Prohibició de passar en àmbar a TMB eliminada
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Prohibició de passar en àmbar a TMB eliminada
Ahir vaig poder comprovar com la prohibició de passar en àmbar per als trens de passatgers a TMB, per tal que no es puguin quedar aturats al bell mig d'un túnel, ha sigut eliminada.
Concretament, al llarg túnel de Sagrada Família-Encants els trens hi entren sense esperar que es posi verd, és a dir, amb un tren encara aturat a la següent estació.
El que no sé és si això es fa exclusivament en aquest tram de túnel degut a la seva llargada (això explicaria que s'hagin pintat part de les parets del túnel de color clar), si també passa a algun altre lloc, o és una consigna generalitzada a la xarxa de TMB.
Concretament, al llarg túnel de Sagrada Família-Encants els trens hi entren sense esperar que es posi verd, és a dir, amb un tren encara aturat a la següent estació.
El que no sé és si això es fa exclusivament en aquest tram de túnel degut a la seva llargada (això explicaria que s'hagin pintat part de les parets del túnel de color clar), si també passa a algun altre lloc, o és una consigna generalitzada a la xarxa de TMB.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Trataré de citar todos los tramos donde puedan suceder paradas curiosas en el interior de los túneles (contando enlaces con otras líneas, sin los fondos de saco):
Línea 1: Que yo me acuerde, Bellvitge - Hospital de Bellvitge, Rambla Just Oliveras - Can Serra, Santa Eulàlia - Torrassa, ex-Mercat Nou - Bordeta (depósito) y vva, Hostafrancs - Plaça de Sants, Rocafort - Espanya, Urgell - Universitat y vva, Marina - Glòries y vva, Navas - Clot, Fabra i Puig - Sagrera (no sé si se ha eliminado este desvío), Sant Andreu - Torras i Bàges y Santa Coloma - Fondo. Comentar que el fondo de saco de la estación de Fondo no tiene desvío, por lo cual el túnel está preparado para continuar dirección Badalona Centre cuando les apetezca hacer la continuación.
Línea 2: Sant Antoni - Paral·lel, Universitat - Passèig de Gràcia y vva, Monumental - Sagrada Família, Bac de Roda - Clot (viceversa no porque en caso de que un tren esté parado en Clot el siguiente no se mueve de Encants ni aunque le diesen millones de € por hacerlo), Sant Martí - La Pau, Verneda - enlace con Triangle y L4, Sant Roc - Artigues y Gorg - Pep Ventura.
Línea 3: Valldaura - Canyelles, Vall D'hebrón - Montbau + Penitents - Vall D'hebrón y vva (depósito de Sant Genís), Vallcarca - Lesseps (por lo del enlace con la vía del depósito de GMB), Fontana - Lesseps, Diagonal - Passèig de Gràcia, Passèig de Gràcia - Catalunya (enlace L4), Catalunya - Liceu, Poble sec - Paral·lel (enlace L2), Poble sec - Espanya, Sants Estació - Tarragona (enlace a mitad de túnel con L5), Plaça del Centre - Sants Estació y Palau Reial - Zona Universitària.
Línea 4: Besòs - La Pau, Poblenou - Selva de Mar, Ciutadella - Barceloneta, Urquinaona - Passèig de Gràcia, Joanic - Verdaguer, Llucmajor - Maragall (el único por partida doble, desvío con la otra vía y enlace con la L5) y también Llucmajor - Vía Julia, y Vía Julia - Trinitat nova (depósito, enlace con L11, blablablablabla.....)
Línea 5: Gavarra - Cornellà Centre, Sant Ildefons / Can Vidalet - Can Boixeres (depósito, enlaces...), Pubilla Cases - Can Vidalet (ya extinguido, antiguamente había un enlace entre vías propias), Badal - Collblanc, Plaça de Sants - Sants Estació (antes de entrar en la estación de Sants Estació hacia Horta, hay un enlace entre vías propias), Verdaguer - Diagonal y también hacia Sagrada Família (el reciente por el tema de las obras del intercambiador de Sagrera), el (supongo) extinguido de Camp de L'Arpa - Sagrera, Maragall - Virrei Amat (a mitad de camino, enlace con L4), Vilapicina - Horta y vva.
Línea 11: los del cruce en Torre Baró.
Y que yo sepa no me olvido ninguno...
Línea 1: Que yo me acuerde, Bellvitge - Hospital de Bellvitge, Rambla Just Oliveras - Can Serra, Santa Eulàlia - Torrassa, ex-Mercat Nou - Bordeta (depósito) y vva, Hostafrancs - Plaça de Sants, Rocafort - Espanya, Urgell - Universitat y vva, Marina - Glòries y vva, Navas - Clot, Fabra i Puig - Sagrera (no sé si se ha eliminado este desvío), Sant Andreu - Torras i Bàges y Santa Coloma - Fondo. Comentar que el fondo de saco de la estación de Fondo no tiene desvío, por lo cual el túnel está preparado para continuar dirección Badalona Centre cuando les apetezca hacer la continuación.
Línea 2: Sant Antoni - Paral·lel, Universitat - Passèig de Gràcia y vva, Monumental - Sagrada Família, Bac de Roda - Clot (viceversa no porque en caso de que un tren esté parado en Clot el siguiente no se mueve de Encants ni aunque le diesen millones de € por hacerlo), Sant Martí - La Pau, Verneda - enlace con Triangle y L4, Sant Roc - Artigues y Gorg - Pep Ventura.
Línea 3: Valldaura - Canyelles, Vall D'hebrón - Montbau + Penitents - Vall D'hebrón y vva (depósito de Sant Genís), Vallcarca - Lesseps (por lo del enlace con la vía del depósito de GMB), Fontana - Lesseps, Diagonal - Passèig de Gràcia, Passèig de Gràcia - Catalunya (enlace L4), Catalunya - Liceu, Poble sec - Paral·lel (enlace L2), Poble sec - Espanya, Sants Estació - Tarragona (enlace a mitad de túnel con L5), Plaça del Centre - Sants Estació y Palau Reial - Zona Universitària.
Línea 4: Besòs - La Pau, Poblenou - Selva de Mar, Ciutadella - Barceloneta, Urquinaona - Passèig de Gràcia, Joanic - Verdaguer, Llucmajor - Maragall (el único por partida doble, desvío con la otra vía y enlace con la L5) y también Llucmajor - Vía Julia, y Vía Julia - Trinitat nova (depósito, enlace con L11, blablablablabla.....)
Línea 5: Gavarra - Cornellà Centre, Sant Ildefons / Can Vidalet - Can Boixeres (depósito, enlaces...), Pubilla Cases - Can Vidalet (ya extinguido, antiguamente había un enlace entre vías propias), Badal - Collblanc, Plaça de Sants - Sants Estació (antes de entrar en la estación de Sants Estació hacia Horta, hay un enlace entre vías propias), Verdaguer - Diagonal y también hacia Sagrada Família (el reciente por el tema de las obras del intercambiador de Sagrera), el (supongo) extinguido de Camp de L'Arpa - Sagrera, Maragall - Virrei Amat (a mitad de camino, enlace con L4), Vilapicina - Horta y vva.
Línea 11: los del cruce en Torre Baró.
Y que yo sepa no me olvido ninguno...
"La locura nunca tuvo maestro" (1995)
Re: Prohibició de passar en àmbar a TMB eliminada
Hola, he observat que en aquest tram, just on s'ha pintat la paret del túnel, han instal·lat un semàfor tant direcció Pep Ventura com Paral·lel. Potser ho poden fer per aquest fet.wefer wrote:Ahir vaig poder comprovar com la prohibició de passar en àmbar per als trens de passatgers a TMB, per tal que no es puguin quedar aturats al bell mig d'un túnel, ha sigut eliminada.
Concretament, al llarg túnel de Sagrada Família-Encants els trens hi entren sense esperar que es posi verd, és a dir, amb un tren encara aturat a la següent estació.
El que no sé és si això es fa exclusivament en aquest tram de túnel degut a la seva llargada (això explicaria que s'hagin pintat part de les parets del túnel de color clar), si també passa a algun altre lloc, o és una consigna generalitzada a la xarxa de TMB.
Salutacions!
Segur que hi posen publicitat com la de l'estació de Gaudi (i amb prou feines la gent se la mirava). Però amb això és diferent, si el semàfor està vermell el tren s'atura i de sobte per els anunciadors escoltem a una veu que diu: "A su derecha la colección de coches de Seat i a su izquierda la de Renault", i al pasar 10 segons el semàfor es posa verd i el tren segueix el recorregut. D'aquesta manera la publicitat de cotxes dins del tunel té més exit.
Ara en serio, ja fa temps que sortin de l'estació de Sagrada Família fins parar a Encants hi veig 3 trens en moviment direcció Sagrada Família.
Ara en serio, ja fa temps que sortin de l'estació de Sagrada Família fins parar a Encants hi veig 3 trens en moviment direcció Sagrada Família.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Vols dir que no sería millor posar publicitat a les finestres per dins i en els trens amb pasadissos fer un tour guiat pels indicadors de so:Miquel wrote:Segur que hi posen publicitat com la de l'estació de Gaudi (i amb prou feines la gent se la mirava). Però amb això és diferent, si el semàfor està vermell el tren s'atura i de sobte per els anunciadors escoltem a una veu que diu: "A su derecha la colección de coches de Seat i a su izquierda la de Renault", i al pasar 10 segons el semàfor es posa verd i el tren segueix el recorregut.
"A la primera finestra, tenim publicitat del nou nissan Qashqai, a la dreta, tenim el Citroen C3...."
Al menys, si pasa això, la gent anirá a mes velocitat que el tren...Miquel wrote:No es descarta aquesta posibilitat; Ara bé, si la línia s'atura i ens quedem al mitg del túnel aquesta idea per dins del tren no està malament, tot el que sigui per calmar els ànims i fer passar el temps més ràpid fent circul·lar la gent per el tren...
- sigfrid440s
- N6
- Posts: 292
- Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
- Facebook: ssygger
- Location: Barcelona
- Contact:
Jordilar wrote:Crec que la pintura aquesta lila és per detectar fisures a la paret, tot i que en un princiì em pensava que seria per incorporar-hi publicitat degut a la baixa velocitat que pasen per allà els trens.
Salut,
Jo vaig sentir a parlar de que es tracta d'un punt de parada intermig donada la longitud del tunel.
Si os fixeu aquesta secció de color lila te la longitud d'un convoy de 5 coches, es a dir, 86m...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De fet aquestes parts pintades de color gris clar són dues: una just abans de la corba d'entrada a Sagrada Família i una altra just abans de l'entrada d'Encants.
El que no he comprovat és la situació dels semàfors. podria ser que estiguessin asimètricament disposats segons el sentit, i per això els dos punts de parada en comptes d'un de sol al centre.
Només especulo, ho hauré d'intentar comprovar.
El que no he comprovat és la situació dels semàfors. podria ser que estiguessin asimètricament disposats segons el sentit, i per això els dos punts de parada en comptes d'un de sol al centre.
Només especulo, ho hauré d'intentar comprovar.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Es extraño, porque en el túnel Sagrada Familia - Encants no hay desvío de enlace de vías. Quizás sí exista, en Encants y dirección Paral·lel esa señal luminosa de 3 que complementa a la de 2 que hay en Sagrada Família, pues ahí sí existe el desvío de enlace de vías (y se ve fácilmente si se bajan las escaleras del lado Paral·lel).
"La locura nunca tuvo maestro" (1995)
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
A Sagrada Família, sortida cap a Encants, hi ha una senyal de 3 aspectes. Antigament havia sigut de 2, però la van canviar ja fa un temps.Rodalíes wrote:Es extraño, porque en el túnel Sagrada Familia - Encants no hay desvío de enlace de vías. Quizás sí exista, en Encants y dirección Paral·lel esa señal luminosa de 3 que complementa a la de 2 que hay en Sagrada Família
I no, segur que no hi ha cap desviament en aquest túnel... o sigui que la senyal és de 3 aspectes exclusivament per agilitzar la circulació.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Els semàfors estan situats just abans de la corba d'entrada a Sagrada Família i abans de l'entrada a Encants, justament on acaba la paret pintada.wefer wrote:De fet aquestes parts pintades de color gris clar són dues: una just abans de la corba d'entrada a Sagrada Família i una altra just abans de l'entrada d'Encants.
El que no he comprovat és la situació dels semàfors. podria ser que estiguessin asimètricament disposats segons el sentit, i per això els dos punts de parada en comptes d'un de sol al centre.
Només especulo, ho hauré d'intentar comprovar.
Re: Prohibició de passar en àmbar a TMB eliminada
Home, eliminada eliminada no; només a determinats punts i a determinades hores... Per exemple, a L4: Si el motorista arrenca amb àmbar a Ciutadella V1, Maragall V1 o Llucmajor V1 i 2, veuràs com actua el tren-stop, ja que a l'operativa d'aquesta línia no es contempla aquesta posibilitat (de moment).wefer wrote:Ahir vaig poder comprovar com la prohibició de passar en àmbar per als trens de passatgers a TMB, per tal que no es puguin quedar aturats al bell mig d'un túnel, ha sigut eliminada.
Aquesta mesura junt amb l'eliminació del temps d'espera dels trens al final de les línies ajudaría agilitzar la línia i les seves freqüències.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
I la longitud dels trams pintats quadra amb la longitud d'un tren. Estic convençut que es tracta d'una mesura estètica per no donar tanta sensació de foscor en cas que un tren quedés parat a mig túnel per un semàfor.jlr wrote:Els semàfors estan situats just abans de la corba d'entrada a Sagrada Família i abans de l'entrada a Encants, justament on acaba la paret pintada.
Reconfirmo que no hi ha cap agulla entre Encants i Sagrada Família: les mes properes es troben a Sagrada Família costat Monumental i a Clot costat Bac de Roda. Aquesta última al revés de les habituals, poguent-se agafar en el sentit habitual de la marxa.
- sigfrid440s
- N6
- Posts: 292
- Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
- Facebook: ssygger
- Location: Barcelona
- Contact:
Dons sembla ser que es aquesta la rao, o iaxí m'han dit.entfe001 wrote:I la longitud dels trams pintats quadra amb la longitud d'un tren. Estic convençut que es tracta d'una mesura estètica per no donar tanta sensació de foscor en cas que un tren quedés parat a mig túnel per un semàfor.jlr wrote:Els semàfors estan situats just abans de la corba d'entrada a Sagrada Família i abans de l'entrada a Encants, justament on acaba la paret pintada.
Ho trobo molt acertat. molta gent s'altera arriva a tenir indicid de claustrofobia quant un tren es para enmig del tunel.
Encara així a mi lo que m'agradaria es que els tunels estiguesisn il.luminats, quedaria mes maco.
Queden claras les intencions de establir unes frecuencias de pas decents, la L2 en te prioritat ja que la puntalitat de pas haura de tenir una precisio de segons quan comparteixi tram amb la L9.