Rapid Prototyping (ja saps, impressores en 3D), però al final vaig "virar" cap a un altre sector professional i vaig abandonar el disseny.
Sembla que això és "una mica més" que fer croquis, no? Segons la teva manera de veure les coses, potser això em converteix a mi en eginyer?
El CAD és una eina de disseny que utilitzem els enginyers (i que pel que veig també els dissenyadors industrials).
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Eina de disseny
Puntualitzo que el CAD no és una eina de disseny... o com a mínim el que els dissenyadors industrials entenem com a disseny.JaMiRo! wrote:Tú mateix et respons, Marçal.
El CAD és una eina de disseny que utilitzem els enginyers (i que pel que veig també els dissenyadors industrials).
El CAD és una eina que utilitzem per plasmar tècnicament (amb cotes, toleràncies, acabats, etc) allò que ja prèviament ha sigut dissenyat d'alguna altra manera, ja sigui en 2D (croquis) o en 3D (maquetes i/o prototips).
Si es treballa en 3D en la representació CAD, també es pot fer servir l'arxiu directament per realitzar part o tots els motllos o altres elements necessaris per al procés de fabricació.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Borradors i croquis
En el nostre cas sí que és utilitzat com a tal (si bé lògicament un comença amb croquis o borradors, que en ocasions es pot fer amb el propi CAD).
Per cert, l'Eloi té raó. L'enginyeria sense mates no seria res de res.
Per cert, l'Eloi té raó. L'enginyeria sense mates no seria res de res.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Eina de disseny
I com no tota mena de ITOP's , Caminers, Deliniants i d'altres bèsties del formigó, acer i travesses també ho femJaMiRo! wrote:Tú mateix et respons, Marçal.wefer wrote:
No entenc aquesta afirmació. Què té a veure el CAD en tot això?
I sí, com a dissenyador he fet servir "una mica" de CAD. Diguem que uns quants milers d'hores. El suficient per conèixer a fons AutoCad 2D/3D, Microstation, CAD-CAM enllaçat amb dibuix paramètric 3D, modelat i animació en 3dStudio, Mecanichal Desktop... vaig estar a punt de liar-me amb el Solid Edge, Solid Works, el Catia i fer coses en Rapid Prototyping (ja saps, impressores en 3D), però al final vaig "virar" cap a un altre sector professional i vaig abandonar el disseny.
Sembla que això és "una mica més" que fer croquis, no? Segons la teva manera de veure les coses, potser això em converteix a mi en eginyer?
El CAD és una eina de disseny que utilitzem els enginyers (i que pel que veig també els dissenyadors industrials).