Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No hi ha data per la fi del sidral
De la web del Telenotícies:
--------------------------------------------------------------------------------------
30/10/2007 15.17
Barcelona ciutat // Barcelona
Foment no sabrà quan tornarà la normalitat a Renfe fins dilluns
La delegació del govern espanyol a Catalunya ha estat l'escenari d'una reunió del Centre de Coordinació Ferroviària (Cecof), a la qual han assistit per primera vegada els alcaldes dels municipis del Baix Llobregat i del Garraf afectats per la crisi dels trens, la crisi de Renfe. A Pla de Palau, un dels punts que hi havia sobre la taula era el del calendari per restablir el servei de trens entre Gavà i Barcelona. I el resultat és que no hi ha data, que passat Tots Sants encara no hi haurà normalitat i que almenys fins dilluns no es farà pública la data definitiva.
Continua sense haver-hi data. Han passat deu dies des de la suspensió del tram Sants-Bellvitge i encara no se sap quan es podrà restablir el servei. Els més de 100.000 usuaris de les línies de rodalies afectades hauran de continuar agafant els autobusos que substitueixen els trens.
Segons el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, tot depèn ara del pla tècnic i de seguretat que han de presentar les dues empreses que s'han sumat a OHL en les tasques de construcció. De moment, els operaris treballen contra rellotge reforçant les vies amb un sistema que garanteix que aguantin possibles nous esvorancs, però només si són més petits de cinc metres. Tot i que el Ministeri de Foment sancionarà la constructora de Villar Mir, finalment no s'ha apartat OHL de les obres.
L'arribada de l'AVE a Barcelona ha quedat relegada a un segon pla. La data del 21 de desembre sembla definitivament descartada, com també la proposta de Foment de fer servir l'estació del Prat com una solució provisional. Siguin quins siguin els objectius i prioritats, els alcaldes dels municipis afectats del Baix Llobregat i del Garraf volen estar-ne informats plenament.
Amb aquest objectiu els alcaldes s'han reunit aquest matí i per primer cop amb el Cecof, el centre de coordinació ferroviària. Un dels punts importants era analitzar el calendari per restablir el servei ferroviari entre Gavà i Barcelona. Sembla que la cosa va per llarg: la situació no es resoldrà abans de Tots Sants. Ho ha confirmat el Ministeri de Foment després de la reunió amb els alcaldes, i ha afegit que dilluns podria donar una data definitiva de tornada a la normalitat.
--------------------------------------------------------------------------------------
30/10/2007 15.17
Barcelona ciutat // Barcelona
Foment no sabrà quan tornarà la normalitat a Renfe fins dilluns
La delegació del govern espanyol a Catalunya ha estat l'escenari d'una reunió del Centre de Coordinació Ferroviària (Cecof), a la qual han assistit per primera vegada els alcaldes dels municipis del Baix Llobregat i del Garraf afectats per la crisi dels trens, la crisi de Renfe. A Pla de Palau, un dels punts que hi havia sobre la taula era el del calendari per restablir el servei de trens entre Gavà i Barcelona. I el resultat és que no hi ha data, que passat Tots Sants encara no hi haurà normalitat i que almenys fins dilluns no es farà pública la data definitiva.
Continua sense haver-hi data. Han passat deu dies des de la suspensió del tram Sants-Bellvitge i encara no se sap quan es podrà restablir el servei. Els més de 100.000 usuaris de les línies de rodalies afectades hauran de continuar agafant els autobusos que substitueixen els trens.
Segons el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, tot depèn ara del pla tècnic i de seguretat que han de presentar les dues empreses que s'han sumat a OHL en les tasques de construcció. De moment, els operaris treballen contra rellotge reforçant les vies amb un sistema que garanteix que aguantin possibles nous esvorancs, però només si són més petits de cinc metres. Tot i que el Ministeri de Foment sancionarà la constructora de Villar Mir, finalment no s'ha apartat OHL de les obres.
L'arribada de l'AVE a Barcelona ha quedat relegada a un segon pla. La data del 21 de desembre sembla definitivament descartada, com també la proposta de Foment de fer servir l'estació del Prat com una solució provisional. Siguin quins siguin els objectius i prioritats, els alcaldes dels municipis afectats del Baix Llobregat i del Garraf volen estar-ne informats plenament.
Amb aquest objectiu els alcaldes s'han reunit aquest matí i per primer cop amb el Cecof, el centre de coordinació ferroviària. Un dels punts importants era analitzar el calendari per restablir el servei ferroviari entre Gavà i Barcelona. Sembla que la cosa va per llarg: la situació no es resoldrà abans de Tots Sants. Ho ha confirmat el Ministeri de Foment després de la reunió amb els alcaldes, i ha afegit que dilluns podria donar una data definitiva de tornada a la normalitat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Escaneado del folleto que han editado sobre el plan alternativo de transporte:
Salutacions.
Salutacions.
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
Gràcies! Si fa o no fa el que triga el tren.U-Bahn wrote:Jo el dissabte vaig agafar un a l'Aeroport a les 13.48 i vaig arribar a Sants a les 14.10 (més o menys).
Vejam si en surten de 23 a 0h, que es quan el necessitaré a l'Aeroport.
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
A continuación, pongo algunas de las fotos:oscar440 wrote:Precisamente, yo este sábado quería comprobar en persona qué tal funcionaba lo del "plan alternativo de transporte". Pero claro, yo iba en plan de paseo, sin prisas, y en sábado. No me gustaría estar en el pellejo de quien tenga que hacer esto todos los días para ir a trabajar.
Llegué a pl. Espanya con el Metro de la L-3. Antes de salir, ya han colocado unos letreros de color amarillo a lo largo de todos los pasillos indicando "autobuses de Renfe - Rodalies". Al salir, hay unas carpas de color blanco, para proteger a los viajeros de las inclemencias meteorológicas mientras esperan. También dos módulos de wc prefabricados. Pero no están en la misma boca del Metro, hay que andar unos 100 m. Había unos cinco autocares esperando, sólo llenaron dos autocares. No hay que pagar billete. Salimos a las 12h. en punto, subiendo por la montaña de Montjuïc, para bajar a c/Motors y Zona Franca, junto al recinto ferial de la Gran Vía (donde hace un par de semanas estaba el Salón BCN-Rail). Y desde ahí, la autovía de Castelldefels y a correr. A Gavà llegamos a las 12.22h. Igualmente, personal de información de Renfe, asesorando a los viajeros, y los tornos de la estación abiertos, todo gratis. A las 12.30h. llegó una unidad de dos pisos s/450 procedente de San Vicente de Calders, donde los viajeros bajaron para seguir su camino hacia Barcelona en autocar; y los que habían venido conmigo prosiguieron su viaje en ese tren, que salió de Gavà a las 12.34h. Yo estaba por allí haciendo fotos de todo esto. Visto lo cual, me fui de nuevo para Barcelona con el autocar, de nuevo con dos autocares hubo de sobra. A las 12.56h. ya estaba de nuevo en pl. Espanya, aunque esta vez el autocar entró a Barcelona por la Gran Vía en vez de dar el rodeo por la montaña de Montjuïc.
Todo bien, y bastante bien coordinado, pero claro, eso en sábado, con poca gente, y con poco tráfico. Y gratis.
Salutacions.
Pl. Espanya (Barcelona):
Gavà:
Fotos tomadas el sábado 27 de octubre.
Salutacions.
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
Per culpa d'una persona la rotació de trens de la C1 s'ha esgarrat, fent que arribés tart a la meva destinació o que hi haguessin trens en simple a hora punta.
Aquest migdia han atropellat algú a Calella i la circulació de trens entre Calella i San Pol ha restat interrumpida, fent transbord en autocar entre les 2 poblacions i alterant considerablement la rotació dels trens d'aquesta línia.
Salut,
Aquest migdia han atropellat algú a Calella i la circulació de trens entre Calella i San Pol ha restat interrumpida, fent transbord en autocar entre les 2 poblacions i alterant considerablement la rotació dels trens d'aquesta línia.
Salut,
"Dia: 02/10/2007 - Hora: 10:00
Per un arrollament a Montcada, els trens de la línia C2 Nord de Renfe Rodalies de Sant Cenloni en direcció Barcelona porten uns retards aproximats de 30 minuts. "
Realment hi ha hagut retards de fins a una hora, i és clar, no només a rodalies. Un CEX restava a turat a Mollet-Sant Fost i els passatgers han pujat al rodalies, després ens han desviat per l'Autònoma.
Amenys he anat per fi per la Mollet-Papiol, i he pogut veure l'abaixador de Baricentro!
Per un arrollament a Montcada, els trens de la línia C2 Nord de Renfe Rodalies de Sant Cenloni en direcció Barcelona porten uns retards aproximats de 30 minuts. "
Realment hi ha hagut retards de fins a una hora, i és clar, no només a rodalies. Un CEX restava a turat a Mollet-Sant Fost i els passatgers han pujat al rodalies, després ens han desviat per l'Autònoma.
Amenys he anat per fi per la Mollet-Papiol, i he pogut veure l'abaixador de Baricentro!
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Buena época para fotógrafos
Hola,
Estamos en una buena época para fotógrafos que deseen realizar sus instantáneas únicas puesto que ahora están ocurriendo cosas que en un mundo normal difícilmente veríamos.
Por ejemplo están pasando una cantidad de trenes de largo recorrido hoy mismo por Sant Feliu de Llobregat que en el futuro ya no veremos más: Euromed's, Alvia's, Altaria's...
Yo no soy de coger una cámara para ir a echarles unas fotos, me interesa más proponer nuevas líneaspor donde uno cree que debieran ir, etc. pero al que le guste la fotografía y las cosillas curiosas, tiene una oportunidad ideal para ello. Y recordad, esto cuando el tema lo arreglen ya no se volverá a ver.
Supongo que en el futuro y cuando esté todo en funcionamiento habrá prevista alguna fórmula para que todo lo que salga de Sants pueda entrar en el ramal de Can Tunis y salir por Castellbisbal evitando los núcleos del Baix Llobregat ¿no? porque ahora pasan completamente de ese ramal, supongo yo que porque no lo podrán utilizar... que vete a saber.
Saludos,
Sergio
Estamos en una buena época para fotógrafos que deseen realizar sus instantáneas únicas puesto que ahora están ocurriendo cosas que en un mundo normal difícilmente veríamos.
Por ejemplo están pasando una cantidad de trenes de largo recorrido hoy mismo por Sant Feliu de Llobregat que en el futuro ya no veremos más: Euromed's, Alvia's, Altaria's...
Yo no soy de coger una cámara para ir a echarles unas fotos, me interesa más proponer nuevas líneaspor donde uno cree que debieran ir, etc. pero al que le guste la fotografía y las cosillas curiosas, tiene una oportunidad ideal para ello. Y recordad, esto cuando el tema lo arreglen ya no se volverá a ver.
Supongo que en el futuro y cuando esté todo en funcionamiento habrá prevista alguna fórmula para que todo lo que salga de Sants pueda entrar en el ramal de Can Tunis y salir por Castellbisbal evitando los núcleos del Baix Llobregat ¿no? porque ahora pasan completamente de ese ramal, supongo yo que porque no lo podrán utilizar... que vete a saber.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Nadal asegura que el servicio de Cercanías se restablecerá de forma gradual
"Hay mucha gente trabajando con una planificación muy sistemática para proteger, reforzar, apuntalar y blindar las vías", asegura el conseller de Política Territorial y Obras Públicas
0 votos 1 comentario
03/11/2007 | Actualizada a las 15:15h
L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona). (EFE).- El conseller de Política Territorial y Obras Públicas de la Generalitat, Joaquim Nadal, ha asegurado hoy que el servicio de Cercanías se restablecerá "de manera gradual" aunque no ha avanzado ninguna fecha. Nadal ha visitado esta mañana las obras que se realizan en el entorno de la estación de Renfe de Bellvitge, y posteriormente ha participado en el acto de inauguración de la 46 edición del Salón Náutico que se celebra desde hoy en el recinto de Fira de Barcelona de Gran Via, en l'Hospitalet de Llobregat.
Seguir leyendo noticia
MÁS INFORMACIÓNReparada la fuga de gas que afectó a las obras del AVE en Sants
--------------------------------------------------------------------------------
PALABRAS CLAVE
Cercanías,Barcelona,AVE,Llobregat,Salón Náutico,Hospitalet,Generalitat,Joaquim Nadal,Estado,Renfe,Nadal,Fira,Bellvitge
Joaquim Nadal ha subrayado que "hay mucha gente trabajando con una planificación muy sistemática para proteger, reforzar, apuntalar y blindar las vías".
Ha añadido que, de esta manera, "se asegura el doble objetivo marcado: garantizar la seguridad de los ciudadanos y de los trabajadores y restablecer el servicio de Cercanías además de hacer que el AVE llegue a Barcelona y que lo haga en condiciones" "Nadie dará ninguna una fecha -ha argumentado- para el restablecimiento de Cercanías hasta que no tengamos plenas garantías de que la podemos dar y cuando se de se dará anunciando un calendario preciso del proceso gradual del restablecimiento del servicio" ha dicho.
También ha asegurado que "se trabaja intensamente" para poder aislar las vías de Cercanías y sellar las del AVE para evitar filtraciones.
Ha afirmado que el gobierno catalán no se ha planteado la posibilidad de modificar el trazado del AVE que, ha recordado, aprobó otro gobierno del Estado, de Cataluña y del Ayuntamiento de Barcelona.
http://www.lavanguardia.es/lv24h/200711 ... 56492.html
"Hay mucha gente trabajando con una planificación muy sistemática para proteger, reforzar, apuntalar y blindar las vías", asegura el conseller de Política Territorial y Obras Públicas
0 votos 1 comentario
03/11/2007 | Actualizada a las 15:15h
L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona). (EFE).- El conseller de Política Territorial y Obras Públicas de la Generalitat, Joaquim Nadal, ha asegurado hoy que el servicio de Cercanías se restablecerá "de manera gradual" aunque no ha avanzado ninguna fecha. Nadal ha visitado esta mañana las obras que se realizan en el entorno de la estación de Renfe de Bellvitge, y posteriormente ha participado en el acto de inauguración de la 46 edición del Salón Náutico que se celebra desde hoy en el recinto de Fira de Barcelona de Gran Via, en l'Hospitalet de Llobregat.
Seguir leyendo noticia
MÁS INFORMACIÓNReparada la fuga de gas que afectó a las obras del AVE en Sants
--------------------------------------------------------------------------------
PALABRAS CLAVE
Cercanías,Barcelona,AVE,Llobregat,Salón Náutico,Hospitalet,Generalitat,Joaquim Nadal,Estado,Renfe,Nadal,Fira,Bellvitge
Joaquim Nadal ha subrayado que "hay mucha gente trabajando con una planificación muy sistemática para proteger, reforzar, apuntalar y blindar las vías".
Ha añadido que, de esta manera, "se asegura el doble objetivo marcado: garantizar la seguridad de los ciudadanos y de los trabajadores y restablecer el servicio de Cercanías además de hacer que el AVE llegue a Barcelona y que lo haga en condiciones" "Nadie dará ninguna una fecha -ha argumentado- para el restablecimiento de Cercanías hasta que no tengamos plenas garantías de que la podemos dar y cuando se de se dará anunciando un calendario preciso del proceso gradual del restablecimiento del servicio" ha dicho.
También ha asegurado que "se trabaja intensamente" para poder aislar las vías de Cercanías y sellar las del AVE para evitar filtraciones.
Ha afirmado que el gobierno catalán no se ha planteado la posibilidad de modificar el trazado del AVE que, ha recordado, aprobó otro gobierno del Estado, de Cataluña y del Ayuntamiento de Barcelona.
http://www.lavanguardia.es/lv24h/200711 ... 56492.html
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
468 avaries al 2007, més de la meitat a causa d'Adif
Article del Periódico:
--------------------------------------------------------------------------------------
4/11/2007 LES INFRAESTRUCTURES FERROVIÀRIES | RADIOGRAFIA DE L'ESTAT DE XARXA DE FERROCARRIL A CATALUNYA
Adif és responsable de més de la meitat de les 468 avaries de l'any
• Un informe de Foment revela que únicament el 18% dels problemes són atribuïbles a Renfe
• Nadal assegura que Rodalies es restablirà "de manera gradual", encara que no avança dates
MANUEL VILASERÓ / MADRID
CRISTINA BUESA / BARCELONA
El calvari que pateixen des de fa més d'un any els passatgers de Rodalies és conegut de sobres, però la seva traducció en xifres és guardada amb pany i forrellat pel Ministeri de Foment. I n'hi ha per a això i per a molt més. Des de començament d'any, la xarxa ferroviària de l'Estat a Catalunya ha patit una mitjana de més de 10 incidències setmanals. Un total de 468 des del gener fins a l'octubre, de les quals gairebé totes han estat protagonitzades pel servei de Rodalies. Així ho reflecteixen documents que obren en poder del Centre Coordinador de l'Operació Ferroviària (Cecof) als quals ha tingut accés EL PERIÓDICO.
Però més enllà de la xifra total, aquests informes també revelen altres dades interessants. La gran majoria de les avaries, el 54,48%, són responsabilitat de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif). Es tracta d'un rosari inacabable d'incidents causats per deficiències en la senyalització, les instal.lacions, el sistema informàtic, la catenària, les vies i per les obres de l'AVE que el mateix organisme públic porta a terme al corredor d'entrada a Sants.
El 27,08% són causades per agents externs, com ara persones que es tiren a la via i tempestes. I només el 18,43% són atribuïbles a la responsabilitat de Renfe Operadora, l'empresa pública que opera amb els trens. Aquest tipus d'avaries, a més, solen tenir una repercussió petita en el global d'usuaris perquè, tret de comptades excepcions, afecten un sol comboi.
TRASPÀS POC RELLEVANT
Una de les lliçons que es poden extreure de les xifres és que el marge de millora que pot representar per al servei de Rodalies el seu traspàs a la Generalitat és més aviat escàs. La transferència afectarà només la titularitat del servei que opera Renfe. Només, per tant, el 18% d'anomalies que revesteixen, a més, menys transcendència. Contra el que podria pensar el comú dels ciutadans, la infraestructura, gestionada per Adif, seguirà a les mans d'aquest organisme dependent del Ministeri de Foment.
¿Com han evolucionat al llarg de l'any les incidències de més importància, les que han afectat milers de passatgers? Cada crisi ferroviària ha acabat amb declaracions del Ministeri de Foment que deien que la situació aniria millorant, encara que per a la millora definitiva s'havia d'esperar que estiguessin acabades les obres de l'AVE. Després de la instal.lació a Barcelona del secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, fins i tot es va viure el miratge que aquest havia aconseguit fer un cop de timó.
Però la realitat és que els incidents no han deixat d'augmentar des de començaments d'any. D'una mitjana d'uns 15 mensuals entre els mesos de gener i juny s'ha passat a 20 al juliol, 27 a l'agost, 24 al setembre i 13 a l'octubre. En el transcurs d'aquest últim mes han baixat perquè l'enfonsament del túnel de Ferrocarrils de la Generalitat va tenir tal magnitud que ha paralitzat bona part de Rodalies. En total, 188 avaries amb repercussions importants.
En la recent compareixença al Congrés dels Diputats, el president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, es va responsabilitzar del "problema greu" que va derivar en l'enfonsament d'un túnel de Ferrocarrils i en la posterior suspensió del servei de diverses línies de Rodalies a Barcelona, però en canvi va obviar que els passatgers estan patint les conseqüències de les avaries des de la tardor passada.
El repàs mes a mes de les incidències més greus és realment demolidor. L'error en un trasllat de vies de les obres de l'AVE realitzat a Sants per Sacyr va causar el 15 de gener passat demores mitjanes de 30 minuts durant nou hores. Tan sols 10 dies després, va descarrilar una màquina de manteniment de balast a Bellvitge que va provocar endarreriments de 60 minuts durant més d'11 hores. El 21 de febrer a la matinada una caiguda de tensió entre Gavà i Castelldefels va causar endarreriments de 20 minuts. I així podríem seguir fins a arribar a l'actual paralització parcial de Rodalies.
L'ESTAT DE RODALIES
Pel que fa a la represa del servei de Rodalies, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va assenyalar ahir que es restablirà "de manera gradual", encara que no va avançar cap data.
Nadal va subratllar, a més a més, que "ningú donarà cap data per al restabliment de Rodalies" fins que es tinguin plenes garanties. I també va afegir que "quan es doni un calendari, es farà anunciant un calendari precís del procés gradual del restabliment del servei".
--------------------------------------------------------------------------------------
4/11/2007 LES INFRAESTRUCTURES FERROVIÀRIES | RADIOGRAFIA DE L'ESTAT DE XARXA DE FERROCARRIL A CATALUNYA
Adif és responsable de més de la meitat de les 468 avaries de l'any
• Un informe de Foment revela que únicament el 18% dels problemes són atribuïbles a Renfe
• Nadal assegura que Rodalies es restablirà "de manera gradual", encara que no avança dates
MANUEL VILASERÓ / MADRID
CRISTINA BUESA / BARCELONA
El calvari que pateixen des de fa més d'un any els passatgers de Rodalies és conegut de sobres, però la seva traducció en xifres és guardada amb pany i forrellat pel Ministeri de Foment. I n'hi ha per a això i per a molt més. Des de començament d'any, la xarxa ferroviària de l'Estat a Catalunya ha patit una mitjana de més de 10 incidències setmanals. Un total de 468 des del gener fins a l'octubre, de les quals gairebé totes han estat protagonitzades pel servei de Rodalies. Així ho reflecteixen documents que obren en poder del Centre Coordinador de l'Operació Ferroviària (Cecof) als quals ha tingut accés EL PERIÓDICO.
Però més enllà de la xifra total, aquests informes també revelen altres dades interessants. La gran majoria de les avaries, el 54,48%, són responsabilitat de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif). Es tracta d'un rosari inacabable d'incidents causats per deficiències en la senyalització, les instal.lacions, el sistema informàtic, la catenària, les vies i per les obres de l'AVE que el mateix organisme públic porta a terme al corredor d'entrada a Sants.
El 27,08% són causades per agents externs, com ara persones que es tiren a la via i tempestes. I només el 18,43% són atribuïbles a la responsabilitat de Renfe Operadora, l'empresa pública que opera amb els trens. Aquest tipus d'avaries, a més, solen tenir una repercussió petita en el global d'usuaris perquè, tret de comptades excepcions, afecten un sol comboi.
TRASPÀS POC RELLEVANT
Una de les lliçons que es poden extreure de les xifres és que el marge de millora que pot representar per al servei de Rodalies el seu traspàs a la Generalitat és més aviat escàs. La transferència afectarà només la titularitat del servei que opera Renfe. Només, per tant, el 18% d'anomalies que revesteixen, a més, menys transcendència. Contra el que podria pensar el comú dels ciutadans, la infraestructura, gestionada per Adif, seguirà a les mans d'aquest organisme dependent del Ministeri de Foment.
¿Com han evolucionat al llarg de l'any les incidències de més importància, les que han afectat milers de passatgers? Cada crisi ferroviària ha acabat amb declaracions del Ministeri de Foment que deien que la situació aniria millorant, encara que per a la millora definitiva s'havia d'esperar que estiguessin acabades les obres de l'AVE. Després de la instal.lació a Barcelona del secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, fins i tot es va viure el miratge que aquest havia aconseguit fer un cop de timó.
Però la realitat és que els incidents no han deixat d'augmentar des de començaments d'any. D'una mitjana d'uns 15 mensuals entre els mesos de gener i juny s'ha passat a 20 al juliol, 27 a l'agost, 24 al setembre i 13 a l'octubre. En el transcurs d'aquest últim mes han baixat perquè l'enfonsament del túnel de Ferrocarrils de la Generalitat va tenir tal magnitud que ha paralitzat bona part de Rodalies. En total, 188 avaries amb repercussions importants.
En la recent compareixença al Congrés dels Diputats, el president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, es va responsabilitzar del "problema greu" que va derivar en l'enfonsament d'un túnel de Ferrocarrils i en la posterior suspensió del servei de diverses línies de Rodalies a Barcelona, però en canvi va obviar que els passatgers estan patint les conseqüències de les avaries des de la tardor passada.
El repàs mes a mes de les incidències més greus és realment demolidor. L'error en un trasllat de vies de les obres de l'AVE realitzat a Sants per Sacyr va causar el 15 de gener passat demores mitjanes de 30 minuts durant nou hores. Tan sols 10 dies després, va descarrilar una màquina de manteniment de balast a Bellvitge que va provocar endarreriments de 60 minuts durant més d'11 hores. El 21 de febrer a la matinada una caiguda de tensió entre Gavà i Castelldefels va causar endarreriments de 20 minuts. I així podríem seguir fins a arribar a l'actual paralització parcial de Rodalies.
L'ESTAT DE RODALIES
Pel que fa a la represa del servei de Rodalies, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va assenyalar ahir que es restablirà "de manera gradual", encara que no va avançar cap data.
Nadal va subratllar, a més a més, que "ningú donarà cap data per al restabliment de Rodalies" fins que es tinguin plenes garanties. I també va afegir que "quan es doni un calendari, es farà anunciant un calendari precís del procés gradual del restabliment del servei".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
La notícia, a L.V.:
Las líneas cerradas de Cercanías seguirán sin servicio hasta el 30 de noviembre
El número dos de Fomento, Víctor Morlán, anuncia que se mantiene el plan alternativo de transporte para preservar la seguridad en la C-2 sur, la C-7 y la C-10
Barcelona. (EFE).- El servicio de Cercanías de Renfe en las líneas C-2 sur, C-7 y C-10 en Barcelona continuará sin servicio en principio hasta el próximo 30 de noviembre, según ha anunciado hoy el secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán.
Tras la reunión del Centro Coordinador de las Operaciones Ferroviarias de Barcelona (CECOF), el número dos del Ministerio de Fomento ha asegurado que el plan alternativo de transporte se mantendrá hasta esa fecha, ya que debe primar la seguridad de los viajeros sobre cualquier fecha de reanudación de la actividad, aunque ha planteado la posibilidad de anticipar unos días el retorno a la normalidad si las condiciones técnicas lo permiten.
Las líneas C-2 sur, C-7 y C-10 dejaron de operar hace 17 días, el pasado 20 de octubre, después de la aparición de varios socavones en las obras del tren de alta velocidad en el barrio del Gornal, en L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona).
Las líneas cerradas de Cercanías seguirán sin servicio hasta el 30 de noviembre
El número dos de Fomento, Víctor Morlán, anuncia que se mantiene el plan alternativo de transporte para preservar la seguridad en la C-2 sur, la C-7 y la C-10
Barcelona. (EFE).- El servicio de Cercanías de Renfe en las líneas C-2 sur, C-7 y C-10 en Barcelona continuará sin servicio en principio hasta el próximo 30 de noviembre, según ha anunciado hoy el secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán.
Tras la reunión del Centro Coordinador de las Operaciones Ferroviarias de Barcelona (CECOF), el número dos del Ministerio de Fomento ha asegurado que el plan alternativo de transporte se mantendrá hasta esa fecha, ya que debe primar la seguridad de los viajeros sobre cualquier fecha de reanudación de la actividad, aunque ha planteado la posibilidad de anticipar unos días el retorno a la normalidad si las condiciones técnicas lo permiten.
Las líneas C-2 sur, C-7 y C-10 dejaron de operar hace 17 días, el pasado 20 de octubre, después de la aparición de varios socavones en las obras del tren de alta velocidad en el barrio del Gornal, en L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ni un duro mentre duri això
Proposo, no, exigeixo que la Fomentòtila i tots els seus aduladors acòlits quedin suspesos de sou (de feina ja ho estan des que ocupen el càrrec) fins que no hi hagi la més mínima avaria en una setmana.
N'estic fins als pebrots!
N'estic fins als pebrots!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Buena época para fotógrafos
Ese ramal es única y exclusivamente para trenes mercantes. Los trenes de larga distancia? Todos saldrán por la línea de Alta Velocidad. Los del Corredor Mediterráneo hasta Camp de Tarragona para empalmar allí con el CM (esto hasta de aquí unos años no será posible), y los otros todos por LAV o bien hasta Madrid y dónde sea, o hacia el norte hasta Zaragoza dónde hay un cambiador de ancho.Santfeliuenc wrote:Supongo que en el futuro y cuando esté todo en funcionamiento habrá prevista alguna fórmula para que todo lo que salga de Sants pueda entrar en el ramal de Can Tunis y salir por Castellbisbal evitando los núcleos del Baix Llobregat ¿no? porque ahora pasan completamente de ese ramal, supongo yo que porque no lo podrán utilizar... que vete a saber.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sobre el restabliment de Rodalies
Versió del Vilaweb:
--------------------------------------------------------------------------------------
DILLUNS, 05/11/2007 - 13:18h
Pimec quantifica les pèrdues pel caos ferroviari en 208 milions d'euros
Les línies 2, 7 i 10 de la rodalia no funcionaran, com a mínim, fins al final de novembre
La Patronal de la Micro, Petita i Mitjana Empresa de Catalunya (Pimec) ha fet públic un estudi que quantifica en 208 milions d'euros la pèrdua pel caos ferroviari fins al final de novembre. En concret, Pimec calcula que cada dia de desgavell ferroviari costa als catalans 6,7 milions d'euros. A tot això, el secretari d'estat d'infrastructures, Víctor Morlán, ha anunciat avui que el pla de transport per la suspensió del servei de trens d'una part de la rodalia de Barcelona es mantindrà, com a mínim, durant tot el mes de novembre.
Morlán ha dit que la setmana vinent la via 1 de l'estació de Bellvitge ja podria ser operativa, però que no tenen pas les garanties suficients per fer el mateix a la via 2. En aquest sentit, els responsables de Foment han dit que els tècnics no els podien assegurar encara que fos segur de fer passar trens per aquesta via, atesa la inestabilitat del terreny on és construïda.
Quan la línia 1 i la 10 estiguin en condicions per transitar-hi, Foment estudiarà si falten gaires dies perquè la línia 2 entri en funcionament. Si en falten pocs, Foment mantindrà el pla de transport substitutiu, per fer entrar totes les línies en funcionament de cop.
Víctor Morlán ha admès que les obres del TGV al pas pel barri del Gornal (L'Hospitalet) són molt complicades, perquè s'han detectat zones del subsòl molt inestables.
Uns dos mesos per la línia de FGC
El secretari espanyol d'infraestructures també ha apuntat que la línia de FGC que enllaça Barcelona amb l'Anoia podria continuar inoperativa durant uns dos mesos. D'altra banda, ha admès que el mètode que ha fet servir l'empresa OHL per excavar el túnel del TGV possiblement no era el millor.
Reacció de CiU
A tot això, el president de CiU, Artur Mas, ha assegurat avui que la ministra espanyola de Foment, Magdalena Álvarez, manté el seu càrrec perquè, per al PSOE, Andalusia és molt més important que Catalunya. 'Si es pensés en Catalunya, Álvarez ja no seria ministra', ha afirmat. Així mateix, Mas ha acusat Montilla de no estar disposat a fer un pols amb el PSOE per defensar els interessos de Catalunya.
Per la seva banda, el portaveu d'ICV al Congrés espanyol, Joan Herrera, ha exigit al govern espanyol el restabliment de totes les línies de la rodalia de Barcelona, i ha demanat que l'executiu inclogui sis-cents milions d'euros en els pressupostos del 2008 per la millora de la xarxa ferroviària de Catalunya.
--------------------------------------------------------------------------------------
DILLUNS, 05/11/2007 - 13:18h
Pimec quantifica les pèrdues pel caos ferroviari en 208 milions d'euros
Les línies 2, 7 i 10 de la rodalia no funcionaran, com a mínim, fins al final de novembre
La Patronal de la Micro, Petita i Mitjana Empresa de Catalunya (Pimec) ha fet públic un estudi que quantifica en 208 milions d'euros la pèrdua pel caos ferroviari fins al final de novembre. En concret, Pimec calcula que cada dia de desgavell ferroviari costa als catalans 6,7 milions d'euros. A tot això, el secretari d'estat d'infrastructures, Víctor Morlán, ha anunciat avui que el pla de transport per la suspensió del servei de trens d'una part de la rodalia de Barcelona es mantindrà, com a mínim, durant tot el mes de novembre.
Morlán ha dit que la setmana vinent la via 1 de l'estació de Bellvitge ja podria ser operativa, però que no tenen pas les garanties suficients per fer el mateix a la via 2. En aquest sentit, els responsables de Foment han dit que els tècnics no els podien assegurar encara que fos segur de fer passar trens per aquesta via, atesa la inestabilitat del terreny on és construïda.
Quan la línia 1 i la 10 estiguin en condicions per transitar-hi, Foment estudiarà si falten gaires dies perquè la línia 2 entri en funcionament. Si en falten pocs, Foment mantindrà el pla de transport substitutiu, per fer entrar totes les línies en funcionament de cop.
Víctor Morlán ha admès que les obres del TGV al pas pel barri del Gornal (L'Hospitalet) són molt complicades, perquè s'han detectat zones del subsòl molt inestables.
Uns dos mesos per la línia de FGC
El secretari espanyol d'infraestructures també ha apuntat que la línia de FGC que enllaça Barcelona amb l'Anoia podria continuar inoperativa durant uns dos mesos. D'altra banda, ha admès que el mètode que ha fet servir l'empresa OHL per excavar el túnel del TGV possiblement no era el millor.
Reacció de CiU
A tot això, el president de CiU, Artur Mas, ha assegurat avui que la ministra espanyola de Foment, Magdalena Álvarez, manté el seu càrrec perquè, per al PSOE, Andalusia és molt més important que Catalunya. 'Si es pensés en Catalunya, Álvarez ja no seria ministra', ha afirmat. Així mateix, Mas ha acusat Montilla de no estar disposat a fer un pols amb el PSOE per defensar els interessos de Catalunya.
Per la seva banda, el portaveu d'ICV al Congrés espanyol, Joan Herrera, ha exigit al govern espanyol el restabliment de totes les línies de la rodalia de Barcelona, i ha demanat que l'executiu inclogui sis-cents milions d'euros en els pressupostos del 2008 per la millora de la xarxa ferroviària de Catalunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Esto es una muestra de las cosas que pasan y las complicaciones que surgen de no tener un ancho de vía unificado y único en la RMB, pero en cualquier caso, se debería de poder salir de Sants por Gornal y Bellvitge y desde allí poder tener conexión con cualquiera de las infraestructuras existentes, ya sea la de AV, el ancho ibérico de la línea C2-Sur, el ancho ibérico del ramal de mercancías, etc.
Saludos,
Sergio
No entiendo cómo no hay opción de que los trenes de largo recorrido conecten con el ramal de mercancías "por si acaso" cuando surgiese alguna emergencia. Ya sé que por allí irán las mercancías, ya sé que la línea del AVE se utilizará para larga distancia y que lo poco que vaya quedando en cuanto a trenes convencionales de ancho ibérico lo harán pasar por la C2-Sur como hasta ahora, pero debería de haber un enlace nada más salir del tramo de Gornal, ahora mismo en entredicho, que permitiese que todo lo que saliese de Sants por allí pudiese conectar con la línea de ancho ibérico del ramal de mercancías para volverse a incorporar a la línea normal en Castellbisbal y de allí por el norte rodear Barcelona.Ese ramal es única y exclusivamente para trenes mercantes. Los trenes de larga distancia? Todos saldrán por la línea de Alta Velocidad. Los del Corredor Mediterráneo hasta Camp de Tarragona para empalmar allí con el CM (esto hasta de aquí unos años no será posible), y los otros todos por LAV o bien hasta Madrid y dónde sea, o hacia el norte hasta Zaragoza dónde hay un cambiador de ancho.
Esto es una muestra de las cosas que pasan y las complicaciones que surgen de no tener un ancho de vía unificado y único en la RMB, pero en cualquier caso, se debería de poder salir de Sants por Gornal y Bellvitge y desde allí poder tener conexión con cualquiera de las infraestructuras existentes, ya sea la de AV, el ancho ibérico de la línea C2-Sur, el ancho ibérico del ramal de mercancías, etc.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"